Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> M52b28 a M54b30 , co lepsze do pojeżdżawkowego e36, a może hybryda?
Kali___
post Sat, 07 Aug 2010 - 18:42
Post #21


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





Nie da rady pożenić alu bloku M52 , na wale z 2,8 i pancernymi korbami z M50 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 07 Aug 2010 - 18:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Blacha
post Sat, 07 Aug 2010 - 20:23
Post #22


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





CYTAT(Kali___ @ Sat, 07 Aug 2010 - 18:42) *
Nie da rady pożenić alu bloku M52 , na wale z 2,8 i pancernymi korbami z M50 smile.gif


Na pewno??? Hmm a może ja coś znowu pomieszałem laugh.gif
Na pewno da rade to wszystko zamknąć w żeliwie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kali___
post Sat, 07 Aug 2010 - 20:44
Post #23


Frequent User
Dołączył: Sat, 29 April 2006
Skąd: Jelenia Góra





w żeliwie tak, w alu nie. Da sie w alu ale na korbie z 2,8 bo jest wąska na dole natomiast korba z M50 jest na dole strasznie szeroka i wadzi o dół cylindra w miejscu gdzie w M50 żeliwnym są na dole podcięciia właśnie w tym celu zrobione.
Tez myślałem , że sie da ale nic z tego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sun, 08 Aug 2010 - 01:45
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





chodzi o masę na wysokości przedniej osi.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sulek
post Sun, 08 Aug 2010 - 12:47
Post #25


User
Dołączył: Mon, 15 September 2008





CYTAT(Blacha @ Sat, 07 Aug 2010 - 11:16) *
To zależy jaką chcesz pojemność. Weź z M52B28 wał i tłoki i dodaj pancerne korby z M50B25 i masz mocny zestaw 2,8. Możesz przełożyć cały układ z M54B30 i masz 3,0 ale nie wiem jak jego wytrzymałość... tylko skoro chcesz przekładać bebechy to po co brać blok alu skoro podchodzi z M50 pancerne żeliwo?



Z tej wypowiedzi wynika, że montując wydech z 3.0 zwiększa się pojemność silnika z 2.8 do 3.0??


Myślę, że skoro bebechy są P&P z M54 to można spróbować. I tak chcesz kombinować. Więc do B28 włóż jak pisałem bebechy z B30 i zobaczysz jak to będzie działać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Sun, 08 Aug 2010 - 13:26
Post #26


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





CYTAT(sulek @ Sun, 08 Aug 2010 - 12:47) *
Z tej wypowiedzi wynika, że montując wydech z 3.0 zwiększa się pojemność silnika z 2.8 do 3.0??


"Układ" korbowo-tłokowy, nie wydechowy. Już na tyle domyślny chyba jesteś że nie chodziło o wydech.
To są rzeczy które można zrobić, niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy warto tj jaka będzie relacja moc=kasa.
Jeśli ktoś ma takie info z chęcią się douczę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Sun, 08 Aug 2010 - 15:13
Post #27


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





mam do sprzedania komplet na strokera na 3l do m52 (wal korbowy, korby i tloki z m54b30) jak cos PW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Sun, 08 Aug 2010 - 22:11
Post #28


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(hz10 @ Fri, 06 Aug 2010 - 07:55) *
z doświadczenia moge powiedzieć że różnica w osiągach jest absolutnie nie warta przepłacania za m54. nie wiem jaka bedzie różnica w lekkiej budzie ale przy 1.5 t różnica miedzy 2.8 tu a 3.0 jest w zasadzie nie odczuwalna w/g mojej dupohamowni smile.gif


A na ilu sztukach sprawdzane? Mówisz o całym zakresie obrotów czy tylko o dole? Bo o ile 280 vs 300Nm to faktycznie niewiele o tyle 35 koni powinno już robi swoje.

na http://www.automobile-catalog.com różnica wychodzi znacząca (porównanie dla e46 sedana) :

Acceleration:
0-50 km/h (s): 2.8 2.7
0-100 km/h (s): 7.9 6.7
0-160 km/h (s): 19 16.5
0-200 km/h (s): 35.3 27.9


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 10 Aug 2010 - 11:50
Post #29


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





m54 wieksza pojemnosc nowszy silnik dobre osiagi juz seri m52 nie ma sensu bo zanim uzyskasz te 40 km roznicy to koszty beda ogromne efekt taki o i silnik mocno wysilony, a w m54 mysle ze jesli zacznie ci brakowac mocy to jeszcze cos mozna dlubnac.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kucu
post Tue, 10 Aug 2010 - 21:44
Post #30


User
Dołączył: Sat, 23 September 2006
Skąd: Żyrardów





tylko dochodzi jeszcze roznica w cenie zakupu silnika, jak i roznica w cenie samego swapu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek_7
post Wed, 11 Aug 2010 - 09:10
Post #31


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 July 2003





Z M54B30 w n/a to raczej nikt nic nie wyciąga niestety. A i trzeba pamiętać że tylko nieliczne sztukie nie wciągają oleju jak dwusuw. Sporo userów mówi że można oczekiwać i litra na 1000km jak się bardziej wciska. Na codzień conajmniej upierdliwe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 11 Aug 2010 - 15:28
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





ja jestem zdania, że albo m50/m52, albo dozbierać na s50 smile.gif


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 11 Aug 2010 - 16:07
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





do s50 trzeba troszke wiecej czesci na swap


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Wed, 11 Aug 2010 - 18:07
Post #34


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Koledzy to jeszcze dopytam , jeśli składał bym motor na bazie m52 to co można poprawić w głowicy? Mianowicie interesuje mnie to czy pasują graty od mocniejszych graczy.


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
racesupport
post Wed, 11 Aug 2010 - 18:42
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Wisła





możesz zrobić strokera na B30 czyli graty z m54, wałek z s50 i z dobrym zestrojeniem powinno być ok 240km


--------------------
Audi 80 B4 Competition Vr5T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 11 Aug 2010 - 19:32
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





walek z s50 raczej nie pasuje chyba ze mowa o silniku na rynek usa


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sulek
post Wed, 11 Aug 2010 - 20:12
Post #37


User
Dołączył: Mon, 15 September 2008





CYTAT(racesupport @ Wed, 11 Aug 2010 - 18:42) *
możesz zrobić strokera na B30 czyli graty z m54, wałek z s50 i z dobrym zestrojeniem powinno być ok 240km



No jeszcze kolektor dolotowy M50, barany i luźny wydech. Czemu niby wałki M50 nie pasują do M52?? A może wałki od S50B32??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m52owner
post Sun, 15 Aug 2010 - 09:26
Post #38


Forum Killer
Dołączył: Tue, 05 January 2010
Skąd: z garażu





Wałki pasują tylko od s52b32(USA)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Sun, 15 Aug 2010 - 09:52
Post #39


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





http://www.e36-tech.com/forum/diy-m3-s50-c...o-m50-3545.html sugerując sie tym wątkiem mam co do tego wątpliwość.


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luk325
post Sun, 15 Aug 2010 - 18:24
Post #40


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 February 2004
Skąd: Tarnobrzeg





Z doswiadczenia smialo polecam m54. swap spokojnie zamknie sie w 10k. m52 nie bedzie jezdzilo jak m54 po kolektorze , wydechu i remapie. a obrobka glowicy i podnoszenie pojemnosc moim zdaniem mija sie z celem majac pod reka m54. ostatnio robione przezemnie e36 z m54b30 na dyfrze 3,45 robilo 13,9 na 1/4 wiec bardzo podobnie do m3 3.0 seryjnej. ktos napisal ze nie da sie remapowac m54. nieprawda. mam wykres z vtg gdzie robilem program w e30 z m54 i wyszlo 243 km i 315 nm.(wykres gdzies mam )


--------------------
www.MGARAGE.pl - SWAPY , MODYFIKACJE , CZESCI -BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 16:33