![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 April 2006 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Nie da rady pożenić alu bloku M52 , na wale z 2,8 i pancernymi korbami z M50
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 29 April 2006 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
w żeliwie tak, w alu nie. Da sie w alu ale na korbie z 2,8 bo jest wąska na dole natomiast korba z M50 jest na dole strasznie szeroka i wadzi o dół cylindra w miejscu gdzie w M50 żeliwnym są na dole podcięciia właśnie w tym celu zrobione.
Tez myślałem , że sie da ale nic z tego |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
chodzi o masę na wysokości przedniej osi.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Mon, 15 September 2008 ![]() |
To zależy jaką chcesz pojemność. Weź z M52B28 wał i tłoki i dodaj pancerne korby z M50B25 i masz mocny zestaw 2,8. Możesz przełożyć cały układ z M54B30 i masz 3,0 ale nie wiem jak jego wytrzymałość... tylko skoro chcesz przekładać bebechy to po co brać blok alu skoro podchodzi z M50 pancerne żeliwo? Z tej wypowiedzi wynika, że montując wydech z 3.0 zwiększa się pojemność silnika z 2.8 do 3.0?? Myślę, że skoro bebechy są P&P z M54 to można spróbować. I tak chcesz kombinować. Więc do B28 włóż jak pisałem bebechy z B30 i zobaczysz jak to będzie działać. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Z tej wypowiedzi wynika, że montując wydech z 3.0 zwiększa się pojemność silnika z 2.8 do 3.0?? "Układ" korbowo-tłokowy, nie wydechowy. Już na tyle domyślny chyba jesteś że nie chodziło o wydech. To są rzeczy które można zrobić, niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy warto tj jaka będzie relacja moc=kasa. Jeśli ktoś ma takie info z chęcią się douczę |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
mam do sprzedania komplet na strokera na 3l do m52 (wal korbowy, korby i tloki z m54b30) jak cos PW
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
z doświadczenia moge powiedzieć że różnica w osiągach jest absolutnie nie warta przepłacania za m54. nie wiem jaka bedzie różnica w lekkiej budzie ale przy 1.5 t różnica miedzy 2.8 tu a 3.0 jest w zasadzie nie odczuwalna w/g mojej dupohamowni ![]() A na ilu sztukach sprawdzane? Mówisz o całym zakresie obrotów czy tylko o dole? Bo o ile 280 vs 300Nm to faktycznie niewiele o tyle 35 koni powinno już robi swoje. na http://www.automobile-catalog.com różnica wychodzi znacząca (porównanie dla e46 sedana) : Acceleration: 0-50 km/h (s): 2.8 2.7 0-100 km/h (s): 7.9 6.7 0-160 km/h (s): 19 16.5 0-200 km/h (s): 35.3 27.9 -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
m54 wieksza pojemnosc nowszy silnik dobre osiagi juz seri m52 nie ma sensu bo zanim uzyskasz te 40 km roznicy to koszty beda ogromne efekt taki o i silnik mocno wysilony, a w m54 mysle ze jesli zacznie ci brakowac mocy to jeszcze cos mozna dlubnac.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Sat, 23 September 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
tylko dochodzi jeszcze roznica w cenie zakupu silnika, jak i roznica w cenie samego swapu...
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 July 2003 ![]() |
Z M54B30 w n/a to raczej nikt nic nie wyciąga niestety. A i trzeba pamiętać że tylko nieliczne sztukie nie wciągają oleju jak dwusuw. Sporo userów mówi że można oczekiwać i litra na 1000km jak się bardziej wciska. Na codzień conajmniej upierdliwe.
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
ja jestem zdania, że albo m50/m52, albo dozbierać na s50
![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
do s50 trzeba troszke wiecej czesci na swap
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Koledzy to jeszcze dopytam , jeśli składał bym motor na bazie m52 to co można poprawić w głowicy? Mianowicie interesuje mnie to czy pasują graty od mocniejszych graczy.
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
możesz zrobić strokera na B30 czyli graty z m54, wałek z s50 i z dobrym zestrojeniem powinno być ok 240km
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
walek z s50 raczej nie pasuje chyba ze mowa o silniku na rynek usa
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
User Dołączył: Mon, 15 September 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Wałki pasują tylko od s52b32(USA)
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
http://www.e36-tech.com/forum/diy-m3-s50-c...o-m50-3545.html sugerując sie tym wątkiem mam co do tego wątpliwość.
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 February 2004 Skąd: Tarnobrzeg ![]() |
Z doswiadczenia smialo polecam m54. swap spokojnie zamknie sie w 10k. m52 nie bedzie jezdzilo jak m54 po kolektorze , wydechu i remapie. a obrobka glowicy i podnoszenie pojemnosc moim zdaniem mija sie z celem majac pod reka m54. ostatnio robione przezemnie e36 z m54b30 na dyfrze 3,45 robilo 13,9 na 1/4 wiec bardzo podobnie do m3 3.0 seryjnej. ktos napisal ze nie da sie remapowac m54. nieprawda. mam wykres z vtg gdzie robilem program w e30 z m54 i wyszlo 243 km i 315 nm.(wykres gdzies mam )
-------------------- www.MGARAGE.pl - SWAPY , MODYFIKACJE , CZESCI -BMW
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 16:33 |