![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
GMS tak masz racje (jesli ktos ma takowy w aucie to tzreba koniecznie odcinac wtryski zamiast cewki lub oba elemnty na raz)
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
ale takiego urządzenia można z powodzeniem używać jako "kondoma"
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Igreki juz sobie z kolega burski wytlumaczylismy chdzilo o dzwigienki zaworowe (to sformuowanie jako inz. mechanik doskonale rozumie) i faktycznie przy innej konstrukcji urzadeznia jesli nie bylo by zabezpieczenia przed odpaleniem iskry w innym momencie niz seryjnie wymusza to komputer (a takowe jest ) to w wypadku przerwania dzialania procedury w momencie gdy oba zawory sa zamkniete a tlok spreza powietrze w cylindrze (jest taki moment w cyklu silnika 4 suwowego ktory nazywa sie spraezaniem gdy takie warunki wystepuja) moglo by to uszkadzac dzwigienki zaworowe ale ze takie zabezpieczenie jest wiec nie ma takiej mozlwiosci chyba ze bedzie to spowodowane zbyt duzym wyprzedzeniem zaplonu ale to akurat nie ma nic wspolnego z procedura startowa a raczej z mapami zaplonu
Natomiast kolego soldi wybaczc ale "kondom" (nawet napisany w cudzyslowie) mnie zadziwil nie wiem czemu akuart "kondom" skoro tego typu funkcje maja swoja nazwe i sie nazywa kontrola trakcji (i notabene tez juz kiedys nad tym myslalem i na pewno do tematu wroce) Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
dla mnie to się od razu skojarzyło z czymś innym: procedura startu zwana też launch control
![]() w związku z wspomnianą "procedurą startu" znalazło się skojarzenie z "kondomem" ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
chyba w skuterze
![]() -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Może też spełniać rolę częściowego zabezpieczenia, żeby np kolega nie ruszał z miejsca pełnym ogniem
![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
W teorji takie urzadeznie mozna zastosowac do barzdo wielu celow kolega siewcu podzrucil mi pomysl wykonania takiego elemntu jako "zabezpieczenia warsztatowego" czyli odstwaiajac do warsztatu auto zalczasz na stale (juz bez przycisku) i zaden uczen na warsztacie itp. itd. nie bedzie ci katowal auta pozatym wpadlem na pomysl czegos w rodzaju blokady rodzicielskiej
![]() A wracajc do tego urzadenia i wczesniejszych watpliwosci ze auto bedzie mulilo juz kilkunasto krotnie ruszalem z tej procedury i nie odczulem zadnego zmulenia auta Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 04 February 2014 ![]() |
Wiem że złota łopata, ale chciałbym więcej dowiedzieć się na temat urządzenia. może masz jakąś dokumentację którą chciałbyś się podzielić. Wskazówki przy budowie podobnego układu.
Myślałem o spróbowaniu budowy takiego urządzenia z wykorzystaniem modulacji sygnału z czujnika położenia wału, no bo skoro seryjna odcinka jest "bezpieczna" dla silnika no to czemu nie wykorzystać jej w procedurze startowej. Dodatkowe pytanie. Czy istnieje możliwość przesunięcia odcinki na seryjnym komputerze wykorzystując właśnie czujnik położenia wału ? |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wiem że złota łopata, ale chciałbym więcej dowiedzieć się na temat urządzenia. może masz jakąś dokumentację którą chciałbyś się podzielić. Wskazówki przy budowie podobnego układu. Myślałem o spróbowaniu budowy takiego urządzenia z wykorzystaniem modulacji sygnału z czujnika położenia wału, no bo skoro seryjna odcinka jest "bezpieczna" dla silnika no to czemu nie wykorzystać jej w procedurze startowej. Dodatkowe pytanie. Czy istnieje możliwość przesunięcia odcinki na seryjnym komputerze wykorzystując właśnie czujnik położenia wału ? Rozsynchronizujesz zaplon na seryjnym komputerze i uwalisz silnik. Czujnika polozenia walu nie ruszaj. Mozesz sie bawic samemu wycinajac wtryski lub zaplony. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Jeżeli chodzi o diesla grupy VAG to bez problemu w programie można to zrobić.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Igreki juz sobie z kolega burski wytlumaczylismy chdzilo o dzwigienki zaworowe (to sformuowanie jako inz. mechanik doskonale rozumie) i faktycznie przy innej konstrukcji urzadeznia jesli nie bylo by zabezpieczenia przed odpaleniem iskry w innym momencie niz seryjnie wymusza to komputer (a takowe jest ) to w wypadku przerwania dzialania procedury w momencie gdy oba zawory sa zamkniete a tlok spreza powietrze w cylindrze (jest taki moment w cyklu silnika 4 suwowego ktory nazywa sie spraezaniem gdy takie warunki wystepuja) moglo by to uszkadzac dzwigienki zaworowe ale ze takie zabezpieczenie jest wiec nie ma takiej mozlwios A w jaki sposób coś ma uszkodzić dźwigienki, skoro zawory są zamknięte i na dźwigienki nie nakłada się żadna siła? -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
idąc dalej , w jaki sposób silnik miałby w ogolę działać jeśli miało by nie dochodzić do przeskoku iskry w suwie sprężania , po za tym jak kolega wyżej napisał , budowa zaworów wyklucza aby przy zamkniętym zaworze na dźwigienkę działała jakakolwiek siła , inz. mechanik który chyba sporo wagarował
![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Mea culpa maja koledzy racje natomiast faktycznie jest taki moment gdzie mogą zostać uszkodzone dźwigienki zaworowe ale nie w suwie sprężania bo w tym momencie faktycznie oba zawory są zamknięte ( powietrze by się raczej nie sprężyło jakby któryś był otwarty), tylko w suwie wydechu (normalnie w cylindrze w tym momencie powinny być już tylko spaliny ) ale ze obcinamy iskrę to w cylindrze jest mieszanka paliwowo powietrzna jeśli w momencie otwierania zaworu wydechowego nastąpiłby zapłon mieszanki to mogło by to mieć nieprzyjemne dla silnika skutki (czy będzie miało nie wiem, dużo zależy od ogólnej wytrzymałości elementów silnika czy teoretycznie może coś takiego nastąpić wg. mnie może dlatego dość istotne jest aby takie urządzenia nie waliły iskra jak popadnie a były "zsynchronizowane" z tym co robi ECU samochodu)
Pozdrawiam ps. jak jest tutaj jakiś student lub były student który nie wagarował to niech pierwszy rzuci kamieniem ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
tez sie musze niezgodzic , skoro wybuch miałby nastąpic po otwarciu zaworów wydechowych , to wybuch bedzie na rozprezonej mieszance , ma on wtedy dość mała enegrie ,lunch control działa zapalając mieszanke na otwartych zaworach wydechowych
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Mea culpa maja koledzy racje natomiast faktycznie jest taki moment gdzie mogą zostać uszkodzone dźwigienki zaworowe ale nie w suwie sprężania bo w tym momencie faktycznie oba zawory są zamknięte ( powietrze by się raczej nie sprężyło jakby któryś był otwarty), tylko w suwie wydechu (normalnie w cylindrze w tym momencie powinny być już tylko spaliny ) ale ze obcinamy iskrę to w cylindrze jest mieszanka paliwowo powietrzna jeśli w momencie otwierania zaworu wydechowego nastąpiłby zapłon mieszanki to mogło by to mieć nieprzyjemne dla silnika skutki (czy będzie miało nie wiem, dużo zależy od ogólnej wytrzymałości elementów silnika czy teoretycznie może coś takiego nastąpić wg. mnie może dlatego dość istotne jest aby takie urządzenia nie waliły iskra jak popadnie a były "zsynchronizowane" z tym co robi ECU samochodu) Pozdrawiam ps. jak jest tutaj jakiś student lub były student który nie wagarował to niech pierwszy rzuci kamieniem ![]() Jesli mieszanka bedzie sprezona mniej niz te 7:1 (czyli dla ulawienia 7 atmosfer), to nie nastapi wybuch. Auta zbyt mocno odprezone maja problem z zapaleniem mieszanki (wlasnie chyba 7:1 to juz granica dla benzyny), dlatego tutaj niespalona i niesprezona mieszanka nie narobi zadnych szkod. Poza tym jak duza szkode moze zrobic normalne spalanie benzyny, ktorej do cylindra wlatuje przy dobrych wiatrach 100mg na cykl spalania -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Witam
Pomimo tego ze prawdopodobieństwo uszkodzenia w ten sposób dźwigienek zaworowych jest małe ja wole o tym napisać bo wiem ze kilka osób wykorzystywało moje urządzenia i nie specjalnie chce się spotkać z opinia ze komuś zniszczyłem silnik wiec wole dmuchać na zimne (u mnie urządzenia działają już dość długi czas bez awarii zarówno samego urządzenia jak i bez wywoływania jakichkolwiek problemów w silnikach samochodów w których są zamontowane ) Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 12:35 |