![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Dobrze - teraz wątpliwości:
Bez świniaka wtrysk nie podleje i popłynie tłok - jasna sprawa, EGT wychodzi zbyt wysoko i tłok się topi. A ze świniakiem nie popłynie? W Motronicu 1,5 wtryski pracują parami czyli półsekwencja. W starszym 4.1 full group czyli wszystkie razem. Sekwencja jest dopiero od Motronica 2.5. Co teraz? Świniak przecież nie może chyba nadzorować każdego wtrysku osobno, bo steruje nimi ECU. Poza tym w każdym kanale wydechowym musiałaby być sonda EGT aby stwierdzić ten fakt, że wtrysk słabo polewa i EGT leci w górę. Stosuje się jedną sondę dla 4-cyl o ile wyczytałem dobrze. W v6 też stosuje się jedną, czy daje się po jednej w każdy kolektor (w sensie po 3 gary naraz na jedną sondę)? Nie kumam kwestii nadzoru świni nad słabo podającym wtryskiem - kolega miał na myśli awarię wtrysku czy kiepskie możliwości seryjnego ECU? Bardzo proszę o wyjaśnienie i z góry dziekuję. Już dowiedziałem się naprawdę dużo konkretnych rzeczy za co bardzo dziękuję, ale proszę o jeszcze. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
A po co EGT? EGT służy do monitorowania, czy kombinacja AFR z kątem wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowa.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
No powiem szczerze, że zamierzałem nabyć jakieś badziewie, które by mi podawało informację co się dzieje w kolektorze.
Żadne wodotryski, coś prostego: http://allegro.pl/item1059140404_wskaznik_..._peak_blue.html Do uzupełnienia wskaźnik temperatury oleju w silniku i boost. Te trzy w moim mniemaniu powiedzą mi wszystko co potrzebuję. Coś należałoby zmienić w moim kombinowaniu? |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: szczecin ![]() |
Na temat tych calych kompresorow montarzu itde jest fajen forum w anglii z22se.co.uk tam wejdz w dzial tuning, a potem supercharger a ha forum anglojezyczne (i wiem wiem forum traktuje o innym silniku jednakże nie ma to zwiazku ze sprawa ...)
jesli to ci nie pomorze to kolega luki244 ma wiki b+kompresor i na pewno odpowie na wiekszosc twoich pytan, zamontowal na prawde dobrze sprawdzone i przetestowane rozwiązanie jesli chodzi o kompresor i IC wiesz co ktos juz nadmienil te idee z "laminova" chodzi o to ze kompresor jak na pewno wiesz troche grzeje to powietrze co wynika z natury jego budowy wiec lepiej jest je schladzac za nim i tu pomocny jest wlasnie taki kolektor dolotowy przez ktory przechodza wymienniki ciepla ok wiem ze to trochę kosztuje ale druga sprawa jest taka ze na sam poczatek mozesz sie pobawic bez a upgrade z IC traktowac jako STAGE ![]() a taki IC ktory masz od mondziaka osobiscie wydaje mi sie ze bedzie przez opory spowalnial reakcje auta - kopmresor to w sumie taka pompa a pompy nie lubia byc tlumione na wejsciu EGT taki jak chcesz kupic to ozdoba w codziennym uzytkowaniu ![]() Co do swinki bedziesz musial sie pogodzic sie z tym ze ja masz ![]() powodzenia w realizacji planow |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Dziękuję za info, link już w zakładkach
![]() |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
User Dołączył: Wed, 23 December 2009 Skąd: Irlandia ![]() |
ja uzywam u siebie kolektor chlodzony ciecza a przepustnice mam za kompresorem(idac od lewej)
![]() ![]() jestem na etapie ogarniania DET3 ... -------------------- Vectra B - Z22SC :) supercharged
GM Performance Division... |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Ok, to po kolei seria głupich pytań jeśli mogę i się nie pogniewasz
![]() - aku jak widzę w bagażniku, bo jego miejsce zajął stożek - filtr -> przepustnica -> kolektor ssący... tak to tu u Ciebie jest o ile widzę? Z22SE ma w serii 147kM@203Nm, a ile masz teraz i na jakim ciśnieniu doładowania? - masz świniaka na pokładzie? - zmieniałeś wtryski? - coś jeszcze modziłeś, czego nie widać na foto? - charger ma bypassa (toto czarne małe okrągłe)? |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
User Dołączył: Wed, 23 December 2009 Skąd: Irlandia ![]() |
nie pogniewam sie ...
![]() aku w bagazniku - zgadza sie seria ma 147 - zgadza sie czego nie widac : juz mowie - kute tloki Wiseco (obnizona kompresja) - kute korby Eagle - podojne sprezyny,talezyki,prowadnice (EPG Supertech) - 0.5mm wieksze zawory z mocniejszego stopu ( EPG Supertech) - pierscienie Wiseco - odprezajaca uszczelka Cometic - sruby na korby ARP - sruby do glowicy ARP - usuniete walki balansujace - kolektor wydechowy Piper 4-1 - wydech 2.5" Magnaflow z dwoma back-boxami - 200cpsi sport kat - polerowane kanaly wylotowe, - wtryski od 20let, - 2bary mapsensor - rolka na kompresorze 2.9" ( standardowa to 3.35") - kolektor chlodzony ciecza z wkladami "laminowa" 4sztuki - by-pass mod - czyli dodatkowe weze z chlodziwem od chlodnicy do kolektora mam swiniaka ale jeszcze tego nie ogarnalem ![]() auto narazie lata na seryjnym ECU doladowanie jest teraz przy 2000rpm 0.7bara przy wiekszy bucie dochodzi do 1.1-1.2 ale to wszystko jest nieokrzesane jeszcze takze mocy nie jectem w stanie CI podac czuc roznice ale to niejest nawet 40% mozliwosci ![]() bo tu w IRL ciezko o fachowca od Vectry, niestety... tak,charger ma swojego by-pasa ktory reguluje cisnienie w kolektorze i powoduje ze nie pompujesz calej mocy odrazu w komore -------------------- Vectra B - Z22SC :) supercharged
GM Performance Division... |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
gratki fajny projekt, a z tym by-passem to jak dobrbze pamietam od spodu ma w sobie mala przepustnice
ps moglbys bardziej zoobrazowac ten eleemnt schladzajacy powietrze? calibra-owner jaki ten swiat maly, arkos ty zbuju (nie wiedzialem ze to ty) krzysieks1979 prosze cie nie pisz ze do malych doladowaniach nie trzeba chlodzic ukladu dolotowego bo to totalna bzdura moze i w turbisprezarce nie trzeba ale nie przy kompresorze -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
arkos ty zbuju Miło mi ![]() ![]() A w sprawie projektu: Czemu dawałeś kuciznę? Przecież seryjne flaki wytrzymałyby spokojnie, jedynie śruby na korbach by wystarczyło zmienić moim zdaniem. Teraz kolejne pytanie: co to za charger? M62 to nie jest, M65 też nie, czyżby M112? I następne pytanie: steruje teraz tym wszystkim seryjne ECU. Masz jakikolwiek podgląd na parametry pracy? Jakie masz EGT? Kurde, jednak dobrze myślałem, że da się wystartować z takim układem na seryjnym ECU, świnie zawsze można potem dokupić choć jeśli układ by się sprawdził, to wolałbym już osobiście wydać grubiej i kupić standalone'a. |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Wed, 23 December 2009 Skąd: Irlandia ![]() |
dlaczego kulem ? dlatego ze seria wytrzyma 250 kunia a ja chce podejsc pod 3setki
![]() mialem to na seryjnym osprzecie i jak sie przejechalem tym to na 4 i 5 jeszcze kontrola trakcji rwala asfalt ![]() wiec wole byc spokojny o silnik,z tego wzgledu ze tutaj fachowcy chca tylko to stroic na swoich standalone ecu ktore kosztuja od groma i niewarte jest pompowanie tyle kapusty w takie ecu skoro chlopaki w anglii stroja Vike na seryjnym ECU,lub mozna za pomoca swinki porzezbic troszke ![]() kolejna sprawa - to jest Eaton m62 z amerykanskiego Chevy Cobalt SS, jest to eaton bez sprzegla elektromagnetycznego dlatego uklad ma by-pass w sobie ktory dziala w polaczeniu z kolektorem dolotowym seryjne ecu nie ogarnie Ci 2bary mapsensora,wiekszych wtryskow i doladowania ja obecnie czekam na szerokopasmowke i dopiero wtedy bede cos rzezbil z dawka paliwa bo narazie odpoczywam od ecumastera ![]() teraz tak : to jest kolektor : ![]() widac na nim 3 doplywy od plynow i ten jeden duzy(zielony oring) jest wlasnie dla by-pasa do upustu tutaj widac laminowa - 4szt ![]() kolektor jest polaczony z dodatkowa chlodnica ma wlasna pompe wody Boscha niezalezna od ukladu auta pompa zalacza sie po przekreceniu zaplonu tutaj henry masz kompresor od spodu : ![]() by-pass steruje mala przepustnica i w momencie za duzego cisnienia upuszcza w uklad i powietrze idzie ponownie w obieg a nie w komore silnika -------------------- Vectra B - Z22SC :) supercharged
GM Performance Division... |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Kurde, to już troszkę zbyt skomplikowane jak na mój prosty łeb :|
Takiego czegoś już chyba nie ogarnę, ale wielkie dzięki za informacje. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
CYTAT Kurde, to już troszkę zbyt skomplikowane jak na mój prosty łeb :| Przeczytaj jeszcze raz powoli to zakumasz ![]() |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
User Dołączył: Wed, 23 December 2009 Skąd: Irlandia ![]() |
pomalu.... ogarniesz
![]() w razie czego pytaj,na tyle ile umiem pomoge ![]() -------------------- Vectra B - Z22SC :) supercharged
GM Performance Division... |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Bardzo dziękuję
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:42 |