Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> mazda 6 mps - wydech
gość_gucior_*
post Tue, 27 Jul 2010 - 20:11
Post #1









Witajcie,

Planuję minimalnie podciągnąć swojego daily cara tj mazdę 6 mps i przed programem chce popełnić dwa mody które stoją na przeszkodzie stosunkowo niezłych wyników.
Auto wg zapewnień hamerykanów restrykcję przy podciąganiu mocy ma dwie:

1) TMIC który nawet w zwykły dzień się grzeje nie mówiąc o panujących niedawno upałach - tutaj chcę przejść na robiony pod wymiar FMIC, wszystko wiem, oczytałem się i wiem kto mi to zrobi.

2) Wydech, tj głównie DP i wszystko dalej - hamerykanie polecają DP 3" i dalej pojawia się pytanie - jak to dalej powinno iść w średnicy rur? auto kończy się dwururką po dwóch stronach - jest to auto do codziennego użytku więc zalezy mi oprócz poprawy przepływu i na względnym spokoju w kabinie. Co polecacie, ile tłumików, katy out czy wstawić sportowe, jaka średnica za DP itd.

Za wszelką pomoc będę wdzięczny
t.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 27 Jul 2010 - 20:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MACH
post Tue, 27 Jul 2010 - 22:57
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





cat-backi sa 2,5 calowe i dalej za "Y" do tłumików też 2,5"
wiec mysle że za DP a przed katem trzeba by zejsc 3">2,5"

kat w tym aucie jest dosyc restrykcyjny, warto zamienic oryginal

a i tak najwiekszy zysk bedziesz mial w tym aucie na FMIC i "zimnym dolocie" wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Wed, 28 Jul 2010 - 14:18
Post #3









Dzięki za informację.

Zdaję sobie sprawę z idiotycznego ustawienia interheatera i konieczności ingerencji, żeby miało to ręce i nogi wink.gif tutaj akurat sprawa jest dość prosta - mierzyliśmy, wejdzie bez żadnego prucia FMIC.

Znalazłem u Was w magnaflow?? kata metalowego 2,5" - myślisz, że taki załatwi sprawę restrykcyjnego kata seryjnego czy w ogóle go wyrzucić? Nie chce choinki na desce rozdzielczej stąd szukam rozwiązań polepszających działanie a nie jedno polepszy a drugie wqrwi checkiem smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Thu, 29 Jul 2010 - 12:52
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(gucior @ Wed, 28 Jul 2010 - 14:18) *
Dzięki za informację.

Zdaję sobie sprawę z idiotycznego ustawienia interheatera i konieczności ingerencji, żeby miało to ręce i nogi wink.gif tutaj akurat sprawa jest dość prosta - mierzyliśmy, wejdzie bez żadnego prucia FMIC.

Znalazłem u Was w magnaflow?? kata metalowego 2,5" - myślisz, że taki załatwi sprawę restrykcyjnego kata seryjnego czy w ogóle go wyrzucić? Nie chce choinki na desce rozdzielczej stąd szukam rozwiązań polepszających działanie a nie jedno polepszy a drugie wqrwi checkiem smile.gif


masz odp na PW wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 29 Jul 2010 - 13:47
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Korzystaj z doswiadczen kolegi Misiek_WAW - on co prawda moduje 3MPS ale motor ten sam. U niego np. zmiana wydechu nie dala nic.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Fri, 30 Jul 2010 - 09:33
Post #6









Kras: znam jego historię modyfikacji dość dokładnie, wiem, że sam wydech ameryki mi nie zrobi, jednakże zależy mi na podstawowych modach aby auto jeździło minimalnie szybciej.
Stąd w pierwszej kolejności planuję FMIC oraz dolot w obudowie z nadmuchem + wydech, później chce go podstroić i tyle. Nie chcę szukać nie wiadomo jakich mocy, myślę, że na okolicy 310/420 to koniec bo później i sprzęgło klęknie i reszta bardziej oberwie.
To auto do codziennego poruszania więc nie będę tutaj specjalnie grzebał - poza tym i tak w tym kraju nikt o tych autach nie ma zielonego pojęcia więc poza podstawowymi modami ruszać nic nie będę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarcinGT
post Fri, 06 Aug 2010 - 17:58
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 09 August 2009





Ostatnio montowałem dedykowany FMiC do mps 6 Firmy CP-E i mogę powiedzieć, że auto wyraźnie odżyło w górnych partiach obrotów. W krk jest mps6 po programie na +/- 300Ps i idzie identycznie jak seria mps. Tyle, że właściciel tego mpsa z programem oprócz tego nic więcej w aucie nie zrobił, może dlatego nie ma różnicy..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Fri, 06 Aug 2010 - 18:43
Post #8


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





CYTAT(Kras @ Thu, 29 Jul 2010 - 13:47) *
Korzystaj z doswiadczen kolegi Misiek_WAW - on co prawda moduje 3MPS ale motor ten sam. U niego np. zmiana wydechu nie dala nic.



jakis dedytkowany wydech zamontował czy PL made? Katy zostały? Jakos nie chce mi sie wierzyc ze wydech z turbo nic nie dał.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 06 Aug 2010 - 19:39
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Juz nie pamietam, nalezaloby jego pytac. ZTCP wydech wyspawany na miejscu od katow do konca. Srednicy nie pamietam, na bank wieksza niz seryjna.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarcinGT
post Fri, 06 Aug 2010 - 20:07
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 09 August 2009





Dane ms.pl, Dział Projecty

Układ Wydechowy:
- Seryjny downpipe z katalizatorem
- Przelotowy układy wydechowy z jednym tłumikiem - 2,75 cala made by StreetShadowsGarage, catback + test
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Sat, 07 Aug 2010 - 16:07
Post #11









CYTAT(MarcinGT @ Fri, 06 Aug 2010 - 18:58) *
Ostatnio montowałem dedykowany FMiC do mps 6 Firmy CP-E i mogę powiedzieć, że auto wyraźnie odżyło w górnych partiach obrotów. W krk jest mps6 po programie na +/- 300Ps i idzie identycznie jak seria mps. Tyle, że właściciel tego mpsa z programem oprócz tego nic więcej w aucie nie zrobił, może dlatego nie ma różnicy..


Co masz na myśli mówiąc idzie tak samo jak seria? 40 koni więcej i brak różnicy w osiągach?
Mierzyliście temperaturę przed/po zmianie na fmic? hamowaliście go jakoś przed i po?

to nie do końca tak jest, że w przywoływanym 3mps wydech nic nie dał - dusił je dolot, po "odetkaniu" go razem z wydechem doszło 30km+ 50 niutów więc uważam, że to zupełnie niezły wynik bez żadnego strojenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarcinGT
post Sat, 07 Aug 2010 - 19:37
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 09 August 2009





CYTAT(gucior @ Sat, 07 Aug 2010 - 16:07) *
Co masz na myśli mówiąc idzie tak samo jak seria? 40 koni więcej i brak różnicy w osiągach?
Mierzyliście temperaturę przed/po zmianie na fmic? hamowaliście go jakoś przed i po?

to nie do końca tak jest, że w przywoływanym 3mps wydech nic nie dał - dusił je dolot, po "odetkaniu" go razem z wydechem doszło 30km+ 50 niutów więc uważam, że to zupełnie niezły wynik bez żadnego strojenia.


Mps + Program I Mps Seryjny Test na Autostradzie, na każdym biegu żadnej różnicy, po zmianie icka w mps bez programu czuć dużą różnicę na wyższych obrotach.
Niestety nie było hamowane, nie było kiedy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 09 Aug 2010 - 08:42
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(gucior @ Sat, 07 Aug 2010 - 16:07) *
to nie do końca tak jest, że w przywoływanym 3mps wydech nic nie dał - dusił je dolot, po "odetkaniu" go razem z wydechem doszło 30km+ 50 niutów więc uważam, że to zupełnie niezły wynik bez żadnego strojenia.

Oczywiscie...jako dzialanie kompleksowe tak. Po prostu jesli wydech ma byc jedyna zmiana (albo pierwsza a potem czekamy ilestam np. na kase na kolejne mody) to nie warto.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Tue, 10 Aug 2010 - 17:42
Post #14









Plan jest, żeby zrobić kompleksowo tj. wydech + dolot za jednym strzałem. Nie mogę pozbywać się auta za często więc wolę raz a porządnie - problem jest jedynie taki, że nie będzie wiadomo ile w 6 mps daje sam wydech a ile sam dolot - będzie jedynie wynik globalny.
t.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Tue, 10 Aug 2010 - 23:25
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(gucior @ Tue, 10 Aug 2010 - 17:42) *
problem jest jedynie taki, że nie będzie wiadomo ile w 6 mps daje sam wydech a ile sam dolot - będzie jedynie wynik globalny.
t.


Sam wydech od kata (seryjnego) do konca da w porywach i przy dobrych wiatrach do 10KM... niestety.
W naszej testowej 6MPS dal 7,5KM (dysponuje wykresem)

U MiskaWAW w 3 MPS było z tego co pamiętam jeszcze mizerniej.
Ale juz w połączeniu w dolotem i dobrą izolacją terminczną zbliżył sie chyba do 300KM !

Myślę że najlepiej zrobisz jak pójdziesz jego śladami wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Tue, 10 Aug 2010 - 23:37
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(MarcinGT @ Fri, 06 Aug 2010 - 17:58) *
W krk jest mps6 po programie na +/- 300Ps i idzie identycznie jak seria mps.


CYTAT(MarcinGT @ Sat, 07 Aug 2010 - 19:37) *
Niestety nie było hamowane, nie było kiedy.


Rozumiem że to strojenie bez pomiarów mamy odbierać bardziej w formie dowcipu ?
Zresztą chyba nie ma co dyskutować o wątpliwym programie na oko na ~300KM bez pomiarów skoro nie było widać żadnej różnicy na drodze...
Jaka jest np pewność że ten pierwszy MPS przed programem nie miał problemów z fabrycznym BPV a po programie (?) nie zbliżył się po prostu parametrami do seryjnego sprawnego MPSa ?




Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Wed, 11 Aug 2010 - 11:22
Post #17


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





a nie lepiej od razu zrobic turbobacka i olac seryjne katalizatory?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarcinGT
post Wed, 11 Aug 2010 - 16:54
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 09 August 2009





MACH Źle odebrałeś moją odpowiedź. MPS Który ma program był hamowany przed i po, przebieg ok 12k km. Pierwszy Pomiar ( przed programem ) był +/- seria. Po Programie jakoś 298km i Coś 40Nm więcej.
A nie był hamowany MPS w Którym Montowałem FMiC. I przed Montażem Mps z programem szedł równo z seryjnym Mpsem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACH
post Wed, 11 Aug 2010 - 17:38
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(MarcinGT @ Wed, 11 Aug 2010 - 16:54) *
MACH Źle odebrałeś moją odpowiedź. MPS Który ma program był hamowany przed i po, przebieg ok 12k km. Pierwszy Pomiar ( przed programem ) był +/- seria. Po Programie jakoś 298km i Coś 40Nm więcej.
A nie był hamowany MPS w Którym Montowałem FMiC. I przed Montażem Mps z programem szedł równo z seryjnym Mpsem.


No to faktycznie jesli ten z programem byl mierzony przed i po to sie nie zrozumieliśmy biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisiekWAW
post Fri, 13 Aug 2010 - 20:48
Post #20


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(the.wolf @ Wed, 11 Aug 2010 - 11:22) *
a nie lepiej od razu zrobic turbobacka i olac seryjne katalizatory?


po turbobacku trzeba remap zrobić

CYTAT(MarcinGT @ Wed, 11 Aug 2010 - 16:54) *
MACH Źle odebrałeś moją odpowiedź. MPS Który ma program był hamowany przed i po, przebieg ok 12k km. Pierwszy Pomiar ( przed programem ) był +/- seria. Po Programie jakoś 298km i Coś 40Nm więcej.
A nie był hamowany MPS w Którym Montowałem FMiC. I przed Montażem Mps z programem szedł równo z seryjnym Mpsem.


możesz napisac od początku i powoli ? cool.gif bo wyszło mi że
MPS ze zrobionym tylko softem jedzie równo z MPS z samym FMICem co w sumie mogłoby się zgadzać smile.gif albo że MPS z programem jedzie jak MPS zupełnie seryjny i to już nie powinno wink.gif


--------------------
DISI-tune - strojenie silników Mazda 2.3 DISI Turbo / 2.0 SkyActiv
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 05 August 2025 - 13:31