[Foto+Film] Nowa Megane RS 250/265, premiera i track day |
[Foto+Film] Nowa Megane RS 250/265, premiera i track day |
Mon, 17 May 2010 - 09:41
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm |
W weekend miałem okazję uczestniczyć w szwedzkiej premierze nowego Megane RS.
Renault zaprosiło 30 wybranych kierowców na całodniowy test w różnych warunkach całej gamy Megane RS 250. Miałem okazję jeździć i wersją zwykłą, i wersją Cup. Różnica między nimi to głównie zawieszenie, szpera, fotele i tarcze hamulcowe nacinane lub nie. Zaciski różnią się tylko kolorem- czerwone w wersji Cup, ale i w tej słabszej są też 4-tłoczkowe Brembo z przodu. Wersja bez nawigacji może być wyposażona w komputer pokładowy mierzący m.in. przyspieszenie, przeciążenie, pokazujący aktualną moc i moment obrotowy - fajny gadżet! Inna fajna rzecz, to pisk mówiący kiedy zmienić bieg. Puszczenie gazu przy ok. 3000 obr to fajne puknięcia z wydechu, ale poza tym dźwięk wydechu to o tylko szum, który można pomylić z szumem opon. Występują 3 wersje felg, z czego te czarne na zdjęciu mogą też być w srebrnym kolorze. Te dziwne to opcjonalne 19 cali, reszta 18. Deska rozdzielcza dobrze wykonana. Nic nie trzeszczy, natomiast przy prędkościach autostradowych i większych uciążliwy się staje świst wiatru na zewnątrz, co w nowoczesnym "sportowym" aucie naprawdę dziwi. Bardzo dobre pedały: szeroki hamulec i dobrze zamontowany względem niego gaz - łatwo dawać międzygazy podczas hamowania. Fotele występują w dwóch wersjach, tutaj elektrycznie sterowana wersja kanapowa: Te lepsze kubełkowe Recaro wyglądają fajnie, ale ich wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Skrzydełka są niepotrzebnie miękkie, przez co uginają się wiecej niż by się chciało. Wykonanie foteli ogólnie jest słabe. Wersja nieskórzana to dość śliski materiał i nitka prująca się już w aucie mającym ledwo kilka tys km! O pasażerów z tyłu Renault w ogóle nie zadbało - z tyłu jest jedynie coś na kształt płaskiej ławki. Ten "wylot" to atrapa. Przeraźliwie niewygodny bagażnik- mały otwór z prawie półmetrowej wysokości progiem. Autka robią dość piorunujące wrażenie wizualne. A teraz o jeździe: 250 KM i 340 Nm brzmi nieźle. Jest jednak spora turbo dziura powodująca, że po ostrym dohamowaniu jest się zmuszonym zredukować aż do jednynki. Na dwójce po prostu nic się nie dzieje przez jakieś 2 sekundy- widać to na filmiku ok. 00:58. Skrzynia biegów zdecydowanie psuje to auto. Dwójka jest za krótka i za słaba, a trójka nieprecyzyjna! W obu egzemplarzach którymi jeździłem zdarzały się zgrzyty 3 biegu podczas szybkiej zmiany! W nowych autach!! Widać taką niepotrzebnie długą zmianę biegu w 47 sekundzie filmu (to wersja Cup) Podsterowność jest, ale zgrabnie ukryta tym, że auto chętnie uślizguje się wszystkimi kołami - nawet w trybie ESP Sport. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w wersji Cup jest łagodny- nie czuć spinania kół przedniej osi i auto po prostu jedzie. Nie można tego natomiast powiedzieć o wersji bez szpery- ta cierpi na duży torque steer i właściwie cały czas, nawet na prostej autostradzie, próbuje jechać zygzakiem- szybko staje się to uciążliwe, ale problem ten nie występuje w wersji Cup. Wersja Cup ma jednak inny problem- cenę identyczną jak Focus RS. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Wspieraj forum |
Mon, 17 May 2010 - 09:41
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Mon, 17 May 2010 - 10:26
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
Coz, francuskie skrzynie nie od dzis sa znane z totalnego braku precyzji. W Clio dokladnie to samo...
Ale autko fajne, ciekawe, ze twierdzisz, ze Cup wcale nie jest taki hardcorowy, w Evo mowili troszke inaczej. Moze opisz jak to sie ma do RSa, na pewno wiele osob to zainteresuje. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 10:37
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto |
profi relacja,jestem pod wrażeniem!
-------------------- A110S
|
|
|
Mon, 17 May 2010 - 10:43
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm |
Nie twierdzę że nie jest harcorowy, bo np. już zawieszenie w wersji podstawowej jest dość twarde
i fotele kubełkowe nie nadają się dla wszystkich. Sam design skazuje go zresztą na klientów hardcorowych, nie dbającyh o bagażnik i wygodę z tyłu Podobało mi się, że jest niższy od Focusa. Siedzi się niżej i boczne okna są niskie i położone dość wysoko- to daje fajne uczucie. Auto dobrze przyspiesza i bardzo dobrze przenosi moc, choć nie ma takiego efektu "wyciągania" z zakrętu gazem jak w Focusie RS. Focus ma 100 Nm więcej- tą różnicę czuć w każdej chwili i to bardzo. Skrzynia w nim też nie jest mistrzostwem precyzji, ale nigdy nie miałem problemu z wrzuceniem biegu, a w Renault niestety kilkukrotnie podczas jednego dnia. Być może jednym z powodów jest długość drążka zmiany biegów- w Renault jest za długi jak na tego rodzaju auto. W Megane RS nie ma też prawie żadnych efektów dźwiękowych, a Focus RS pod tym względem jest aż przesadny. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 10:58
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa |
Bardzo fajna relacja! Auto też niezłe - no i ten gadzet z pomiarami - b.ciekawy pomysł.
Były mierzone osiągi tym sprzętem pokładowym? |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 11:15
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm |
Przeciążenia boczne przekraczały np. 1G. Ciężko było zobaczyć dokładną wartość, był to tylko wykres.
Na resztę przyznam się nie patrzyłem zbyt dokładnie. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 11:24
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 19 January 2006 |
ale na torach łeb w łeb, lub nawet nieco lepiej , mimo "sporych brakow" do Foki
Hockenheim Short Germany (2604 m) - Megane 1:16.6 - Focus 1:16.6 (Toyo R888) Autozeitung test track, Germany Megane 1:42.7 Focus 1:44.1 Haute Saintonge, France (2200 m) Focus 1:06.19 Megane 1:06:197 Contidrom, Germany (3345 m) Megane 1:38.03 Focus 1:40.15 Kotarr, Spain Focus 1:18.00 Megane 1:18.10 ogolnie b fajne autko i najtansze "w klasie" (focus RS, MPS, scirroco R) a od Focusa jednak sporo tansze megane 99 900 + ok 8k za pakiet CUP focus od 125 000 -------------------- BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL 2008 - 12,4 street fwd rekord PL 2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D 2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 11:41
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm |
Aż sprawdziłem w konfuguratorze na renault.pl
99.900 zł to tylko kwestia manipulowania cennikiem. Różnica w cenie bierze się wyłącznie z tego, że wersja podstawowa w PL jest słabo wysposażona. W sumie to może być zaletą w tego typu aucie. Ale po dodaniu wszystkiego co Focus RS ma w standardzie, m.in. renaultowskie pakiety Cup, Komfort i Widoczność etc cena Megane też przekracza 120 tys zł. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 12:00
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 19 January 2006 |
99.900 zł to tylko kwestia manipulowania cennikiem. Różnica w cenie bierze się wyłącznie z tego, że wersja podstawowa w PL jest słabo wysposażona. fakt co do wyposazenia ale manipulacja to nie jest .... bo za 99 900 mozna go miec. a Focus bez 125k nie stanie pod domkiem -------------------- BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL 2008 - 12,4 street fwd rekord PL 2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D 2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 12:03
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
CYTAT Skrzynia biegów zdecydowanie psuje to auto. Dwójka jest za krótka i za słaba, a trójka nieprecyzyjna! co znaczy że dwojka jest słaba i krótka? jak dla mnie jedno z drógim się wyklucza.. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Mon, 17 May 2010 - 12:17
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis |
W aucie turbo sie absolutnie nie wyklucza. Bardzo krotki niski bieg nie pozwala sie tak naprawde napedzic sprezarce stad uczucie, ze auto nie jest tak mocne. Zanim sie porzadnie napedzi to juz masz te 6krpm (czy iletam ta Megana kreci, ale raczej niespecjalnie wysoko) i musisz wbijac 3.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 12:52
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Warszawa |
Świetna relacja! BRAWO!
To jednak pomijając mniejszą moc od Focusa, którą można zaakceptować, to, jeżeli skrzynia pracuje, tak jak mówisz, to już jest niedopuszczalne... Natomiast wygląd zewnętrzny robi bardzo duże wrażenie! -------------------- wiem
|
|
|
gość_michas_j_* |
Mon, 17 May 2010 - 16:29
Post
#13
|
|
Bardzo fajny test, lepszy x100 od testu "profesjonalistów" z TVN Turbo. Dzięki.
|
|
|
Mon, 17 May 2010 - 17:30
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław |
fakt co do wyposazenia ale manipulacja to nie jest .... bo za 99 900 mozna go miec. a Focus bez 125k nie stanie pod domkiem Tylko, że odpowiednikiem Megane RS w gamie Forda jest Focus ST (również nielimitowany), a tego w jakiejś "goliźnie" można mieć za podobne pieniądze. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
Mon, 17 May 2010 - 18:23
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 19 January 2006 |
własnie.... cenowo nawet taniej niz ST , CTR , GTI
a osiagami klasa RSa , scirocco R -------------------- BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL 2008 - 12,4 street fwd rekord PL 2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D 2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim |
|
|
Tue, 18 May 2010 - 01:00
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 02 May 2003 Skąd: Warszawa |
|
|
|
Tue, 18 May 2010 - 07:47
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm |
I właśnie na tym polega ta manipulacja cenowa- bo za cenę ST czy CTR dostaniesz Megane ale totalnego golasa,
którą nie będziesz chciał jeździć, np. z tymi emeryckimi fotelami i bez szpery. Cena minimalna to 107.500 zł (z pakietem Cup) a jak ją doposażyć w dość niezbędne rzeczy takie jak klimatyzacja i xenony to nagle robi się ponad 120 tys. Ale reklama działa, bo Megane "kosztuje poniżej 100 tys" A myślicie że będzie jakiś tuning do Megane RS? Jak to wygląda z poprzednim, chyba nie za bardzo jest dostępny? -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Tue, 18 May 2010 - 08:33
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI |
A myślicie że będzie jakiś tuning do Megane RS? Jak to wygląda z poprzednim, chyba nie za bardzo jest dostępny? tuning do megane RS jest mniej więcej podobnie dostępny jak do focusa ST czy RS -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
Tue, 18 May 2010 - 08:57
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław |
Cenowym. Bo pod wzgledem osiagow ST i Megane to inne ligi. Rozumiem, że masz na myśli wyścigi spod świateł, bo nie wydaje mi się, żeby ST odstawał od meganki na torze na tyle, żeby można to było nazwać iną ligą...? -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
Tue, 18 May 2010 - 08:58
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm |
Tak? Np? Jest >400 KM i 600 Nm jak w Focusie?
-------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 08:24 |