![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#381
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 July 2011 Skąd: ZabrzE ![]() |
Witam
Taki mały OT, pracuje w salonie Renault na śląsku, jeśli jest ktoś zainteresowany zakupem RS`a jest sposób by zrobić fajną cenę. Info na PW ![]() Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#382
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Mam pytanie do użytkowników RSa (szczególnie pytam użytkowników CUPa), czy podczas zapinania 1 biegu, przy normalnym ruszaniu np spod świateł, czy przepięcia z 1 na 2 słychać metaliczny dźwięk wbicia biegu? Słychać to tylko przy otwartych szybach, czy to może norma.
|
|
|
![]()
Post
#383
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 17 February 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
ja już się wyleczyłem z RS-a, wystarczyły 3 miesiące (10 000 km). Auto od tygodnia w serwisie, całe rozbebeszone, przepołowiona skrzynia leży obok, zdiagnozowana usterka powodująca brak możliwości wrzucenia piątego biegu to synchronizator (chociaż pewni nie sa), co za tym idzie zgodnie z procedurami Renault Polska, przy wymianie synchronizatora należy z automatu wymienić inne podzespoły, teoretycznie wszystkie części pasują z innych modeli Megane, niestety jedna część jest niestandardowa i tutaj pojawił się problem. Samochód miałem odebrać w piątek ale zadzwonił serwisant z informacją, że nie ma tej jednej częsci w Polsce co jeszcze mogłem zrozumieć ale podobno nie jest też dostępna we Francji!!!! jakieś jaja! złożyli zapytanie i teraz fabryka ma 4 dni robocze na ustosunkowanie się w powyższej kwestii czyli we wtorek dowiem się co dalej, podejrzewam, że trzeba będzie ją wyprodukować czyli pewnie kolejne dwa tygodnie oczekiwania, haha! qwa, co mnie pokusiło - a wszyscy ostrzegali przed tą fantastyczną marką. Zapomniałem nadmienić, że zastępcze auto jakie otrzymałem na czas wydłużającej się w nieskończoność naprawy to Clio 1.2 , dobrze, że nie Dacia Logan;-p
-------------------- _http://www.five-fingers.pl
|
|
|
![]()
Post
#384
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
No sorry ale co Renault sobie wyobrazal, nie wzmacniajac skrzyni do RS-a?!
-------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#385
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
aaaaaa mialo byc tak pieeeekkknnnnniiiiiiieeeeee
![]() |
|
|
![]()
Post
#386
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
Marketelli trudno zeby Ci dali jako zastępcze Mercedesa. Pamiętaj, że R.S to nie Clio, że częsci muszą być za rogiem jak bułki w piekarni. Na głupi wężyk od klimy do Evo IX czekałem ponad 2 miesiące w lecie!!! aż go poprostu dorobiłem... Poza tym na turbo do Mondeo czekałem 5 tygodni.... a masakra to 21 napraw w 23 miesiące... i za kazdym razem słyszałem, że Ford jest dobry tylko ja jeździć nie umiem... Ja z góry zakładam, że takie auta mogą się psuć i już - zresztą rozejrzyjcie się po znajomych jakie nowe auta się teraz nie psują? |
|
|
![]()
Post
#387
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 June 2007 Skąd: NYSA/Wrocław ![]() |
Mój RS wrócił z wymiany kompletnego rozrządu, jednak wg mnie nic się nie zmieniło w kwestii dziwnych odgłosów dobiegających z osprzętu silnika- widocznie " cykanie" to w nich rzecz normalna.
Zaraz po powrocie dostałem informację że wszystkie RS'y zostają wzywane na obowiązkową wymianę kostki elektrycznej w układzie wspomagania . -------------------- BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY youtube.pl/ngrARTUR |
|
|
![]()
Post
#388
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Ja z góry zakładam, że takie auta mogą się psuć i już - zresztą rozejrzyjcie się po znajomych jakie nowe auta się teraz nie psują? Takie tzn. jakie? Francuskie? ![]() No jakoś w moim Fordzie- odpukać - poprawiali na gwarancji tylko pierdoły. Brakujące kołki, dokręcanie śrubek, a najpoważniejsza była wymiana regulatorów wind szyb bocznych. Auto za miesiąc skończy 2 lata i 30 tys. km -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#389
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
mAbz niepotrzebnie traktujesz mój wpis jako jakiś atak w Twoim kierunku.
Mnie się zawsze auta psują... ![]() ![]() ![]() Choć wolę jeździć Renią niż Foczką... - Pamiętaj, że motor i skrzynia u Ciebie to Volvo... Ja mam 14000 przebiegu i 9 m-cy - jeszcze nic nie naprawiałem - nawet drobiazgów. Akcja serwisowa dotyczyła ogólnie Megane III - ja też byłem i nie zdążyłem nawet wypić kawy, podobno w Rs ta kostka jest inaczej zamontowana... Zaczynam się zastanawić czy właśnie dlatego, że słabym punktem jest skrzynia w Trophy jest raptem 15 kucy mocnieszy. |
|
|
![]()
Post
#390
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 17 February 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
lukasz1976, rzeczywiście masz atakujący ton swoich ostatnich wypowiedzi, nie wiem czemu. ja nie rządam zastępczego Ferrari, tudzież nawet R.S.a ale z tym gołym, niejeżdżącym Clio to chyba przesada, jak miałem go mieć na dwa dni to nie wybrzydzałem ale w obecnej sytuacji kiedy kij wie ile będę się tym gównem przemieszczał to już co innego! widzę, że wg. Twojej teorii, właściciel np. Dacii Logan powinien dostac zastępczy rower;-p poza tym, miałem już w swoim życiu kilka samochodów, między innymi forda ST i nigdy żaden z nich nie spędził w serwisie dłużej niż dwa dni także wybacz moje zniesmaczenie marką ale nie jestem do takich rzeczy przyzwyczajony... pozdrawiam
-------------------- _http://www.five-fingers.pl
|
|
|
![]()
Post
#391
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Kupiles Renault, nie Lexusa. Na dodatek co z tego ze RS - to jest nadal Megane. Wiec auto zastepcze klasa nizej to absolutny standard. A ze w bieda wersji to coz...
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#392
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 July 2010 ![]() |
W tej sytuacji to i Ciebie chcę przeprosić - nie chciałem nikogo atakować.
Nie jestem również fanem Renault - poprostu kupiłem Megane RS bo była tania... Za Mondka zawsze dostawałem Fiestę jako zastępczy - no raz Focusa ale tylko na 7 dni. Nawet jak naprawa trwała dłużej to musiałem zastępcze auto oddać... Mój kuzyn jak mu się Cayenne w Zakopcu rozkraczyło dostał Paska 140km... ![]() ![]() ![]() Jeszcze raz - przepraszam - wchodzę na to forum tylko do tego tematu nie poto aby komuś dokopać czy daną markę chwalić lub krytykować... Jak działają polskie serwisy ( i nie tylko ) wiemy... |
|
|
![]()
Post
#393
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
mAbz niepotrzebnie traktujesz mój wpis jako jakiś atak w Twoim kierunku. Mnie się zawsze auta psują... ![]() ![]() ![]() Choć wolę jeździć Renią niż Foczką... - Pamiętaj, że motor i skrzynia u Ciebie to Volvo... Nie, wcale nie odebrałem tego jak atak. Ford ma zdecydowanie gorszą jakość niż np. Honda. Chwała Bogu że mam silnik i skrzynię Volvo - obie konstrukcje bardzo sprawdzone w wielu modelach serii R. Po prostu serio zastanawiałem się nad Megane Trophy i te wszystkie przeboje jednak mnie odwiodły od tych głupich myśli ![]() I cieszę się, że jednak mam Forda, mimo wszystko. EDIT: A ja za zastępcze dostawałem Volvo C30 (to było ok) ale raz Focusa diesel bodaj 90 KM diesel- cienizna. Ten post został edytowany przez mAbZ: Wed, 06 Jul 2011 - 09:27 -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#394
|
|
User Dołączył: Sun, 17 November 2002 Skąd: warszawa ![]() |
ja już się wyleczyłem z RS-a, wystarczyły 3 miesiące (10 000 km). Auto od tygodnia w serwisie, całe rozbebeszone, przepołowiona skrzynia leży obok, zdiagnozowana usterka powodująca brak możliwości wrzucenia piątego biegu to synchronizator (chociaż pewni nie sa), co za tym idzie zgodnie z procedurami Renault Polska, przy wymianie synchronizatora należy z automatu wymienić inne podzespoły, teoretycznie wszystkie części pasują z innych modeli Megane, niestety jedna część jest niestandardowa i tutaj pojawił się problem. na forum meganesport gdzie mają od cholery RS-ów nie pisali o problemach ze skrzynią - może miałeś tzw. pecha. Czytałem o różnych bolączkach RS. ale o tym nie. |
|
|
![]()
Post
#395
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 May 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Chwała Bogu że mam silnik i skrzynię Volvo - obie konstrukcje bardzo sprawdzone w wielu modelach serii R. To nie silnik z modelów R tylko z większości modeli VOLVO. Pozwolę sobie podać taką ciekawostkę ponieważ mało kto o tym wie. Silnik który posiadasz w Focusie RS to konstrukcja z 1990 roku ! Jest to rodzina "Modułowych silników Volvo". Występują odmiany 4,5 i 6 cylindrowe. Silnik do dzisiaj jest montowany w VOLVO na przykład w najnowszej S60 T6 MY2011 - konstrukcja nie zmieniona ani trochę od 1990 roku. Silnik współpracuje z reguły z japońskimi skrzyniami biegów. Tutaj kolejna ciekawostka są to skrzynie "nienaprawialne" - są po prostu składane z bardzo wyśrubowanymi tolerancjami. Tutaj więcej do poczytania o tej rodzinie silników: http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine |
|
|
![]()
Post
#396
|
|
User Dołączył: Wed, 21 May 2008 ![]() |
nie do końca to jest tak jak piszesz. W sumie sam się zastanów nad tym co piszesz:) silnik z 1990r w takim aucie?
|
|
|
![]()
Post
#397
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Silnik do dzisiaj jest montowany w VOLVO na przykład w najnowszej S60 T6 MY2011 - konstrukcja nie zmieniona ani trochę od 1990 roku. No bez przesady. Zwróć uwagę, nawet w podanym przez Ciebie linku piszą że 2,9 w S60 T6 pochodzi z 2003 roku, a 2,5 z Focusa RS montowany był od 2004 i nie jest to ten sam co np. w S60 R - ma np. ktrótszy blok. Nie jest też taki sam jak w Focusie ST- inne wałki, głowica, wzmocnione ścianki cylindrów. Wiem z pierwszej ręki tj. od pracownika fabryki silników w Skövde, że do Focusa RS wyprodukowano specjalną serię silników. Twierdzić że to konstrukcja niezmieniona od 1990 r to prawie jak twierdzić że Ford T nie różnił się od Forda Transita ![]() Ale fakt, że wspólnym przodkiem był silnik z Volvo 850 - już w latach 90 podobał mi się bardzo jego dźwięk ![]() Skrzynia też jest trochę inna- 100 km/h osiąga się na 2-ce w RS a w ST nie, ale przyznam że konkretów nie znam. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#398
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 May 2006 Skąd: Kraków ![]() |
No bez przesady. Zwróć uwagę, nawet w podanym przez Ciebie linku piszą że 2,9 w S60 T6 pochodzi z 2003 roku, a 2,5 z Focusa RS montowany był od 2004 i nie jest to ten sam co np. w S60 R - ma np. ktrótszy blok. Nie jest też taki sam jak w Focusie ST- inne wałki, głowica, wzmocnione ścianki cylindrów. Wiem z pierwszej ręki tj. od pracownika fabryki silników w Skövde, że do Focusa RS wyprodukowano specjalną serię silników. Twierdzić że to konstrukcja niezmieniona od 1990 r to prawie jak twierdzić że Ford T nie różnił się od Forda Transita ![]() Ale fakt, że wspólnym przodkiem był silnik z Volvo 850 - już w latach 90 podobał mi się bardzo jego dźwięk ![]() Skrzynia też jest trochę inna- 100 km/h osiąga się na 2-ce w RS a w ST nie, ale przyznam że konkretów nie znam. Oczywiście że są różnice (osprzęt, wałki tak jak mówisz, wał korbowy o różnym wykorbieniu - różne pojemności skokowe od 1.6 4cyl. do 3.0 6cyl.). Ale aluminiowy blok i głowica jest ta sama już od 21 lat. Wiem że to brzmi trochę "nie marketingowo" przypuszczam że dlatego Volvo nigdy się tym nie chwaliło. To rodzina najbardziej udanych silników w historii motoryzacji. Nie chciałem umniejszać Fordowi RS tylko właśnie pokazać co tak na prawdę tam siedzi za potęga pod maską. To jest silnik z różnych modeli nie tylko 850 (i nie był to pierwszy samochód w którym go montowali tylko 960). Wszystko jest napisane na wiki. Po prostu Volvo skonstruowało jeden silnik ale konkretny na lata. I pakują go do dzisiaj w swoje samochody. Po co zmieniać coś co jest idealne. Zmienia się tylko osprzęt. Żaden producent nie stosuje z tego co wiem takiego rozwiązania dlatego uważam że to niezła ciekawostka. |
|
|
![]()
Post
#399
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Robi się mały OT, więc może jakiś mod wydzieli nowy temacik dotyczący tych silników Volvo, bo nie mają one nic wspólnego z Megane RS.
A mnie interesuje jaka jest wytrzymałość tych silników Volvo. W szczególności 3.0 R6 z S60 T6. JareKK z JKracing pisał coś o małej turbinie i o wzrostach po samym programie +20KM +50Nm. Ciekawe jak jest z poważniejszymi modami. -------------------- F32 alpine white
|
|
|
![]()
Post
#400
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 01 March 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Po prostu Volvo skonstruowało jeden silnik ale konkretny na lata. I pakują go do dzisiaj w swoje samochody. Już go chyba nie pakują bo nie spełnia norm. Ford nie ma go już w ofercie od początku tego roku. Żeby trochę pocieszyć właścicieli Meganki to napiszę, że czasami paruje mi kamera cofania. ![]() To nie są auta premium tylko podrasowane auta dla ludu, więc trzeba sę pogodzić z ich jakością. -------------------- Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE! |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 07:38 |