Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> Przepustnica : przed czy po, montaż kompresora
calibra-owner
post Wed, 09 Jun 2010 - 22:54
Post #41


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





Dobrze - teraz wątpliwości:

Bez świniaka wtrysk nie podleje i popłynie tłok - jasna sprawa, EGT wychodzi zbyt wysoko i tłok się topi.
A ze świniakiem nie popłynie?
W Motronicu 1,5 wtryski pracują parami czyli półsekwencja. W starszym 4.1 full group czyli wszystkie razem. Sekwencja jest dopiero od Motronica 2.5. Co teraz?
Świniak przecież nie może chyba nadzorować każdego wtrysku osobno, bo steruje nimi ECU. Poza tym w każdym kanale wydechowym musiałaby być sonda EGT aby stwierdzić ten fakt, że wtrysk słabo polewa i EGT leci w górę.
Stosuje się jedną sondę dla 4-cyl o ile wyczytałem dobrze.
W v6 też stosuje się jedną, czy daje się po jednej w każdy kolektor (w sensie po 3 gary naraz na jedną sondę)?

Nie kumam kwestii nadzoru świni nad słabo podającym wtryskiem - kolega miał na myśli awarię wtrysku czy kiepskie możliwości seryjnego ECU?

Bardzo proszę o wyjaśnienie i z góry dziekuję.
Już dowiedziałem się naprawdę dużo konkretnych rzeczy za co bardzo dziękuję, ale proszę o jeszcze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 Jun 2010 - 22:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hwojtek
post Wed, 09 Jun 2010 - 22:56
Post #42


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





A po co EGT? EGT służy do monitorowania, czy kombinacja AFR z kątem wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowa.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calibra-owner
post Wed, 09 Jun 2010 - 23:02
Post #43


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





No powiem szczerze, że zamierzałem nabyć jakieś badziewie, które by mi podawało informację co się dzieje w kolektorze.
Żadne wodotryski, coś prostego:
http://allegro.pl/item1059140404_wskaznik_..._peak_blue.html
Do uzupełnienia wskaźnik temperatury oleju w silniku i boost.
Te trzy w moim mniemaniu powiedzą mi wszystko co potrzebuję. Coś należałoby zmienić w moim kombinowaniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysieks1979
post Sat, 19 Jun 2010 - 01:32
Post #44


Rookie
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: szczecin





Na temat tych calych kompresorow montarzu itde jest fajen forum w anglii z22se.co.uk tam wejdz w dzial tuning, a potem supercharger a ha forum anglojezyczne (i wiem wiem forum traktuje o innym silniku jednakże nie ma to zwiazku ze sprawa ...)
jesli to ci nie pomorze to kolega luki244 ma wiki b+kompresor i na pewno odpowie na wiekszosc twoich pytan, zamontowal na prawde dobrze sprawdzone
i przetestowane rozwiązanie

jesli chodzi o kompresor i IC
wiesz co ktos juz nadmienil te idee z "laminova"
chodzi o to ze kompresor jak na pewno wiesz troche grzeje to powietrze co wynika z natury jego budowy
wiec lepiej jest je schladzac za nim i tu pomocny jest wlasnie taki kolektor dolotowy
przez ktory przechodza wymienniki ciepla
ok wiem ze to trochę kosztuje ale druga sprawa jest taka ze na sam poczatek mozesz sie pobawic bez a upgrade z IC traktowac jako STAGE smile.gif
a taki IC ktory masz od mondziaka osobiscie wydaje mi sie ze bedzie przez opory spowalnial reakcje auta -
kopmresor to w sumie taka pompa a pompy nie lubia byc tlumione na wejsciu

EGT taki jak chcesz kupic to ozdoba w codziennym uzytkowaniu smile.gif (z reszta bardzo fajny bajer i wizualnie dodaje autu ze 10KM:) ) a do remapu pewnie bedziesz uzywac czegos dokladniejszego
Co do swinki bedziesz musial sie pogodzic sie z tym ze ja masz smile.gif

powodzenia w realizacji planow



Go to the top of the page
 
+Quote Post
calibra-owner
post Sat, 19 Jun 2010 - 02:05
Post #45


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





Dziękuję za info, link już w zakładkach wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luki244
post Sat, 19 Jun 2010 - 02:08
Post #46


User
Dołączył: Wed, 23 December 2009
Skąd: Irlandia





ja uzywam u siebie kolektor chlodzony ciecza a przepustnice mam za kompresorem(idac od lewej) smile.gif




jestem na etapie ogarniania DET3 ...


--------------------
Vectra B - Z22SC :) supercharged

GM Performance Division...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calibra-owner
post Sat, 19 Jun 2010 - 02:24
Post #47


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





Ok, to po kolei seria głupich pytań jeśli mogę i się nie pogniewasz wink.gif
- aku jak widzę w bagażniku, bo jego miejsce zajął stożek - filtr -> przepustnica -> kolektor ssący... tak to tu u Ciebie jest o ile widzę? Z22SE ma w serii 147kM@203Nm, a ile masz teraz i na jakim ciśnieniu doładowania?
- masz świniaka na pokładzie?
- zmieniałeś wtryski?
- coś jeszcze modziłeś, czego nie widać na foto?
- charger ma bypassa (toto czarne małe okrągłe)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luki244
post Sat, 19 Jun 2010 - 03:07
Post #48


User
Dołączył: Wed, 23 December 2009
Skąd: Irlandia





nie pogniewam sie ... smile.gif

aku w bagazniku - zgadza sie
seria ma 147 - zgadza sie


czego nie widac : juz mowie

- kute tloki Wiseco (obnizona kompresja)
- kute korby Eagle
- podojne sprezyny,talezyki,prowadnice (EPG Supertech)
- 0.5mm wieksze zawory z mocniejszego stopu ( EPG Supertech)
- pierscienie Wiseco
- odprezajaca uszczelka Cometic
- sruby na korby ARP
- sruby do glowicy ARP
- usuniete walki balansujace
- kolektor wydechowy Piper 4-1
- wydech 2.5" Magnaflow z dwoma back-boxami
- 200cpsi sport kat
- polerowane kanaly wylotowe,
- wtryski od 20let,
- 2bary mapsensor
- rolka na kompresorze 2.9" ( standardowa to 3.35")
- kolektor chlodzony ciecza z wkladami "laminowa" 4sztuki
- by-pass mod - czyli dodatkowe weze z chlodziwem od chlodnicy do kolektora

mam swiniaka ale jeszcze tego nie ogarnalem smile.gif tez sie ucze
auto narazie lata na seryjnym ECU
doladowanie jest teraz przy 2000rpm 0.7bara
przy wiekszy bucie dochodzi do 1.1-1.2

ale to wszystko jest nieokrzesane jeszcze
takze mocy nie jectem w stanie CI podac
czuc roznice ale to niejest nawet 40% mozliwosci smile.gif
bo tu w IRL ciezko o fachowca od Vectry, niestety...

tak,charger ma swojego by-pasa ktory reguluje cisnienie w kolektorze i powoduje ze
nie pompujesz calej mocy odrazu w komore


--------------------
Vectra B - Z22SC :) supercharged

GM Performance Division...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 19 Jun 2010 - 07:48
Post #49


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





gratki fajny projekt, a z tym by-passem to jak dobrbze pamietam od spodu ma w sobie mala przepustnice
ps moglbys bardziej zoobrazowac ten eleemnt schladzajacy powietrze?

calibra-owner jaki ten swiat maly, arkos ty zbuju (nie wiedzialem ze to ty)

krzysieks1979 prosze cie nie pisz ze do malych doladowaniach nie trzeba chlodzic ukladu dolotowego bo to totalna bzdura
moze i w turbisprezarce nie trzeba ale nie przy kompresorze


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calibra-owner
post Sat, 19 Jun 2010 - 08:57
Post #50


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





CYTAT(henry @ Sat, 19 Jun 2010 - 07:48) *
arkos ty zbuju

Miło mi wink.gif kopę lat smile.gif

A w sprawie projektu: Czemu dawałeś kuciznę? Przecież seryjne flaki wytrzymałyby spokojnie, jedynie śruby na korbach by wystarczyło zmienić moim zdaniem.
Teraz kolejne pytanie: co to za charger? M62 to nie jest, M65 też nie, czyżby M112?

I następne pytanie: steruje teraz tym wszystkim seryjne ECU. Masz jakikolwiek podgląd na parametry pracy?
Jakie masz EGT?



Kurde, jednak dobrze myślałem, że da się wystartować z takim układem na seryjnym ECU, świnie zawsze można potem dokupić choć jeśli układ by się sprawdził, to wolałbym już osobiście wydać grubiej i kupić standalone'a.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luki244
post Sat, 19 Jun 2010 - 14:32
Post #51


User
Dołączył: Wed, 23 December 2009
Skąd: Irlandia





dlaczego kulem ? dlatego ze seria wytrzyma 250 kunia a ja chce podejsc pod 3setki smile.gif
mialem to na seryjnym osprzecie i jak sie przejechalem tym to na 4 i 5 jeszcze kontrola trakcji rwala asfalt biggrin.gif

wiec wole byc spokojny o silnik,z tego wzgledu ze tutaj fachowcy chca tylko to stroic na swoich standalone ecu
ktore kosztuja od groma i niewarte jest pompowanie tyle kapusty w takie ecu skoro chlopaki w anglii stroja
Vike na seryjnym ECU,lub mozna za pomoca swinki porzezbic troszke smile.gif

kolejna sprawa - to jest Eaton m62 z amerykanskiego Chevy Cobalt SS, jest to eaton bez sprzegla elektromagnetycznego
dlatego uklad ma by-pass w sobie ktory dziala w polaczeniu z kolektorem dolotowym

seryjne ecu nie ogarnie Ci 2bary mapsensora,wiekszych wtryskow i doladowania
ja obecnie czekam na szerokopasmowke i dopiero wtedy bede cos rzezbil z dawka paliwa
bo narazie odpoczywam od ecumastera smile.gif

teraz tak :

to jest kolektor :

widac na nim 3 doplywy od plynow i ten jeden duzy(zielony oring) jest wlasnie dla by-pasa do upustu

tutaj widac laminowa - 4szt


kolektor jest polaczony z dodatkowa chlodnica
ma wlasna pompe wody Boscha niezalezna od ukladu auta
pompa zalacza sie po przekreceniu zaplonu

tutaj henry masz kompresor od spodu :


by-pass steruje mala przepustnica i w momencie za duzego cisnienia upuszcza w uklad
i powietrze idzie ponownie w obieg a nie w komore silnika



--------------------
Vectra B - Z22SC :) supercharged

GM Performance Division...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calibra-owner
post Sat, 19 Jun 2010 - 19:38
Post #52


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





Kurde, to już troszkę zbyt skomplikowane jak na mój prosty łeb :|
Takiego czegoś już chyba nie ogarnę, ale wielkie dzięki za informacje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Sat, 19 Jun 2010 - 19:41
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





CYTAT
Kurde, to już troszkę zbyt skomplikowane jak na mój prosty łeb :|


Przeczytaj jeszcze raz powoli to zakumasz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luki244
post Sun, 20 Jun 2010 - 00:47
Post #54


User
Dołączył: Wed, 23 December 2009
Skąd: Irlandia





pomalu.... ogarniesz smile.gif
w razie czego pytaj,na tyle ile umiem pomoge smile.gif


--------------------
Vectra B - Z22SC :) supercharged

GM Performance Division...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calibra-owner
post Sun, 20 Jun 2010 - 08:52
Post #55


User
Dołączył: Sun, 06 June 2010





Bardzo dziękuję smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:42