![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 16 January 2006 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
mój plan odnośnie kompresora jest taki (od końca dolotu): Stożek, przepływomierz, przepustnica, kompresor, dolot (nie zakładam IC). Dodatkowo DV sterowany podciśnieniem pomiędzy przepustnicą a kompresorem, który będzie robił obieg powietrza dookoła kompresora. Dzięki temu nie będzie jakiś ogromnych wartości podciśnienia pomiędzy przepustnicą a kompresorem przy np puszczeniu gazu np dojeżdżając na biegu do skrzyżowania itp.
Ja nie daję IC z braku miejsca, a sposób montażu kompresora mam w planie dokładnie taki sam jak Ty (przerobić fabryczny układ ssący, który będzie trzymał kompresor). Jeżeli masz dużo miejsca to możesz zrezygnować z IC na rzecz WIC, który dajesz pomiędzy kompresor a kolektor ssący, ja niestety j.w. nie mam na to miejsca -------------------- Frezowanie, cięcie CNC
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
A co do mojej padliny, mam jeszcze jedno pytanie: jaki wpływ ma umieszczenie przepustnicy przed/po kompresorze, w wypadku jazdy ze stałą prędkością? Jak będziesz mieć przepustnicę przed kompresorem i BOV, to jadąc na stałym uchyleniu auto będzie jechać coraz bardziej ubogo, aż do wypalenia tłoków. Jak usadzisz ją za kompresorem i zastosujesz DV, zwany również bypass valve, wrzucający powietrze z powrotem do dolotu, to sytuacja będzie stabilna i nic nie zepsujesz. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
hwojtek, chyba źle zinterpretowałeś to co napisałem
![]() Napiszę więc jeszcze raz: chcę zrezygnować z BOV-a całkowicie, chcę zminimalizować ilość elementów w układzie. Dlatego kombinuję z przepustnicą przed kompresorem, żeby nie musieć dawać BOV-a, bo jak zdejmę nogę z gazu i się zamknie, to kompresor nie będzie w stanie zassać powietrza i wytworzyć ciśnienia, które ucieknie przez BOV-a, a wcześniej zostanie policzone przez przepływomierz jako zassane do silnika. Bypass-a założyć - też rozważałem, tylko z racji małego zasobu wiedzy być może nie widzę sensu jego stosowania, ponieważ skoro kompresor nie zassa to i co ma uciekać zza kompresora przed niego? Dobrze rozważam, czy jednak nie? STELMI, a ty z corsą to taktyczny wybieg zrobiłeś z tym wystawieniem, czy po prostu Chrystus Cię opuścił przed samym zakończeniem projektu i nie wiesz co czynisz? ![]() Zostaw ją, szkoda sprzedawać, jest wypasiona. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Jeżeli kupiłbyś kompresor taki, jak pokazałeś na zdjęciu - M62 z elektromagnetycznym sprzęgłem - to za pomocą odpowiednio stworzonej mapy w Ecumasterze (np. na podstawie obrotów silnika i położenia przepustnicy czy podciśnienia w kolektorze ssącym) możesz dowolnie ustawić charakterystykę takiego silnika z kompresorem. My w naszym projekcie M50 2.8l kompresor załączamy od 2200 obr. silnika i podciśnienia mniejszego niż 0.25bar. Pozwala to np. jechać ciągle w podciśnieniu, bez załączonego kompresora ponad 100kmph. Jest BOV, jest strojenie świnką, przepustnica za kompresorem. Po za tym, zakładając o ~50% wydajniejsze wtyskiwacze i dodatkowo jeszcze podnosząc ciśnienie na listwie silnik będzie strasznie mułowaty na niskich obciążeniach (jeżeli nie będzie przerywał i gasł) i będzie palił jak czołg. Te niecałe 400zł na DET2 to nie jest jakiś ogromny koszt.
-------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Patrzyłem na allegro, większość Eatonów jaka się trafia jest z tą małą szajbką, bez sprzęgła.
Na przykład http://allegro.pl/item1070929030_turbina_k...mercedes_c.html i tu bedę bardziej patrzeć na koszty zakupu niestety. W wypadku braku sprzęgła nie jestem w stanie sterować kompresorem, będzie śmigał ciągle i dlatego już z założenia biorę pod uwagę, że trzeba obmyślić układ do właśnie takiego chargera. Napiszę, może niepotrzebnie po raz kolejny, ale o co mi chodzi: 1. jak najmniejsza ilość elementów w układzie, czyli wykluczenie czego się da (BOV, świniak i co tylko) 2. maksymalne uproszczenie układu (zmierzanie do sterowania wszystkiego przez seryjne ECU) 3. minimalizacja kosztów przy zachowaniu zdrowego rozsądku 4. uzyskanie średniego efektu, bez liczenia na cuda (tak jak pisałem - 170kM czyli przyrost o 55kM w zupełności mnie uczyni szczęśliwym człowiekiem) Dziękuję za sporo rzeczowych wypowiedzi, które wbrew pozorom wiele mi wyjaśniły i naprawdę otwarły oczy na kwestie, które początkowo wydawały mi się błahe. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
hwojtek, chyba źle zinterpretowałeś to co napisałem ![]() Napiszę więc jeszcze raz: chcę zrezygnować z BOV-a całkowicie, chcę zminimalizować ilość elementów w układzie. Dlatego kombinuję z przepustnicą przed kompresorem, żeby nie musieć dawać BOV-a, bo jak zdejmę nogę z gazu i się zamknie, to kompresor nie będzie w stanie zassać powietrza i wytworzyć ciśnienia, które ucieknie przez BOV-a, a wcześniej zostanie policzone przez przepływomierz jako zassane do silnika. Bypass-a założyć - też rozważałem, tylko z racji małego zasobu wiedzy być może nie widzę sensu jego stosowania, ponieważ skoro kompresor nie zassa to i co ma uciekać zza kompresora przed niego? Dobrze rozważam, czy jednak nie? Dobrze kombinujesz, ale wciąż tylko wtedy, jeśli masz przepustnicę przed kompresorem. Rzecz w tym, że taka przepustnica jest dość binarna, bo jak ją trochę uchylisz, to kompresor już zassie swoje i pójdziesz pełnym ogniem, a po drugie będzie wolno reagować. Zrób tak, jak to robią fabryki, oni wiedzą co robią. Bypass zakładasz między kompresorem a przepustnicą (zasadniczo raczej bliżej kompresora, niż przepustnicy) i wpuszczasz powietrze z powrotem za filtr powietrza, ale przed kompresor. Wtedy będzie wszystko grać. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Dobrze, to teraz zadam pytanie od dupy strony:
jeśli przepustnica będzie między kompresorem a kolektorem ssącym, czyli umieszczę ją w sposób klasyczny, zrezygnuję przy tym z BOV-a zgodnie z zamierzeniem, to czy zamknięcie przepustnicy i wzrost ciśnienia w dolocie będzie szkodzić kompresorowi? Rozmyślam sobie, że takie rozwiązanie jest też do zrobienia z Bypassem. Powietrze które uwzględnił przepływomierz nie ucieknie do atmosfery, bo przejmie je bypass, który nadmiar ciśnienia przekaże przed kompresor. Dobrze czy źle? |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
jak nie ma bova to dajesz dv-ke bo brak jest szkodliwy dla kompresora.
i co do dv-ki to dobrze kminisz -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Dokładnie tak. Jakiś zawór bezpieczeństwa musi być, w tym wypadku będzie to tak właśnie umieszczona DV-ka zwana bypassem
![]() -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Dziękuje
![]() |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
dv ori od 1.8t kosztuje grosze i zrob jak pisza wszyscy czyl filtr, kompresor, przepustnica.
Jak chcesz dmuchac 0,5 w gore to brak coolera i kiepsko zestrojony silnik da ci popalic |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Będzie 0,5bara - nie więcej, i będzie IC.
Zanabyłem okazyjnie praktycznie nowiznę do Mondeo 2.0TDCi, takie coś: ![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
no i gitara, a smt, deta wyrwiesz uzywke za 200 - 300 pln i powiem ci ze warto
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 16 January 2006 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT STELMI, a ty z corsą to taktyczny wybieg zrobiłeś z tym wystawieniem, czy po prostu Chrystus Cię opuścił przed samym zakończeniem projektu i nie wiesz co czynisz? ![]() Zostaw ją, szkoda sprzedawać, jest wypasiona. Wystawiałem ją w chwili kryzysu ![]() ![]() -------------------- Frezowanie, cięcie CNC
https://www.facebook.com/pages/STELMACH/286353431402978 |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
calibra-owner z tego co tutaj widzialem piszesz absolutne bzdury (bez urazy)
chcesz cos miec gownianym kosztem, wiec odpisze ladnie krotko i zwiezle TAK TO TYLKO W ERZE nastepna sprawa, poczytaj pomysl zanim zaczniesz powtarzac jakies pierdoly i fanaberie np o tym ze u twojego kolegi na jalowym biegu kompresor laduje 0,3bara. jakim cudem? a moze inaczej sie zapytam, jakie sa to te obroty biegu jalowego bo moze sa jakies hamerykanskie -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Drogi kolego henry.
Taką malutką prośbę bym miał, a mianowicie czytaj co napisałem: CYTAT Doładowanie ma chłopak ustawione na 0,3 bara Dla mnie to nie to samo, co na jałowym 0,3 bara. Jeśli nadal jesteś w lesie ze zrozumieniem treści, które napisałem, to informuję Cię, że przy 0,3 bara upuszcza mu ciśnienie BOV. Teraz mam nadzieję masz już jasność i nie będziesz w niegrzeczny i oszczerczy sposób pisał komentarze - nie interpretuje się czegoś tak jak jest wygodnie, tylko tak jak zostało napisane. Nie napisałem nigdzie nic o 0,3 bara na jałowym, nie mam pojęcia, gdzie Ty to wyczytałeś - może jedno piwko za dużo? ![]() Oczywiście bez urazy do Ciebie, ale Twój post nie wniósł kompletnie nic do tematu. Miałbym prośbe: oczekuję pomocy w sensie rozjaśnienia sprawy, ewentualnie krytyki i wytknięcia błędów w moich rozmyslaniach, a od Ciebie niestety ale nic konstruktywnego nie wypłynęło - jest mi po prostu przykro, bo troszkę niestety psujesz opinię temu forum, na którym są ludzie chętni do pomocy, a krytykę wyrażają w sposób normalny, a nie taki jak Twój, delikatnie ujmując nieco grubiański. Oczywiście bez urazy ![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
IC schowany pod przedni pasem, na razie ciepłe wali na stożek ale zamierza wywalić aku do bagażnika i tam dać filtr. Dopytałem się szczegółowo w sprawie doładowania. Otóż na jałowym ma ok. 0,3 natomiast max power dmucha mu ok. 0,6 bara. Oczywiście nie zmienia to faktu, że w moim odczuciu za słabo ciśnie, nawet na zimnym silniku (mam tu na mysli dolot gorącego powietrza na stożek). Po prostu jak na taki gruby powiedziałbym mod, jest spory niedosyt. zeby nie bylo ze to ja mma problemy z pamiecia i ze wzrokiem wiec prosze cie nie wciskaj kitu ze pisales cos innego nie pisalem tego ze zlosliwoscia ale po to azeby ktos kto przeczyta takie brednie nie pojdzie i znow nie bedzie powtarzal takich pierdol stary ogarnij sie, chcesz miec 50km na plusie w aucie kosztem czego samego zakupu kompresora wtryskiwaczy i IC? a gdzie swinka(nie ma bata musi byc) a gdzie wystrojenie tego? samo sie nie da a jak tak zrobisz to bedzie tak UDA SIE ,NIE UDA i nie pisze ze nic to nie wnosi bo wnosi to ze wybujane teorie sa sprowadzane na ziemie podstawowe rzeczy kompresor ,IC (nie sluchac jakies bredni ze do malego doladowania przy kompresorze nie trzeba) wtryski,swinka do wystrojenia,zawor upustowy,to takie podstawowe rzeczy, inaczej sie nie da, prosze mi wierzyc -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Sun, 06 June 2010 ![]() |
Ojej... no faktycznie masz rację, przepraszam. Zwracam honor, napisałem coś takiego. Umknęło, zdarza się.
CYTAT Dopytałem się szczegółowo w sprawie doładowania Dowiedziałem się, że miał na początku ustawione otwarcie BOV-a na 0,3 bara ale coś tam nie pasowało z AFR, więc zmienili mu wtryski (nie wiem na jakie - uprzedzam ewentualne pytania) i zmienili szajbkę na wale korbowym umożliwiając maks 0,6 bara, przy którym BOV syczy. Tak czy owak auto powinno wyrywać z zasznurowanych butów, a tak nie jest. Nie podoba mi się te 230kM i traktuje to na luźno, dopóki nie zobaczę wykresu z hamowni. Jechałem ja, jechał on, różnicy w osiągach nie zauważyłem, więc nie jest to kwestia mojej kiepskiej techniki jazdy - auto nie wali na kolana osiągami jak na tak poważne mody. I prosiłbym Cię bardzo, żebyś albo pisał nieco bardziej gładko, albo nie pisał wcale - przepraszam Cię, ale nie lubię braku szacunku do innych, wychowano mnie tak a nie inaczej. To, że ktoś czegoś nie wie lub dowiedział się i przekazuje te informacje, to nie jest argumentem żeby wyjeżdżać z grubej rury . To nie są moje wydumki tylko piszę, co usłyszałem od Niego. Napisałem, że pojęcie o tym mam raczej mierne więc jak ktoś powie, że w ecumasterze jest podprowadzaczoprzekaźnik zbudowany z wykorbianu miedzi to jestem w stanie przyjąć za dobrą monetę bo nie mam o ecumasterze zielonego pojęcia. Nie znam się na tym i próbuję się coś dowiedzieć na tym forum. Nikt niestety nie urodził się wszechwiedzącym. Zresztą, idea forum ległaby wtedy w gruzach. Chcesz to możemy się chwycić na temat wiedzy mechanicznej, tu akurat czuję się bardzo mocny jeśli chodzi o Opla. Będziesz miał raczej godnego partnera do polemiki, bo o doładowaniu niestety nie pogadamy jak dwaj uczeni - jestem w tym temacie cienki jak dupa węża. Napisałeś: CYTAT podstawowe rzeczy kompresor ,IC (nie sluchac jakies bredni ze do malego doladowania przy kompresorze nie trzeba) wtryski,swinka do wystrojenia,zawor upustowy,to takie podstawowe rzeczy, inaczej sie nie da, prosze mi wierzyc Stoi to w lekkiej opozycji z tym co przeczytałem: CYTAT rozwiązania są dwa : albo jak napisano powyżej przepustnica przed kompresor i bez upustu, albo układ klasyczny z przepustnicą za kompresorem i upust i tutaj dv bardzo dobrze sie nadaje i nie masz przeklamania po przeplywce. co do paliwa to musisz sobie mniej wiecej policzyc ale wtryski ~300 ccm beda gitara ewentualnie mozna cos z tych z leta wydusic na wielszym cisnieniu. walbro musowo. jeśli chodzi o kompa to det III na przyklad bez problemu ci to ogarnie. Czyli rezygnacja z BOV-a. Proszę teraz o informacje, jak to naprawdę jest? Załóżmy, że już zdecydowałbym się na świniaka, to mądrzejsze będzie zastosowanie BOV-a czy lepiej DV? Z praktycznego punktu widzenia co korzystniej wypadnie? I nie ma siły na to, że żonglując ciśnieniem na listwie (przy większych wtryskach) seryjne ECU nie poradzi sobie? Nie da rady utrafić w takie ustawienia, żeby EGT było bezpieczne w okolicy 800-900*C ? Kompresor ma przecież liniową charakterystykę doładowania, to nie turbina, że nagle pojawia się lawinowo coraz większe ciśnienie i przez zakres 1000-1500obr wzrasta do maksymalnej wartości. Right? |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Stoi to w lekkiej opozycji z tym co przeczytałem: Czyli rezygnacja z BOV-a. Proszę teraz o informacje, jak to naprawdę jest? Załóżmy, że już zdecydowałbym się na świniaka, to mądrzejsze będzie zastosowanie BOV-a czy lepiej DV? Z praktycznego punktu widzenia co korzystniej wypadnie? I nie ma siły na to, że żonglując ciśnieniem na listwie (przy większych wtryskach) seryjne ECU nie poradzi sobie? Nie da rady utrafić w takie ustawienia, żeby EGT było bezpieczne w okolicy 800-900*C ? Kompresor ma przecież liniową charakterystykę doładowania, to nie turbina, że nagle pojawia się lawinowo coraz większe ciśnienie i przez zakres 1000-1500obr wzrasta do maksymalnej wartości. Right? DV-ka bedzie madrzejrzym wyborem, przy kompresorze nie daje sie bov-a , bedziesz mial wtedy uciazliwe syczenia podczas odpuszczania gazu , nie jak w turbo pst, tylko psssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss ... bedzie to brzmiec jak ktos to ladnie ujął parowóz. Nie da rady praktycznie trafic na takie ustawienia , egt jest wazne , ale zazwyczaj to tylko daje jakis tam poglad na sprawe, bo np jeden z wtryskow bedzie mniej podlewal no i bedziesz mial stopionego tloka...... no i przy malych obrotach kompresor prawie nie pompuje , i gdy zwiekszysz cisnienie paliwa albo wtryski to auto nie bedzie w dolnym zakresie obrotow wystrojone czyli moga byc problemy z zapalaniem , duszeniem sie zalewanie paliwem itp. kup ta swinke na allegro , mozna uzywke przyfilowac i kupic za te ok200-300zl. pozdr. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
blowa mozesz dac jedynie jak bedzie kompresor ze sprzeglem
i taka mala dygresja,ten tekst z tym wyprobowaniem od strony mechaniki opla to akurat byl zly pomysl ![]() tak dla rozluznienia atmosfery -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:41 |