![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_gucior_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Witajcie,
Planuję minimalnie podciągnąć swojego daily cara tj mazdę 6 mps i przed programem chce popełnić dwa mody które stoją na przeszkodzie stosunkowo niezłych wyników. Auto wg zapewnień hamerykanów restrykcję przy podciąganiu mocy ma dwie: 1) TMIC który nawet w zwykły dzień się grzeje nie mówiąc o panujących niedawno upałach - tutaj chcę przejść na robiony pod wymiar FMIC, wszystko wiem, oczytałem się i wiem kto mi to zrobi. 2) Wydech, tj głównie DP i wszystko dalej - hamerykanie polecają DP 3" i dalej pojawia się pytanie - jak to dalej powinno iść w średnicy rur? auto kończy się dwururką po dwóch stronach - jest to auto do codziennego użytku więc zalezy mi oprócz poprawy przepływu i na względnym spokoju w kabinie. Co polecacie, ile tłumików, katy out czy wstawić sportowe, jaka średnica za DP itd. Za wszelką pomoc będę wdzięczny t. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
cat-backi sa 2,5 calowe i dalej za "Y" do tłumików też 2,5"
wiec mysle że za DP a przed katem trzeba by zejsc 3">2,5" kat w tym aucie jest dosyc restrykcyjny, warto zamienic oryginal a i tak najwiekszy zysk bedziesz mial w tym aucie na FMIC i "zimnym dolocie" ![]() |
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
Dzięki za informację.
Zdaję sobie sprawę z idiotycznego ustawienia interheatera i konieczności ingerencji, żeby miało to ręce i nogi ![]() Znalazłem u Was w magnaflow?? kata metalowego 2,5" - myślisz, że taki załatwi sprawę restrykcyjnego kata seryjnego czy w ogóle go wyrzucić? Nie chce choinki na desce rozdzielczej stąd szukam rozwiązań polepszających działanie a nie jedno polepszy a drugie wqrwi checkiem ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za informację. Zdaję sobie sprawę z idiotycznego ustawienia interheatera i konieczności ingerencji, żeby miało to ręce i nogi ![]() Znalazłem u Was w magnaflow?? kata metalowego 2,5" - myślisz, że taki załatwi sprawę restrykcyjnego kata seryjnego czy w ogóle go wyrzucić? Nie chce choinki na desce rozdzielczej stąd szukam rozwiązań polepszających działanie a nie jedno polepszy a drugie wqrwi checkiem ![]() masz odp na PW ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Korzystaj z doswiadczen kolegi Misiek_WAW - on co prawda moduje 3MPS ale motor ten sam. U niego np. zmiana wydechu nie dala nic.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
Kras: znam jego historię modyfikacji dość dokładnie, wiem, że sam wydech ameryki mi nie zrobi, jednakże zależy mi na podstawowych modach aby auto jeździło minimalnie szybciej.
Stąd w pierwszej kolejności planuję FMIC oraz dolot w obudowie z nadmuchem + wydech, później chce go podstroić i tyle. Nie chcę szukać nie wiadomo jakich mocy, myślę, że na okolicy 310/420 to koniec bo później i sprzęgło klęknie i reszta bardziej oberwie. To auto do codziennego poruszania więc nie będę tutaj specjalnie grzebał - poza tym i tak w tym kraju nikt o tych autach nie ma zielonego pojęcia więc poza podstawowymi modami ruszać nic nie będę. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 09 August 2009 ![]() |
Ostatnio montowałem dedykowany FMiC do mps 6 Firmy CP-E i mogę powiedzieć, że auto wyraźnie odżyło w górnych partiach obrotów. W krk jest mps6 po programie na +/- 300Ps i idzie identycznie jak seria mps. Tyle, że właściciel tego mpsa z programem oprócz tego nic więcej w aucie nie zrobił, może dlatego nie ma różnicy..
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
Korzystaj z doswiadczen kolegi Misiek_WAW - on co prawda moduje 3MPS ale motor ten sam. U niego np. zmiana wydechu nie dala nic. jakis dedytkowany wydech zamontował czy PL made? Katy zostały? Jakos nie chce mi sie wierzyc ze wydech z turbo nic nie dał. -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Juz nie pamietam, nalezaloby jego pytac. ZTCP wydech wyspawany na miejscu od katow do konca. Srednicy nie pamietam, na bank wieksza niz seryjna.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 09 August 2009 ![]() |
Dane ms.pl, Dział Projecty
Układ Wydechowy: - Seryjny downpipe z katalizatorem - Przelotowy układy wydechowy z jednym tłumikiem - 2,75 cala made by StreetShadowsGarage, catback + test |
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
Ostatnio montowałem dedykowany FMiC do mps 6 Firmy CP-E i mogę powiedzieć, że auto wyraźnie odżyło w górnych partiach obrotów. W krk jest mps6 po programie na +/- 300Ps i idzie identycznie jak seria mps. Tyle, że właściciel tego mpsa z programem oprócz tego nic więcej w aucie nie zrobił, może dlatego nie ma różnicy.. Co masz na myśli mówiąc idzie tak samo jak seria? 40 koni więcej i brak różnicy w osiągach? Mierzyliście temperaturę przed/po zmianie na fmic? hamowaliście go jakoś przed i po? to nie do końca tak jest, że w przywoływanym 3mps wydech nic nie dał - dusił je dolot, po "odetkaniu" go razem z wydechem doszło 30km+ 50 niutów więc uważam, że to zupełnie niezły wynik bez żadnego strojenia. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 09 August 2009 ![]() |
Co masz na myśli mówiąc idzie tak samo jak seria? 40 koni więcej i brak różnicy w osiągach? Mierzyliście temperaturę przed/po zmianie na fmic? hamowaliście go jakoś przed i po? to nie do końca tak jest, że w przywoływanym 3mps wydech nic nie dał - dusił je dolot, po "odetkaniu" go razem z wydechem doszło 30km+ 50 niutów więc uważam, że to zupełnie niezły wynik bez żadnego strojenia. Mps + Program I Mps Seryjny Test na Autostradzie, na każdym biegu żadnej różnicy, po zmianie icka w mps bez programu czuć dużą różnicę na wyższych obrotach. Niestety nie było hamowane, nie było kiedy. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
to nie do końca tak jest, że w przywoływanym 3mps wydech nic nie dał - dusił je dolot, po "odetkaniu" go razem z wydechem doszło 30km+ 50 niutów więc uważam, że to zupełnie niezły wynik bez żadnego strojenia. Oczywiscie...jako dzialanie kompleksowe tak. Po prostu jesli wydech ma byc jedyna zmiana (albo pierwsza a potem czekamy ilestam np. na kase na kolejne mody) to nie warto. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
Plan jest, żeby zrobić kompleksowo tj. wydech + dolot za jednym strzałem. Nie mogę pozbywać się auta za często więc wolę raz a porządnie - problem jest jedynie taki, że nie będzie wiadomo ile w 6 mps daje sam wydech a ile sam dolot - będzie jedynie wynik globalny.
t. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
problem jest jedynie taki, że nie będzie wiadomo ile w 6 mps daje sam wydech a ile sam dolot - będzie jedynie wynik globalny. t. Sam wydech od kata (seryjnego) do konca da w porywach i przy dobrych wiatrach do 10KM... niestety. W naszej testowej 6MPS dal 7,5KM (dysponuje wykresem) U MiskaWAW w 3 MPS było z tego co pamiętam jeszcze mizerniej. Ale juz w połączeniu w dolotem i dobrą izolacją terminczną zbliżył sie chyba do 300KM ! Myślę że najlepiej zrobisz jak pójdziesz jego śladami ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W krk jest mps6 po programie na +/- 300Ps i idzie identycznie jak seria mps. Niestety nie było hamowane, nie było kiedy. Rozumiem że to strojenie bez pomiarów mamy odbierać bardziej w formie dowcipu ? Zresztą chyba nie ma co dyskutować o wątpliwym programie na oko na ~300KM bez pomiarów skoro nie było widać żadnej różnicy na drodze... Jaka jest np pewność że ten pierwszy MPS przed programem nie miał problemów z fabrycznym BPV a po programie (?) nie zbliżył się po prostu parametrami do seryjnego sprawnego MPSa ? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
a nie lepiej od razu zrobic turbobacka i olac seryjne katalizatory?
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 09 August 2009 ![]() |
MACH Źle odebrałeś moją odpowiedź. MPS Który ma program był hamowany przed i po, przebieg ok 12k km. Pierwszy Pomiar ( przed programem ) był +/- seria. Po Programie jakoś 298km i Coś 40Nm więcej.
A nie był hamowany MPS w Którym Montowałem FMiC. I przed Montażem Mps z programem szedł równo z seryjnym Mpsem. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
MACH Źle odebrałeś moją odpowiedź. MPS Który ma program był hamowany przed i po, przebieg ok 12k km. Pierwszy Pomiar ( przed programem ) był +/- seria. Po Programie jakoś 298km i Coś 40Nm więcej. A nie był hamowany MPS w Którym Montowałem FMiC. I przed Montażem Mps z programem szedł równo z seryjnym Mpsem. No to faktycznie jesli ten z programem byl mierzony przed i po to sie nie zrozumieliśmy ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
a nie lepiej od razu zrobic turbobacka i olac seryjne katalizatory? po turbobacku trzeba remap zrobić MACH Źle odebrałeś moją odpowiedź. MPS Który ma program był hamowany przed i po, przebieg ok 12k km. Pierwszy Pomiar ( przed programem ) był +/- seria. Po Programie jakoś 298km i Coś 40Nm więcej. A nie był hamowany MPS w Którym Montowałem FMiC. I przed Montażem Mps z programem szedł równo z seryjnym Mpsem. możesz napisac od początku i powoli ? ![]() MPS ze zrobionym tylko softem jedzie równo z MPS z samym FMICem co w sumie mogłoby się zgadzać ![]() ![]() -------------------- DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 13:31 |