Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> zaciski Brembo 6 tloczkowe tarcze 350mm - felga 17?
Macius
post Tue, 03 Aug 2010 - 14:34
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Hej.
Zmieniamy hamulce z przodu 1LE Brembo 4 tloczkowe tarcze 330mm na 1LF Brembo 6 tloczkowe tarcze 350mm i nasuwa sie pytanie, wejdzie ten zestaw 350mm na felge 17 czy trzeba dystans/felgi 18? Hamulce z Audi S4 B6 tarcza 345 (czy tam 347mm, nie pamietam) wchodzi pod felge 17 ale tam jest zwykly zacisk ATE dwutloczkowy (tzn. jeden tloczek na strone, dobrze mysle?), natomiast tutaj bedzie tarcza 350mm (czyli ciut wieksza) ale zacisk prawdopodobnie jest kobyla bo ma 6 tloczkow (po 3 na strone?). Dzieki za odpowiedzi.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 03 Aug 2010 - 14:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kras
post Tue, 03 Aug 2010 - 15:09
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Raczej tylko 18"+ na taki zacisk i rozmiar tarczy. Nie widze tam zadnej 17". A czy bedzie jeszcze potrzebny dystans to juz zalezy od szerokosci/designu/ET owej 18".


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Tue, 03 Aug 2010 - 23:22
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Macius @ Tue, 03 Aug 2010 - 14:34) *
Hej.
Zmieniamy hamulce z przodu 1LE Brembo 4 tloczkowe tarcze 330mm na 1LF Brembo 6 tloczkowe tarcze 350mm i nasuwa sie pytanie, wejdzie ten zestaw 350mm na felge 17 czy trzeba dystans/felgi 18? Hamulce z Audi S4 B6 tarcza 345 (czy tam 347mm, nie pamietam) wchodzi pod felge 17 ale tam jest zwykly zacisk ATE dwutloczkowy (tzn. jeden tloczek na strone, dobrze mysle?), natomiast tutaj bedzie tarcza 350mm (czyli ciut wieksza) ale zacisk prawdopodobnie jest kobyla bo ma 6 tloczkow (po 3 na strone?). Dzieki za odpowiedzi.


namieszales troche

znajmoy zamontowal zacisk 6-cio tloczkowy i tarcze 352mm pod felge 17" ale felga miala ET30 , szeroka na 8", tarcza z duzym osadzeniem i felga miala garb dla tarczy
tego przypadku raczej nie powtorzysz i 342-345mm to bedzie max co wejdzie ci w falge 17" .
dla zaciskow 6-cio tloczkowych szukaj tarcz grubych na 32-34mm (z S4 345mm ma 30mm grubosci)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Tue, 03 Aug 2010 - 23:26
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





wlasciwie to chodzi o VW Touarega, mam tam obecnie 4 tloczki 330mm ale nie chce zmieniac felg na zime z 17 na 18, chcialem wsadzic hamulce z V10 6 tlok Brembo 350mm ale widze, ze bez 18 sie nie obejdzie, wszystko mialoby byc na ori wymiarowo tarczach i klockach.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Tue, 03 Aug 2010 - 23:30
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





Raczej nie da rady ...ja mierzylem do felgi dezent 8x17 et35 zacisk bmw performance 6tloczkow brembo to max tarcza jaka by tam weszla to ok 340mm. 345mm np. z m3 csl by juz nie weszlo, moze jakby delikatnie podszlifowal zacisk od gory to tak, ale bez takiej ingerencji to nie bylo szans.


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Tue, 03 Aug 2010 - 23:34
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Macius @ Tue, 03 Aug 2010 - 23:26) *
wlasciwie to chodzi o VW Touarega, mam tam obecnie 4 tloczki 330mm ale nie chce zmieniac felg na zime z 17 na 18, chcialem wsadzic hamulce z V10 6 tlok Brembo 350mm ale widze, ze bez 18 sie nie obejdzie, wszystko mialoby byc na ori wymiarowo tarczach i klockach.


Touareg 330mm zacisk 4-tlo jest tak samo wysuniety do felgi (do ramion i do opony) jak zacisk 6-cio 330mm, za to zacisk 6-cio 350mm ma dluzsze ramiona mocujace o 10mm wzgledem tych z 330mm.
Szukaj zacisku 6-cio pod tarcze 330mm a zamontujesz go pod 17"


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Tue, 03 Aug 2010 - 23:38
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





ale czy gra warta zachodu? bo zmieniajac na 6 tlok 350mm wsadzam wieksza tarcze, wiec powinno byc znacznie lepiej (+bardziej rownomierny docisk z powodu wiekszej ilosci tloczkow) a zwiekszajac tylko ilosc tloczkow nie spodziewalbym sie jakiejs wielkiej poprawy, zalezalo mi wlasnie najbardziej na wiekszej tarczy.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Tue, 03 Aug 2010 - 23:42
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





klocek w 6-cio 330/350 zacisku jest okolo 30-40% wiekszy od tego z 4-tlok 330mm
przy duzej tarczy taka roznica kloca zrobi bdb robote a wieksza średnica tarczy jeszcze lepsza


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Tue, 03 Aug 2010 - 23:48
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





http://allegro.pl/item1171933789_touareg_2...prawy_lewy.html
to jest chyba 6 tloczkowy ale czy pod 330mm?


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Tue, 03 Aug 2010 - 23:58
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Macius @ Tue, 03 Aug 2010 - 23:48) *
http://allegro.pl/item1171933789_touareg_2...prawy_lewy.html
to jest chyba 6 tloczkowy ale czy pod 330mm?


tak pod 330mm - widac po oznaczeniach 17

na dzien dobry widze po foto ze przewody sa do wymiany - sa zgiete


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Wed, 04 Aug 2010 - 00:35
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (SID @ Wed, 04 Aug 2010 - 00:42) *
klocek w 6-cio 330/350 zacisku jest okolo 30-40% wiekszy od tego z 4-tlok 330mm
przy duzej tarczy taka roznica kloca zrobi bdb robote


Fail - powierzchnia klocka nie wplywa na sile hamowania. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 04 Aug 2010 - 00:58
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT(Jaqo @ Wed, 04 Aug 2010 - 00:35) *
powierzchnia klocka nie wplywa na sile hamowania. wink.gif

Na siłę hamowania wielkość powierzchni klocka bezpośrednio nie wpływa, ale na skuteczność hamowania wpływa i to bardzo gdyz jest w stanie prznieść większą ilość energii (kinetycznej zamienionej podczas hamowania w cieplną) na tarczę hamulcową


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Wed, 04 Aug 2010 - 09:14
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Jaqo @ Wed, 04 Aug 2010 - 00:35) *
Fail - powierzchnia klocka nie wplywa na sile hamowania. wink.gif

te sprawy były mocno rozwarzane w innych postach
i tez nie zaprzeczam temu co napisales wink.gif


co do samych zaciskow 6-cio i 4-ro i 8-mio moge cos pomóc bo mam ich na stanie z 30 par i tarcz z 15 par 330 - 390mm biggrin.gif
przymiarek robilem ze glowa boli cool.gif - pomoge na ile potrafie


Macius napisz jeszcze w jakim to aucie te modyfikacje


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Wed, 04 Aug 2010 - 09:16
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Touareg 3.0 V6 TDI 2006r


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Wed, 04 Aug 2010 - 09:25
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Macius @ Wed, 04 Aug 2010 - 09:16) *
Touareg 3.0 V6 TDI 2006r


w wersji 6-cio 330mm klocek jest wyzszy i dluzszy - ale nie bedziesz mial specjalnej poprawy jesli zostaniesz na 330mm.
Wersja 350mm z nowym zaciskiem bedzie pasowac p&p

w tej chwili masz tam dobre heble - czemu chcesz zmieniac ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Wed, 04 Aug 2010 - 09:33
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





przy tej masie wcale nie sa dobre, mam porownanie z A4 B6 gdzie hamulce zmienilem z 288mm/245mm na 321/288mm i tam jest duzo lepiej niz w Touaregu a sa to tylko zwykle, dwutloczkowe zaciski ATE/Lucas wszystko na ori VAG klockach i tarczach


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Fri, 06 Aug 2010 - 21:30
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Tak to wyglada u mnie. Tarcza 330, zacisk 4-tłoczkowy monoblok z Alfy 159/Brery. Felga 17x7,5" OZ z EVO. Generalnie jest na gazete, pare mm od obręczy.



--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Sat, 07 Aug 2010 - 00:44
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





ramiona felgi zawsze mozna podtoczyc smile.gif od srodka wlasnie przerabiam to w oz superleggera


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Sat, 07 Aug 2010 - 07:11
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(tdik @ Sat, 07 Aug 2010 - 00:44) *
ramiona felgi zawsze mozna podtoczyc smile.gif od srodka wlasnie przerabiam to w oz superleggera


ramion felg nigdy sie nie dotyka !
jak juz to zawsze zacisk mozna ściąć jesli to pozwala jego budowa.


pamietajcie ze przeswit miedzy felga a zaciskiem musi być najmniej 2mm - w czasie hamowania felga i zacisk pracuje,
bez problemu potrafia sie przyblizyc do siebie wtedy na 1mm a czasem i wiecej


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sun, 08 Aug 2010 - 08:27
Post #20


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(tdik @ Sat, 07 Aug 2010 - 00:44) *
ramiona felgi zawsze mozna podtoczyc smile.gif od srodka wlasnie przerabiam to w oz superleggera



odwazny jestes odelżając superleggery wink.gif

tak jak napisła SID mozna potraktowac szlifierką zacisk w miejscu gdzie go jakoś nie osłabi ale felgi, a zwłaszcza superleggery to lepiej nie ruszać, tam zebranie np 2mm z ramion moze ją znacznie osłabic, i kto wie kiedy sie podda... np awaryjne mocne hamowanie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 31 May 2020 - 15:18