Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Wydech 2.5" w audi S6 4.2
radek_s6
post Sun, 08 Aug 2010 - 16:12
Post #21


Rookie
Dołączył: Sat, 07 August 2010





CYTAT(lagadula @ Sun, 08 Aug 2010 - 15:31) *
Topic nadaje sie do rewelki biggrin.gif 400 KM....



CZEMU 400KM Cie tak robawiło biggrin.gif ?? Jest sporo s6 z wydechami millteka , mtm oraz kilku mniej znanych tunerów które maja zrobiony porzady dolot , wydech i dobre strojenie i moce w granicach 380-400KM (zakładając oczywiscie ze przed modami trzymaja serie) nie mowie o zajechanych v8 ale o zdrowych brykach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 08 Aug 2010 - 16:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
PiurielSR
post Sun, 08 Aug 2010 - 18:48
Post #22


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 November 2007
Skąd: Łódź





Jestem w stanie postawić wszystko, że nigdy nie będzie tam nawet 370Km po wydechu i strojeniu samym...

Taki urok tych V8 audi, które btw. są praktycznie niezniszczalne.

Spójrz na RS6 4,2l biT...
-Pojemność 4,2l
-Dwie turbiny
-Moc 420Km katalogowo.

Chłopaki wiedzą co piszą na tym forum i no offence, ale robiąc wydech i program nie ma siły żeby się zbliżyć do RS6, które ma dodatkowo dwie turbiny.

Podjedź z tym co masz do el-teca czy gdzieś tam i powiedz, że potrzebujesz policzone tłumiki pod auto N/A. Auto zacznie przyjemnie gadać a program poprawi Ci samopoczucie.
Najważniejsze to dbaj o silnik i używaj oryginalnych części przy serwisowaniu.

Przy silnikach N/A wydech ma sens od tylko kolektora do końca na "policzonych" tłumikach.


--------------------
╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Sun, 08 Aug 2010 - 18:51
Post #23


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





CYTAT(PiurielSR @ Sun, 08 Aug 2010 - 18:48) *
Spójrz na RS6 4,2l biT...
-Pojemność 4,2l
-Dwie turbiny
-Moc 420Km katalogowo.

450KM i 480KM w Plusie (inny program)


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Sun, 08 Aug 2010 - 19:02
Post #24


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Stawiam kamienie przeciw orzeszkom że nie ma tam nawet 300 KM teraz. Więc zrobienie 100 po wydechu i programie to marzenie ściętej głowy.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatLove
post Sun, 08 Aug 2010 - 19:52
Post #25


Super User
Dołączył: Mon, 14 July 2008
Skąd: LBN





CYTAT(lagadula @ Sun, 08 Aug 2010 - 19:02) *
Stawiam kamienie przeciw orzeszkom że nie ma tam nawet 300 KM teraz. Więc zrobienie 100 po wydechu i programie to marzenie ściętej głowy.


Jestem dokładnie tego samego zdania...
Żeby wszystko było jasne to proponuję najpierw założyć z powrotem fabryczny wydech i pojechać na hamownie obciążeniową, a jeżeli nie masz już ori wydechu to pojedź tak jak jest i na Twoim miejscu walczyłbym żeby zrobić fabryczne 340KM bo o większej ilości KM moim zdaniem nie masz co marzyć w tym silniku, no chyba że chcesz wydać niewiadomo ile PLN to wszystko da się zrobić ale żeby mieć przyrosty typu 30-40KM po wydechu i strojeniu to tylko w silniku doładowanym ale nigdy w NA...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Mon, 09 Aug 2010 - 09:41
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Widze nie kazdemu chcialo sie czytac topic o serii w 4.2, dlatego tez dam link do wrzucanego wczesniej przeze mnie wykresu audi s6 z roku 2000. Wiec nie jest do konca tak ze te auta nie moga miec serii wink.gif Dodam ze bylo hamowane przed wymiana swiec, cewek, wiska, wentylatorow, nieszczelnym kolektorem ssacym. Ile jest obecnie nie wiem ale mysle ze cos moglo dojsc.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Mon, 09 Aug 2010 - 09:58
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





Zaczynamy wklejać wykresy aut, które nie trzymają serii ??


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Mon, 09 Aug 2010 - 10:04
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Prosze Cie bardzo i nie mowimy tu o fsi wink.gif Tematem jest silnik w s6 340KM. Mysle ze kupy wykresow w manualu nie znajdziesz wink.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Mon, 09 Aug 2010 - 11:08
Post #29









CYTAT(radek_s6 @ Sat, 07 Aug 2010 - 23:25) *
Witam ,

dzis wlasnie zalozylem wydech z kwasowki 2.5" pochodzacy z audi rs6 do mojej s6 4.2 340KM , w miejscach gdzie w rs6 sa katy wykonano mi na zamowienie 2.5" calowe rury odpowiednio podgiete oraz 2.5" plecionki , rury z kolektora do plecionek pozoztaly seryjne czyli fi.60 . Oczekiwalem sporego przyrostu mocy i nm po przegladnieciu wykresow z ukladami firmy Milltek rowzniez 2.5" , ale co sie okazalo halas bardzo wzrosl (myslalem ze na ori ukladzie bedzie wmiare cicho) a samochod oslabl ... generalnie wyglada to tak jakby bylo za luzno ale zastanawia mnie fakt iz millteki maja rowniez 2.5" a dodaja ok 20-30KM.Czy pownieniem zmienic srodkowe tlumki lub ostatnie na jakies komorowe by poprawic kompresje ?? Nie wiem niestety czy milltek ma w pelni przelotowe czy z komorami ?? Prosze o pomoc i porade co mam zrobic by zamienic 340 na 360 pare .. po wydechu oczywiscie na koniec chcialbym to podstroic na 390-400 KM.

Dzieki pozdro tongue.gif biggrin.gif


@Milltek - pamiętaj, że nie będziesz miał takich przyrostów po założeniu Milltek-a do S6, jest to silnik wolnossący i z reguły tego typu układy dają w porywach 10-12KM cool.gif Zobacz jak wyglądają wykresy modelu RS4 B7 po założeniu pełnego Millteka ze sportowymi katami +10-13KM z wydatkiem 15K zł + dobre strojnie łapiesz
lekko 19-20k zł cool.gif

Milltek jest b.dobrym układem wydechowym, jednak nie każdy musi go założyć to jest kwestia oczekiwań, zasobności portfela czy gustu. Osobiście uważam, że jest to jeden z lepszych producentów na dzień dzisiejszy, ponieważ ani MTM ani ABT nie produkują układów tylko dla nich przygotowuje je dobrze znana mi firma z Europy.

@Strojenie + układ wydechowy Milltek lub inny ..
Zakładając, że Twoja S6 będzie trzymała serię czyli 340KM możesz liczyć optymistycznie 360-370KM - to wszystko. O 400KM nigdy nie słyszałem w tym silniku przy modyfikacjach w stylu Dolot, Wydech + Remap.

Panowie, znamy temat silników NA Audi i bywają różne wyniki, ale wstrzymajmy się do wyniku pomiaru S6 o ile zostanie zrobiony poprawnie i wtedy można jakoś pomóc koledze czy będziemy cisnąć do upadłego, a taki cel tego forum chyba nie jest. Dziwie się tylko, że robiłeś coś za na "wzór", ponieważ jak widzisz kopie marnie wychodzą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 09 Aug 2010 - 11:49
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(m!xer @ Sun, 08 Aug 2010 - 13:48) *
JJacek, czepiasz się słów :-) chodzi o to,że np. Sluger hamując fokę mk2 na hamowni podwoziowej otrzymał wynik ztcp 302KM (moc katalogowa 305KM), natomiast wjeżdżając na tą samą hamownię czy to s6 czy rs4 (b7) wynik w większości wypadków nie będzie tak "kolorowy" w stosunku do danych katalogowych i to jest potwierdzone wykresami z tego oraz z zagranicznych for...Chodzi o to,że hamownia silnikowa ma się trochę nijak do warunków w jakich użytkujemy auta czyli DROGI...:-) a zatem przepychanie się o typ hamowni podwoziowa/silnikowa jest kompletnie bez sensu.

Nie czepiam się słów. Nie porównuj dwóch różnych metod pomiaru. Chyba zdajesz sobie sprawę, że na hamownii podwoziowej pomiar prowadzony jest niezależnie od warunków (temperatura, ciśnienie), moc na silniku jest mierzona pośrednio (straty+moc na kołach), na końcu wynik jest normalizowany z użyciem współczynników do norm DIN lub RL/.../EWG (co nie oznacza, że wynik znormalizowany na hamownii podwoziowej = wynikowi na hamownii silnikowej, dzięki temu wynik pomiarów w różnych warunkach są porównywalne). Oczywiście, warunki drogowe są inne niż warunki na hamownii silnikowej, dlatego też nie możemy mówić o jakichkolwiek brakach w mocy, bo nie możemy porównywać tych wartości (zmierzonych na hamownii silnikowych i podwoziowych). Nie wspominając już o tym, że silniki w produkcji seryjnej mają dopuszczalną odchyłkę +-5% mocy, do tego dochodzi +-2% błędu pomiarowego hamownii.
Poza tym czy nie uważasz, za dość interesujące to, że w kontekście wielu aut z wysilonymi silnikami N/A (M3 e46, M3 e9x, S4 v8, RS4 v8, S6 v8, Civic Type R, Corolla TS itd) mówi się o tych 'brakach w mocy' ? Może problem nie leży po stronie silnika, tylko sposobu pomiaru?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Mon, 09 Aug 2010 - 12:50
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(JJacek @ Mon, 09 Aug 2010 - 11:49) *
Nie czepiam się słów. Nie porównuj dwóch różnych metod pomiaru. Chyba zdajesz sobie sprawę, że na hamownii podwoziowej pomiar prowadzony jest niezależnie od warunków (temperatura, ciśnienie), moc na silniku jest mierzona pośrednio (straty+moc na kołach), na końcu wynik jest normalizowany z użyciem współczynników do norm DIN lub RL/.../EWG (co nie oznacza, że wynik znormalizowany na hamownii podwoziowej = wynikowi na hamownii silnikowej, dzięki temu wynik pomiarów w różnych warunkach są porównywalne). Oczywiście, warunki drogowe są inne niż warunki na hamownii silnikowej, dlatego też nie możemy mówić o jakichkolwiek brakach w mocy, bo nie możemy porównywać tych wartości (zmierzonych na hamownii silnikowych i podwoziowych). Nie wspominając już o tym, że silniki w produkcji seryjnej mają dopuszczalną odchyłkę +-5% mocy, do tego dochodzi +-2% błędu pomiarowego hamownii.
Poza tym czy nie uważasz, za dość interesujące to, że w kontekście wielu aut z wysilonymi silnikami N/A (M3 e46, M3 e9x, S4 v8, RS4 v8, S6 v8, Civic Type R, Corolla TS itd) mówi się o tych 'brakach w mocy' ? Może problem nie leży po stronie silnika, tylko sposobu pomiaru?


Trafiłeś w sedno :-) producenci mierzą silniki w sposób i wg. normy, która da najlepsze wyniki kiedy tak naprawdę nijak ma się to do wyników pomiarów z uwzględnieniem warunków w jakich jest uzytkowane auto. Kwestią jest uczciwość wobec klientów.
Ja od auta za którę płacę kilkaset tysięcy oczekuję,że wjeżdżając nim na hamownię dostępną dla przeciętnego zjadacza chleba uzyskam wynik +/- 5% z katalogu, podobnie jest z osiągami 0-100, 100-0 etc.. Czy wchodząc do salonu i patrząc na moc auta mam patrzeć na nią z takim samym przymróżeniem oka jak na spalanie ? Przecież spalania producent sobie nie wyssał z palca tylko czy to spalanie jest realne do osiągnięcia normalnie korzystając z auta a nie uwzględniając jakiś śmiesznie niewygórowanych warunków pomiarowych ?

Co do type-r'a to wprawdzie mocy katalogowej na hamowni obciążeniowej próżno szukać to osiągi 0-100 w normalnych warunkach drogowych pokrywają się z tymi z katalogu. Tak samo jest z v8 audi ?


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 09 Aug 2010 - 13:50
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(m!xer @ Mon, 09 Aug 2010 - 12:50) *
Trafiłeś w sedno :-) producenci mierzą silniki w sposób i wg. normy, która da najlepsze wyniki kiedy tak naprawdę nijak ma się to do wyników pomiarów z uwzględnieniem warunków w jakich jest uzytkowane auto. Kwestią jest uczciwość wobec klientów.

Producenci mierzą silniki w sposób narzucony przez UE i przepisy homologacyjne. Żaden spisek nie ma tutaj miejsca. Wszyscy mierzą w ten sam sposób. Pomiar wg. normy DIN czy RL/EWG jest wolny od pewnych niedoskonałości pomiaru hamownii podwoziowych (np temperatura i ciśnienie, pomiar bezpośredni mocy silnika). Z pewnością ma to swoje wady, ale chyba trudno polemizować z jego zaletami.
CYTAT(m!xer)
Ja od auta za którę płacę kilkaset tysięcy oczekuję,że wjeżdżając nim na hamownię dostępną dla przeciętnego zjadacza chleba uzyskam wynik +/- 5% z katalogu, podobnie jest z osiągami 0-100, 100-0 etc..

Uzyskujesz wynik na innym urządzeniu pomiarowym? Z czym go chcesz porównywać? Pisałem to już kilka razy, to kompletnie nie ma sensu. Tak samo jak porównywanie wyników z hamownii inercyjnej do wyników z hamownii obciążeniowej.
CYTAT(m!xer)
Czy wchodząc do salonu i patrząc na moc auta mam patrzeć na nią z takim samym przymróżeniem oka jak na spalanie ? Przecież spalania producent sobie nie wyssał z palca tylko czy to spalanie jest realne do osiągnięcia normalnie korzystając z auta a nie uwzględniając jakiś śmiesznie niewygórowanych warunków pomiarowych ?
Co do type-r'a to wprawdzie mocy katalogowej na hamowni obciążeniowej próżno szukać to osiągi 0-100 w normalnych warunkach drogowych pokrywają się z tymi z katalogu. Tak samo jest z v8 audi ?


Nie wiem jak jest z osiągami, ale jeśli chodzi o spalanie to masz kolejne normy (ECE itp), prawdopodobnie też narzucone przez UE itd. Nie są one doskonałe, ale pozwalają na porównywanie spalania różnych silników. Poza tym, jak ty byś chciał mierzyć spalanie? Znasz rozsądniejszy sposób od tych norm i ewentualnie od pomiaru na większej próbie? Oczywiście, że można by do pomiaru wg. normy ECE wprowadzić kilkadziesiąt zmiennych, tylko miałbyś wtedy wielowymiarową macierz rezultatów. Berlin jazda o godzinie 12:00 trasą Y - 10l t, Warszawa jazda o godzinie 17:00 trasą Z - 13 l itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
altium
post Mon, 09 Aug 2010 - 16:07
Post #33


User
Dołączył: Fri, 14 August 2009





Z tego co mi się udało wywiedzieć, w Polsce jest tylko chyba jedna hamownia, która ma porządne wentylatory, dostatecznie dobrze symulujące warunki drogowe, a co jest bardzo ważne w przypadku silników wolnossących. Zrobiłem wywiad, ponieważ chciałem zmierzyć swoje S6, jeden z dużych zakładów zajmujących się sportem motorowym, stwierdził otwarcie, iż nie mają takiego nadmuchu na moje auto, aby wynik mógł być wiarygodny. Na pytanie ile mogło by oszukać, dostałem odpowiedz: "Mogło by nawet wyjść z 60 koni mniej niż jest w rzeczywistości".
Ja myślę że stąd takie różnice w mocach auta, chociaż fakt, iż część motorowni jest przytarta i w słabej kondycji zdarza się na co dzień.

Co do mocy w S6, myślę że nie jest realne uzyskanie 400 km, tu za dużo się nie da zrobić, umówiony już jestem na przebudowę wydechu w El-Tecu, ale już wiem, że łba nie będzie urywać, różnica będzie odczuwalna, ale nie będzie to +60km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Mon, 09 Aug 2010 - 16:20
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





Przyznam,że czuje się onieśmielony ;-)

ale idąc tym tropem mam kilka pytań...skoro wszyscy mierzą silniki wg. tych samych norm oraz w dokładnie ten sam sposób to dlaczego 4g63t trzyma parametry z katalogu na hamowni obciążeniowej, dlaczego m62b44 ma nierzadko lepsze wyniki na hamowni obciążeniowej aniżeli te podane w katalogu i w końcu dlaczego wolnossące v8 audi (czy to z bezpośrednim wtryskiem czy bez) w większości nie trzyma serii ? skoro oba pomiary czyt. na hamowni silnikowej oraz obciążeniowej wykonywane są w podobnych warunkach dla wszystkich w/w silników.

Mówisz,że nie ma mowy o przekłamaniach bo pomiary regulują odgórnie narzucone przepisy ale w przypadku któregoś z japończyków, nie pamiętam tylko którego 2jz-gte albo rb26 albo któregoś innego katalogowe 280KM było bzdurą napisaną tylko ze względu na restrykcje...



--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
altium
post Mon, 09 Aug 2010 - 16:54
Post #35


User
Dołączył: Fri, 14 August 2009





CYTAT(m!xer @ Mon, 09 Aug 2010 - 16:20) *
Przyznam,że czuje się onieśmielony ;-)


Ojejcia smile.gif

To się porobiło teraz biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Mon, 09 Aug 2010 - 20:34
Post #36


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





uzupelnie wypowiedz m!xera, dobrym przykladem sa tez 1.9TDI AVF/AWX, ktore zamiast w serii miec 130KM maja od 140 do ponad 150KM (bo i takie sie zdarzaly), wiec jak to jest z tym pomiarem, ze jednym zaniza a innym zawyza, czy ocb?


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
altium
post Mon, 09 Aug 2010 - 20:52
Post #37


User
Dołączył: Fri, 14 August 2009





Widzę, że nie wszyscy czytają ze zrozumieniem,
Otóż przy silnikach z turbodoładowaniem nie ma problemu aż takiego z nawiewem, ze względu na pompkę, która na ogół skutecznie dmucha w cylindry.
Przy silniku wolnossącym jest inaczej, chodzi o warunki drogowe, obrazowo ujmując, jak lecę swoją eSką 280, to nawiew na auto jest konkretny, która dmuchawa to za symuluje?! Jedna jest to wiem, stąd moc z tej hamowni zgadza się z mocą podawaną przez producenta (wykres wcześniej wklejony).

Jeśli jakieś BMW ma moc z różnych hamowni nawet większą niż seria, to dobrze świadczy o konstruktorach, przyłożyli się do pracy smile.gif

Wiadomo z różnych źródeł, iż 4,2FSI normy nie trzyma, S4 na łańcuchu też nie bardzo, ale stare V8 jak najbardziej spisują się dobrze, no chyba że stan motorowni jest agonalny, wtedy trudno by "zamiatał"

Nie wiem jak inaczej przedstawić mój punkt widzenia.

Inna sprawa, że topik dotyczy 400km w S6 i jego wydechu!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Mon, 09 Aug 2010 - 20:55
Post #38


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





rzeczywiscie, masz racje, nie przylozylem sie do przeczytania, jasne ze, nadmuch nie ma az takiego duzego znaczenia w turbodoladowanych jak w NA smile.gif


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
altium
post Mon, 09 Aug 2010 - 21:06
Post #39


User
Dołączył: Fri, 14 August 2009





CYTAT(radek_s6 @ Sun, 08 Aug 2010 - 16:12) *
CZEMU 400KM Cie tak robawiło biggrin.gif ?? Jest sporo s6 z wydechami millteka , mtm oraz kilku mniej znanych tunerów które maja zrobiony porzady dolot , wydech i dobre strojenie i moce w granicach 380-400KM (zakładając oczywiscie ze przed modami trzymaja serie) nie mowie o zajechanych v8 ale o zdrowych brykach.


Pociągnę jeszcze temat tych 400km, otóż prawdę powiedziawszy 400km jest możliwe, ale trzeba by przebudować silnik tak, by osiągał 9000 obrotów lub więcej, jak wiadomo moc=moment obrotowy * obroty silnika. Stąd RS4 V8 ma 420 km, ale przy 8000 obrotów, S6 V8 ma 340 przy 7000, a nowe RS5 ma 450km ale przy 8500!

Tylko nie słyszałem/czytałem o takich modyfikacjach w tym silniku, ale teoretycznie jak najbardziej możliwe i prawdziwe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radek_s6
post Mon, 09 Aug 2010 - 21:51
Post #40


Rookie
Dołączył: Sat, 07 August 2010





CYTAT(Macius @ Mon, 09 Aug 2010 - 20:55) *
rzeczywiscie, masz racje, nie przylozylem sie do przeczytania, jasne ze, nadmuch nie ma az takiego duzego znaczenia w turbodoladowanych jak w NA smile.gif


No rzeczywiscie moze przyrost do 360-370 jest realny po tych zabiegach o których piszecie powyzej , a napewno okolice 400 wymagały by glebszego dlubania i nie koniecznie oplacalnego jesli chodzi o finanse . Wracajac do tematu nie trzymania serii to niespotkalem sie z tym w zdrowych V8 z tych esek natomiast V8 fsi owszem na necie sa nawet pomiary swiezych autek ktorym brakuje do 50 kucy wzgledem serii podawanej przez producenta.

Aktualnie czekam na odp. z firmy el-tec co do obliczonych komorowych tlumikow biggrin.gif

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 09 September 2025 - 19:25