Auto źle sie prowadzi przy wysokich predkosciach, e46 |
Auto źle sie prowadzi przy wysokich predkosciach, e46 |
Tue, 18 May 2010 - 08:33
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 |
Witam
Problem dotyczy mojej 330Ci przy niskich predkosciach prowadzi sie dobrze. dopiero jak przekrocze 120km/h i rusze kiera lewo-prawo to autem jeszcze chwilke buja mimo ze kiere trzymam juz prosto. Wymienialem zawieszenie na gwintowane, wraz z wymiana calege zawiasu (wachacze Mtechnik, drazki, tuleje) byla ustawiona zbierznosc dostalem wydruk dla e46 cabrio ze sportowym zawieszeniem i wszystkei wartosci byly na zielono, po tym w domu zalozylem 19" kola i obnizylem przod do ok -55 i tył -35, pojezdzilem chwile i zauwazylem ze auto zle sie prowadzi. pojechalem do nich i powiedzialem zeby poprawili geometrie po zawieszenei m technik bo taki zawias mam (inny kat osadzenia sworznia wachaczy) odebralem auto od mechanika nie dostalem wydruku i gosc powiedzial ze teraz jest dobrze, niestety nie mialem jak sie rozpedzic (srodek miasta) zeby zobaczyc czy rzeczywiscie jest dobrze. okazalo sie ze jest gorzej pojechalem do innego warsztatu i okazalo sie ze mam cos takiego po jakims czasie jednak stwierdzilem ze to nei mozy byc od geometri tylko blad lezy w zawieszce. i przypomnialo mi sie ze od sprzedajacego gwit dostalem laczniki stabilizatora krotsze (na moje oko jeszcze za dlugie) przygladam sie fotce gwintu kolegi FK i widze ze on ma lacznik stabilizatora krotszy niz ja, ktory dostalem od sprzedawcy do mojego weiteca bylem w garazu i na oko moj drazek wystaje poza spod amora czy jest mozliwe ze mam za dlugi lacznik stabilizatora i stabilizator jest lozniejszy niz tylni. dlatego jak jade szybciej to jest roznica sztywnosci stabiliatorow i autem buja przy ruchach kierownica? kolega napisal ze jego drazek z tego co pamieta ma 16cm. musze jutro odkrecic kolo i sprawdzic swoj dodam tylko ze auto nie sciaga ani nic takiego. przy niskich predkosciach prowadzi sie dobrze. dopiero jak przekrocze 120km/h i rusze kiera lewo-prawo to autem jeszcze chwilke buja mimo ze kiere trzymam juz prosto. edit. moje laczniki maja 19-20cm laczniki od gwintu FK maja 16-17cm czyli chyba mam winowajce, kupie takie laczniki i zobacze co sie bedzie dzialo -------------------- 330Ci SC
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 18 May 2010 - 08:33
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 24 May 2010 - 21:50
Post
#2
|
|
User Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Radom |
To nie będzie wina łączników. Jeżeli są dwa jednakowej długości to drążek pracuje prawidłowo. Myślę że przyczyną może byc np. za miękkie zawieszenie.
-------------------- ZJAR
|
|
|
Mon, 24 May 2010 - 22:51
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
albo wina lezy w oponach lub cisnieniu powietrza w nich
|
|
|
Tue, 25 May 2010 - 08:43
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 |
troche juz po kombinowalem
laczniki skrocone - bez efektu wymienione gorne mocowania amorow z przodu- bez efektu wymienione tylnie springi na zwykle z kitu weitec- bez efektu zalozone zimowki- bez efektu w tym momencie zostaje mi jedynie opcja ze amory sa zkaszanione. bede na dniach przekladal stare amory Mtechnik i springi weitec na ktorych 100% wszystko grało. bo juz innej opcji nie widze. na przegladzie wyszło mi po 80% sprawnosci kazdego amora. ale przekladajac mocowania, zauwazylem ze prawy przod krecac imbusem tloczysko ma duzo mniejszy opor niz lewy -------------------- 330Ci SC
|
|
|
Tue, 25 May 2010 - 09:13
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 |
Ten luz może być powodem.
|
|
|
Wed, 26 May 2010 - 21:42
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Radom |
Pomiar amortyzatorów często nie wychodzi poprawnie przy twardych sprężynach.
-------------------- ZJAR
|
|
|
Wed, 26 May 2010 - 23:42
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza |
Podejrzewam, że mocowanie tylnej ramy pomocnicznej sprawdzałeś.
http://forum.bmwcarmagazine.com/viewtopic.php?t=61781 Często lubi się lekko urwać |
|
|
Fri, 28 May 2010 - 00:06
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka |
auto bezwypadkowe ??
-------------------- BMW
m6, 135i, 550ix, 550i, x5, x6 |
|
|
Fri, 28 May 2010 - 00:42
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 |
auto bezwypadkowe ?? auto mam od 3 lat, i bylo wszytsko ok do czasu jak poskladalem zawias niedawno. teraz wykluczylem juz prawie wszystko i zosal mi do sprawdzenia gwint (kupilem uzywany) obstawiam ze tylnie amory padniete sa i dlatego buja, zaloze poprzednie zawieszenie i mam nadzieje ze to w koncu bedzie to -------------------- 330Ci SC
|
|
|
Sat, 29 May 2010 - 13:25
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
Tuleje przednie nowe ? Jakiej firmy ?
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Sat, 29 May 2010 - 20:02
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 |
tuleje to mahle HD (nie wiem czy tak sie pisze nazwe producenta dokladnie)
-------------------- 330Ci SC
|
|
|
Sat, 29 May 2010 - 21:50
Post
#12
|
|
SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 |
A nie przypadkiem Meyle w wersji Heavy Duty, mocniejszej niż seria?
|
|
|
Sun, 30 May 2010 - 10:55
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 |
240Z dokladnie tak, jw napisalem nazwe producenta z bledem.
-------------------- 330Ci SC
|
|
|
Sun, 30 May 2010 - 11:28
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
Hm.... ja ostatnie tuleje jakie miałem to były własnie HD. Ale mimo to auto lekko pływało, na 225 18 cali z przodu. Amortyzatory na maszynie wyszły 45% sprawności, więc napewno dużo gorsze od twoich. Jakie masz cisnienia w oponach i jakie opony z przodu ?
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Sun, 30 May 2010 - 19:09
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 |
cisnienia nie sprawdzalem bo zjawisko jest odczuwalne i na letnich i na zimowych kolach. sprawnoscia amorow sie nie sugeruje mocno bo amor na badaniu moze wyjsc ok a po zdjeciu z auta tloczysko wogole nie wstaje widzialem takie przypadki. na ta chwile jedyna rzecz ktora obstawiam to gwint. niestety auta nie bede miac przez nastepne 2 tyg tak wiec nie sprawdze
-------------------- 330Ci SC
|
|
|
Thu, 03 Jun 2010 - 13:43
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz |
Kolego mam podobne objawy w swojej e36.
W zawieszeniu zrobione wszystko co możliwe.Troche z M-ki na próbę i ciągle to samo. Obstawiłem w końcu na opony bo trochę z tyłu były zjechane nierówno. Wczoraj kupiłem nówki sztuki.I teraz jest masakra.Na nowych oponach jest 2-3 razy gorzej jak na starych. Przy ruszaniu kierą lewo prawo tył zamiata na boki jak na lodzie. Jak znajdziesz rozwiązanie swojego problemu to chętnie się zapoznam. |
|
|
Thu, 03 Jun 2010 - 14:04
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 |
znajomy na innym forum napisal cos takiego:
"Dzisiaj rozmawiałem z kumplem, sprawdź wahacze, czy nie mają luzów wzdłuż samochodu, najlepiej na jakimś kanale. Jedna osoba w kanale a druga w aucie i ruszasz i hamujesz. Jemu auto też myszkowało i było niby wszystko w porządku. Okazało się że miał właśnie luzy na wahaczach." trochedziwne bo mam nowe wachacze z ASO Mtechnik za worek hajsu, no ale jak nic nie da wymiana amorow to zobacze te wachacze -------------------- 330Ci SC
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 02:45 |