Shoutbox 0 nowych PW 


141 Stron V  « < 109 110 111 112 113 > »   
Reply to this topicStart new topic
> [Foto+Film] Nowa Megane RS 250/265, premiera i track day
wirusx26
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:01
Post #2201


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 November 2013
Skąd: Warszawa





Ale w sumie to nie skrzynia megany okryła się złą sławą tylko wspomniane DSG
Boksujecie się co leprze od kilku dni a tak naprawdę firmy nie robią samochodów nie psujących się.
Co do DSG jak ktoś chce i uważa ze mu się lepiej jeździ to po co na siłę ma to zmieniać
śmieszne to jest bo nikt nie wykorzystuje tych parametrów ani jednej skrzyni ani drugiej więc i dyskusja jest mało interesująca chyba ze jesteście zawodowymi kierowcami rajdowymi.
na co dzień jeździ się DSG, na pewno bardziej wygodne na torze manual zapewni większa kontrole i dynamikę i o czym tu dyskutować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mAbZ
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:05
Post #2202


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(JJacek @ Wed, 18 Dec 2013 - 14:56) *
No i co z tego ma niby wynikać? Sprzedali kilkaset tysięcy aut z tymi skrzyniami w przeciągu ostatnich kilku lat, trudno żeby każda sztuka nie miała żadnej awarii.


A no, to że awarie DSG to nie "brednie", ani rzadkość:

Awaria Volkswagenów. 2,6 mln samochodów do poprawki.

Jedną z najpoważniejszych jest awaria tzw. mechatroniki, czyli elementu sterującego pracą sprzęgieł.
Objawem jest szarpanie przy zmianie biegów. Koszt nowej części wynosi od 6 do 7 tys. zł.


CYTAT
In August 2009, Volkswagen of America issued two recalls of DSG-equipped vehicles. The first involved 13,500 vehicles, and was to address unplanned shifts to the neutral gear, while the second involved 53,300 vehicles, 2008 and 2009 model year


CYTAT
November 14 2013 Volkswagen Group announced a major world wide recall over problems with the 7-speed DSG gearbox (model: DQ200) which might lead to loss of power, covering some 1.6m cars including those carrying the Audi, Skoda and SEAT badges.



Niczego podobnego nt. skrzyni Megane nie znajdziecie bo to zwykły manual. Nadzwyczajnie dobry, jak na Renault.
Sam pisałem o problemach synchronizatorów m.in. w pierwszym poście w tym temacie.
Było to w pierwszych egzemplarzach z początku serii. Potem fabryka poprawiła je i problemy z tego co wiem, zniknęły.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mha
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:09
Post #2203


Super User
Dołączył: Thu, 14 December 2006
Skąd: z kosmosu





mAbZ :
1.Rodzajów skrzyń DSG jest kilka, wiec do jednego worka nie wrzucaj... bo skoro mówimy o golfie R,sciro R to tam jest skrzynia DQ250 , więc problemy skrzyń innych typów mają tyle wspólnego co megane RS z megane 1.6.
2.Ile aut śmiga ze skrzynią DSG? pewnie kilka\kilkanaście milionów... cała gama VW AUDI SEAT SKODA , jak hasło "DSG się psuje" ma się do ilości megane rs.
3.Mam obecnie drugie auto z DSG DQ250, i nie wiem co to awaria skrzyni.
4.Są podatne na modyfikacje, i są wytrzymałe i to bardzo.
5.Tak wygląda wykres z RL - S3 po remapie skrzyni, manual nie ma podejścia, praktycznie utrata ciągu nie występuje.

6.Ataki personalne sobie odpuść
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:19
Post #2204


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Pisaliśmy już o tym, że upshift jest ekstremalnie szybki, w idealnych warukach podobno 8 ms.
Tyle że downshift może zajmować kilkadziesiąt razy więcej, czytałem nawet o dość żenujących 600 ms.

Jeśli chodzi o tuning DQ250, co daje przeprogramowanie skrzyni skoro mechanika wg producenta wytrzymuje max 350 Nm? Serio pytam.

CYTAT(maciekha @ Wed, 18 Dec 2013 - 15:09) *
6.Ataki personalne sobie odpuść

A Ty wciskanie mi w usta czegoś, czego tam nigdy nie było tongue.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mha
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:30
Post #2205


Super User
Dołączył: Thu, 14 December 2006
Skąd: z kosmosu





CYTAT(mAbZ @ Wed, 18 Dec 2013 - 15:19) *
Jeśli chodzi o tuning DQ250, co daje przeprogramowanie skrzyni skoro mechanika wg producenta wytrzymuje max 350 Nm? Serio pytam.

Serio odpowiadam: DQ250- te auta seryjnie maja 360Nm więc już więcej niż Twoje ograniczenie smile.gif

DQ250 - 450Nm bez problemu.
"oferta modyfikacji CompSport:
Zoptymalizowaliśmy również oprogramowanie DSG/S-Tronic DQ250 i jesteśmy w stanie osiągnąć ok 600Nm na seryjnych sprzęgłach!!!!!"

CYTAT(mAbZ @ Wed, 18 Dec 2013 - 15:19) *
A Ty wciskanie mi w usta czegoś, czego tam nigdy nie było tongue.gif

CYTAT(mAbZ @ Wed, 18 Dec 2013 - 14:10) *
Sam jesteś brednią.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 18 Dec 2013 - 15:57
Post #2206


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Miałem na myśli Twoje wmawianie mi, że pisałem cokolwiek o bezawaryjności manuala Megane.


Wiele źródeł podaje 350 Nm jako granicę DQ250. 350-360 żadna różnica.
Chodzi mi o porządny tuning na 450-500 Nm. Jak ta skrzynia to wytrzymuje, ile Ty masz?
Podziel się wiedzą to się może czegoś nauczymy, zamiast bezsensownie spierać.
Wybacz ale twoje "450 bez problemu" jest mało wiarygodne w porównaniu do tego co się czyta w niecie o awariach DSG, w tym DQ250.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mha
post Wed, 18 Dec 2013 - 16:05
Post #2207


Super User
Dołączył: Thu, 14 December 2006
Skąd: z kosmosu





Jakie źródło podaje limit wytrzymałości 350 jak seryjnie s3/vw R ma 360Nm!?

Początkowo twierdzono że limit to około 450-500 ale od jakiegoś czasu nie jest to problemem.
DSG DQ250 wytrzyma wszystko co wytrzyma seryjne turbo, czyli np.po samym wydechu, dolocie i remapie masz 360KM/450Nm. (trafiają się sztuki 370/460 np https://www.facebook.com/photo.php?fbid=510...elevant_count=1
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=484...elevant_count=1 )

Remap softu skrzyni to jest rewelka i ogromna różnica do serii.

Moje doświadczenia potwierdzają to co oferuje/gwarantuje compsport. Skrzynia jest wytrzymała, a limit Nm który wytrzymuje jest zdecydowanie wystarczający co potwierdzają użytkownicy , w tym ja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Wed, 18 Dec 2013 - 16:49
Post #2208


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Ze wam sie z mabzem chce w ogole dyskutowac laugh.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 18 Dec 2013 - 18:08
Post #2209


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





maciekha, czy ciebie googlowanie boli?

CYTAT
Max Torque
6 Speed Wet DSG 350 Nm Transverse Engines
7 Speed Dry DSG 250 Nm Transverse Engines
7 Speed DSG 550 Nm Longitudinal Engines & Quattro Compatible


Wygoogluj też sobie awaryjność DSG jak cię prosiłem i skończmy już te zachwyty nad VW, nie ten temat.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mha
post Wed, 18 Dec 2013 - 18:15
Post #2210


Super User
Dołączył: Thu, 14 December 2006
Skąd: z kosmosu





Te dane to chyba na tej samej zasadzie, co max moc w Foce RS 305KM, albo w meganie 265 smile.gif naprawde to max! wygoogluj sobie laugh.gif


Tylko nie zapomnij przy okazji wygooglować ile ma momentu seryjny golf R i sciro R biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m!xeR
post Wed, 18 Dec 2013 - 23:36
Post #2211


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 August 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(PatTDI @ Sun, 10 Apr 2011 - 03:30) *
DSG DQ200 - Suche sprzegła i 7biegów (max 340Nm na seryjnych sprzegłach) silniki z momentem obr. ponizej 270nm. 1.4 i 1.8 TSI
DSG DQ250 - Mokre sprzegła i 6biegów (max 460Nm na seryjnych sprzegłach) 2.0TFSI/TSI (poprzecznie montowane) 3.2/3.6 VR6, 1.9/2.0TDI
DSG DQ500 - Mokre sprzegła i 7biegów (max 600Nm na seryjnych sprzegłach) 2.5TFSI, 2.0BiTDI (T5)



dobra mAbZ to jest post Patryka z Comsportów ;-) Myślę, że komu jak komu ale jemu trudno jest zarzucić brak wiedzy lub choćby nieścisłości. Fajnie byłoby gdyby w temacie wypowiedział się Lucas, który bardzo długo miał Sciro z dsg jeżdżące na stage'u 3 i przerobił w tym aucie całą masę kresek i rolek :-)


--------------------
e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone
scirocco r dsg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Thu, 19 Dec 2013 - 09:18
Post #2212


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Jak ktos watpi w awaryjnosc DSG to niech sobie poczyta o gigantycznej akcji w Australii. VW stracil tam image gruuuuubo. Oczywiscie w EU o tym cisza, bo VW jest medialnie naj, ale w krajach anglosaskich takie akcje bez echa nie przechodza.

Ale zeby nie bylo, ze skrzynia w RS jest och ach, to jezdzilem 2 egzemplarzami testowo i precyzja i ogolny feeling tej skrzyni jest cienki nawet jak na normalny samochod. A co dopiero sportowy. Czy naprawde tak trudno jest zrobic fajnie pracujacy manual? Wiele firm od lat udowadnia, ze nie, a francuzi ciagle nie potrafia...


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 19 Dec 2013 - 09:58
Post #2213


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Jeśli jeździłeś wczesnymi egzemplarzami, to precyzja została poprawiona.
W odróżnieniu od rocznika 2010, w 2012 nie mam już co do niej zastrzeżeń.

Natomiast można się przyczepić do szybkości, bo synchornizatory wymuszają jakby 2 ruchy.
Nie da się wpychać biegów jednym zdecydowanym ruchem, a power shiftingu nawet nie próbuję (np. w Hondzie działał świetnie)
Ale już się przyzwyczaiłem i zdecydowanie wolę to, niż np. zawór regulujący szybkość pedału sprzęgła.
W Focusach RS podczas bardzo szybkich zmian pedał zostaje chwilę w podłodze po zdjęciu z niego nogi = nieźle wkurzające.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mha
post Thu, 19 Dec 2013 - 10:28
Post #2214


Super User
Dołączył: Thu, 14 December 2006
Skąd: z kosmosu





CYTAT(mAbZ @ Thu, 19 Dec 2013 - 09:58) *
Natomiast można się przyczepić do szybkości, bo synchornizatory wymuszają jakby 2 ruchy.
Nie da się wpychać biegów jednym zdecydowanym ruchem, a power shiftingu nawet nie próbuję (np. w Hondzie działał świetnie)

DSG przy zbijaniu biegów za wolne smile.gif a w megance wbijasz biegi na dwa razy...

A co do nudności jazdy z DSG to zmiany biegów to sama radość , bo z pełnym obciążeniem pięknie strzela smile.gif głupie a cieszy wink.gif

Kulawy ten manual w meganie, ale chwalicie..., pokażcie mi niezadowolonego usera DSG ( w TT-S,s3,golfie R, scierce R)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wizard
post Thu, 19 Dec 2013 - 11:54
Post #2215


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 March 2007
Skąd: Gliwice/Rybnik





Jak wytłumaczyć fenomen Audi TT 3.2T z rąk compsportu (DQ250, 660Nm) i nadal jeździ tongue.gif ?


--------------------
200KM/290Nm/1088kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
januszek1206
post Thu, 19 Dec 2013 - 11:57
Post #2216


Rookie
Dołączył: Sun, 09 October 2011
Skąd: Krk





to fakt Panowie wiele sie slyszy o awaryjnosci skrzyn DSG ale wydaje mi sie ze przy normalnym uzytkowaniu nie powinno byc z nia wiekszych problemow. Sam jestem uzytkownikiem auta z skrzynia DSG i daje duzo frajdy z jazdy i jest tto jeden z lepszych automatow jakie mialem okazje uzytkowac i polecam kazdemu. Dla porownania mam kolege ktory ma takie samo auto jak ja z ta sama moca tylko z manualem i z startu zatrzymanego zostal znaczaco z tylu co moim zdaniem swiadczy o tym ze nie jest taka najgorsza jak piszecie. Napewno nie daje tyle frajdy co manual ale przeciez mowimy o autach ktore uzytkujemy na codzien i nikt nie jedzie caly czas na 100 procent mozliwosci auta a do toczenia sie po miescie do pracy i okazjonalnej zabawie jest idealna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
januszek1206
post Thu, 19 Dec 2013 - 12:00
Post #2217


Rookie
Dołączył: Sun, 09 October 2011
Skąd: Krk





CYTAT(wizard @ Thu, 19 Dec 2013 - 11:54) *
Jak wytłumaczyć fenomen Audi TT 3.2T z rąk compsportu (DQ250, 660Nm) i nadal jeździ tongue.gif ?


jezeli mowisz o pomaranczowej tt od cs to skrzynia sie tam skonczyla i narazie sa w fazie adaptacji tam mocniejszej skrzyni od rs3 ktora juz spokojnie da rade biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Neonov
post Thu, 19 Dec 2013 - 13:12
Post #2218


User
Dołączył: Thu, 02 August 2012





kultura pracy manuala z meganki to jest śmiech na sali. w nosie mam nudę i milisekundy, gdybym miał wybór brał bym DSG choćby się miało psuć raz na rok. Bonus z trzymania obu rak na kierownicy przy dynamicznej zabawie, na torze w szczególności skutecznie zrekompensuje zmniejszona kontrolę w niektórych sytuacjach. Nie wiem od jakiego roku jakość manuala w naszych rs miała sie poprawić... mam z drugiej połowy 2012 i i owszem, wyćwiczyłem rękę, robię mniej lub bardziej przyzwoite 5,89 do 100, ale prawdopodobieństwo zrobienia paskudnego misshifta jest tak duże że się czasem kuźwa odechciewa. Zdarza się że po 3 razy próbuje wbić czwórkę! jeździłem całe życie słabymi VW z manualami które chodziły tak że wystarczyło chuchnąć a bieg właził z soczystym mlaśnięciem. Potem jeździłem STI z quickshifterem było pięknie, a tu.... zgrzyt i ból. CO nie zmienia faktu że reszta elementów naszych meganek urywa suty i miażdży konkurencję tongue.gif:P

Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 19 Dec 2013 - 13:48
Post #2219


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





W moim (maj 2012) ciężko wchodzący bieg zdarzył mi się 2 razy, oba tego samego dnia po półgodzinnym upalaniu na torze.
Zjechałem, ochłodziłem auto i problem zniknął.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalekvrs
post Fri, 20 Dec 2013 - 06:30
Post #2220


User
Dołączył: Thu, 04 February 2010
Skąd: Warszawa





CYTAT(januszek1206 @ Thu, 19 Dec 2013 - 12:00) *
jezeli mowisz o pomaranczowej tt od cs to skrzynia sie tam skonczyla i narazie sa w fazie adaptacji tam mocniejszej skrzyni od rs3 ktora juz spokojnie da rade biggrin.gif



Tak na marginesie to już po pierwszych testach od wystrojenia tarcze zaczęły się ślizgać, także nie jest tak kolorowo z momentem jaki wytrzymuje ta skrzynia. Bezpieczne okolice to 500 - 520Nm.

Idąc dalej jeśli już porównujemy szybkość DSG, przy wprawnych zmianach w maunalu DSG nie urywa dupy.


--------------------
350/460 by R-PERFORMANCE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

141 Stron V  « < 109 110 111 112 113 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 07:28