Shoutbox 0 nowych PW 


141 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> [Foto+Film] Nowa Megane RS 250/265, premiera i track day
mAbZ
post Mon, 17 May 2010 - 09:41
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





W weekend miałem okazję uczestniczyć w szwedzkiej premierze nowego Megane RS.

Renault zaprosiło 30 wybranych kierowców na całodniowy test w różnych warunkach całej gamy Megane RS 250.
Miałem okazję jeździć i wersją zwykłą, i wersją Cup.


Różnica między nimi to głównie zawieszenie, szpera, fotele i tarcze hamulcowe nacinane lub nie.
Zaciski różnią się tylko kolorem- czerwone w wersji Cup, ale i w tej słabszej są też 4-tłoczkowe Brembo z przodu.


Wersja bez nawigacji może być wyposażona w komputer pokładowy mierzący m.in. przyspieszenie,
przeciążenie, pokazujący aktualną moc i moment obrotowy - fajny gadżet!


Inna fajna rzecz, to pisk mówiący kiedy zmienić bieg.
Puszczenie gazu przy ok. 3000 obr to fajne puknięcia z wydechu,
ale poza tym dźwięk wydechu to o tylko szum, który można pomylić z szumem opon.


Występują 3 wersje felg, z czego te czarne na zdjęciu mogą też być w srebrnym kolorze.
Te dziwne to opcjonalne 19 cali, reszta 18.


Deska rozdzielcza dobrze wykonana. Nic nie trzeszczy, natomiast przy prędkościach autostradowych
i większych uciążliwy się staje świst wiatru na zewnątrz, co w nowoczesnym "sportowym" aucie naprawdę dziwi.


Bardzo dobre pedały: szeroki hamulec i dobrze zamontowany względem niego gaz - łatwo dawać międzygazy podczas hamowania.


Fotele występują w dwóch wersjach, tutaj elektrycznie sterowana wersja kanapowa:


Te lepsze kubełkowe Recaro wyglądają fajnie, ale ich wykonanie pozostawia wiele do życzenia.
Skrzydełka są niepotrzebnie miękkie, przez co uginają się wiecej niż by się chciało.
Wykonanie foteli ogólnie jest słabe. Wersja nieskórzana to dość śliski materiał i nitka prująca się już w aucie mającym ledwo kilka tys km!


O pasażerów z tyłu Renault w ogóle nie zadbało - z tyłu jest jedynie coś na kształt płaskiej ławki.


Ten "wylot" to atrapa.


Przeraźliwie niewygodny bagażnik- mały otwór z prawie półmetrowej wysokości progiem.


Autka robią dość piorunujące wrażenie wizualne.


A teraz o jeździe: 250 KM i 340 Nm brzmi nieźle.
Jest jednak spora turbo dziura powodująca, że po ostrym dohamowaniu jest się zmuszonym zredukować aż do jednynki.
Na dwójce po prostu nic się nie dzieje przez jakieś 2 sekundy- widać to na filmiku ok. 00:58.



Skrzynia biegów zdecydowanie psuje to auto. Dwójka jest za krótka i za słaba, a trójka nieprecyzyjna!
W obu egzemplarzach którymi jeździłem zdarzały się zgrzyty 3 biegu podczas szybkiej zmiany! W nowych autach!!
Widać taką niepotrzebnie długą zmianę biegu w 47 sekundzie filmu (to wersja Cup)

Podsterowność jest, ale zgrabnie ukryta tym, że auto chętnie uślizguje się wszystkimi kołami - nawet w trybie ESP Sport.
Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w wersji Cup jest łagodny- nie czuć spinania kół przedniej osi i auto po prostu jedzie.
Nie można tego natomiast powiedzieć o wersji bez szpery- ta cierpi na duży torque steer i właściwie cały czas,
nawet na prostej autostradzie, próbuje jechać zygzakiem- szybko staje się to uciążliwe, ale problem ten nie występuje w wersji Cup.

Wersja Cup ma jednak inny problem- cenę identyczną jak Focus RS.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 May 2010 - 09:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kras
post Mon, 17 May 2010 - 10:26
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Coz, francuskie skrzynie nie od dzis sa znane z totalnego braku precyzji. W Clio dokladnie to samo...
Ale autko fajne, ciekawe, ze twierdzisz, ze Cup wcale nie jest taki hardcorowy, w Evo mowili troszke inaczej.
Moze opisz jak to sie ma do RSa, na pewno wiele osob to zainteresuje.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 17 May 2010 - 10:37
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





profi relacja,jestem pod wrażeniem!


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Mon, 17 May 2010 - 10:43
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Nie twierdzę że nie jest harcorowy, bo np. już zawieszenie w wersji podstawowej jest dość twarde
i fotele kubełkowe nie nadają się dla wszystkich.

Sam design skazuje go zresztą na klientów hardcorowych, nie dbającyh o bagażnik i wygodę z tyłu wink.gif
Podobało mi się, że jest niższy od Focusa. Siedzi się niżej i boczne okna są niskie i położone dość wysoko- to daje fajne uczucie.
Auto dobrze przyspiesza i bardzo dobrze przenosi moc, choć nie ma takiego efektu "wyciągania" z zakrętu gazem jak w Focusie RS.

Focus ma 100 Nm więcej- tą różnicę czuć w każdej chwili i to bardzo.
Skrzynia w nim też nie jest mistrzostwem precyzji, ale nigdy nie miałem problemu z wrzuceniem biegu, a w Renault niestety kilkukrotnie podczas jednego dnia.
Być może jednym z powodów jest długość drążka zmiany biegów- w Renault jest za długi jak na tego rodzaju auto.

W Megane RS nie ma też prawie żadnych efektów dźwiękowych, a Focus RS pod tym względem jest aż przesadny.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Mon, 17 May 2010 - 10:58
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Bardzo fajna relacja! Auto też niezłe - no i ten gadzet z pomiarami - b.ciekawy pomysł.

Były mierzone osiągi tym sprzętem pokładowym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Mon, 17 May 2010 - 11:15
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Przeciążenia boczne przekraczały np. 1G. Ciężko było zobaczyć dokładną wartość, był to tylko wykres.
Na resztę przyznam się nie patrzyłem zbyt dokładnie.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czarna mamba
post Mon, 17 May 2010 - 11:24
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 19 January 2006





ale na torach łeb w łeb, lub nawet nieco lepiej rolleyes.gif , mimo "sporych brakow" do Foki

Hockenheim Short Germany (2604 m)
- Megane 1:16.6
- Focus 1:16.6 (Toyo R888)

Autozeitung test track, Germany
Megane 1:42.7
Focus 1:44.1

Haute Saintonge, France (2200 m)
Focus 1:06.19
Megane 1:06:197

Contidrom, Germany (3345 m)
Megane 1:38.03
Focus 1:40.15

Kotarr, Spain
Focus 1:18.00
Megane 1:18.10


ogolnie b fajne autko i najtansze "w klasie" (focus RS, MPS, scirroco R)

a od Focusa jednak sporo tansze

megane 99 900 + ok 8k za pakiet CUP
focus od 125 000


--------------------
BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL
2008 - 12,4 street fwd rekord PL
2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D
2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Mon, 17 May 2010 - 11:41
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Aż sprawdziłem w konfuguratorze na renault.pl

99.900 zł to tylko kwestia manipulowania cennikiem.
Różnica w cenie bierze się wyłącznie z tego, że wersja podstawowa w PL jest słabo wysposażona.

W sumie to może być zaletą w tego typu aucie.
Ale po dodaniu wszystkiego co Focus RS ma w standardzie, m.in. renaultowskie pakiety Cup, Komfort i Widoczność etc
cena Megane też przekracza 120 tys zł.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czarna mamba
post Mon, 17 May 2010 - 12:00
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 19 January 2006





CYTAT(mAbZ @ Mon, 17 May 2010 - 12:41) *
99.900 zł to tylko kwestia manipulowania cennikiem.
Różnica w cenie bierze się wyłącznie z tego, że wersja podstawowa w PL jest słabo wysposażona.


fakt co do wyposazenia
ale manipulacja to nie jest ....

bo za 99 900 mozna go miec. a Focus bez 125k nie stanie pod domkiem wink.gif


--------------------
BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL
2008 - 12,4 street fwd rekord PL
2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D
2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Mon, 17 May 2010 - 12:03
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT
Skrzynia biegów zdecydowanie psuje to auto. Dwójka jest za krótka i za słaba, a trójka nieprecyzyjna!


co znaczy że dwojka jest słaba i krótka?
jak dla mnie jedno z drógim się wyklucza..


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Mon, 17 May 2010 - 12:17
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





W aucie turbo sie absolutnie nie wyklucza. Bardzo krotki niski bieg nie pozwala sie tak naprawde napedzic sprezarce stad uczucie, ze auto nie jest tak mocne. Zanim sie porzadnie napedzi to juz masz te 6krpm (czy iletam ta Megana kreci, ale raczej niespecjalnie wysoko) i musisz wbijac 3.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sadek
post Mon, 17 May 2010 - 12:52
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Warszawa





Świetna relacja! BRAWO! smile.gif

To jednak pomijając mniejszą moc od Focusa, którą można zaakceptować, to, jeżeli skrzynia pracuje, tak jak mówisz, to już jest niedopuszczalne... Natomiast wygląd zewnętrzny robi bardzo duże wrażenie!


--------------------
wiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_michas_j_*
post Mon, 17 May 2010 - 16:29
Post #13









Bardzo fajny test, lepszy x100 od testu "profesjonalistów" z TVN Turbo. Dzięki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Mon, 17 May 2010 - 17:30
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(czarna mamba @ Mon, 17 May 2010 - 12:00) *
fakt co do wyposazenia
ale manipulacja to nie jest ....

bo za 99 900 mozna go miec. a Focus bez 125k nie stanie pod domkiem wink.gif


Tylko, że odpowiednikiem Megane RS w gamie Forda jest Focus ST (również nielimitowany), a tego w jakiejś "goliźnie" można mieć za podobne pieniądze.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czarna mamba
post Mon, 17 May 2010 - 18:23
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 19 January 2006





własnie.... cenowo nawet taniej niz ST , CTR , GTI
a osiagami klasa RSa , scirocco R rolleyes.gif



--------------------
BHW racing team
2007 - 12,5 streetr fwd rekord PL
2008 - 12,4 street fwd rekord PL
2010 - 11,0 street rwd rekord PL ......7,3@167kph - 1/8...... 100-200km/h w 5,2s :D
2010 - 1:15:2 rozeta, -3cim
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spoon
post Tue, 18 May 2010 - 01:00
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(Sluger @ Mon, 17 May 2010 - 17:30) *
Tylko, że odpowiednikiem Megane RS w gamie Forda jest Focus ST (również nielimitowany), a tego w jakiejś "goliźnie" można mieć za podobne pieniądze.


Cenowym. Bo pod wzgledem osiagow ST i Megane to inne ligi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 18 May 2010 - 07:47
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





I właśnie na tym polega ta manipulacja cenowa- bo za cenę ST czy CTR dostaniesz Megane ale totalnego golasa,
którą nie będziesz chciał jeździć, np. z tymi emeryckimi fotelami i bez szpery.

Cena minimalna to 107.500 zł (z pakietem Cup) a jak ją doposażyć w dość niezbędne rzeczy takie jak
klimatyzacja i xenony to nagle robi się ponad 120 tys.
Ale reklama działa, bo Megane "kosztuje poniżej 100 tys" biggrin.gif


A myślicie że będzie jakiś tuning do Megane RS? Jak to wygląda z poprzednim, chyba nie za bardzo jest dostępny?


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Tue, 18 May 2010 - 08:33
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



CYTAT(mAbZ @ Tue, 18 May 2010 - 07:47) *
A myślicie że będzie jakiś tuning do Megane RS? Jak to wygląda z poprzednim, chyba nie za bardzo jest dostępny?


tuning do megane RS jest mniej więcej podobnie dostępny jak do focusa ST czy RS


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Tue, 18 May 2010 - 08:57
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(spoon @ Tue, 18 May 2010 - 01:00) *
Cenowym. Bo pod wzgledem osiagow ST i Megane to inne ligi.

Rozumiem, że masz na myśli wyścigi spod świateł, bo nie wydaje mi się, żeby ST odstawał od meganki na torze na tyle, żeby można to było nazwać iną ligą...?


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 18 May 2010 - 08:58
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Tak? Np? Jest >400 KM i 600 Nm jak w Focusie?


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post

141 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 10:00