![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1
|
![]() |
Witam
Nadeszła potrzeba zakupu samochodu ciężarowego... no i potrzebuję podpowiedzi. Wiem, że na forum jest sporo osób z "branży".... i liczę na pomoc w wyborze i garść własnych doświadczeń z eksploatacji takiego samochodu, bo moje są dość skromne ![]() budżet: około 300k netto samochód: koła: 19,5" DMC do 12t silnik: R6 Euro 5 skrzynia: najlepiej automatyczna (o ile jest jakaś sensowna) kabina: jak najbardziej komfortowa, sypialna światła: wskazane xenony spalanie: dość istotne ![]() samochód to podwozie do zabudowy kontenerowej o wymiarach: wysokość: 2.8-3.0, szerokość: 2,5, długość: około 8.0 winda: 4,5t Rozważam: głównie: Mercedes ATEGO, MAN TGL biorę pod uwagę: DAF LF, Volvo FL Wszystkie sugestie mile widziane ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Po sąsiedzku mam serwis ciężarówek. Zgodnie twierdzą - od Renault i Iveco sp^&$*j daleko.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
Po sąsiedzku mam serwis ciężarówek. Zgodnie twierdzą - od Renault i Iveco sp^&$*j daleko. Iveco, Renówka- ch*j nie ciężarówka etc... Tak samo jak w osobówkach - nic co na F, ford gówno wort, fiat jego brat- bzdury Ja bym brał coś bez ad blue, o ile jest taka - myślałbym o Scanii. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 26 March 2005 Skąd: wr ![]() |
Nie miałem okazji jeździć ciężarówkami,ale mam 2 znajomych którzy mają Atego i zgodnie twierdzą że nigdy więcej Mercedesa. Nie wiem co dokładnie się z nimi dzieje,ale jak tylko o nim wspominają dostają wypieków na twarzy
![]() -------------------- diesel power
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Kraków ![]() |
Patrząc od strony kierowcy polecił bym Volvo, najlepiej jest zrobione właśnie pod tym względem, wygoda i ergonomia w środku kabiny.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: z Reguły ![]() |
Patrząc od strony kierowcy polecił bym Volvo, najlepiej jest zrobione właśnie pod tym względem, wygoda i ergonomia w środku kabiny. Volvo w klasie do 12t dmc nto nic innego jak Renault z silnikiem Volvo (z resztą DAF LF też ma prawie ta samą kabinę) W pozostałych klasach, Volvo ma najgorszą jakość materiałów porównywalną tylko z Iveco, do tego najmniejsze kabiny a teraz w temacie: -jeśli potrzebujesz auto do 12t dmc bez Adblue to TYLKO MAN ma Euro5 bez mocznika -Scania nie posiada w ogóle aut o takiej dmc - największa kubatura kabiny i najwyższa jakość materiałów - MAN - xenony w tej klasie są dostępne z tego co wiem tylko w MAN - skrzynia zautomatyzowana najlepsza jest w MAN (i nie jest to jakieś moje widzimisie, tylko niedawno w niemieckim Truckerze był test skrzyń zautomatyzowanych i skrzynia MAN TipMatic od góry do dołu 1 miejsca w każdej kategorii) jedyne co, to MAN TGL 12 nie występuje na 19,5 tylko na 17,5 na 19,5 występuje model TGM który jest tak naprawdę pojazdem o dmc 15t, jednak można go shomologować na 11990kg, ale: "+" to większa wytrzymałość i bez zająknięcia zniesie przeładowywanie "-" nieco wyższa cena niż TGL i z racji że to nieco większe auto, masa też jest większa, co przekłada się na mniejszą ładowność w podanym budżecie to można tak zaszaleć w tej klasie że ho ho, full wypas ze wszystkim co się da winda rozumiem że 1,5t a nie 4,5t ![]() -------------------- ///M
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#8
|
![]() |
Krystian, prawdę powiedziawszy to liczyłem właśnie głównie na Twój głos
![]() CYTAT winda rozumiem że 1,5t a nie 4,5t wink.gif si 1,5t CYTAT w podanym budżecie to można tak zaszaleć w tej klasie że ho ho, full wypas ze wszystkim co się da jak rozumiem masz coś bliżej wspólnego z MAN'em i potrafisz przedstawić coś sensownego ? CYTAT na 19,5 występuje model TGM który jest tak naprawdę pojazdem o dmc 15t, jednak można go shomologować na 11990kg, ale: już pasuje ładowność... towar przewożony nie będzie przekraczała 5t |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
czym jest uzasadniona tak wysoka cena? podwozie + zabudowa + winda kabina o możliwie największym komforcie samochód nie będzie robił mega przebiegów, nie będzie też jeździł zarobkowo wożąc co się da. ma posłużyć trochę czasu w firmie i być tylko do naszego użytku. koszt spedycji z Niemiec do Kraju jaki ostatnio płaciłem to 1400 Euro teraz takie spedycje będą 3-4 razy w miesiącu.... więc dużo bardziej się opłaca mieć swój solidny samochód... kupując go w leasingu niż wynajmować spedycję |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: z Reguły ![]() |
na TGM 12 może być problem z uzyskaniem udokumentowanej ładowności 5t przy tak długiej zabudowie i windzie (choć technicznie zniesie sporo więcej)
przy TGL jak najbardziej 5 t bez problemu a jaką kabinę chcesz? zapewne sypialną z jedną czy 2 leżankami? podwójna napewno zapewni większy komfort kierowcy/om, nawet z racji tego że można w niej stanąć wyprostowanym (no chyba że ktoś ma zapędy na koszykarza ![]() -------------------- ///M
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
podwójna z dwoma leżankami
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 25 January 2004 Skąd: Gdansk ![]() |
bezduszny te 1400 EUR to ktos Cie najprawdopodbniej grubo wykroił, napisz z jakiego kodu wozisz dokąd to Ci policze uczciwie pi razy drzwi, z moich podwykonawców (ogarnietych) na solówkach najwiecej lata MANów co chyba o czymś świadczy
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 21 September 2006 Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock) ![]() |
Eeeeeeee, ja z Włoch za ładunek <>4T płaciłem 800-900 EUR... (ok. 1700km)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Bezduszny ja pracowalem w serwisie DAFa przez jakis czas,i troche sie naogladalem i nasluchalem o tym i o tamtym.Jedno jest pewne SCANIA i VOLVO sie licza reszta to zlom....
Edit jeszcze stare Mercedesy (koniec 80tych -poczatek90tych) sa nie do zarypania -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 23 April 2003 Skąd: Warszawa / Dublin ![]() |
Volvo FL i FM moge polecić. U nasz w biurze kilka jest i chodza nieźle. Psuja sie zgodnie z przewidywaniami. 5szt. 1996r. maja po 1.5mln km pozostałe 3szt. 2004r. ok 600tys.
-------------------- Don't tell me about money. You can sleep in a car, but you can't race a house!
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: z Reguły ![]() |
Panowie, nie mylmy bezawaryjności aut z lat 90 z autami produkowanymi aktualnie.
Niestety, ale to już nie wróci, niezależnie od marki. Podstawowy problem to napędzana przez ekofaszystów spirala norm emisji spalin wymuszająca coraz to nowe wynalazki związane z oczyszczaniem tychże. Coraz delikatniejsze układy wtryskowe + dokładanie sztucznych tworów (patrz instalacja tfuuu AdBlue) + coraz więcej elektroniki = musi się psuć bardziej niż czysta mechanika lat 80tych i 90 tych. To se ne wrati i już. Silniki w nowych autach ciężarowych są przewidziana na określony przebieg i już. To narzędzie które jak się zużyje to się wymienia na nowe po kilku latach i już, a nie strzela milionowe rekordy w bezawaryjnych przebiegach. Taka jest smutna prawda. -------------------- ///M
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
bezduszny te 1400 EUR to ktos Cie najprawdopodbniej grubo wykroił, napisz z jakiego kodu wozisz dokąd to Ci policze uczciwie pi razy drzwi, z moich podwykonawców (ogarnietych) na solówkach najwiecej lata MANów co chyba o czymś świadczy ok Lahr w Schawardzwaldzie do 22-100 trasa około 1500km wymagania samochodu: - szczelny i nie przeciekający kontener - wysokość kontenera nie mniej niż 2.7 wskazane 3.0 - długość nie mniej niż 7.5 - winda towar: ciąg produkcyjny do pakowania żywności, odpowiednio spakowany masa: 3t wartość: około 400k pln Bardzo istotny jest czas dostawy oraz odbiór o określonej godzinie. Spedytor MUSI mieć ubezpieczenie na przewożone towary. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 21 May 2006 ![]() |
Mam znajomego co pracuje w ASO Renault Truck i jeśli chodzi o DMC 12t to tylko Midlum. WG niego jest ono bezawaryjne w porównaniu z Premium czy Maxity/Mascott gdzie padają silniki w tych 2ch a Premium ciągle cierpi na elektrykę. Do 12t można śmiało polecać Midluma pod uwage
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
Krystian, jak rozumiem ta kabina jest dostępna w TGL/TGM ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
podwozie + zabudowa + winda kabina o możliwie największym komforcie samochód nie będzie robił mega przebiegów, nie będzie też jeździł zarobkowo wożąc co się da. ma posłużyć trochę czasu w firmie i być tylko do naszego użytku. koszt spedycji z Niemiec do Kraju jaki ostatnio płaciłem to 1400 Euro teraz takie spedycje będą 3-4 razy w miesiącu.... więc dużo bardziej się opłaca mieć swój solidny samochód... kupując go w leasingu niż wynajmować spedycję po mojemu to się nijak nie opłaca jak auto ma wozić coś tylko w jedną stronę licząc koszty paliwa, amortyzacji pojazdu, pensji kierowców ( 1500 km. w jedną stronę to jest granica zasięgu dla jednego kierowcy jeżeli ma się wyrobić 4 razy w miesiącu), przeglądów eksploatacji i leasingu to się zwróci tylko wożąc towar w obydwie strony - czyli normalny fracht. Jeżeli chcesz nim coś przywozić tylko w jedną stronę to nawet płacąc 1400 euro za spedycję to wyjdzie taniej. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 28 June 2025 - 21:28 |