![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 April 2006 Skąd: Poznan ![]() |
jak dla mnie są 2 opcje, jedna to krzywy wał , druga to spory crankwalk , który o dziwo mieli pompy a nie panewki oporowe .
Masz jakiś mocny docisk ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Dzisiaj rozebralismy silnik.
I teraz tak pompa wyglada podobnie jak tamta, mocno porysowana w srodku. Zmierzylismy luz osiowy walu i jest to 0.05mm wiec jest ok. Ogladnelismy panewki korbowa i glowne wygladaja bardzo dobrze.... Nie zmierzylem jeszcze bica walu bo sila wyzsza zaczela sie denerowowac ze znowu mnie w domu nie ma ![]() W oplu uszczelnienie pompy jest tak zrobione ze jest simering i do srodka na wal wchodzi jeszcze taka tulejka stalowa. Zmierzylismy luz pomiedzy tulejka a zebatka i wyszlo 0.125mm. Na wale widac bardzo dokladnie gdzie wal wspolpracuje z pompa. Sprawdzalem na innych walach i w sumie wyglada to identycznie. ![]() Zaczalem sie zastanawiac ze to moze jakies opilki z silnika sie dostaja ale w sumie skad by byly i dlaczego nie ma ich w misie.... JEszcze zastanawiam sie czy smok nie jest za blisko misy i czy to moze wogole spowodowac uszkodzenia. Mam inna mise niz w tym silniku jest seryjnie (stalowa vs alu)... Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
a czyściłeś smok
mi po urwaniu sie kedys tulei cylindra opiłki ze smoka wychodzxiły przez rok panewki masz juz po filtrze oleju sprawdz jeszcze czy nie ma opiłek w chłodnicy oleju -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Wieliczka ![]() |
Jak składalem swoje C20XE to musiałem dopasowywac pompe do bloku (masz 2 tulejki ustalajace) bo jak załozyłem pierwszy raz to czuc było podczas kręcenia wałem opór w jednym miejscu(sprawdzałem to na gołym bloku z zamontowanym walem ale bez korbowodów i tloków) rozwiercilem delikatnie otwor w pompie przy jednej tulejce i problem zniknął.Może poprostu otwory na tulejki w pompie sa delikatnie przesuniete(niedokładnosć wykonania)i stąd problem. W moim przypadku pompa była nowa ale nie oryginalna tylko bodajże Hans Pries-niepamietam juz dokladnie. W tej chwili silnik ma ponad 15000km od remontu i niema żadnych problemów a lekkiego życia niema
![]() PS. U mnie wał w miejscu kontaktu z pompa tez jest zurzyty ale troche mniej niz u ciebie. -------------------- Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE Yamaha YZF-R1 |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Przemyslalem sprawe i doszedlem do takiego wniosku: Przy skadaniu silnika prawdopodobnie nie wyczyscilem nowej chlodnicy oleju i przewodow do niej (MOCAL). Opilki ktore tam mogly sie znajdowac zniszczyly pierwsaz pompe oleju... Wtedy jeszce podejrzewalem ze cos bylo fabrycznie w pompie jakis nadlew czy cos co spowodowalo zatarcie zaworka. Wymienilem pompe na druga taka sama (orginal GM). Niestety nie wyczyscilem przewodow olejowych chlodnicy ani chlodnicy. Z druga pompa oczywiscie stalo sie tak samo wiec zaczalem podejrzewac ze przyczyna awari jest po prostu lipna pompa olejowa. Zalozylem uzywana i jak zobaczylem ze zaczyna sie zacierac (widac to dobrze na wskazniku cisnienia zaczynaja sie pojawiac peaki cisnieia) zaczalem szukac i w chlodnicy i przewodach olejowych byla kupa opilkow... Wyczyscilem to zalozylem chlodnice jednak pompa mimo to padla... Jedyne co mi tutaj nie pasuje to to dlaczego te opilki w koncu nie osadzily w filtrze oleju.... Natomiast tlumaczyloby to poniekad dlaczego kazda kolejna pompa padala szybciej bo w przewodach i chlodnicy oleju bylo coraz wiecej opilkow.... Pozdrowienia Jadzwin Jak składalem swoje C20XE to musiałem dopasowywac pompe do bloku (masz 2 tulejki ustalajace) bo jak załozyłem pierwszy raz to czuc było podczas kręcenia wałem opór w jednym miejscu(sprawdzałem to na gołym bloku z zamontowanym walem ale bez korbowodów i tloków) rozwiercilem delikatnie otwor w pompie przy jednej tulejce i problem zniknął.Może poprostu otwory na tulejki w pompie sa delikatnie przesuniete(niedokładnosć wykonania)i stąd problem. W moim przypadku pompa była nowa ale nie oryginalna tylko bodajże Hans Pries-niepamietam juz dokladnie. W tej chwili silnik ma ponad 15000km od remontu i niema żadnych problemów a lekkiego życia niema ![]() PS. U mnie wał w miejscu kontaktu z pompa tez jest zurzyty ale troche mniej niz u ciebie. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
niby tak i nie
ale skad se wziely opilki wogole tam? pierwsza pompa tez musiala dostac w pupe ze plula opilkami a to ze pozniej siadaly pompy szybciej to juz sam sobie odpowiedziales -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
teoria z niewyczyszczeniem przewodów oraz chłodnicy nie trzyma sie kupy bo te elementy są za pompą i chyba przed wkładem filtra oleju
![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
jeżeli wszystko było podłączone poprawnie to opiłki powinny się znaleźć na filtrze ponieważ droga oleju wgląda tak: smok, pompa, podstawka, chłodnica, filtr, magistrala olejowa.
czyli żeby dotarły do pompy to musiałyby najpierw przejść przez filtr, magistralę, panewki, smok i dopiero do pompy. po awarii pompy w chłodnicy na bank masz śmietnik, ale że filtr tego nie wyłapał to dziwne. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Teoretycznie oilki mogly by splywac przy wylaczeniu silnika bo chlodnice mam powyzej pompy oleju...
Ale zgadzam sie ze filtr w koncu by wszystko wylapal.... Teraz pytanie co jeszcze moze "prdukowac" opilki... Moze jest jakis problem w glowicy....... Tylo z drugiej strony bylyby opilki w misce.... Kuba jeżeli wszystko było podłączone poprawnie to opiłki powinny się znaleźć na filtrze ponieważ droga oleju wgląda tak: smok, pompa, podstawka, chłodnica, filtr, magistrala olejowa. czyli żeby dotarły do pompy to musiałyby najpierw przejść przez filtr, magistralę, panewki, smok i dopiero do pompy. po awarii pompy w chłodnicy na bank masz śmietnik, ale że filtr tego nie wyłapał to dziwne. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
smok
-------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Myslisz ze opilki ze smoka moga dawac az takie jaja ?
Jak pojde do warsztatu w czwartek to pobiore probki zawartosci smoka ![]() smok -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 June 2005 Skąd: dolnyśląsk ![]() |
skad niby w smoku mialby by się wziać opiłki?
musiały by być zassane przez siatkę, a więc spłynneły do misy z któryś części ruchomych rozetnij filtr i sprawdź czy tam są, będzie można połowe układu olejowego wykluczyć |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Rozetne filtr ale na obstawiam ze beda w filtrze opilki skoro byly w chlodnicy oleju.
skad niby w smoku mialby by się wziać opiłki? musiały by być zassane przez siatkę, a więc spłynneły do misy z któryś części ruchomych rozetnij filtr i sprawdź czy tam są, będzie można połowe układu olejowego wykluczyć -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
u mnie w smoku byly opilki resztki silikonu i tym podobny syf też po zalozeniu nowej pompy zablokowal sie tloczek w zawoże upustowym i były tam resztki tuleji cylindrowej
dokladnie sobie oblukaj zaraz za siateczką po bokach tam wlaśnie mi sie zbieralo dzadostwo wystarczy jeden kawalek żeby wymielić pompe ktura zasysa nie filtrowany olej i tu bym upatrywał problemu a nie w docisku sprzęglowym od tego jest panewka oporowa na środkowej podpoże wału jest jeszcze mozliwość taka że masz bardzo wysokie ciśnienie oleju i zęby pompy nie wytrzymuja choć to bardzo malo prawdopodobne ja mam 5,5 bar i jest wporzo -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Dopoki byl sprawny zaworek cisnienie nie przekraczalo 6 barow na zimnym i 3 bary na wolnych na cieplym (mam ciut wyzej wolne niz seria).
Jak sie ostatnio zacial zaworek to poszlo 10 bar tak ze wywalilo simeringi ![]() Smoka obadam i zobacyzmy co tam siedzi.... u mnie w smoku byly opilki resztki silikonu i tym podobny syf też po zalozeniu nowej pompy zablokowal sie tloczek w zawoże upustowym i były tam resztki tuleji cylindrowej dokladnie sobie oblukaj zaraz za siateczką po bokach tam wlaśnie mi sie zbieralo dzadostwo wystarczy jeden kawalek żeby wymielić pompe ktura zasysa nie filtrowany olej i tu bym upatrywał problemu a nie w docisku sprzęglowym od tego jest panewka oporowa na środkowej podpoże wału jest jeszcze mozliwość taka że masz bardzo wysokie ciśnienie oleju i zęby pompy nie wytrzymuja choć to bardzo malo prawdopodobne ja mam 5,5 bar i jest wporzo -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam
W smoku nie znalazlem ani jednego opilka... Na pewno byly opilki w chlodnicy oleju i przewodach do chlodnicy oleju... Zmierzylem tez bicie koncowki walu i wsyztsko jest w porzadku. Zmierzylem rowniez odleglosc smoka od dna miski. Wyszlo 9mm do tego "metalowego lejka" otaczajacego siatke i 15mm do siatki.... Czy to troche nie za blisko ? Pozdrowienia Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Zdjęcia kolejnej pompy z innego silnika.
C20let, szlify robione u tej samej osoby co silnik Jadzwina. Różnica w setupach to tłoki. Kuba ma tłoki Wiseco, w LET są tłoki wossner`a, korbowody takie same (toga). Auto ma przejechane 7000km i padła pompa oleju. Gładzie tłoków nie porysowane, panewki bez rys i śladów zużycia (korbowodowe i główne). Wszystkie luzy i bicia zmierzone i od czasu poskładania nic się nie zmieniło Pompa ewidentnie zatarta. Obudowa pompy bardzo mocno porysowana, tak samo jak powierzchnia zewnętrzna zębatki. Na małej zębatce widać "wżery" na zębach, bardzo symetryczne, oraz mocne przytarcie na górze wieńca. To samo na dużej zębatce, wżery w zębach i miejscowe przytarcia. W filtrze znalazłem małe opiłki metalu, nie aluminium tylko coś ferromagnetycznego (po odtłuszczeniu sprawdziłem magnesem) bardziej przypominające pokruszone żeliwo (fragmenty zębów ??) zresztą aluminium, prawdopodobnie, nie zniszczyło by tak zębów, musiało być to coś naprawdę twardego. Efekt ten sam, w pewnym momencie brak ciśnienia oleju, zatarty zawór zwrotny. Co może generować wióry które tak bardzo niszczą pompę ? ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
bardzo dziwne aż wierzyć sie niechce żeby w 2 silnikach było tak samo
ja zajeżdziłem 6 silników leta ale w żadnym nie miałem takiego cyrku z pompą oleju tam nawet nie mo co żle skręcić tulejki ustalające pompe macie ? pozosyaje jeszcze zawysokie ciśnienie oleju i złej jakości olej ale napewno macie olej ok -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
w necie piszą że tak właśnie jest z tymi pompami. W jednym z tematów komuś padła po 10 godzinach, wszędzie pełno zdjęć identycznie połamanych zębatek. Zębatki podobno są ze "spieków" i łatwo się kruszą na małe kawałki, stąd te opiłki. Na początku opiłki blokują zawór zwrotny i pierwszym objawem jest długo święcąca się kontrolka ciśnienia oleju, potem cała się rozpada. Lekarstwem na to jest wymiana na pompę z z20let, która ma zębatkę ze stali.
c20 ![]() z20 ![]() http://daewootech.com/forum/viewtopic.php?...73&start=30 http://www.migweb.co.uk/forums/projects-re...-16v-turbo.html |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Trochę tych silników poskładałem, i nigdy nie miałem takiego problemu. Obydwa jeżdżą na tym samym oleju valvoline vr1 racing i montowane są przy użyciu tulejek, obydwa nie generują żadnych dźwięków podczas pracy, obydwa nie wykazują żadnych śladów zużycia, generują bardzo ładne moce (auto Jadziwna 300km, c20let 280km) kompresje mają równiutką. W obydwu przypadkach zastosowana została ta sama pompa oleju, nowa.
Ja wiem ze nie ma tam co źle złożyć, stad moje pytanie. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 16:12 |