Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> M52b28 a M54b30 , co lepsze do pojeżdżawkowego e36, a może hybryda?
Wojtek
post Sun, 15 Aug 2010 - 22:46
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





gwarantuje ci ze walek z euro m3 czyli s50 nie bedzie do m50, tylko z wersji usa (240km) widze wlasnie fotki walka z linku i patrze na zdjecia mojego i inaczej sa krzywki w m50 jest loza miedzy 2 krzywlami a w s50 po zewnatrz krzywek jak by.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 15 Aug 2010 - 22:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Blacha
post Mon, 16 Aug 2010 - 08:08
Post #42


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





A czy skrzynia i sprzęgło M50/M52 podejdzie do M54? Czy trzeba modzić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Mon, 16 Aug 2010 - 08:42
Post #43


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Sputnik @ Sun, 15 Aug 2010 - 09:52) *
http://www.e36-tech.com/forum/diy-m3-s50-c...o-m50-3545.html sugerując sie tym wątkiem mam co do tego wątpliwość.

On montuje wałki z ichniego M3. Wałki europejskie bez przeróbek nie będą pasować do M50.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Mon, 16 Aug 2010 - 16:44
Post #44


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Szkoda tylko że m54 jeździ się jak dieslem tzn "brak góry" W przypadku m52 lekarstwem na to jest kolektor od m50 ale nie słyszałem jeszcze oby dało by się coś z tym zrobić w m54. Moim zdaniem to najlepszym rozwiązaniem było by m52b28 po strokerze na 3,0(m54) +kolektor m50+wałki m3 USA +wydech s50b30+program. Myślę że taka hybryda nieźle by juz zapinała choć koszty nie małe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Mon, 16 Aug 2010 - 21:28
Post #45


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





CYTAT(m52owner @ Mon, 16 Aug 2010 - 16:44) *
Szkoda tylko że m54 jeździ się jak dieslem tzn "brak góry" W przypadku m52 lekarstwem na to jest kolektor od m50 ale nie słyszałem jeszcze oby dało by się coś z tym zrobić w m54. Moim zdaniem to najlepszym rozwiązaniem było by m52b28 po strokerze na 3,0(m54) +kolektor m50+wałki m3 USA +wydech s50b30+program. Myślę że taka hybryda nieźle by juz zapinała choć koszty nie małe.

mysle ze kolega nie upalal m54b30 biggrin.gif w manualu ciagnie do odcinki, mozna zrobic cold air intake, baranki i do konca przelot a odcinka na 7k rpm, jak komus za malo to walki 264/248 i 7.5k rpm, mysle ze takie e36 z szpera moze stawac z m3 e36 i smialo objechac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Mon, 16 Aug 2010 - 22:06
Post #46


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(Krasek @ Mon, 16 Aug 2010 - 21:28) *
mysle ze kolega nie upalal m54b30 biggrin.gif w manualu ciagnie do odcinki, mozna zrobic cold air intake, baranki i do konca przelot a odcinka na 7k rpm, jak komus za malo to walki 264/248 i 7.5k rpm, mysle ze takie e36 z szpera moze stawac z m3 e36 i smialo objechac


chyba nie jechales sprawnym m3 smile.gif


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krasek
post Tue, 17 Aug 2010 - 09:53
Post #47


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 August 2006





CYTAT(freebsd @ Mon, 16 Aug 2010 - 22:06) *
chyba nie jechales sprawnym m3 smile.gif

m54b30 bez modow http://www.youtube.com/watch?v=3N3_MHimPwQ...feature=related
po lekkich modach http://www.youtube.com/watch?v=iNtM3lw2JEs
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Tue, 17 Aug 2010 - 11:44
Post #48


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





To że auto dociąga do odcinki to nie znaczy że ma dobrą górę.Jeździłem zdrowym m54b30 i dla mnie jeździło się jak dieslem.Od 60-180km/h na czwartym biegu przyspiesza tak samo jednostajnie. W sumie pierwszy film nic nie znaczy bo buda e30, a w niej każdy silnik idzie wink.gif na drugim filmie już widac ze jakoś jedźie ale to juz po modach. Skoro taka wojna na filmy to wink.gif : http://www.youtube.com/watch?v=1MaDsIwzW1k

A po za tym to zmierzyłem mniej więcej czas do 140km/h tego e36 b30 po "modach" z twego filmu i porównałem z moim e36 b28 po kolektorze(bez szpery na chińskich oponach) http://www.youtube.com/watch?v=vHbNSMHdpL4 Porównaj i odpowiedz na pytanie czy warto dopłacac 12tyś zł laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 17 Aug 2010 - 12:00
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(Krasek @ Tue, 17 Aug 2010 - 09:53) *


piszemy o e36 m3 a nie e30 900 kg i e46 m3 1500kg nie wiem ile dokladnie


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek_7
post Tue, 17 Aug 2010 - 12:30
Post #50


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 July 2003





Przeciez buni kiedys pisal ze to M3 z filmiku mialo cos zwalone i po naprawie odstawialo E30 na kilka dlugosci tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 17 Aug 2010 - 13:08
Post #51


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(m52owner @ Tue, 17 Aug 2010 - 11:44) *
Porównaj i odpowiedz na pytanie czy warto dopłacac 12tyś zł laugh.gif


a kto Ci taka cene wogole podsunął?
Ja kupiłem komplet m54b30 ze skrzynia za 3,5k a nie za >12tys wiec o jakim doplacaniu mowa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Tue, 17 Aug 2010 - 13:18
Post #52


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





No ty za tyle znalazłeś ale nie rozmawiamy tu o okazjach tylko o realnych cenach.Zakładając że zlecasz swap m54 dla zajmującego się tym zakładu ponosisz koszty ok 10tyś zł (przynajmniej rok temu był taki cennik, chyba że się już zmieniło)+cały kompletny wydech z baranami od m3-który właśnie posiada to e36 pokazane na filmie+program (przesunięcie odcinki)+obróbka kanałów wydechowych głowicy+stres i nieprzespane noce(bo wiadomo że nigdy nie idzie tak jak bysmy chcieli) i policz ile ci wyjdzie.

Nie jestem przeciwnikiem m54 bo to fajny silnik i nie zaprzeczam że sam bym go chciał ale napewno nie za te pieniądze które trzeba wydac na dzień dzisiejszy.Moim zdaniem lepiej grzebać w swoim b28 albo dozbierac nieco wiecej i załadować s50b30
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sulek
post Tue, 17 Aug 2010 - 14:12
Post #53


User
Dołączył: Mon, 15 September 2008





To barany M3 E36 pasują do M54 w końcu czy nie, bo jedni piszą, że nie, a drudzy, że tak. Odkąd napisałem o strokerze na 3.0 wszyscy o tym piszą. Rzeczywiście ktoś złożył silnik i to działa. W ogóle co lepiej założyć do E36 M52B28 wydech od M3 czy zrobić w eltec.pl czy taka inna firma na śląsku czy w małopolskim, nie pamiętam jej nazwy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Majki182
post Tue, 17 Aug 2010 - 14:42
Post #54


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 February 2008
Skąd: Gród Rzecha





A jak się ma M52B28 do M54B30 w codziennym użytkowaniu? I czy każde M54 łyka olej jak głupie? A jeśli tak, to czy istnieje jakaś sprawdzona recepta na jego oliwny apetyt?
Ogólnie, co ma lepsze predyspozycje na nieupierdliwego daily driver'a - 328i czy 330i?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 17 Aug 2010 - 19:41
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(sulek @ Tue, 17 Aug 2010 - 14:12) *
To barany M3 E36 pasują do M54 w końcu czy nie, bo jedni piszą, że nie, a drudzy, że tak.


nie pasują. Sprawdzalem organoleptycznie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 20 Aug 2010 - 22:57
Post #56


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Majki182 @ Tue, 17 Aug 2010 - 14:42) *
A jak się ma M52B28 do M54B30 w codziennym użytkowaniu? I czy każde M54 łyka olej jak głupie? A jeśli tak, to czy istnieje jakaś sprawdzona recepta na jego oliwny apetyt?
Ogólnie, co ma lepsze predyspozycje na nieupierdliwego daily driver'a - 328i czy 330i?

odpisze bo jedno miałem a drugie mam (e46)smile.gif różnica w codziennym użytkowaniu jest w zasadzie żadna . spalanie w zasadzie takie same, troche lepiej przyspiesza smile.gif szczególnie po założeniu kolektora z m50b25+ dopasowaniu głowicy. w standardzie żre olej około 1l na 3tyś dzięki wadliwym pierścieniom smarowym co denerwuje mnie niemiłosiernie bo to dupowóz (m52 nie żarło nic) jeżeli ktoś myśli że pomoże wymiana uszczelniaczy to jest w błędzie... czego sam doświadczyłem. dosłownie nic sie nie zmieniło no może troche ustąpiło na zasadzie błędu pomiarowego smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Majki182
post Sat, 21 Aug 2010 - 11:40
Post #57


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 February 2008
Skąd: Gród Rzecha





CYTAT(hz10 @ Fri, 20 Aug 2010 - 22:57) *
odpisze bo jedno miałem a drugie mam (e46)smile.gif różnica w codziennym użytkowaniu jest w zasadzie żadna . spalanie w zasadzie takie same, troche lepiej przyspiesza smile.gif szczególnie po założeniu kolektora z m50b25+ dopasowaniu głowicy. w standardzie żre olej około 1l na 3tyś dzięki wadliwym pierścieniom smarowym co denerwuje mnie niemiłosiernie bo to dupowóz (m52 nie żarło nic) jeżeli ktoś myśli że pomoże wymiana uszczelniaczy to jest w błędzie... czego sam doświadczyłem. dosłownie nic sie nie zmieniło no może troche ustąpiło na zasadzie błędu pomiarowego smile.gif

M54 po ożenku z kolektorem z M50? smile.gif Bo w serii chyba też przewaga jest dosyć znaczna, tak wnioskuję z danych katalogowych. Do 200 km/h 330'stka dokładada 328i już dobre 8 sekund. Z jednej strony problem olejowy potrafi dać się we znaki(przerabiałem wyciek spod obudowy rozrządu w M43 i dolewki w drodze na wakacje biggrin.gif ), z drugiej egzemplarze po 2001 nie pozostawiają wyboru w kwestii silnikowej... A czy ostatnie wypusty M54 nie były pozbawione tego fakapu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Sat, 21 Aug 2010 - 13:36
Post #58


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





Owszem byla ponoc jakas zmiana po 2002 roku i rzekomo wade wyeliminowano ale nie dam glowy bo nie rozbieralem i nie widzialem na wlasne oczy.
Kolego HZ10 przestan w koncu porownywac m54 w e46 do tego samego motoru w e36 to zupelnie inna bajka!!! Jesli chcesz sie przekonac, zapraszam do Szczecina zobaczysz jak to lata. Mialem kilka e46 330i i klika e36 328 takze wiem co mowie. Oczywiscie w Twoim mniemaniu pewnie wszystkie zajechane dlatego zapraszam do siebie wink.gif

A czy barany z s50 nie podchodza?? ...nie powiedzialbym:

Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 21 Aug 2010 - 14:18
Post #59


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(osti! @ Sat, 21 Aug 2010 - 13:36) *
Kolego HZ10 przestan w koncu porownywac m54 w e46 do tego samego motoru w e36 to zupelnie inna bajka!!!

proponuje abyś najpierw przeczytał pytanie majkiego to może zrozumiesz moją odpowiedź... co do baranow to p@p nie pasują czego ta fotka nie obrazuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osti!
post Sat, 21 Aug 2010 - 16:35
Post #60


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 November 2007
Skąd: Szczecin





CYTAT(hz10 @ Sat, 21 Aug 2010 - 14:18) *
proponuje abyś najpierw przeczytał pytanie majkiego to może zrozumiesz moją odpowiedź... co do baranow to p@p nie pasują czego ta fotka nie obrazuje


Przeczytalem i to dokladnie, m54 jest poprostu mlodsza i lepsza jednostka od m52. Ma swietny dol, ktorym masakruje m52 i tu jest jego najwieksza przewaga. Pali mniej, przyspiesza lepiej, rocznikowo mlodszy, a kwestia spalania oleju owszem praktycznie kazdy silnik spali olej jak go butujesz ale akurat w m54 kluczowe znaczenie ma dobranie odpowiedniej oliwy. Co do kolektora z m50, prosze o wykres, jestem ciekaw przyrostu, a jesli chodzi o barany to owszem nie pasuja p&p ale jak widac da sie to w miare bezbolesnie zaaplikowac, wystarczy troche checi i pracy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 21:48