Chiptuning silnika R18A2 Hondy FR-V/Civic, Znalazlem oferte, prosze o opinie... |
Chiptuning silnika R18A2 Hondy FR-V/Civic, Znalazlem oferte, prosze o opinie... |
Sun, 18 May 2014 - 19:55
Post
#41
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
A jakie bys chcial do tego walki (a w zasadzie jeden bo to SOHC)? Przeciez to jest odwrotny vtec. Naprawde, modowanie tego motoru nie ma zadnego sensu. Wiem, ze jest odwrotny, chodziło mi raczej o wałki zmieniające tryb "normalny". GoPower coś takiego kiedyś miało robić, ale chyba pozostało w fazie prototypu. A, że nie ma sensu, to nie musisz mówić - wiem od dawna -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 18 May 2014 - 19:55
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 19 May 2014 - 10:21
Post
#42
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa |
mam za sobą pare grzebnietych d16 i d17 z 7 geny i nie jest tak najgorzej , bez zmiany wałka ze 110koni udało sie dobic do 140 a tam tez jest eco vtec , na turbo 200pare koni
ze zmianą wałka jest lepiej bo udało sie przebic 160koni w na i niecałe 240koni w sofcie silnik r18 ma najwieksza zalete , jest smiesznie tani , na dobrze ogarnietym sofcie sadze ze podzespoły ogarneły by okolice 270koni bez wiekszych problemów przy czym koszty tego nie powinny byc wieksze od swapu ma k20 ;] |
|
|
Mon, 19 May 2014 - 12:55
Post
#43
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Gdzieś czytałem, że podobno korbowoty w serii są całkiem wytrzymałe. Choć i jakieś kute elementy zaczęły się pojawiać, np. tłoki: http://realstreetperformance.com/Products/...-81mm-9-01.html
W USA turbo R18A1 jest całkiem popularne. Sterowane właśnie na Hondacie. Ale w USDMach jest skrzynia 5-biegów. I przez to Hondata nie działa. W każdym razie poszukałem trochę teraz i znalazłem jeszcze to: https://jacksonracing.com/shop/supercharger...charger-system/ JRSC kit do R18 powstał. Więc jakieś możliwości poza turbo się pojawiają -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Fri, 06 Jun 2014 - 16:51
Post
#44
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 |
Do R18A2 znalazłem tylko dolot simota, ale bez strojenia zyskujemy tylko dzwięk.
Hondata wyszła tylka na A1 w usa, ten sam motor co A2 ale inny komp i skrzynia 5. Ktoś na forum hondy wkłada komputer z A1 do A2 ale nie wiem co mu z tego wyszło. Jedyna sensowna modyfikacja to przesunięcie odcinki na 7200obr. Na hamowniach max moc wychodzi przy 6750obr a odcinka fabryczna jest przy 6800 i cieżko dokręcić motor żeby go nie odciąć. Po modyfikacji można spokojnie zmieniać biegi przy 7tyś i przy okazji osiągamy 100km/h na 2 biegu. |
|
|
Sun, 13 Jul 2014 - 13:01
Post
#45
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy |
Do R18A2 znalazłem tylko dolot simota, ale bez strojenia zyskujemy tylko dzwięk. Hondata wyszła tylka na A1 w usa, ten sam motor co A2 ale inny komp i skrzynia 5. Ktoś na forum hondy wkłada komputer z A1 do A2 ale nie wiem co mu z tego wyszło. Jedyna sensowna modyfikacja to przesunięcie odcinki na 7200obr. Na hamowniach max moc wychodzi przy 6750obr a odcinka fabryczna jest przy 6800 i cieżko dokręcić motor żeby go nie odciąć. Po modyfikacji można spokojnie zmieniać biegi przy 7tyś i przy okazji osiągamy 100km/h na 2 biegu. bez przesuwania odcinki też osiągniemy ponad 100 na drugim biegu... |
|
|
Sun, 13 Jul 2014 - 14:43
Post
#46
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 |
Licznikowe 100km/h tylko, nie sprawdzałem co prawda dokładnie z gps, ale chyba brakuje 2km/h.
A tak przy okazji skrzynia mogła być inaczej zestopniowana, pierwsze 3 biegi są za długie jak na 6-biegową skrzynię, a 5 i 6 za krótkie. |
|
|
Wed, 16 Jul 2014 - 21:18
Post
#47
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy |
Licznikowe 100km/h tylko, nie sprawdzałem co prawda dokładnie z gps, ale chyba brakuje 2km/h. A tak przy okazji skrzynia mogła być inaczej zestopniowana, pierwsze 3 biegi są za długie jak na 6-biegową skrzynię, a 5 i 6 za krótkie. 5 i 6 są za krótkie? Żartujesz chyba... Przecież na 5 biegu dobijasz do odcięcia dopiero przy 225 co w gruncie rzeczy jest awykonalne na równej drodze bo auto fabrycznie ma podane jako max 210 i z trudem d=robi więcej. Na 6 biegu w teorii można by tym pojechać jakieś 270... W praktyce jadąc na ostatnim biegu trzeba redukować o dwa a nawet 3 oczka żeby wyprzedzić. Zamiast wydłużać dwa ostatnie biegi mogli lepiej wyciszyć wnętrze o rozszerzyć okienko w jakim VTEC operuje. |
|
|
Wed, 16 Jul 2014 - 22:08
Post
#48
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 |
Faktycznie motor dosyć wysoko się kręci i można się rozbujać na 5-ce, ale wcześniej miałem vw i 5-ka była minimalnie krótsza niż teraz 6-ka.
Elastyczność to obcy wyraz dla tego silnika, a podróbka v-teca mogła by działać troche wcześniej niż od 4tyś. Dużo plus tego silnika to super niskie spalanie jak spokojnie pojedziemy, 5-5.5l do osiągniecia bez większego problemu. (komp zaniża o 0.5l) Ścigantem to to nie jest, na codzień się nadaje. Chociaż już na seryjnym zawiasie pozwala na sporo w zakrętach, jutro będą na aucie sprężyny eibacha to powinno być jeszcze lepiej. |
|
|
Thu, 17 Jul 2014 - 00:14
Post
#49
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy |
Mistrzu, w tym silniku i-VTEC działa w zakresie 1500-3500 przechodząc w tryb ekonomiczny. Jeśli chcesz mieć maksimum osiągów to wystarczy wcisnąć gaz do deski - niezależnie od obrotów. Można wręcz powiedzieć, że VTEC działa już od niskich obrotów.
Moja uwaga odnośnie okienka w jakim VTEC działa dotyczyła tego, że przy circa 130 wychodzimy z trybu ekonomicznego i spalanie mocno wzrasta. Nie bardzo wiem jak spokojnie trzeba by jechać żeby zejść do realnych 5,5 na jakimś długim dystansie. O ile 6,3 udawało mi się zrobić jadąc 120-125 to żeby z tego zejść niżej na dystansie 400-500 km trzeba by chyba nie przekraczać 90 kmh... Mnie bardziej ciekawi jak wypadają osiągi seryjnej FK2 na tle wcześniejszych generacji wyposażonych w najpopularniejsze silniki, czyli 1,4 czy 1,5. Nie wiedzieć czemu ludzie są śmiertelnie oburzeni, że ten silnik ma tylko 140 KM i zachwyceni wcześniejszym 1,7 mającym 125... Elastyczność jest rewelacyjna: na ostatnim biegu można jechać 50 kmh. |
|
|
Thu, 17 Jul 2014 - 04:01
Post
#50
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 |
Tylko wciśnij ten gaz przy 2tyś i nic się nie dzieje. Auto sugeruje przy 50km/h 6 bieg i faktycznie da się jechać, ale tylko toczyć. Spalanie takie można osiągnąć nie przekraczając 80km/h, mam taką trasę codziennie do pracy przez kilka wiosek bez korków i wielokrotnie powtarzałem taki wynik.
Wcześniej miałem golfa mk4 z poczciwym 2.0 115KM. Tam może poza zmienna długością dolotu silnik był reliktem przeszłości ale miał max moment przy 2300obr i naprawdę od 2tyś dało się tym wyprzedzać. Osiągowo wypadał dużo gożej przy deptaniu, ale na codzień był dużo przyjemniejszy, zwykle redukcja o jeden bieg wystarczała żeby już jechać. Ludzie ganią 8-gen głównie za zwykłą belkę z tyłu, był test w topgear type-r VII vs VIII. 8-ka zostawała troche z tyłu na torze, ale moim zdaniem przez wiekszą masą niż inne zawieszenie. |
|
|
Thu, 17 Jul 2014 - 07:25
Post
#51
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Szczerze mówiąc, to kilka razy jeździłem swoim na jakichś pojeżdżawkach klubowych, gdzie zdarzało się startować też Civikom V i VI gen z tym ich superzawieszeniem. I żaden nie był szybszy. Jedynie raz dostałem od CRXa. Więc ta belka nie jest taka zła. A jakimś wymiataczem też nie jestem, wręcz przeciwnie Gdzieś czytałem, że w rajdach niektórzy też ją sobie chwalą, bo Type R VIII gen jest mniej nerwowy od VII na nierównościach.
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Thu, 17 Jul 2014 - 08:16
Post
#52
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Przede wszystkim V i VI to juz stare wytluczone kible i nawet jesli kiedys byly lepsze to juz dawno nie sa. Chyba, ze ktos religijnie wymienia wszystkie gumy w zawieszeniu i ukladzie kierowniczym, wahacze, sworznie, amory, sprezyny, usztywnia stara bude rozporkami itp. I chocby dlatego na czymkolwiek, co nie jest dragiem nowsza generacja bedzie lepsza. Do tego dodaj opony - w FK2 masz 225/45/17, nijak nieporownywalne do typowego w V i VI 185/60/14 albo nawet jak ktos zmienil na 195/50/15.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Thu, 17 Jul 2014 - 09:39
Post
#53
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy |
Tylko wciśnij ten gaz przy 2tyś i nic się nie dzieje. Auto sugeruje przy 50km/h 6 bieg i faktycznie da się jechać, ale tylko toczyć. Spalanie takie można osiągnąć nie przekraczając 80km/h, mam taką trasę codziennie do pracy przez kilka wiosek bez korków i wielokrotnie powtarzałem taki wynik. Wcześniej miałem golfa mk4 z poczciwym 2.0 115KM. Tam może poza zmienna długością dolotu silnik był reliktem przeszłości ale miał max moment przy 2300obr i naprawdę od 2tyś dało się tym wyprzedzać. Osiągowo wypadał dużo gożej przy deptaniu, ale na codzień był dużo przyjemniejszy, zwykle redukcja o jeden bieg wystarczała żeby już jechać. Ludzie ganią 8-gen głównie za zwykłą belkę z tyłu, był test w topgear type-r VII vs VIII. 8-ka zostawała troche z tyłu na torze, ale moim zdaniem przez wiekszą masą niż inne zawieszenie. Na tym własnie polega elastyczność - da się jechać w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. To czy da się dynamicznie jechać to akurat inna kwestia i ma ona mało wspólnego z elastycznością jako taką. Chcesz dynamicznie przyspieszać to zredukuj bieg i tyle. Tak naprawdę ten silnik przy lekko ponad 1200 RPM generuje już circa 80% swojego maksymalnego momentu obrotowego a po przekroczeniu 2000RPM masz do dyspozycji cały czas co najmniej 90%. Golf generował maksymalnie 170Nm przy 2400 RPM. To oznaczało, że w praktyce przy tych 2400 RPM produkował circa 58 KM. Sam fakt, że generował więcej Nm nie dziwi - dodatkowe 200ccm robi swoje. Tutaj masz wykres Hondy zapożyczony z forum civica: Jak widać Honda generuje wtedy jakieś 5 KM mniej (mniej Nm). Generalnie przy korzystaniu z niskich obrotów każdy ccm pojemności jest odczuwalny bo to zwyczajnie dodatkowe Nm a co za tym idzie dodatkowe konie. Tak naprawdę problemem pozornie słabej dynamiki Hondy jest skrzynia biegów. Zarówno 5 jak i 6 bieg są nadbiegami. Z szóstego redukujemy na 5 i ciągle jesteśmy na biegu służącym do oszczędzania paliwa... W Golfie skrzynia jest zestopniowana podobnie, ale masz o jeden bieg mniej. Zatem dość logiczne, że wystarczy zrzucić o jedno oczko żeby auto jechało Druga sprawa - R18 strasznie mało spektakularnie oddaje moc. Jest bardzo liniowo, bez jakiegoś wyraźnego łapania "drugiego oddechu". To tez daje złudzenie słabych osiągów. W porównaniu do konkurencji z tamtych lat o podobnej mocy to Civic wcale nie wypada tragicznie: Match : Civic 1.8 (FK2) vs Focus 2.0 vs 3 2.0 vs Golf V 2.0 FSi Co do samego zawieszenia... Cóż, ludzie gania, ale prawda jest taka, że w lwia część tych ganiących jakby nie wiedziała co jest pod podłoga to w czasie jazdy by się nie zorientowała na czym siedzi. Auto dość dobrze trzyma się drogi bo jest szerokie i jak Kras zauważył jeździ na bardzo szerokich kołach. Ciekawe jest to, że stosunkowo nieduży odsetek osób które przesiadły się z EP3 na FN2 drze sobie włosy z głowy - a ci którzy jednak dra to przeważnie osoby których auta i tak miały bardzo mało wspólnego z serią. test w TG w wykonaniu pana Clarksona to tak naprawdę wyznacznik niczego. Clarkson był załamany tym jak UFO ryje przodem - Tim Schrick dla odmiany był zachwycony tym jak auto się prowadzi i to pomimo tego, że jest znany ze swojej mocnej niechęci do FWD EDIT: tak się zastanawiam czy skrócenie przełożenia głównego o 15% nie okazało by sie najefektywniejszym tuningiem |
|
|
Mon, 24 Nov 2014 - 12:02
Post
#54
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 |
Wracając do zawiasu w civi 8-gen. Znalazłem regulowane (tłumienie) amory KONI.
Jeździ może ktoś na czymś takim ? Interesuje mnie najbardziej czy ustawione na soft będą chociaż tak 'miekkie' jak seria. |
|
|
gość_pontony_* |
Mon, 24 Nov 2014 - 15:26
Post
#55
|
|
Moim zdaniem bedzie ponton, po co wkladac inny zawias do codziennego auta?
|
|
|
Tue, 25 Nov 2014 - 18:22
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 |
Bo to jedyne auto, czasami lubię polatać po zakrętach a w wekeend pojechać z rodziną na wycieczkę.
|
|
|
gość_pontony_* |
Tue, 25 Nov 2014 - 23:11
Post
#57
|
|
Mam kit koni 1130 razem ze sprezynami (Civic VI), tlumienie odbicia. Zakres regulacji jest dosc spory od bardzo miekko, do deski. Tyle moge podpowiedziec. Pzdr.
|
|
|
Wed, 26 Nov 2014 - 00:11
Post
#58
|
|
User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: co chwilę gdzie indziej |
Jedyną chyba godną modyfikacją dla tego auta jest kupienie sobie kompletu lekkich felg i założenia dobrych opon. Też się zastanawiałem nad wkładaniem worka pieniędziędzy w to auto ale taniej i lepiej jest kupić type-ra.
|
|
|
gość_pontony_* |
Wed, 26 Nov 2014 - 09:51
Post
#59
|
|
Cienki ma racje, jestem podobnego zdania, szkoda je niszczyc. ;-) a Type-r to lubi...
|
|
|
Wed, 26 Nov 2014 - 11:04
Post
#60
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 |
Bez przesady z tym workiem pieniędzy, oryginalne amortyzatory kosztują ponad 300zł a te koni 520. Mam już wsadzonego eibacha pro kit, jeszcze amortyzatory by się przydały. Do polatania po zakrętach nie trzeba od razu 300KM..
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 19:32 |