![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 April 2010 Skąd: Piła ![]() |
Cześć
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
wypnij odmę z dolotu i sprawdź
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 April 2010 Skąd: Piła ![]() |
Odma sprawdzona i jest sucho. Jakieś pomysły co dalej? Czy jest możliwe, że np. ktoś kiedyś zwiększył ciśnienie na pompie oleju i stąd problemy?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Turbina posiada dwie czesci: zimna i goracza
zimna to ta do ktorej doprowadzane jest powietrze z filtra i dalej podawane jest do intercoolera i do kolektora ssacego goraca to ta podlaczona do kolektora wydechowwego zmienna geometria znajduje sie po goracej stronie turbiny jesli olej znajduje sie po zimnej stronie, to albo jest to olej z odmy albo uszczelniacze puszczaja olej ze smarowania turbiny tak czy siak niema to wplywu na zacinajace sie łopatki czy tez mechanizm zmiennej geometrii jesli masz olej po stronie goracej czyli tam gdzie znajduje sie zmienna geometria to jest to wina turbiny a mianowicie puszcza olej z czesci smarujacej najlepiej to sprawdzic odkrecajac trzy śruby i wyciagnac wolna czesc wydechu, jesli jest tam olej to puszcza go turbina w ten czas albo regeneracja, ktorej niepolecam lub zakup sprawnej uzywanej sprezarki czy tez nowej z gwarancja powodzenia -------------------- 2,7biT 450+ KM
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 April 2010 Skąd: Piła ![]() |
Ciężka sprawa. Jedna turbina po regeneracji zapiekła się ponownie, druga używana, kupiona z pewnego źródła też się zapiekła. Nie wiem czy to ma znaczenie, że regenerowana strasznie gwizdała, ta druga natomiast nie. Wydaje mi się, że musiałby to być wyjątkowo pechowy zbieg okoliczności, aby obie turbiny były nieszczelne i zapiekły się po tym samym czasie. Czy mody przeprowadzone w aucie (turbo AWX, wtryski 216, intercooler T5, 158KM, 351nM) mogą być przyczyną tej sytuacji?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Wydaje mi sie, ze problemem nie jest olej jak myslisz tylko zla eksploatacja turbiny
te turbiny tak maja w tych silnikach (przynajmniej ja tez tak mialem), ze przy delikatnej jezdzie geometria sie zacina, bo co tu duzo pisac-diesel ze spalenia zawsze ulotni troszke dymu, ktory czesciowo osadzi sie na łopatkach zmiennej geometrii, pozniej utrudniajac jej prawidlowa prace, dodatkowo zawsze troszke oleju jest w dolocie, bo silnik nowy nie jest tak wiec po zapaleniu silnika, jesli olej zlapie odpowiednia temp. nalezy nieobchodzic sie delikatnie z gazem a problem zapieczonej geometrii szybko niepowroci o ile wogole powroci moja rada to kilka minut w pedale w podlodze na autostradzie i problem masz zalatwiony na 1000km im czesciej ja dogrzejesz tym mniej bedziesz mial takich problemow i po katowaniu daj sie schlodzic turbie ok 2-3min zanim go zgasisz wywal katalizator jak go masz! i na jakim doładowaniiu pracuje Twoje turbo? -------------------- 2,7biT 450+ KM
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 December 2004 Skąd: Kraków ![]() |
a jak jest auto użytkowane ? non stop piecem czy mieszana jazda ?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 April 2010 Skąd: Piła ![]() |
Jazda mieszana z przewagą miasta. Nie jeżdżę jak emeryt chociaż mając 160KM ciężko wciskać gaz do końca na mieście bo zwyczajnie nie ma gdzie. Katalizatora nie ma, doładowanie to 1,5 bara. Oczywiście nie gaszę auta od razu po zaparkowaniu. Spróbuję zastosować się do waszych wskazówek i przegonić czasem auto konkretnie, tylko teraz chyba i tak czeka mnie czyszczenie turbiny :/
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 18 May 2010 Skąd: opolskie ![]() |
Ewentualnie możesz spróbować zmienić stacje, na której tankujesz, zła jakość paliwa również może doprowadzić do takiego stanu rzeczy. Jeśli chodzi o reszte to tak jak napisał kolega tyrkal
-------------------- tuning, serwis, diagnostyka TDI
----------------------------------- KUPIĘ AUDI S2!!! ----------------------------------- kontakt PW |
|
|
gość_ROB_555_* |
![]()
Post
#10
|
![]() |
Problemem moze byc przekoszenie pierscienia z kierowniczkami. Mozna czyscic co 2 tyg i tak bedzie powracac
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 01 July 2010 Skąd: Żywiec ![]() |
Jeśli przewaga miasta to może jest zbyt agresywna mapa dymu w programie? (jeśli dymi zwłaszcza z dołu a Ty jeździsz głównie jak to się mówi na "momencie")
Po czyszczeniu pojeździj na paliwie B100 (bioester), z tego praktycznie niema sadzy. Możliwa też jak pisze ROB555 mechaniczna usterka sprężarki |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, znajomy nie dawno miał to samo w golfie 4, okazało się, że przepływka była walnięta i przypieczona geometria (nie równa praca silnika i kupa sadzy z wydechu). Po zmianie przepływki i przepałowaniu autka było ok, ale po miesiącu problem powrócił. W serwisie wyczyszczono mu zmienną geometrię ( co śmieszne było tam tylko trochę sadzy, żadnego nagaru) okazało się jeszcze, że ta gruszka przy turbinie, którą steruje zawór N75 była zardzewiała i przegnita, jej skok był o 1cm mniejszy niż powinien być.
Tak że czasami trzeba sprawdzić też inne rzeczy. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 April 2010 Skąd: Piła ![]() |
Sęk w tym, że wszystkie inne rzeczy zostały sprawdzone wielokrotnie. Co do paliwa to prawie zawsze leję BP Ultimate więc raczej dobre.
Jeśli przewaga miasta to może jest zbyt agresywna mapa dymu w programie? (jeśli dymi zwłaszcza z dołu a Ty jeździsz głównie jak to się mówi na "momencie") Po czyszczeniu pojeździj na paliwie B100 (bioester), z tego praktycznie niema sadzy. Możliwa też jak pisze ROB555 mechaniczna usterka sprężarki Gdzie to kupić i czy nie jest szkodliwe dla silnika? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
jest szkodliwe dla ukladu wtryskowego wiec glupot nie sluchaj .
auto powinno jezdzic bezawaryjnie na normalnym paliwie a to ze sie zacina geometria moze byc spowodowane : A) uszkodzoną turbosprężarką ![]() C) uwalonym N75 D) Lipnie wsystrojonym motorem zrob logi dynamiczne kanal 3,8,11 w momencie zapiekania sie sprezarki jak i przy normalnie jezdacym aucie bedzie mozna cos powiedziec inaczej to jak to klasyk zwykl mawiac wrozenie z fusow i pol motoru wymienisz a dalej jezdzic nie bedzie |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Z moich doświadczeń wynika że jesli po wyczyszczeniu zaraz siada 2 raz to winne są wtryski lub pompa,proponowałbym zdemontować i oddać do spr.
Tylko w jednym przypadku przez kilka lat okazało się winne turbo, Coś najprawdopodobniej dzieje sie przy wysokich temp. z kolektorem i żaluzje idą przekosem,na stole tego nie widać po rozebraniu turbo. Skoro w Twoim przypadku zmieniłeś turbo na inne to obstawiam albo wtryski albo pompa. -------------------- Ecuproject wrocław 513399363,502730289
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 April 2010 Skąd: Piła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 01 July 2010 Skąd: Żywiec ![]() |
jest szkodliwe dla ukladu wtryskowego wiec glupot nie sluchaj . auto powinno jezdzic bezawaryjnie na normalnym paliwie a to ze sie zacina geometria moze byc spowodowane : A) uszkodzoną turbosprężarką ![]() C) uwalonym N75 D) Lipnie wsystrojonym motorem zrob logi dynamiczne kanal 3,8,11 w momencie zapiekania sie sprezarki jak i przy normalnie jezdacym aucie bedzie mozna cos powiedziec inaczej to jak to klasyk zwykl mawiac wrozenie z fusow i pol motoru wymienisz a dalej jezdzic nie bedzie Proszę wymień (dokładnie z nazwy) co w tym paliwie jest szkodliwe dla układu wtryskowego i dlaczego? Albo zwyczajnie nie pisz nic (czyt. bzdur) |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 August 2007 Skąd: Kędzierzyn-Koźle ![]() |
Ja miałem niedawno taki przypadek, problemem była porowata powierzchnia pod kierownicami, przetoczenie i przeszlifowanie pomogło.
Ostatnio również miałem przypadek kiedy uszczelniacze na zaworach wydechowych lały olej do kolektora wydechowego. -------------------- Golf 4 1,9 TDI 240KM
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 April 2010 Skąd: Piła ![]() |
Ostatnio również miałem przypadek kiedy uszczelniacze na zaworach wydechowych lały olej do kolektora wydechowego. A czy ubywało Ci wtedy oleju? Bo u mnie nie ubywa. Dziś wtryski zostały sprawdzone i są w porządku, trzeba szukać dalej ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 16 July 2007 ![]() |
A czy ubywało Ci wtedy oleju? Bo u mnie nie ubywa. Dziś wtryski zostały sprawdzone i są w porządku, trzeba szukać dalej ![]() nie przy tych modach. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 00:45 |