Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  « < 2 3 4  
Reply to this topicStart new topic
> M52b28 a M54b30 , co lepsze do pojeżdżawkowego e36, a może hybryda?
Kucu
post Sat, 21 Aug 2010 - 22:32
Post #61


User
Dołączył: Sat, 23 September 2006
Skąd: Żyrardów





a do m54 podejdzie z dobrym wynikiem kolektor od m50? gdzies na forum czytalem ze do m52b28 daja kolektor od m54b30. moze to ktos lopatologicznie wytlumaczyc? bo z tego co mi sie wydaje to bardziej m52b28 -> kolektor z m50, m52tub28 -> kolektor od b30. bo z tego co zauwazylem w niektorych postach to nie ktorzy nie wiedza o czym pisza i chyba nie odrozniaja motoru z jednym vanosem od tego z podwojnym. Jak sie myle to nie bijcie tylko wytlumaczcie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 21 Aug 2010 - 22:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Sun, 22 Aug 2010 - 00:19
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(osti! @ Sat, 21 Aug 2010 - 16:35) *
Przeczytalem i to dokladnie, m54 jest poprostu mlodsza i lepsza jednostka od m52. Ma swietny dol, ktorym masakruje m52 i tu jest jego najwieksza przewaga. Pali mniej, przyspiesza lepiej,

ty dalej swoje rolleyes.gif zrozum że w e46 był silnik m52b28 który rózni sie technicznie o 2 setki pojemności od m54b30 a ty piszesz o jakiś kosmicznych różnicach w osiągach dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Sun, 22 Aug 2010 - 01:13
Post #63


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





W e46 2.8 byl montowany tylko m52b28TU, jego budowa jest golym okiem prawie taka sama jak m54, jednak silniki roznia sie i to sporo. To tak na marginesie bo jak bys nie zauwazyl to temat dotyczy silnika M52b28 i M54b30, a nie M52TU i M54. Hmm swoja droga...widze ze jestes rownie uparty jak ja ale w takim razie polecami Ci SWAP uwsteczniajacy - zamontuj do swojej e46 silnik m52b28 na jednym vanosie i wtedy opisz wrazenia, bedziesz wiedzial o czym mowie i pochwalisz sie nam swoimi obserwacjami wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 22 Aug 2010 - 16:29
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(osti! @ Sun, 22 Aug 2010 - 01:13) *
W e46 2.8 byl montowany tylko m52b28TU, jego budowa jest golym okiem prawie taka sama jak m54, jednak silniki roznia sie i to sporo.

opisz prosze te spore różnice pozatym że m54 ma przepustnice nie na linke smile.gif
CYTAT(osti! @ Sun, 22 Aug 2010 - 01:13) *
To tak na marginesie bo jak bys nie zauwazyl to temat dotyczy silnika M52b28 i M54b30, a nie M52TU i M54.
jednak nie zrozumiałeś pytania mikego do którego ja sie odniosłem tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 11 Sep 2012 - 08:19
Post #65


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(Gallardo @ Fri, 06 Aug 2010 - 22:41) *
KOD
Nie chcę się rozwodzić ale to zależy co i jak ma być zrobione no i nie każdy zrobi swapa samemu (a raczej znakomita większość nie zrobi).
Jak ma być zrobione porządnie i u kogoś kto nie przegina z cenami to fakty są takie że 15k trzeba liczyć na gotowo.
Oczywiście chętnie zobaczę kosztorys przerobienia jakiegoś 320i na 330i za <10k smile.gif


skrzynia moze zostac z 320i m52
.


Skrzynia z 320i m52 bez problemu zniesie moment generowany przez 330i ?

Druga sprawa - ten silnik bez problemu połaczymy ze skrzynią od 320i?

No i trzecia najwazniejsza sprawa: jak pozostawienie skrzyni z modelu 320i wpłynie na osiagi samochodu? Skrzynia od 320i ma na pewno inne przełozenia od tej oryginalnej od 330i....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 16 Sep 2012 - 22:09
Post #66


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





A może anglika M3 i przekładka? Będzie więcej tematów załatwione za jednym zamachem.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 16 Sep 2012 - 22:58
Post #67


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





CYTAT(Frolik @ Tue, 11 Sep 2012 - 08:19) *
No i trzecia najwazniejsza sprawa: jak pozostawienie skrzyni z modelu 320i wpłynie na osiagi samochodu? Skrzynia od 320i ma na pewno inne przełozenia od tej oryginalnej od 330i....

Wcale nie tak drastycznie inne.
320i: 4.23 2.52 1.66 1.22 1.00
330i: 4.21 2.49 1.66 1.24 1.00, względnie (6b): 4.35 2.5 1.66 1.23 1.00 0.85
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Mon, 17 Sep 2012 - 00:01
Post #68


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Skrzynia od 2.0i podejdzie. Z wytrzymałością nie wiem jak. Bardziej bym się obawiał o półosie od 2.0i.


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Tue, 30 Oct 2012 - 18:53
Post #69


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(freebsd @ Wed, 11 Aug 2010 - 16:07) *
do s50 trzeba troszke wiecej czesci na swap


jakie są wady i zalety S50b30 w porownaniu do M54b30? Zaklądając silniki w takim samym stanie oczywiscie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 30 Oct 2012 - 20:23
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





wady to spalanie i koszty utrzymania chodz ja np upalam juz 3 albo 4 rok s50 i oprocz wymiany oleju nie dolozylem nic - takie rzeczy jak sprawdzanie luzow zaworowych itd robie sam. Jesli kupisz motor ktorego zaraz nie trzeba remontowac to tylko s50. Pakujesz dobry program krecisz do ponad 8000 na seri i nie pamietam juz z wykresu ale chyba od 4000 rpm jest juz 200 km wiec zakres jest spory...
Kupisz m54 zaraz bedzie malo... to ile wydasz zeby dojsc do seri w s50 to duzy worek kasy.
A s50 z dobrym programem i dolotem robi juz calkiem calkiem robote.
Auto ma byc do zabawy czy do codzienne jazdy ??
A roznica sa takie ze s50 to taki seryjnie zrobiony motor m50 pod obroty i dalszy tuning... a m54 to ewolucja m50 z mniejszym spalaniem wiekszym momentem dwowam vanosami itd...


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Mon, 05 Nov 2012 - 13:26
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Czyli rzeczywiscie trzeba isc w S50, jeśli silnik jest calkiem zdrowy. Nie ma co sie bawić w półśrodki typu M52-M54 (jeśli fundusze na to pozwalaja oczywiście).

Czy włozenie tego silnika S50 do budy e36 compact bedzie trudniejsze niż do sedana/coupe ?

Chciałbym compacta ze względu na fajniejszy wygląd i niższą masę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Mon, 05 Nov 2012 - 14:43
Post #72


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





jest w dziale projekty e36 compact z b32 wystarczy poszuakc a wszystko sie dowiesz wink.gif


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  « < 2 3 4
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:48