Shoutbox 0 nowych PW 


141 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > »   
Reply to this topicStart new topic
> [Foto+Film] Nowa Megane RS 250/265, premiera i track day
bzyku_flashi
post Tue, 05 Jul 2011 - 22:30
Post #381


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 July 2011
Skąd: ZabrzE





Witam

Taki mały OT, pracuje w salonie Renault na śląsku, jeśli jest ktoś zainteresowany zakupem RS`a jest sposób by zrobić fajną cenę. Info na PW smile.gif.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 05 Jul 2011 - 22:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
sebalenk
post Tue, 05 Jul 2011 - 22:51
Post #382


Frequent User
Dołączył: Fri, 29 January 2010
Skąd: Poznań





Mam pytanie do użytkowników RSa (szczególnie pytam użytkowników CUPa), czy podczas zapinania 1 biegu, przy normalnym ruszaniu np spod świateł, czy przepięcia z 1 na 2 słychać metaliczny dźwięk wbicia biegu? Słychać to tylko przy otwartych szybach, czy to może norma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markietelli
post Tue, 05 Jul 2011 - 23:19
Post #383


User
Dołączył: Tue, 17 February 2004
Skąd: Sosnowiec





ja już się wyleczyłem z RS-a, wystarczyły 3 miesiące (10 000 km). Auto od tygodnia w serwisie, całe rozbebeszone, przepołowiona skrzynia leży obok, zdiagnozowana usterka powodująca brak możliwości wrzucenia piątego biegu to synchronizator (chociaż pewni nie sa), co za tym idzie zgodnie z procedurami Renault Polska, przy wymianie synchronizatora należy z automatu wymienić inne podzespoły, teoretycznie wszystkie części pasują z innych modeli Megane, niestety jedna część jest niestandardowa i tutaj pojawił się problem. Samochód miałem odebrać w piątek ale zadzwonił serwisant z informacją, że nie ma tej jednej częsci w Polsce co jeszcze mogłem zrozumieć ale podobno nie jest też dostępna we Francji!!!! jakieś jaja! złożyli zapytanie i teraz fabryka ma 4 dni robocze na ustosunkowanie się w powyższej kwestii czyli we wtorek dowiem się co dalej, podejrzewam, że trzeba będzie ją wyprodukować czyli pewnie kolejne dwa tygodnie oczekiwania, haha! qwa, co mnie pokusiło - a wszyscy ostrzegali przed tą fantastyczną marką. Zapomniałem nadmienić, że zastępcze auto jakie otrzymałem na czas wydłużającej się w nieskończoność naprawy to Clio 1.2 , dobrze, że nie Dacia Logan;-p


--------------------
_http://www.five-fingers.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 05 Jul 2011 - 23:29
Post #384


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





No sorry ale co Renault sobie wyobrazal, nie wzmacniajac skrzyni do RS-a?!


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Tue, 05 Jul 2011 - 23:34
Post #385


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





aaaaaa mialo byc tak pieeeekkknnnnniiiiiiieeeeee wink.gif , ja juz jakis czas temu sie z francuzow wyleczylem, zawsze wpierdziela cos papierowego co sie sypie. Inna sprawa ze po 10tys to jakas masakra jest.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz1976
post Wed, 06 Jul 2011 - 06:04
Post #386


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 July 2010






Marketelli trudno zeby Ci dali jako zastępcze Mercedesa.
Pamiętaj, że R.S to nie Clio, że częsci muszą być za rogiem jak bułki w piekarni.
Na głupi wężyk od klimy do Evo IX czekałem ponad 2 miesiące w lecie!!! aż go poprostu dorobiłem...
Poza tym na turbo do Mondeo czekałem 5 tygodni.... a masakra to 21 napraw w 23 miesiące... i za kazdym razem słyszałem, że Ford jest dobry tylko ja jeździć nie umiem...
Ja z góry zakładam, że takie auta mogą się psuć i już - zresztą rozejrzyjcie się po znajomych jakie nowe auta się teraz nie psują?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
ART-TEC
post Wed, 06 Jul 2011 - 06:12
Post #387


Super User
Dołączył: Sat, 16 June 2007
Skąd: NYSA/Wrocław





Mój RS wrócił z wymiany kompletnego rozrządu, jednak wg mnie nic się nie zmieniło w kwestii dziwnych odgłosów dobiegających z osprzętu silnika- widocznie " cykanie" to w nich rzecz normalna.
Zaraz po powrocie dostałem informację że wszystkie RS'y zostają wzywane na obowiązkową wymianę kostki elektrycznej w układzie wspomagania .


--------------------
BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY
youtube.pl/ngrARTUR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 06 Jul 2011 - 07:39
Post #388


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(lukasz1976 @ Wed, 06 Jul 2011 - 06:04) *
Ja z góry zakładam, że takie auta mogą się psuć i już - zresztą rozejrzyjcie się po znajomych jakie nowe auta się teraz nie psują?


Takie tzn. jakie? Francuskie? biggrin.gif
No jakoś w moim Fordzie- odpukać - poprawiali na gwarancji tylko pierdoły.
Brakujące kołki, dokręcanie śrubek, a najpoważniejsza była wymiana regulatorów wind szyb bocznych.
Auto za miesiąc skończy 2 lata i 30 tys. km


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz1976
post Wed, 06 Jul 2011 - 08:03
Post #389


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 July 2010





mAbz niepotrzebnie traktujesz mój wpis jako jakiś atak w Twoim kierunku.
Mnie się zawsze auta psują...smile.gifsmile.gifsmile.gif
Choć wolę jeździć Renią niż Foczką... - Pamiętaj, że motor i skrzynia u Ciebie to Volvo...
Ja mam 14000 przebiegu i 9 m-cy - jeszcze nic nie naprawiałem - nawet drobiazgów.
Akcja serwisowa dotyczyła ogólnie Megane III - ja też byłem i nie zdążyłem nawet wypić kawy, podobno w Rs ta kostka jest inaczej zamontowana...

Zaczynam się zastanawić czy właśnie dlatego, że słabym punktem jest skrzynia w Trophy jest raptem 15 kucy mocnieszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markietelli
post Wed, 06 Jul 2011 - 09:01
Post #390


User
Dołączył: Tue, 17 February 2004
Skąd: Sosnowiec





lukasz1976, rzeczywiście masz atakujący ton swoich ostatnich wypowiedzi, nie wiem czemu. ja nie rządam zastępczego Ferrari, tudzież nawet R.S.a ale z tym gołym, niejeżdżącym Clio to chyba przesada, jak miałem go mieć na dwa dni to nie wybrzydzałem ale w obecnej sytuacji kiedy kij wie ile będę się tym gównem przemieszczał to już co innego! widzę, że wg. Twojej teorii, właściciel np. Dacii Logan powinien dostac zastępczy rower;-p poza tym, miałem już w swoim życiu kilka samochodów, między innymi forda ST i nigdy żaden z nich nie spędził w serwisie dłużej niż dwa dni także wybacz moje zniesmaczenie marką ale nie jestem do takich rzeczy przyzwyczajony... pozdrawiam


--------------------
_http://www.five-fingers.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 06 Jul 2011 - 09:17
Post #391


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Kupiles Renault, nie Lexusa. Na dodatek co z tego ze RS - to jest nadal Megane. Wiec auto zastepcze klasa nizej to absolutny standard. A ze w bieda wersji to coz...


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukasz1976
post Wed, 06 Jul 2011 - 09:21
Post #392


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 July 2010





W tej sytuacji to i Ciebie chcę przeprosić - nie chciałem nikogo atakować.
Nie jestem również fanem Renault - poprostu kupiłem Megane RS bo była tania...
Za Mondka zawsze dostawałem Fiestę jako zastępczy - no raz Focusa ale tylko na 7 dni.
Nawet jak naprawa trwała dłużej to musiałem zastępcze auto oddać...

Mój kuzyn jak mu się Cayenne w Zakopcu rozkraczyło dostał Paska 140km...smile.gifsmile.gifsmile.gif - też był zawiedziony.


Jeszcze raz - przepraszam - wchodzę na to forum tylko do tego tematu nie poto aby komuś dokopać czy daną markę chwalić lub krytykować...
Jak działają polskie serwisy ( i nie tylko ) wiemy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 06 Jul 2011 - 09:24
Post #393


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(lukasz1976 @ Wed, 06 Jul 2011 - 08:03) *
mAbz niepotrzebnie traktujesz mój wpis jako jakiś atak w Twoim kierunku.
Mnie się zawsze auta psują...smile.gifsmile.gifsmile.gif
Choć wolę jeździć Renią niż Foczką... - Pamiętaj, że motor i skrzynia u Ciebie to Volvo...


Nie, wcale nie odebrałem tego jak atak. Ford ma zdecydowanie gorszą jakość niż np. Honda.
Chwała Bogu że mam silnik i skrzynię Volvo - obie konstrukcje bardzo sprawdzone w wielu modelach serii R.

Po prostu serio zastanawiałem się nad Megane Trophy i te wszystkie przeboje jednak mnie odwiodły od tych głupich myśli wink.gif
I cieszę się, że jednak mam Forda, mimo wszystko.

EDIT:
A ja za zastępcze dostawałem Volvo C30 (to było ok) ale raz Focusa diesel bodaj 90 KM diesel- cienizna.

Ten post został edytowany przez mAbZ: Wed, 06 Jul 2011 - 09:27


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pieqt
post Wed, 06 Jul 2011 - 09:56
Post #394


User
Dołączył: Sun, 17 November 2002
Skąd: warszawa





CYTAT(markietelli @ Tue, 05 Jul 2011 - 23:19) *
ja już się wyleczyłem z RS-a, wystarczyły 3 miesiące (10 000 km). Auto od tygodnia w serwisie, całe rozbebeszone, przepołowiona skrzynia leży obok, zdiagnozowana usterka powodująca brak możliwości wrzucenia piątego biegu to synchronizator (chociaż pewni nie sa), co za tym idzie zgodnie z procedurami Renault Polska, przy wymianie synchronizatora należy z automatu wymienić inne podzespoły, teoretycznie wszystkie części pasują z innych modeli Megane, niestety jedna część jest niestandardowa i tutaj pojawił się problem.


na forum meganesport gdzie mają od cholery RS-ów nie pisali o problemach ze skrzynią - może miałeś tzw. pecha. Czytałem o różnych bolączkach RS. ale o tym nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiek1600
post Wed, 06 Jul 2011 - 10:06
Post #395


Rookie
Dołączył: Thu, 25 May 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(mAbZ @ Wed, 06 Jul 2011 - 09:24) *
Chwała Bogu że mam silnik i skrzynię Volvo - obie konstrukcje bardzo sprawdzone w wielu modelach serii R.


To nie silnik z modelów R tylko z większości modeli VOLVO.

Pozwolę sobie podać taką ciekawostkę ponieważ mało kto o tym wie.

Silnik który posiadasz w Focusie RS to konstrukcja z 1990 roku !
Jest to rodzina "Modułowych silników Volvo". Występują odmiany 4,5 i 6 cylindrowe.
Silnik do dzisiaj jest montowany w VOLVO na przykład w najnowszej S60 T6 MY2011 - konstrukcja nie zmieniona ani trochę od 1990 roku.
Silnik współpracuje z reguły z japońskimi skrzyniami biegów. Tutaj kolejna ciekawostka są to skrzynie "nienaprawialne" - są po prostu składane z bardzo wyśrubowanymi tolerancjami.
Tutaj więcej do poczytania o tej rodzinie silników: http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Modular_engine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebjag
post Wed, 06 Jul 2011 - 10:54
Post #396


User
Dołączył: Wed, 21 May 2008





nie do końca to jest tak jak piszesz. W sumie sam się zastanów nad tym co piszesz:) silnik z 1990r w takim aucie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 06 Jul 2011 - 11:00
Post #397


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(Rysiek1600 @ Wed, 06 Jul 2011 - 10:06) *
Silnik do dzisiaj jest montowany w VOLVO na przykład w najnowszej S60 T6 MY2011 - konstrukcja nie zmieniona ani trochę od 1990 roku.


No bez przesady.
Zwróć uwagę, nawet w podanym przez Ciebie linku piszą że 2,9 w S60 T6 pochodzi z 2003 roku,
a 2,5 z Focusa RS montowany był od 2004 i nie jest to ten sam co np. w S60 R - ma np. ktrótszy blok.
Nie jest też taki sam jak w Focusie ST- inne wałki, głowica, wzmocnione ścianki cylindrów.
Wiem z pierwszej ręki tj. od pracownika fabryki silników w Skövde, że do Focusa RS wyprodukowano specjalną serię silników.

Twierdzić że to konstrukcja niezmieniona od 1990 r to prawie jak twierdzić że Ford T nie różnił się od Forda Transita wink.gif
Ale fakt, że wspólnym przodkiem był silnik z Volvo 850 - już w latach 90 podobał mi się bardzo jego dźwięk cool.gif

Skrzynia też jest trochę inna- 100 km/h osiąga się na 2-ce w RS a w ST nie, ale przyznam że konkretów nie znam.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rysiek1600
post Thu, 07 Jul 2011 - 01:31
Post #398


Rookie
Dołączył: Thu, 25 May 2006
Skąd: Kraków





CYTAT(mAbZ @ Wed, 06 Jul 2011 - 11:00) *
No bez przesady.
Zwróć uwagę, nawet w podanym przez Ciebie linku piszą że 2,9 w S60 T6 pochodzi z 2003 roku,
a 2,5 z Focusa RS montowany był od 2004 i nie jest to ten sam co np. w S60 R - ma np. ktrótszy blok.
Nie jest też taki sam jak w Focusie ST- inne wałki, głowica, wzmocnione ścianki cylindrów.
Wiem z pierwszej ręki tj. od pracownika fabryki silników w Skövde, że do Focusa RS wyprodukowano specjalną serię silników.

Twierdzić że to konstrukcja niezmieniona od 1990 r to prawie jak twierdzić że Ford T nie różnił się od Forda Transita wink.gif
Ale fakt, że wspólnym przodkiem był silnik z Volvo 850 - już w latach 90 podobał mi się bardzo jego dźwięk cool.gif

Skrzynia też jest trochę inna- 100 km/h osiąga się na 2-ce w RS a w ST nie, ale przyznam że konkretów nie znam.


Oczywiście że są różnice (osprzęt, wałki tak jak mówisz, wał korbowy o różnym wykorbieniu - różne pojemności skokowe od 1.6 4cyl. do 3.0 6cyl.).
Ale aluminiowy blok i głowica jest ta sama już od 21 lat. Wiem że to brzmi trochę "nie marketingowo" przypuszczam że dlatego Volvo nigdy się tym nie chwaliło.
To rodzina najbardziej udanych silników w historii motoryzacji. Nie chciałem umniejszać Fordowi RS tylko właśnie pokazać co tak na prawdę tam siedzi za potęga pod maską.

To jest silnik z różnych modeli nie tylko 850 (i nie był to pierwszy samochód w którym go montowali tylko 960). Wszystko jest napisane na wiki.
Po prostu Volvo skonstruowało jeden silnik ale konkretny na lata. I pakują go do dzisiaj w swoje samochody. Po co zmieniać coś co jest idealne. Zmienia się tylko osprzęt. Żaden producent nie stosuje z tego co wiem takiego rozwiązania dlatego uważam że to niezła ciekawostka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feno
post Thu, 07 Jul 2011 - 07:27
Post #399


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Warszawa





Robi się mały OT, więc może jakiś mod wydzieli nowy temacik dotyczący tych silników Volvo, bo nie mają one nic wspólnego z Megane RS.
A mnie interesuje jaka jest wytrzymałość tych silników Volvo. W szczególności 3.0 R6 z S60 T6. JareKK z JKracing pisał coś o małej turbinie i o wzrostach po samym programie +20KM +50Nm. Ciekawe jak jest z poważniejszymi modami.


--------------------
F32 alpine white
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sluger
post Thu, 07 Jul 2011 - 07:29
Post #400


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 01 March 2005
Skąd: Wrocław





CYTAT(Rysiek1600 @ Thu, 07 Jul 2011 - 01:31) *
Po prostu Volvo skonstruowało jeden silnik ale konkretny na lata. I pakują go do dzisiaj w swoje samochody.



Już go chyba nie pakują bo nie spełnia norm.
Ford nie ma go już w ofercie od początku tego roku.

Żeby trochę pocieszyć właścicieli Meganki to napiszę, że czasami paruje mi kamera cofania. wink.gif
To nie są auta premium tylko podrasowane auta dla ludu, więc trzeba sę pogodzić z ich jakością.


--------------------
Focus RS mk2 370 PS i 512 NM
Focus RS mk1 330 PS i 440 NM


Lewopasmowym powolnojeźdzcom mówimy NIE!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

141 Stron V  « < 18 19 20 21 22 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 07:38