![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Fri, 14 August 2009 ![]() |
No rzeczywiscie moze przyrost do 360-370 jest realny po tych zabiegach o których piszecie powyzej , a napewno okolice 400 wymagały by glebszego dlubania i nie koniecznie oplacalnego jesli chodzi o finanse . Wracajac do tematu nie trzymania serii to niespotkalem sie z tym w zdrowych V8 z tych esek natomiast V8 fsi owszem na necie sa nawet pomiary swiezych autek ktorym brakuje do 50 kucy wzgledem serii podawanej przez producenta. Aktualnie czekam na odp. z firmy el-tec co do obliczonych komorowych tlumikow ![]() pozdrawiam A czemu komorowe, a nie przelotowe? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
400 jest jak najbardziej osiągalne tyle,że to już nie będzie n/a
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 07 August 2010 ![]() |
A czemu komorowe, a nie przelotowe? tzn komorowo - przelotowe dokladnie , czemu nie przelotowe gdyz aktualnie mam przelotowe w pelni i jak pisalem wyzej nie wplywa to korzystnie na kompresje wydechu niestety ... w turbo bylaby inna bajka jak naszerzej i najkrocej ![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 07 August 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Jeżeli jesteś pewny motoru, zadowolony z przebiegu etc. to może lepiej kompresor ?
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 07 August 2010 ![]() |
Jeżeli jesteś pewny motoru, zadowolony z przebiegu etc. to może lepiej kompresor ? Wlasnie czekam az znajomy zakonczy swoj projekt gdyz wlasnie wrzucil nowe graty do srodka swojej V8 , zbudowal kolektory rurowe oraz uklad wydechowy 2.6 cala i sporo innyc modow juz sie pogubilem co tam wszytsko wymienil . Aktualnie jest na etapie docierania a dmuchaka bedzie wszczepiona po dotarciu czyli ok miesiaca .. jesli wszystko wyjdzie zgodnie z planem to chcialbym podstawic do niego rowniez swoje autko , zobaczymy jak to bedzie latalo ( dlatego chcialbym miec zrobiony porzadny wydech bo to i tak sie w przyszlosci przyda nawet pod dmuchawke ) . Narazie pojawil sie problem iz przeladowuje sie porzeplywka tzn ori nie wytrzymuje wiekszego kolektora dolotowego i wykracza poza skale .. moze masz ( macie ![]() |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
User Dołączył: Fri, 14 August 2009 ![]() |
tzn komorowo - przelotowe dokladnie , czemu nie przelotowe gdyz aktualnie mam przelotowe w pelni i jak pisalem wyzej nie wplywa to korzystnie na kompresje wydechu niestety ... w turbo bylaby inna bajka jak naszerzej i najkrocej ![]() To ciekawe, dziś rozmawiałem z El-Teciem i mi polecili jak najbardziej przelotowe, może to nie ten sam El-Tec :/ |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Aktualnie jest na etapie docierania a dmuchaka bedzie wszczepiona Trzymam kciuki ![]() -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 07 August 2010 ![]() |
To ciekawe, dziś rozmawiałem z El-Teciem i mi polecili jak najbardziej przelotowe, może to nie ten sam El-Tec :/ http://www.el-tec.pl/pl/index.html ja dzwonilem tu ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
User Dołączył: Fri, 14 August 2009 ![]() |
http://www.el-tec.pl/pl/index.html ja dzwonilem tu ![]() ![]() Nie dopytałem się, ale zobaczymy co z tego wyniknie |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Jeżeli jesteś pewny motoru, zadowolony z przebiegu etc. to może lepiej kompresor ? To powiedz gdzie go upchnac ![]() ![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
To powiedz gdzie go upchnac ![]() ![]() Potwierdzeniem jest dla mnie temat o nie trzymaniu mocy v8 n/a audi :-) A co do kompresora, wyłóż kasę na stół, daj ogłoszenie na forum,podzwoń do różnych osób i na pewno znajdzie się kilku magików, którzy podejmą temat :-) a wszystko będzie pewnie wyglądać podobnie(pod maską) jak rs4 b7 + kompresor ;-) -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Temat dotyczyl rs4 b7 ktory jest calkowicie innym silnikiem. Rad o kompresorze nawet nie skomentuje.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
User Dołączył: Fri, 14 August 2009 ![]() |
Obserwuję tu dysputę osób które widziały kilka audic V8 z osobami które audice V8 oglądały jedynie na kolorowych obrazkach w google.
Za dużego sensu nie ma wypowiadanie się na temat, jeśli się czegoś nie wie/ nie widziało/ czytało wątek dotyczący innego silnika! Przecież dziesięcioletni silnik o konstrukcji z lat 90 jest zupełnie inny od motoru w RS4 B7, jedynie zbieżność pojemności i liczba cylindrów może dać analogię pomiędzy nimi, a to zupełnie inne konstrukcje. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Ktoś zapytał jak upchnąć kompresor do v8 w c5...więc odpowiedziałem...podobnie jak w rs4 b7....
A co do rady...hmmm...wydaje mi się ale oczywiście moge się mylić(tutaj ironicznie),że kompresor jest stosunkowo najlepszą metodą zważywszy na stosunek przyrost mocy/ilość rzeczy wymagających modyfikacji w przypadku silnika n/a... -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Przyznam,że czuje się onieśmielony ;-) ale idąc tym tropem mam kilka pytań...skoro wszyscy mierzą silniki wg. tych samych norm oraz w dokładnie ten sam sposób to dlaczego 4g63t trzyma parametry z katalogu na hamowni obciążeniowej, dlaczego m62b44 ma nierzadko lepsze wyniki na hamowni obciążeniowej aniżeli te podane w katalogu i w końcu dlaczego wolnossące v8 audi (czy to z bezpośrednim wtryskiem czy bez) w większości nie trzyma serii ? skoro oba pomiary czyt. na hamowni silnikowej oraz obciążeniowej wykonywane są w podobnych warunkach dla wszystkich w/w silników. Mówisz,że nie ma mowy o przekłamaniach bo pomiary regulują odgórnie narzucone przepisy ale w przypadku któregoś z japończyków, nie pamiętam tylko którego 2jz-gte albo rb26 albo któregoś innego katalogowe 280KM było bzdurą napisaną tylko ze względu na restrykcje... Po pierwsze jest to kwestia metodyki pomiaru, po drugie pomiary na hamownii podwoziowej nie są wykonywane w podobnych warunkach. Jak już pisałem na hamowniach podwoziowych wynik masz normalizowany w zależności od ciśnienia i temperatury, problemem jest też sam nawiew, pomiar strat (który nie ma miejsca na hamownii silnikowej) i jego dokładność itd Nie mówię, że są to złe urządzenia, ale trzeba sobie zdawać sprawę ze specyfiki ich działania. Jeśli chodzi o tych japończyków to trudno mi się w tym temacie wypowiedzieć, te auta nie były oferowane w UE poza GB (chodzi mi o Nissana). Nie wiem jakie są tam przepisy itd To jest zupełnie osobny temat. uzupelnie wypowiedz m!xera, dobrym przykladem sa tez 1.9TDI AVF/AWX, ktore zamiast w serii miec 130KM maja od 140 do ponad 150KM (bo i takie sie zdarzaly), wiec jak to jest z tym pomiarem, ze jednym zaniza a innym zawyza, czy ocb? Po pierwsze nie wolno w tym wypadku odnosić tych wyników do mocy zadeklarowanej. Jeśli chodzi już o różnice pomiędzy tymi samymi silnikami to warto pamiętać o tym, że silniki mają dopuszczalne 5% odchylenie, do tego dochodzi np. 2% błąd pomiaru. Przy 130KM daje to nam blisko 10KM różnicy od wartości nominalnej i blisko 20KM różnicy pomiędzy skrajnymi wartościami. Warto o tym pamiętać. Widzę, że nie wszyscy czytają ze zrozumieniem, Otóż przy silnikach z turbodoładowaniem nie ma problemu aż takiego z nawiewem, ze względu na pompkę, która na ogół skutecznie dmucha w cylindry. Przy silniku wolnossącym jest inaczej, chodzi o warunki drogowe, obrazowo ujmując, jak lecę swoją eSką 280, to nawiew na auto jest konkretny, która dmuchawa to za symuluje?! Jedna jest to wiem, stąd moc z tej hamowni zgadza się z mocą podawaną przez producenta (wykres wcześniej wklejony). To są dwa różne pomiary jak już pisałem, to że się zgadzają lub nie nie musi świadczyć o braku anomalii lub ich obecności. CYTAT Jeśli jakieś BMW ma moc z różnych hamowni nawet większą niż seria, to dobrze świadczy o konstruktorach, przyłożyli się do pracy ![]() Wiadomo z różnych źródeł, iż 4,2FSI normy nie trzyma, S4 na łańcuchu też nie bardzo, ale stare V8 jak najbardziej spisują się dobrze, no chyba że stan motorowni jest agonalny, wtedy trudno by "zamiatał" Nie wiem jak inaczej przedstawić mój punkt widzenia. Inna sprawa, że topik dotyczy 400km w S6 i jego wydechu! Tylko te źródła podają wyniki z hamowni podwoziowych no i o 'trzymaniu mocy' nie możemy mówić w przypadku kiedy silniki mają jakieś usterki (np RS4 b7 - wypadające zapłony bo chyba o tym pisano). Wracajac do tematu nie trzymania serii to niespotkalem sie z tym w zdrowych V8 z tych esek natomiast V8 fsi owszem na necie sa nawet pomiary swiezych autek ktorym brakuje do 50 kucy wzgledem serii podawanej przez producenta. JW wyniki z hamownii podwoziowych. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Podstawą dobrego tuningu silnika, jest jego dobra kondycja. Proponuje zamiast zabawy wydeszek, najpierw zmienić parę rzeczy, i zadbać o "zdrowotność"...
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
User Dołączył: Fri, 14 August 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Lagadule chodzi o cewki świece ,podciśnienia,odme,katy itd.
czytam ten wątek...czytam....stare v8 audi ( rozrząd na pasek0 nie ma problemów z mocą więc nie piszcie bzdur o nie trzymaniu mocy. Pozdrawiam ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Widzę, że nie wszyscy czytają ze zrozumieniem, Otóż przy silnikach z turbodoładowaniem nie ma problemu aż takiego z nawiewem, ze względu na pompkę, która na ogół skutecznie dmucha w cylindry. Mysle ze jest odwrotnie. W turbodoladowanych masz intercooler ktory przy slabym nawiewie szybko spuchnie, w NA temperatura podskoczy co najwyzej kilka stopni powyzej temperatury zasysanego powietrza. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 19:25 |