![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ofiara moich dzialan jest Mazda 323F GT z roku 1990. Auto sprowadzone z UK. Sluzylo mi glownie jako poligon doswiadczalny. Gdy odziedziczylem je po moim bracie, auto mialo LPG z mikserem 28mm i shamowane 100koni i 140nm. Rok po tym, jak stalem sie jego posiadaczem, zaczalem myslec o tuningu (a moze glownie o nauce mechaniki) we wlasnym zakresie.
W samochodzie nie ma zadnych zmian stylistycznych. Zmiany zaszly jedynie pod maska. Auto zaraz po umyciu i z profilu (nie widac rdzy ![]() ![]() Lista zmian N/A (juz historyczna) * Obrobka glowicy we wlasnym zakresie * Regulowane kolka rozrzadu * Kolektor wydechowy 4-2-1 z Escorta RS 2000 * ECU master 2 * Sonda szerokopasmowa LC-1 * Konwersja na MAP Sensor * Walek wydechowy z wesji 128konnej wsadzony jako ssacy Auto po tych zmianach mialo w zalenosci od humoru ECU Mastera okolo 135-140 koni. Wynik niepotwierdzony hamownia. Po samej operacji obrobki glowicy shamowane 134 konie i 162nm ![]() Efekt regulacji kolka rozrzadu (pomiar na LPG) ![]() Filmik 0-135 na zimowkach pokazujacy najlepsze osiagi auta w wersji N/A: http://www.youtube.com/watch?v=lxF_AEZa_Y4 Po roku zabaw N/A przyszedl czas na doladowanie: * kompresor Eaton M62 z mercedesa w202 230 kompressor * intercooler chinol 550x230 * Wtryski 360cc z gtx-a (Piwo) * Ecu master 3 - obecnie w trybie standalone * kolo pasowe 160mm zamiast 125mm na wale korbowym (zalatwial Piwo) * swiece sklepane na 0.95mm (seryjne 1.1mm) * docisk od 2.5V6 KL (praktycznie plug n play poza wysprzeglikiem, ktoremu trzeba bylo spilowac trzpien) * DV rozkrecalny (wymienna sprezyna) * Chlodnica od civica 5 gen (okolo 300x300mm) * Podniesiona maska (okolo 4mm podkladek miedzy maska a zawiasami przy szybie) w celu lepszego chlodzenia komory Doladowanie na starcie (seryjne kolo pasowe ) bylo 0.2-0.3 bara. Obecnie jest 0.4-0.5 bara. W planach podniesienie w granice 0.6-0.8 Hamowni na dzien dzisiejszy nie bylo, jedynie wykresy z ECU mastera. Wynik na LPG (blos): ![]() A tutaj filmik 40-150 na LPG http://www.youtube.com/watch?v=FumtwiAXqsY Plany rozwoju * Mniejsze kolko na kompresor - doladowanie 0.6-0.8 bara * EDIS 4 cyl z forda z cewkami na swiecach (COPy) * Pelne sterowanie zaplonem z ecu mastera i tym samym odciecie komputera mazdy od sterownia paliwa/zaplonu * Odgrzebanie kolektora 4-2-1 (konieczna przerobka pod kompresor) i montaz wraz z wydechem 2.25" * Tlumiki przelotowe z kwasu (np od kogos z racingforum) Zdjecia Kilka fotek z tego, jak siedzi kompresor i dolot w aucie (z malym intercoolerem): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wieksze kolo pasowe (by Piwo) ![]() Tak wyglada Intercooler w wersji spartanskiej ![]() Ponizej fotorelacja z remontu glowicy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kompresor 2010-08-11 - jak widac zrobione domowym sposobem. Silnik troche leje olejem na lewo i prawo, pod maska nielad, a ja autem robie codziennie 40km (na LPG ) i nie chce sie zepsuc ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2010-08-13 EDIS juz w domu ![]() 2010-08-29 odpalone i dostrojone SA na setupie kolek 125/90 mm 0.2 bara Wystrojone SA , afr w granicach 12-13 przez caly zakres obrotow. ![]() Na tym setupie na LPG mialem 150-155 koni z ecu mastera. Na benzynie przenioslem odcine na 7600 i dogralem mapy (paliwo zaplon) - wynik nawet mnie - wielkiego optymiste - mile zaskoczyl. Dodatkowa zmiana, o ktorej warto powiedziec, to walek ssacy cofniety o 4 stopnie walu korbowego w stosunku do serii (na hamce dawalo to 4-5 koni przy N/A w zakresie 6tys rpm w gore). 2010-09-09 0.4 bara na benzynie ![]() Jest to maks jaki da rade wycisnac na tych wtryskach (bez podnoszenia cisnienia paliwa). Czas otwarcia wtryskow przy odcince okolo 16ms (odcina 7600, wiec wtryski jada juz na 100%). Dla tych, ktorzy nie wierza we wrozby ecu mastera , czas przyspieszenia 2750-7000rpm 4.6 sek na 2-ce. Odpowiada to przyspieszeniu od 40 do 100 km/h. 2010-10-24 filmiki na benzynie 0.4 bara 0-160 http://www.youtube.com/watch?v=ZhoMmVwnspg 0-160 http://www.youtube.com/watch?v=XqmzognbFTo 40-140 z drugiego biegu http://www.youtube.com/watch?v=bUpjcfOAfrE -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
wiecej fotek by sie zdalo
spoko ze wlasnymi recami robiony powodzenia -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
wiecej fotek by sie zdalo spoko ze wlasnymi recami robiony powodzenia Szybki jestes - 3 minuty i juz odpowiedz. Postaram sie wsadzic wiecej fotek,ale szczerze to auto jest poligonem, wiec pod maska jest brzydko. Zreszta widac to chociazby po sposobie mocowania ICka ![]() Zeby nie oszukiwac na starcie, to nie wszystko bylo wlasnymi rencamy. Zalozmy,ze 95% robilem sam. Orurowanie (w wersji pierwszej z malym IC) robil Przema72 od CRXa. Sam niestety nie mam spawary (np. mocowanie kompresora spawalem pozyczona elektrodowka). Z czego jestem dumny...cala elektronika ogarnieta bez obcej reki. Remont glowicy (poza planowaniem i frezowaniem zaworow) tez robione samemu. W zasadzie pierwsza moja wieksza robota przy aucie. Zalozenie bylo takie,ze albo bedzie jezdzic, albo juz nigdy nie odpali ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Niezły fun za niedużą kaskę
![]() Czekamy na więcej fot (np cała komora silnika) -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Super. Mam sentyment do takich projektów z kompresorem. W końcu sam zaczynałem przygodę z mechaniką od podobnego projektu.
Pozdr |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 11 August 2010 ![]() |
Ofiara moich dzialan jest Mazda 323F GT louis vuittonz roku 1990. Auto sprowadzone z UK. Sluzylo mi glownie jako poligon doswiadczalny. Gdy odziedziczylem je po moimchanel bags bracie, auto mialo LPG z mikserem 28mm i shamowane 100koni i 140nm. Rok po tym, jak stalem sie jego posiadaczem, zaczalem myslec o tuningu (a moze glownie o nauce mechaniki)chanel we wlasnym zakresie.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jest 6 nowych fotek. Ciezko skubanca (kompresor) ladnie sfotografowac, bo jest troche upchniety.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
a jak to wspolpracuje z blosem?
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
o dziwo na gazie ma wieksza moc i moment niz na benzynce.wyprzedzenie zaplonu robi swoje
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
a jak to wspolpracuje z blosem? Narazie nie wybuchlo ![]() ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
dolej mu wiecej powinno lepiej smigac
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
dolej mu wiecej powinno lepiej smigac Juz za pozno, teraz LPG bedzie tylko do wozenia dupy, a palowanie na PB. Narazie jadzwin weryfikuje buga, ktorego zglosilem do dzialania SA ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 15 November 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Świetny garażowy projekt :-)
U mnie dodatkowy + za LPG ;-) Reduktor masz dedykowany do turbo (nadciśnienia), zwykły N/A, czy zwykły z dodaną kompensacją (przerobiony na "turbo"? Pytam bo sam modzę auto turbo na blosie i przerabiałem reduktor - ciekawy jestem czy słusznie :-D bo auto jeszcze nie odpalone -------------------- www.klubrenault5.pl
Renault 5 2,0 MPI turbo ==> under construction |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Świetny garażowy projekt :-) U mnie dodatkowy + za LPG ;-) Reduktor masz dedykowany do turbo (nadciśnienia), zwykły N/A, czy zwykły z dodaną kompensacją (przerobiony na "turbo"? Pytam bo sam modzę auto turbo na blosie i przerabiałem reduktor - ciekawy jestem czy słusznie :-D bo auto jeszcze nie odpalone Hej. Dzieki za mile slowa. reduktor jest przed kompresorem (kompresor przez niego ssie), czyli jest to zwykly reduktor jak do N/A. Model to BRC AT90 (niby do 140kW). Mialem w planach dorabianie kompensacji i wrzucenie go po stronie nadcisnienia ,ale jednak prostota wygrala z kombinatorstwem ![]() ![]() Jedna uwaga, przy takim ustawieniu LPG konieczny jest DV recyrkulacyjny, bo wiadomo,ze wypuszczanie w atmosfere mieszanki gazu i powietrza moze nie wyjsc na dobre. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 September 2003 Skąd: Łódź ![]() |
Duze brawa za ciekawy projekcik home-made
powodzenia w dalszych modach -------------------- ------------------------------------------------------------------------------
sportexhaust.pl Układy wydechowe i dolotowe ze stali nierdzewnej |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 04 August 2009 Skąd: Ldz ![]() |
Jedna uwaga, przy takim ustawieniu LPG konieczny jest DV recyrkulacyjny, bo wiadomo,ze wypuszczanie w atmosfere mieszanki gazu i powietrza moze nie wyjsc na dobre. Na wstępie gratki bardzo fajny projekcik, również grzebie Turbo LPG (troszkę z konieczności niż z wyboru ![]() Jak wygląda reakcja na gaz przy tak długim układzie zasilania, nie ma problemów z chwilowym silnym zubożeniem po wciśnięciu gwałtownie gazu? -------------------- Delta HPE, 2X Dedra Integrale
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Na wstępie gratki bardzo fajny projekcik, również grzebie Turbo LPG (troszkę z konieczności niż z wyboru ![]() Jak wygląda reakcja na gaz przy tak długim układzie zasilania, nie ma problemów z chwilowym silnym zubożeniem po wciśnięciu gwałtownie gazu? Na poczatku obawialem sie wybuchu. Dlatego zreanimowalem uklad zaplonowy (palec, rozdzielacz), sprawdzilem cewke i weszly nowe swieczki z mniejsza przerwa. Wbrew pozorom LPG sam sie tak latwo nie zapali. Jak walnie (ucieknie iskra), to napewno wesolo nie bedzie, ale moze DV jakos to zwentyluje ![]() Blos dzieki ruchomej przepustnicy ma pole przekroju porownywalne z 45mm mikserem (calkowicie otwarta przyslona). Dlatego np przy dolocie 55mm , chwilowa zwezka venturiego na 45mm nie powoduje zauwazalnego spadku cisnienia doladowania. Reakcja na gaz jest zaje....a. Mieszanka w dolocie nie jest nigdy zubazana, bo niby dlaczego blos mialby nagle przestac podawac gaz? Dlatego nagle depniecie gazu powoduje wyrwanie do przodu. W najgorszym wypadku (jazda na podcisnieniu, gdzie mam afr 15.5:1) przy naglym depnieciu gazu bedzie minimalny "turbo lag" wynikajacy z troche ubozszej mieszanki. Ale z moich obliczen wynika,ze dolot o pojemnosci np 10litrow, przy zapotrzebowaniu silnika na powietrze w porywach okolo 180l/s oprozni sie w ulamku sekundy i nie bedzie zadnego problemu. Ja z jazdy na LPG jestem zadowolony i przez 4 mce jazdy na LPG (okolo 4 tys km) nie bylo zadnych niespodzianek. W planach byla sekwencja, ale auto docelowo jezdzi do kolejnych wakacji i buda idzie na zyletki, wiec nie ma sensu inwestowac. Teraz po prostu sprawdze mozliwosci tego silnika na wyzszym doladowaniu , bo juz mi go nie szkoda ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 15 November 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
O co biega z tym lanosem? :-)
ja już mam cały dolot pospawany, reduktor przerobiony, ale chętnie bym się dowiedział co i jak i może jest jakiś argument, który przekona mnie do zmiany kilku rurek ;-) -------------------- www.klubrenault5.pl
Renault 5 2,0 MPI turbo ==> under construction |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
O co biega z tym lanosem? :-) ja już mam cały dolot pospawany, reduktor przerobiony, ale chętnie bym się dowiedział co i jak i może jest jakiś argument, który przekona mnie do zmiany kilku rurek ;-) Zanim zabralem sie za montaz blosa przed sprezarka to wlasnie uslyszalem o tym,ze jezdzi taki lanos sobie z blosem przed turbo i smiga lepiej niz na benzynie (bo ciezko go bylo wystroic). Latal pare mcy i nic mu sie nie stalo. Dlatego postanowilem sprawdzic to na swoim aucie. Jesli ty masz juz kompensacje, to dla swietego spokoju ja bym zostawil mikser przed przepsutnica. Chyba,ze masz problemy z regulacja i przy booscie zbyt mocno ci zubaza mieszanke. Wtedy mozna podzialac z motnazem blosa przed turbo i tylko odlaczyc mu podcisnienie z reduktora ![]() Docelowo i tak chcialem wsadzac sekwencje (bezpieczniej, mniej pali),ale niestety przez dlugi czas moje auto na benzynie jezdzilo tragicznie (szarpalo, prychalo) dlatego musialem to ogarcnac na LPG. Dopiero na ECUM standalone zaczal na benzynie smigac jak nalezy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 15 November 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
thx
pożyjemy, zobaczymy ;-) -------------------- www.klubrenault5.pl
Renault 5 2,0 MPI turbo ==> under construction |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 21:31 |