![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Witam wszystkich serdecznie - jestem nowy na forum.
Chciałem przyłączyć się do pochwał za ciekawą relację, która skłoniła mnie do zakupu Megane. Od stycznia żona zastanawiała się nad nowym autem, miała to być pomarańczowa foka ale dealerzy Forda w Polsce robili z tego auta taką "sensację" i "limited edition" i łaskę z zamówieniem, że się na nich wypiąłem i postanowiłem poszukać czeoś innego. Po przeczytaniu tego forum pojechałem do Bytomia pojeździć demo Megane r.s.. Pierwsza reakcja to jednak za twarde zawieszenie i ... zaczęły się kombinacje np. kupić zwykły potem zamówić szperę jako część zamienną i założyć. Wreszcie okazało się jak to zwykle bywa z Renault że rabaty są i to duże więc wybraliśmy wersję z Cup i jakby co to się zmieni zawieszenie. W międzyczasie okazało się że żona zmieniła pracę, a ja sprzedałem poprzednie auto. Megane z Cup prowadzi się bardzo fajnie czasem szarpie (mimo szpery) ale ujdzie. Jeśli chodzi o skrzynię to czuję się jak nie w renówce - moim zdaniem porównując do japońskich aut jest o.k. ale foką nie miałem okazji polatać. Motor - mógłby być trochę mocniejszy chociaż czuć, że auto fajnie przyspiesza nawet z niskich obrotów. Autko bardzo fajne na codzień i wcale nie jest hardcore'owe. Całość jednak psuje takie sobie wykonanie i jazda po deszczu. Moje poprzednie autko miało napęd 4x4 i w takich warunkach Meggi wysiada. Mile zaskakuje spalanie 13l Pb95 to moim zdaniem nie dużo jak na dość mocną turbo benzynę. Jeśli ktoś z forumowiczów ma jakieś pytania to oczywiście jestem do dyspozycji. Pozdawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Hej
Gratuljuę nowego fajnego autka! ![]() Megane RS to na pewno lepszy wybór niż Focus ST, a do twardości zawieszenia raczej szybko się przyzwyczaisz. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Focusa ST wogóle nie braliśmy pod uwagę bo to nie jedzie. Żona chciała pomarańczowego albo zielonego Rs'a.
Ja byłem za Golfem R ale uznaliśmy, że jest trochę za drogi. Upierałem się mimo wszystko przy R bo 2 tygodnie temu sprzedałem Evo IX (tak pod 380km) i zależało mi na 4x4. Mnie zawieszenie Cup nie przeszkadza bo zawsze miałem zmienione zawieszenie (Evelina lata na D2 driftowym z regulacją) ale martwie sie o żonę. Na razie auto przestało 5 tygodni w garażu (przebieg 180 km) bo w nowej pracy żonka dostała służbowe auto. Ponieważ ja sprzedałem Evelinę, a nowego auta jeszcze nie kupiłem to wyprowadziłem Meggi z garażu i ... postanowiłem podzielić się spostrzeżeniami. Jak przekroczę 2000 km to zmienię olej i wtedy będę mógł napisać coś więcej:) ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
Focusa ST wogóle nie braliśmy pod uwagę bo to nie jedzie. Żona chciała pomarańczowego albo zielonego Rs'a. Ja byłem za Golfem R ale uznaliśmy, że jest trochę za drogi. Upierałem się mimo wszystko przy R bo 2 tygodnie temu sprzedałem Evo IX (tak pod 380km) i zależało mi na 4x4. Mnie zawieszenie Cup nie przeszkadza bo zawsze miałem zmienione zawieszenie (Evelina lata na D2 driftowym z regulacją) ale martwie sie o żonę. Na razie auto przestało 5 tygodni w garażu (przebieg 180 km) bo w nowej pracy żonka dostała służbowe auto. Ponieważ ja sprzedałem Evelinę, a nowego auta jeszcze nie kupiłem to wyprowadziłem Meggi z garażu i ... postanowiłem podzielić się spostrzeżeniami. Jak przekroczę 2000 km to zmienię olej i wtedy będę mógł napisać coś więcej:) ![]() ![]() ![]() W megance jest pierwsza wymiana oleju po 2 tys, czy sam wcześniej wymieniasz ? Co do Foki RS to występuje tylko w 3 kolorach biały, zielony, niebieski więc jeśli pomarańczowy to tylko ST ![]() -------------------- ________________
911 4GTS RS MK2 2010-2013 |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Uważam, że w każdym nowym samochodzie powinno się silnik układać i tak między 2 a 3 tys. km zmienić olej.
Dawno temu producenci samochodów nazywali to przeglądem "0", w motocyklach dalej tak jest tyle że wymianę robi się po 1000. W instrukcji jest napisane że olej powinno się zmieniać max. co 20000 tysięcy wydaje mi się że jak na 125km/l to trochę dużo. Ja zmienię po 2000, potem po 10000 i później co 10000km. Renault proponuje olej 0w40 lub 5w40 to moim zdaniem też nie najlepsza opcja. Umówiłem się z dealerem, że auto ustawimy na Elf 5w50. Miałem kilka aut turboB i zawsze lałem 10w60 ostatnio próbowałem 15w5 Motul ale nie byłem pewien co w zimie z takim olejem. W lutym - przez telefon - dealer Forda twierdził że da się kupić pomarańczowego RS'a. Jak pojechaliśmy do Forda to się zaczęło, że nie każdemu mogą sprzedać takie auto i że tylko 500 szt w roku będzie wyprodukowanych. Ponieważ u tego dealera kupiłem 2 szt. Modeo TDCI do firmy po kolei to uznałem, że ktoś mnie obraża i robi mi łaskę za moje 125600 Pln. Dlatego jest Meggi. Ja mam kłopot z lewą nogą i dlatego nie wiem czy dam radę długo nią jeździć, zresztą to był powód sprzedaży Evo |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
To ten dealer Forda chyba chciał Ci STeka wepchnąć , albo nie miał na salonie nawet RSa jak proponował pomarańczową edycje
![]() -------------------- ________________
911 4GTS RS MK2 2010-2013 |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Nie wiem czy powinienem pisać na formu ale warto się targować.
Ja wyrwałem całe dodatkowe wyposażenie gratis i jeszcze troszke Pln... dużo więcej niż 10% ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Ten diler Forda naprawdę musiał pomylić ST z RS
![]() A produkcja RS-a przez półtora roku zamknie się w około 11.000 szt. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
NIe, nie mylił modeli tylko nie wiedział zbyt wiele o Rs.
A jak już zapytałem ile można dostać rabatu to poczułem jak bym kupował niewiadomo co... dlatego szybko zapadła decyzja o zakupie Meggi - w Renówce poszło wyjątkowo gładko. Auto ma pakiet CUP+matowe felgi, pakiet komfort, R.s. Monitor, automatyczny włącznik świateł, przyciemniane szyby i okropnie wyglądający pakiet Rs design czyli ciemno srebrne elementy zderzaków i lusterka. Przy żółtym kolorze wygląda to tak jak bym lusterka założył używane po wypadku i nie polakierował - z tym to będzie trzeba coś zrobić. |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Gratuluje autka! Jeździłem nim godzinę przed twoim odbiorem go ze salonu
![]() Na razie czekam na Giulette QV - Megane RS niestety nie jest autem które by mi pasowało na 100%... -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
oj... wydaje mi się, że moim nie jeździłeś, nie kupiłem demo z Bytomia tylko odebrałem nowe auto od dealera w Lublinie.
Chociaż demo było lepiej wyposażone miało xenony. Dzięki za gratulacje. |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 ![]() |
nie radze ci zmianic narazie oleju na inne niz podaje producent czyt renault.
znam wiele osob z clio sportami ktore pokonczyly w ten sposob siniki itp. nie bede sie tu rozwijal...bo chodzi o stare auta i NA ![]() powiem tylko tyle ze renault dobrze jezdzi na motulu, gratuluje auta i czekamy na pojedynek na torze megana rs vs focus rs i bardzo dobrze ze pochwaliles sie rabatami. tak dziala wolny rynek, da to znowu do myslenia dealerom ktorzy nas czytaja... -------------------- Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K. |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 June 2007 Skąd: NYSA/Wrocław ![]() |
Ja jutro będę brał udział w jazdach testowych wszystkich modeli gamy R.S na torze we Wrocławiu także wieczorem podzielę się wrażeniamy, dotychczas jeździłem Megane R.S Cup na normalnej jeździe testowej i mam pozytywne odczucia, zobaczymy jak będzie na bardzo ciasnym wrocławkim torze Niskie Łąki...
-------------------- BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY youtube.pl/ngrARTUR |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
ART-TEC
Zadzwon 602647173 |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
moze wysylaj jednak takie wiadomosci na pw, co? jakis dziwny zwyczaj podawania swojego telefonu ot tak na forum i proszenie o to, zeby ktos do ciebie zadzwonil
![]() |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 01 January 2010 ![]() |
moze to szara strefa, lub czlowieczek renault
![]() -------------------- Renault sport / F1 team- nie dla hipokrytów
"w Renault czuje sie jak w domu"- R.K. |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Chciałem wszystkich przeprosić za wpis z numerem tel.
Dostałem wiadomość na PW jenak nie umiałem na nią odpisać - wolę samochody od kompów. Rozumiem, że moderator czuwa i jeśli to możliwe to bardzo proszę o usunięcie tel. |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 26 August 2010 Skąd: świdnica ![]() |
chcę kupić nową meganę rs cup, jeśli ktoś podzieli się wrażeniami z codziennej eksploatacji, twardość zawiasu cup, spalanie, w użytkowaniu na codzień, to będę wdzięczny !!!
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Przejechałem 1400 km...
Auto wyjątkowo dobrze sprawuje się na codzień - spalanie na poziomie 12 l/100 Pb95, przy czym staram się nie jeździć na maksa bo jeszcze się dociera, jednocześnie nie "mulę" bo się kiepsko dotrze. W aucie jest cicho i przyjemnie. Układ kierowniczy - na codzień ok. przy jeździe bardzo szybkiej mógłby dawać więcej wyczucia, to pewnie wina wspomagania elektrycznego. Skrzynia biegów - wyjątkowo dobra jak na francuza, zobaczymy co będzie dalej... Zawieszenie Cup - niestety trochę za twarde ale bardzo dobrze zestrojone nigdy nie zdarzyło się aby na nierównościach tył "podbijało" tak, że tracisz kontrolę. Tak naprawdę to chyba jesteś skazany na Cup bo bez szpery nie byłoby jazdy. Wyjątkowo dobra kontrola trakcji. Da się ją "uśpić" lub całkowicie wyłączyć. Przy włączonej nie wtrąca się bez potrzeby - reaguje bardzo późno. Silnik jest bardzo elastyczny ma wyjątkowo szeroki zakres, w którym jest moc ale jest jej mało. Moim zdaniem nie czuć turbo-dziury ale ja wszystkie auta miałem przerabiane (lub chociaż chipowane). W stosunku do mojego poprzedniego samochodu auto ma większy dół, turbo wcześniej wstaje - na codzień jest zdecydowanie lepsze tyle, że w poprzednim aucie jak już turbo "wstało" to osiągi były znacznie lepsze (380 km/ 480 Nm). Znajomi jak wsiadają ze mną to spodziewają się kopnięcia w plecy takiego, że ciężko się ruszyć na fotelu. To zjawisko nie występuje, moc jest w całym zakresie i wyjątkowo równomiernie oddawana, między 3200-3400 czujesz, że auto przyspiesza mocniej ale bardzo delikatnie. Sądząc po czasach jakie osiągają testerzy na torach to chyba nie jest najgorzej ale subiektywne odczucie jest takie że auto nie jedzie. Niestety trzeba się pogodzić ze średnią jakością wykonania auta - to tylko Renault - jeszcze nic nie trzeszczy, deska + boczki trzwi to fajny plastik dobrze spasowany ale reszta plastików wygląda jakby była z innego auta, nie chodzi mi o kolorystykę i design ale o materiały. Ciekawie działa R.s. Monitor chociaż nie jest niezbędny. Przy uśpionej kontroli lub wyłączonej działa funkcja przestawiania reakcji pedału gazu - wersja "Extreme" faktycznie daje efekt - jest mocno wyczuwalna. Jeśli nie przeszkadza Ci fakt, że to Renault ( z wadami tej marki) to zdecydowanie polecam bo to chyba najtańsze konie mechaniczne na rynku. Pragnę zauważyć, że powyższy opis to moje zdanie n/t Megane i pewnie wiele osób się ze mną nie zgodzi. Jak masz pytania to pisz. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
A powiedz, jak z nadsterownością?
Megane RS zbyt łatwo zarzuca tyłem, zdaniem kierowcy wycigowego Martina Öhlina (testował szybkie auta na torze dla jednego czasopisma) Na suchym może to być przyjemne, ale na mokrym nagłym zarzuceniem tyłu potrafi zaskoczyć nawet bardzo doświadczonego kierowcę. Testował oczywiście wersję Cup. Pojawił się też już chip tuning, np. u mnie na prowincji jest 290 KM i 425 Nm (+40 KM i +85Nm) http://www.itsfun.nu/index.php?option=com_...264&lang=sv -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 14:01 |