![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_Energo_* |
![]()
Post
#21
|
![]() |
Jesli masz dostep do wynikow o ktorych piszesz, to bardzo jestem zainteresowany, a zwlaszcza moje sumienie. tak na szybko znalazłem analizę 300V 5W40 po ponad 4 tyś mil w BMW V6 3,2L http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...;Number=1606544 i zalecenie żeby następną zmianę zrobic po 6 tyś mil (9,5 tyś km) Tutaj jest test 300V 5W40, zlanego z silnika po 8400 mil (13,5 tyś km) http://forums.rennlist.com/rennforums/996-...hallenge-2.html Na tym forum http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...rd=3&page=1 znajdziesz setki analiz różnych olejów, po róznych przebiegach i w różnych samochodach, trzeba tylko trochę pogrzebać ![]() Troche jak dylemat co ile zmieniac olej w Imprezie US-Spec. Czy UE, czy US, czy domestic to silnik ten sam, a... w US kaza zmieniac po olej co 5k km, a u nas w ASO powiedzieli ze co 15k km ![]() W USA to może chodziło o 5 tyś mil a nie kilometrów. Oczywiście że im częściej zmieniasz olej tym lepiej dla silnika. Z każdym przejechanym kilometrem olej traci swoje właściwości, trzeba go zmieniać tak często, jak nas na to stać ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam ,ja mam pytanko odnosnie tego WATER WETTER w jakich proporcjach trzeba to lać z wodą ,aby móc stosować samą wodę w układzie chłodzenia ,bo nie mogę nigdzie znaleść tej informacji. . Czy taka buteleczka starczy na np 5-6 litrów wody ? Pzdr.
-------------------- Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582 |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
User Dołączył: Thu, 14 July 2005 Skąd: Lubliniec , Gliwice ![]() |
Witam ,ja mam pytanko odnosnie tego WATER WETTER w jakich proporcjach trzeba to lać z wodą ,aby móc stosować samą wodę w układzie chłodzenia ,bo nie mogę nigdzie znaleść tej informacji. . Czy taka buteleczka starczy na np 5-6 litrów wody ? Pzdr. Z tego co pamiętam sa dwa typy WW .... jeden różowy z zawartością środków przeciwkorozyjnych .... drugi niebieski z przeznaczeniem teoretycznie do siników dizla .. nie zawierający w\w dodatków .... i według producenta jedna buteleczka jest przeznaczona na 13 do 16 litrów chłodziwa ... nie wiem co się stanie jeśli będzie za dużo ... u siebie wlałem cale opakowanie na 7 litrów chłodziwa .... -------------------- Fiut na rope
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
hmm wychwalasz 8100 x-cess . No cóż ..nie wiem ale jakiś rewelacyjny ten olej nie był . Silnik nie pracował ciszej po przejściu z ultra o tej samej lepkości ...
Pewnie żaden olej nie uleczy silnika ,który czesto latał na redline (honda 2.2 vtec). Po przejsciu na półsynt. ucichł ...Być może trafiłem na jakąś podróbę . Co do samego shella ultra to nadaje sie ale do nowych furmanek od nowości . W innej Hondzie ojca nawet po przebiegu 30 tyś od wymiany jest bursztynowy ,a to dla tego że lany jest od nowości i ma najwyższy współczynnik TBN czyli utrzymania silnika w czystości . Na stare padaczki >200 tyś sie nie nadaje bo popuszczą uszczelki (sprawdzone niestety). Castrol 10w60 za gęsty i nadaje sie tylko na tor albo mocno pokręcone silniki jak M3 lub tuningowane . W moim zanim sie rozgrzeje to wszystko klekocze taką ma lepkość . Na hydraulikę to zabójstwo . Jednak przykładowo serwisówka nie zaleca nawet 5w30 w naszym klimacie do twinturbo bo szybko sie przegrzewa .Minimum taki 10w40 ,a najlepiej 5w50. Wg danych miedzy 5w50 ,a 10w60 jest duża przepaść w lepkości niż pomiedzy 10w40 ,a 5w50 . Nawet niektóre 5w50 mają taką samą lepkość jak 15w50 Motula . Osobiście teraz będę testował 300v 15w50 w twinturbo . Kupiłem za śmieszną cene 70 pln/2 l ale w tych metalowych wiec moze nie bedzie to podróba ![]() Na pewno mogę polecić Mobila 1 0w40 ale oryginała . Skoda co prawda w dieslu latała od nowośći na nim ,ma teraz 370 tyś i turbinka jest fabryczna ,silnik pracuje stosunkowo cicho ,nie kopci. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
ma najwyższy współczynnik TBN czyli utrzymania silnika w czystości I jesteś absolutnie pewien, co się kryje za skrótem TBN? CYTAT Nawet niektóre 5w50 mają taką samą lepkość jak 15w50 Motula Trudno, żeby lepkość kinematyczna przy 100*C dla różnych olejów SAE50 jakoś specjalnie się różniła. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
No nie tak do końca z tym TBN bo nawet mineralne mają 10 i półsyntetyki ,a syntetyki do diesli nawet poniżej 6 . Ciekawi mnie jednak czy trzymanie sie jednakowego TBN może uchronić silnik przed wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem np przy przechodzeniu z pół na pełny.
....no to jak jest w przypadku 10w40 i 10w60 . Niby SAE10 ,a całkiem inne parametry przy 40*C ,nawet kolosalna różnica . |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
TBN jest miarą zdolności oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania.
Oleje klasy 10W mają lepkość dynamiczną 7000mPa*s przy temperaturze -25st. C. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 01 May 2006 ![]() |
OK ale przeważnie ludzie chwalą oleje które mają niskie tbn<8 bo ich silnik nie spala tak oleju,,a to dla tego ze nie wypłukuje istniejącego już nagaru i silnik sam sie uszczelnia . Takie oleje o tbn = 12-13 to przeważnie syntetyki klasy premium i nalezy je stosowac tylko w autach nowych do max 150 tyś . Wiem to z doswiadczenia . Co ciekawe gdy w hondzie miałem shell ultra 5w40 ,a nastepnie musiałem dolac 1 l ale nie bylo shella ,zdecydowalem sie na castrola gtx 5w40 czyli taka sama lepkosc , silnik zmniejszyl zuzycie oleju drastycznie . potem sprawdzilem i tbn gtx jest okolo 7,7 ,to tyle co mineralne .
Tak wiec 5w40 to różna klasa olei zaleznie od marki i nawet zmiana tylko marki oleju o takich samych param moze sie skonczyc klopotami . W serwisach na to nie patrzą. Cos w tym jest i juz opisywalem jak nalalem tej samej lepkosci olej i tej samej marki czyli shell ale ultra wyplukal caly nagar ,silnik zaczal glosno pracowac i wszystkie uszczelniacze pociekly . Kupe kasy poszlo na wymiane , po tym przeszedlem na motul x-cess i bylo mniejsze zuzycie oleju ,a tbn ma 10 . 2 przyklad ,auto znajomego .... lał mobil super 5w40 300 hc syntese i brało go dużo ,myślał ze przejdzie na półsynt i bedzie spokój ,ale nalał znów mobila super tylko 10w40 semi synt i bierze go tyle samo . jak sie okazuje te oleje mają taka samą liczbe zasadową okolo 10 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 14:45 |