Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Motul 300V Comp. 15W50 czy Valvoline 10W60?, Silnik 2.0 Turbo
gość_Energo_*
post Mon, 24 May 2010 - 23:53
Post #21









CYTAT(grzywaczewski @ Mon, 24 May 2010 - 20:43) *
Jesli masz dostep do wynikow o ktorych piszesz, to bardzo jestem zainteresowany, a zwlaszcza moje sumienie.

tak na szybko znalazłem analizę 300V 5W40 po ponad 4 tyś mil w BMW V6 3,2L http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...;Number=1606544 i zalecenie żeby następną zmianę zrobic po 6 tyś mil (9,5 tyś km)
Tutaj jest test 300V 5W40, zlanego z silnika po 8400 mil (13,5 tyś km) http://forums.rennlist.com/rennforums/996-...hallenge-2.html
Na tym forum http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...rd=3&page=1 znajdziesz setki analiz różnych olejów, po róznych przebiegach i w różnych samochodach, trzeba tylko trochę pogrzebać wink.gif

CYTAT(grzywaczewski @ Mon, 24 May 2010 - 20:43) *
Troche jak dylemat co ile zmieniac olej w Imprezie US-Spec. Czy UE, czy US, czy domestic to silnik ten sam, a... w US kaza zmieniac po olej co 5k km, a u nas w ASO powiedzieli ze co 15k km rolleyes.gif

W USA to może chodziło o 5 tyś mil a nie kilometrów. Oczywiście że im częściej zmieniasz olej tym lepiej dla silnika. Z każdym przejechanym kilometrem olej traci swoje właściwości, trzeba go zmieniać tak często, jak nas na to stać wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 24 May 2010 - 23:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mariuszl
post Tue, 25 May 2010 - 16:49
Post #22


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 February 2007
Skąd: Warszawa





Witam ,ja mam pytanko odnosnie tego WATER WETTER w jakich proporcjach trzeba to lać z wodą ,aby móc stosować samą wodę w układzie chłodzenia ,bo nie mogę nigdzie znaleść tej informacji. . Czy taka buteleczka starczy na np 5-6 litrów wody ? Pzdr.


--------------------
Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Brevis
post Tue, 25 May 2010 - 18:07
Post #23


User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Lubliniec , Gliwice





CYTAT(mariuszl @ Tue, 25 May 2010 - 16:49) *
Witam ,ja mam pytanko odnosnie tego WATER WETTER w jakich proporcjach trzeba to lać z wodą ,aby móc stosować samą wodę w układzie chłodzenia ,bo nie mogę nigdzie znaleść tej informacji. . Czy taka buteleczka starczy na np 5-6 litrów wody ? Pzdr.


Z tego co pamiętam sa dwa typy WW .... jeden różowy z zawartością środków przeciwkorozyjnych .... drugi niebieski z przeznaczeniem teoretycznie do siników dizla .. nie zawierający w\w dodatków .... i według producenta jedna buteleczka jest przeznaczona na 13 do 16 litrów chłodziwa ... nie wiem co się stanie jeśli będzie za dużo ... u siebie wlałem cale opakowanie na 7 litrów chłodziwa ....


--------------------
Fiut na rope
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SZAFA
post Fri, 20 Aug 2010 - 19:59
Post #24


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





hmm wychwalasz 8100 x-cess . No cóż ..nie wiem ale jakiś rewelacyjny ten olej nie był . Silnik nie pracował ciszej po przejściu z ultra o tej samej lepkości ...
Pewnie żaden olej nie uleczy silnika ,który czesto latał na redline (honda 2.2 vtec). Po przejsciu na półsynt. ucichł ...Być może trafiłem na jakąś podróbę .
Co do samego shella ultra to nadaje sie ale do nowych furmanek od nowości . W innej Hondzie ojca nawet po przebiegu 30 tyś od wymiany jest bursztynowy ,a to dla tego że lany jest od nowości i ma najwyższy współczynnik TBN czyli utrzymania silnika w czystości . Na stare padaczki >200 tyś sie nie nadaje bo popuszczą uszczelki (sprawdzone niestety). Castrol 10w60 za gęsty i nadaje sie tylko na tor albo mocno pokręcone silniki jak M3 lub tuningowane . W moim zanim sie rozgrzeje to wszystko klekocze taką ma lepkość . Na hydraulikę to zabójstwo . Jednak przykładowo serwisówka nie zaleca nawet 5w30 w naszym klimacie do twinturbo bo szybko sie przegrzewa .Minimum taki 10w40 ,a najlepiej 5w50. Wg danych miedzy 5w50 ,a 10w60 jest duża przepaść w lepkości niż pomiedzy 10w40 ,a 5w50 . Nawet niektóre 5w50 mają taką samą lepkość jak 15w50 Motula . Osobiście teraz będę testował 300v 15w50 w twinturbo . Kupiłem za śmieszną cene 70 pln/2 l ale w tych metalowych wiec moze nie bedzie to podróba smile.gif.
Na pewno mogę polecić Mobila 1 0w40 ale oryginała . Skoda co prawda w dieslu latała od nowośći na nim ,ma teraz 370 tyś i turbinka jest fabryczna ,silnik pracuje stosunkowo cicho ,nie kopci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sun, 22 Aug 2010 - 04:20
Post #25


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(SZAFA @ Fri, 20 Aug 2010 - 19:59) *
ma najwyższy współczynnik TBN czyli utrzymania silnika w czystości


I jesteś absolutnie pewien, co się kryje za skrótem TBN?

CYTAT
Nawet niektóre 5w50 mają taką samą lepkość jak 15w50 Motula


Trudno, żeby lepkość kinematyczna przy 100*C dla różnych olejów SAE50 jakoś specjalnie się różniła.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SZAFA
post Sun, 22 Aug 2010 - 12:32
Post #26


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





No nie tak do końca z tym TBN bo nawet mineralne mają 10 i półsyntetyki ,a syntetyki do diesli nawet poniżej 6 . Ciekawi mnie jednak czy trzymanie sie jednakowego TBN może uchronić silnik przed wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem np przy przechodzeniu z pół na pełny.

....no to jak jest w przypadku 10w40 i 10w60 . Niby SAE10 ,a całkiem inne parametry przy 40*C ,nawet kolosalna różnica .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Mon, 23 Aug 2010 - 13:32
Post #27


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





TBN jest miarą zdolności oleju do neutralizacji kwaśnych produktów spalania.

Oleje klasy 10W mają lepkość dynamiczną 7000mPa*s przy temperaturze -25st. C.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SZAFA
post Mon, 23 Aug 2010 - 18:48
Post #28


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 May 2006





OK ale przeważnie ludzie chwalą oleje które mają niskie tbn<8 bo ich silnik nie spala tak oleju,,a to dla tego ze nie wypłukuje istniejącego już nagaru i silnik sam sie uszczelnia . Takie oleje o tbn = 12-13 to przeważnie syntetyki klasy premium i nalezy je stosowac tylko w autach nowych do max 150 tyś . Wiem to z doswiadczenia . Co ciekawe gdy w hondzie miałem shell ultra 5w40 ,a nastepnie musiałem dolac 1 l ale nie bylo shella ,zdecydowalem sie na castrola gtx 5w40 czyli taka sama lepkosc , silnik zmniejszyl zuzycie oleju drastycznie . potem sprawdzilem i tbn gtx jest okolo 7,7 ,to tyle co mineralne .
Tak wiec 5w40 to różna klasa olei zaleznie od marki i nawet zmiana tylko marki oleju o takich samych param moze sie skonczyc klopotami . W serwisach na to nie patrzą.
Cos w tym jest i juz opisywalem jak nalalem tej samej lepkosci olej i tej samej marki czyli shell ale ultra wyplukal caly nagar ,silnik zaczal glosno pracowac i wszystkie uszczelniacze pociekly . Kupe kasy poszlo na wymiane , po tym przeszedlem na motul x-cess i bylo mniejsze zuzycie oleju ,a tbn ma 10 .
2 przyklad ,auto znajomego .... lał mobil super 5w40 300 hc syntese i brało go dużo ,myślał ze przejdzie na półsynt i bedzie spokój ,ale nalał znów mobila super tylko 10w40 semi synt i bierze go tyle samo . jak sie okazuje te oleje mają taka samą liczbe zasadową okolo 10
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 14:45