Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> MAZDA 323F BG GT KOMPRESOR, HOME MADE SUPERCHARGER
jackkpl
post Sun, 29 Aug 2010 - 17:33
Post #21


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Testowalem nowe kolko 51mm na kompresorze i niesety troche sie pasek slizga. Musze dopracowac mechanizm naciagu oraz kupic krotszy pasek. Tymaczasem dostroilem ECU Mastera SA oraz zamontowalem zupelnie seryjny zestaw kol
(125mm na wale korbowym i 90mm na kompresorze). Daje to 0.18 bara doladowania,a powyzej 6 tys zaczyna rosnac (silnik traci sprawnosc). Wstepnie przesunalem odcinke na 7600rpm (seryjnie 7300) i moim oczom ukazal sie taki wykres



Przyznam, ze jestem w szoku jak duzo daje benzyna ponad LPG. Na 0.2 bara uzyskalem 20nm mniej , ale identyczna moc co na LPG przy 0.4 bara. Auto jedzie do konca (8 tys na obrotce). Mysle,ze 200 koni wkrotce smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 29 Aug 2010 - 17:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Sun, 29 Aug 2010 - 20:59
Post #22


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Fri, 10 Sep 2010 - 11:45
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





To czekamy na większe wtryski i utęsknione 200+ tongue.gif


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 10 Sep 2010 - 11:55
Post #24


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Nie bedzie wiekszych wtryskow w tym aucie. Poza tym czy ma 195 czy 205 to mi nie robi, jest blisko 200 i taki byl moj cel smile.gif. Wtryskom brakuje doslownie 5%, wiec mozliwe,ze przy lepszym zgraniu afr-a bedzie akurat. Wazne,ze auto zap!@#$ na 2-gim biegu i po miescie jest po prostu na tyle szybkie,ze narazie szybszego bym nie ogarnal.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
r666
post Tue, 05 Oct 2010 - 14:57
Post #25


User
Dołączył: Mon, 13 September 2010





mam podobny pomysl z tym, ze plan byl taki aby blos ktory usiadzie przed kompresorem chodzil tylko przy wylaczonym doladowaniu
czyli
wlaczam kompresor tylko na pb
na lpg jezdze tylko przy wylaczonym kompresorze - NA

i takie pytania do ciebie

czy miales okazje sprawdzic jak auto jezdzi na lpg bez wlaczonego kompresora ? widze ze masz m62 wiec moze tak
chodzi mi o moc i napelnienie tego ukladu po przelaczeniu na gaz, w koncu trzeba wypelnic duza przestrzen pomiedzy blosem a przepustnica gdzie po drodze jest IC

co zrobiles aby blos dzialal na kompresorze i nie bylo zbyt ubogo, wymieniales reduktor ? chyba nie, ale moze jakies inne modyfikacje ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 05 Oct 2010 - 19:45
Post #26


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(r666 @ Tue, 05 Oct 2010 - 14:57) *
mam podobny pomysl z tym, ze plan byl taki aby blos ktory usiadzie przed kompresorem chodzil tylko przy wylaczonym doladowaniu
czyli
wlaczam kompresor tylko na pb
na lpg jezdze tylko przy wylaczonym kompresorze - NA

i takie pytania do ciebie

czy miales okazje sprawdzic jak auto jezdzi na lpg bez wlaczonego kompresora ? widze ze masz m62 wiec moze tak
chodzi mi o moc i napelnienie tego ukladu po przelaczeniu na gaz, w koncu trzeba wypelnic duza przestrzen pomiedzy blosem a przepustnica gdzie po drodze jest IC

co zrobiles aby blos dzialal na kompresorze i nie bylo zbyt ubogo, wymieniales reduktor ? chyba nie, ale moze jakies inne modyfikacje ?


Zeby tak zrobic, to musisz miec sprawne sprzeglo w kompresorze - u mnie mialem to rozwalone i musialem je na sztywno zrobic. Jazda z kompresorem,ale bez napedu powoduje przytkanie dolotu. Dodatkowo 2m dolotu 55mm dodatkowo dlawi. U mnie jak w N/A mialem 155nm i 125 koni na LPG, to z kompresorem w dolocie wychodzi 130nm i ~100 koni. Jest to dosc znaczne zmulenie auta.

Z blosem na LPG nie bylo ubogo przy 0.2 bara. Przy 0.4 robi sie za ubogo od 5 tys obr i jak mialem jeszcze 2 mapy ecu mastera, to przy LPG troche benzyny dolewalem,zeby bylo ok. Reduktor mam do 190 koni teoretycznie,ale gaz idzie rurka 6mm i to moze byc problem. Ja dodatkowo zrobilem taki trick, ze ten gwizdek LPG zeszlifowalem i nalozylem poxipol tak,zeby przy jezdzie ze stala predkoscia do okolo 3,5 tys obr bylo 15.5:1, a pozniej sie wzbogaca. Dzieki temu jak depne mam okolo 13:1 , a jak jade spokojnie po miescie to mam 15.5 :1. Ostatnie raporty spalania to ok. 12.5LPG/100km w miescie, gdzie 2gi i 3ci bieg dosc czesto z gazem do dechy do 5k rpm - tzw jazda dynamiczna smile.gif.

Z napelnieniem problemu nie ma, reaguje tak jak auto na mikserze. Czyli najlepiej z PB przelaczac na LPG jadac na 2-3 biegu hamujac silnikiem - wtedy nic nie szarpie i po okolo 2 sek samochod juz jedzie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
r666
post Tue, 05 Oct 2010 - 20:37
Post #27


User
Dołączył: Mon, 13 September 2010





a tak z ciekawosci, dlaczego nie zdecydowales sie na blosa przed przepustnica ?
testowales moze otwieranie sie blosa przy doladowaniu wlasnie przed przepustnica ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 07 Oct 2010 - 22:35
Post #28


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(r666 @ Tue, 05 Oct 2010 - 20:37) *
a tak z ciekawosci, dlaczego nie zdecydowales sie na blosa przed przepustnica ?
testowales moze otwieranie sie blosa przy doladowaniu wlasnie przed przepustnica ?



Ten temat byl juz poruszany wczesniej . Jesli umiesci sie mikser po stronie nadcisnienia (za sprezarka), to trzeba zrobic kompensacje w reduktorze. Taki zwykly reduktor utrzymuje cisnienie gazu bliskie 1 atmosferze. Przy doladowaniu gaz by w ogole nie lecial, dlatego blos jest na samym poczatku ukladu dolotowego (zaraz za stozkiem)


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 24 Oct 2010 - 21:12
Post #29


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ostatnio udokumentowalem przed zima "licznikowe" osiagi. Nie ma sie czym zachwycac. Starty sa bardzo slabe - wina kierownika i opon. Czasy z rolki sa w miare jak na ta moc. Niestety masa (butla i sam LPG, pelne wnetrze, pol baku paliwa) daje o sobie znac.

0-160
http://www.youtube.com/watch?v=ZhoMmVwnspg
0-160
http://www.youtube.com/watch?v=XqmzognbFTo
40-140 z drugiego biegu
http://www.youtube.com/watch?v=bUpjcfOAfrE


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 09 Dec 2010 - 15:50
Post #30


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Planowalem rozstac sie z autem dopiero na wiosne,ale plany troche sie przyspieszyly. W zwiazku z tym bede wystawial auto na sprzedaz (w calosci, tak jak jest z doladowaniem lub w wersji seryjnej z blos-lpg). Jesli ktos bedzie zainteresowany kupnem (auto w calosci z doladowaniem, w calosci bez doladowania lub samych czesci od doladowania) to prosze pisac na pw. Cena auta tak jak jezdzi 4500pln, bez doladowania 2500pln. Z auta dla siebie zabieram jedynie szerokopasmowke, reszta idzie pod mlotek.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 09 Dec 2010 - 17:44
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





ciekawe autko ale mam jedno pytanie odprężałeś silnik a jak jak to jak i o ile?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 09 Dec 2010 - 17:52
Post #32


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





SILNIK byl nawet doprezony (rok temu robilem remont glowicy i miala planowanie o 0.5mm). Seryjnie silnik znosi do 0.8 bara doladowania bez zadnych zabiegow , daje to okolo 250 koni.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 10 Dec 2010 - 12:38
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Czyżbym namówił przekonał Cię do Saaba smile.gif ??
Kupuj tą ładną 9-3 2.0 Turbo 150KM, wsadzimy do niej Holseta HX40 wtryski od Sida 850ccm i robimy 600KM po taniości smile.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 10 Dec 2010 - 12:42
Post #34


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





EE tam przekonal, stalem nad przepascia a ty mnie lekko popchnales tongue.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 10:15