![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
User Dołączył: Sat, 23 September 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
a do m54 podejdzie z dobrym wynikiem kolektor od m50? gdzies na forum czytalem ze do m52b28 daja kolektor od m54b30. moze to ktos lopatologicznie wytlumaczyc? bo z tego co mi sie wydaje to bardziej m52b28 -> kolektor z m50, m52tub28 -> kolektor od b30. bo z tego co zauwazylem w niektorych postach to nie ktorzy nie wiedza o czym pisza i chyba nie odrozniaja motoru z jednym vanosem od tego z podwojnym. Jak sie myle to nie bijcie tylko wytlumaczcie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
Przeczytalem i to dokladnie, m54 jest poprostu mlodsza i lepsza jednostka od m52. Ma swietny dol, ktorym masakruje m52 i tu jest jego najwieksza przewaga. Pali mniej, przyspiesza lepiej, ty dalej swoje ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 November 2007 Skąd: Szczecin ![]() |
W e46 2.8 byl montowany tylko m52b28TU, jego budowa jest golym okiem prawie taka sama jak m54, jednak silniki roznia sie i to sporo. To tak na marginesie bo jak bys nie zauwazyl to temat dotyczy silnika M52b28 i M54b30, a nie M52TU i M54. Hmm swoja droga...widze ze jestes rownie uparty jak ja ale w takim razie polecami Ci SWAP uwsteczniajacy - zamontuj do swojej e46 silnik m52b28 na jednym vanosie i wtedy opisz wrazenia, bedziesz wiedzial o czym mowie i pochwalisz sie nam swoimi obserwacjami
![]() |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
W e46 2.8 byl montowany tylko m52b28TU, jego budowa jest golym okiem prawie taka sama jak m54, jednak silniki roznia sie i to sporo. opisz prosze te spore różnice pozatym że m54 ma przepustnice nie na linke ![]() To tak na marginesie bo jak bys nie zauwazyl to temat dotyczy silnika M52b28 i M54b30, a nie M52TU i M54. jednak nie zrozumiałeś pytania mikego do którego ja sie odniosłem ![]() |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
KOD Nie chcę się rozwodzić ale to zależy co i jak ma być zrobione no i nie każdy zrobi swapa samemu (a raczej znakomita większość nie zrobi). Jak ma być zrobione porządnie i u kogoś kto nie przegina z cenami to fakty są takie że 15k trzeba liczyć na gotowo. Oczywiście chętnie zobaczę kosztorys przerobienia jakiegoś 320i na 330i za <10k smile.gif skrzynia moze zostac z 320i m52 . Skrzynia z 320i m52 bez problemu zniesie moment generowany przez 330i ? Druga sprawa - ten silnik bez problemu połaczymy ze skrzynią od 320i? No i trzecia najwazniejsza sprawa: jak pozostawienie skrzyni z modelu 320i wpłynie na osiagi samochodu? Skrzynia od 320i ma na pewno inne przełozenia od tej oryginalnej od 330i.... |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A może anglika M3 i przekładka? Będzie więcej tematów załatwione za jednym zamachem.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
No i trzecia najwazniejsza sprawa: jak pozostawienie skrzyni z modelu 320i wpłynie na osiagi samochodu? Skrzynia od 320i ma na pewno inne przełozenia od tej oryginalnej od 330i.... Wcale nie tak drastycznie inne. 320i: 4.23 2.52 1.66 1.22 1.00 330i: 4.21 2.49 1.66 1.24 1.00, względnie (6b): 4.35 2.5 1.66 1.23 1.00 0.85 |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Skrzynia od 2.0i podejdzie. Z wytrzymałością nie wiem jak. Bardziej bym się obawiał o półosie od 2.0i.
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
wady to spalanie i koszty utrzymania chodz ja np upalam juz 3 albo 4 rok s50 i oprocz wymiany oleju nie dolozylem nic - takie rzeczy jak sprawdzanie luzow zaworowych itd robie sam. Jesli kupisz motor ktorego zaraz nie trzeba remontowac to tylko s50. Pakujesz dobry program krecisz do ponad 8000 na seri i nie pamietam juz z wykresu ale chyba od 4000 rpm jest juz 200 km wiec zakres jest spory...
Kupisz m54 zaraz bedzie malo... to ile wydasz zeby dojsc do seri w s50 to duzy worek kasy. A s50 z dobrym programem i dolotem robi juz calkiem calkiem robote. Auto ma byc do zabawy czy do codzienne jazdy ?? A roznica sa takie ze s50 to taki seryjnie zrobiony motor m50 pod obroty i dalszy tuning... a m54 to ewolucja m50 z mniejszym spalaniem wiekszym momentem dwowam vanosami itd... -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Czyli rzeczywiscie trzeba isc w S50, jeśli silnik jest calkiem zdrowy. Nie ma co sie bawić w półśrodki typu M52-M54 (jeśli fundusze na to pozwalaja oczywiście).
Czy włozenie tego silnika S50 do budy e36 compact bedzie trudniejsze niż do sedana/coupe ? Chciałbym compacta ze względu na fajniejszy wygląd i niższą masę. |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
jest w dziale projekty e36 compact z b32 wystarczy poszuakc a wszystko sie dowiesz
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:48 |