![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
User Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
Odgrzebię kotleta...
A czy w przypadku zmiany nie tylko pojemności(tu by bylo z 5,6, na niższą 3,2) i w dodatku zmianie z Pb na ON, jest tak samo? czy problemem będzie zmiana rodzaju paliwa? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Odkopie trochę...
Wiem że mocno przepisy się pozmieniały i ciężko już cokolwiek zmienić w dowodzie jak np zmniejszenie liczby miejsc przez montaż klatki bezpieczeństwa lub rolbara, ale czy jest prawnie wykonalne zmiana silnika na zupełnie inny, tzn innej marki niż auto? |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 June 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 06 March 2009 ![]() |
Odkopie trochę... Wiem że mocno przepisy się pozmieniały i ciężko już cokolwiek zmienić w dowodzie jak np zmniejszenie liczby miejsc przez montaż klatki bezpieczeństwa lub rolbara, ale czy jest prawnie wykonalne zmiana silnika na zupełnie inny, tzn innej marki niż auto? Można gdzieś poczytać o tych nowych przepisach? |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 April 2013 ![]() |
Bylem wczoraj na stacji diagnostycznej i powiedzieli mi, ze bez opinii PZMotu nie beda nawet zaczynali przegladu.
Znacie moze kogos, kto wystawia takie opinie? |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
robiłem zmiane z silnika VW na silnik AUDI, bez problemu cała procedura.
Na zdjęciach było wyraźnie widać że silnik nie tej marki [osłona AUDI] Zmiana pojemności, zmiana mocy, wszystko przeszło bez problemów. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 April 2013 ![]() |
Powiedz prosze czy zmieniales pojemnosc?
Czy potrzebowales opinie z pzmotu? Mozesz dac namiar na OSKP, ktora wydala Ci zaswiadczenie potrzebne do rejestracji? Z gory dzieki. |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
User Dołączył: Wed, 22 October 2008 ![]() |
Ja zmieniałem w tym roku pojemność i rodzaj paliwa z tym ze silnik tej samej marki co auto i występował w nim fabrycznie.Wszystko bez problemu w ramach badania technicznego po zmianach konstrukcyjnych.Kwestia diagnosty i interpretacji przepisów bo trochę pojezdzilem po skp i to co dla jednych jest sufitem dla innych podłoga.
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
A jak sie robi odwrotnie miałem 1,8V6 a pakuje 1,8 16V albo 2,0 16V słabsze ?
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
według procedury którą ja przechodziłem do wbicia w DR nie ma znaczenia czy przechodzisz na większą moc czy na mniejszą.
Problem pojawi się w ubezpieczalni ![]() Bo ubezpieczyciel może tylko wstawić silnik z listy dostępnych dla danego modelu [tylko te z jakimi auto występowało fabrycznie] Ja przeszedłem na 1.8T z 2.8 V6 i w ubezpieczalni poszło jako GOLF GTI 1.8T. A jak będzie w przypadku silnika który w aucie nie występował wogóle to nie wiem, nie musiałem z tym walczyć na szczęście. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A jak sie robi odwrotnie miałem 1,8V6 a pakuje 1,8 16V albo 2,0 16V słabsze ? Jeździć, obserwować, nie dokładać sobie roboty. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Też tak mysle powinni sie cieszyć ze było 6tłoków a jest 4
![]() |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
To tak jak mieć w BMW 2.0 R6 i swapować na 2.8 R6, wyglądowo identycznie wygląda silnik z osprzętem (wprawne oko zauważy większą przepływkę), nie widzę sensu lecieć wbijać to w dowód.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 December 2012 Skąd: Nasielsk ![]() |
Panowie ja mam nastepujacy problem. Przesd zrobieniem swapa rozmawialem z diagnosta i mowil ze nei bedzie problemow ze zmiana pojemnosci na wieksza. Teraz mowi ze w listopadzie weszly nowe przepisy i jesli w danym modelu nie wystepowal taki silnik to nie ma mozliwosci legalnie go przerejestrowac. I co teraz zrobic?
-------------------- Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
przeciez tak bylo od dawna. Silnik jest czescia wymienną dopoki wystepował w danym pojezdzie seryjnie.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Nie, nie było tak.
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 November 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
Wbiłem kiedyś w DR 126p silnik o poj. 903cm3 . Też trochę zachodu było dlatego jak włożyłem 1108cm3 to już nie chciało mi się drugi raz tego ogarniać. No ale w maluchu raczej ogarnięty diagnosta/policmajster się połapie, że są o dwa gary za dużo
![]() |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
miało się zmienić w listopadzie, ale podobno sie nie zmieniło nic. trzeba pozwiedzać stacje, popytac, a potem potwierdzić czy to przejdzie w wydz komunikacji
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 December 2012 Skąd: Nasielsk ![]() |
miało się zmienić w listopadzie, ale podobno sie nie zmieniło nic. trzeba pozwiedzać stacje, popytac, a potem potwierdzić czy to przejdzie w wydz komunikacji Zjezdzilem 5 stacji. Stacja 1. Pan nie ma uprawnien stacja 2. To calkowicie nielegalne Stacja 3. Diagnosta kazal mi poczytac o tym ![]() Stacja 4. Jak bedzie opinia rzeczoznawcy i FV z warsztatu moze sie udac Stacja 5. Homologacja od producenta auta ze auto z tym silnikime moze sie poruszac. -------------------- Daewoo Lanos C20XET ---> 249KM 329NM
Daewoo Leganza X25XE ---> 209KM 243NM |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Ja się będę trzymał tego, "w razie w":
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1263388 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 05:38 |