![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#2181
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Hmmm ale nie zgadzasz się z czym? W odpowiedzi na post który sugerował, że Scirocco kiepsko się prowadzi odpisałem, że gdyby Renault miało w ofercie dla Megane RS jakąś szybką dwusprzęgłówkę to wziąłbym Meganke zamiast Scirocco... szczerze mówiąc nie obchodzi mnie czy się z tym zgadzasz czy nie taki jest fakt:-D
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2182
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
http://www.youtube.com/watch?v=aLkl2MW_NOM...eature=youtu.be
Porównanie zwykłego manuala, z clio sport automatem dwusprzęgłowym. mam nadzieję, że w megane RS jesli już dojdzie do automatów, to pozostanie wybór, pomiędzy manualem a automatem. ( i żeby nie było, jest to tylko i wyłącznie porównanie dwóch aut o podobnej mocy i wadze na prostej - każdy wie jak wyglądały by zakręty ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#2183
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 July 2005 Skąd: Poznań ![]() |
Start zatrzymany też testowaliśmy - Golf wygrywał oczywiście za każdym razem. A potem porównywaliśmy dynamikę - dlatego starty z 50 km/h. Jak by wyglądały starty zatrzymane ze Scirocco - nie wiem. Stawiam, że niewyłączalna elektronika bardziej by mu przeszkadzała niż pomagała. widać że nie porównywałeś startu z miejsca meganką z ośką w dsg, obawiam się, że od scirocco zebrałbyś srogie baty, ośki z dsg startują rewelacyjnie, żadnych problemów z trakcją na starcie, manualem nie masz szans dorównać, wielokrotnie sprawdzone BTW skrzynia ci jeszcze nie klękła w tym francuskim cudzie? |
|
|
![]()
Post
#2184
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
To jest porównanie smg czyli skrzyni manualnej z osprzętem hydraulicznym do manuala. Czas zmiany biegów w smg jest piekielnie mały. Kilka osób z Warszawy z mforum testowały na racelogicu czasy zmiany biegów i do czasów smg zbliżyła się osoba która zmieniała biegi z gazem w podłodze...
To jest porównanie dwóch sciro o podobnej mocy i różnych skrzyniach. Bardzo fajnie widać ile dsg zyskuje w momencie zmiany biegu. Czas zmiany biegu w dsg (jeżeli jest w ciągu tzn. 1-2-3 etc.) to 8ms (dla porównania w smg jest to 80ms) i porównując się z m3 e46 z smg znajomego konkluzja jest taka, że w momencie zmiany biegu Sciro wyraźnie zyskuje. Na zakrętach różnica będzie większa bo przeciętny kierowca może i potrafi szybko zmieniać biegi na ćwiartce ale robić to równie dobrze na torze jest o wiele wiele trudniej. Gdyby megane miało opcje jakiejś dwusprzęgłówki to bardzo możliwe, że zamiast Sciro w garażu miałbym Meganke bo w siriusie jest obłędna, bo recaro są obłędne, bo podobno (nie miałem okazji sprawdzić) dużo lepiej się prowadzi niż Sciro. Natomiast automat dla mnie jest koniecznością a nie wyborem...dlatego Panie mAbZ niepotrzebne były te analizy porównawcze golfów, fok, meganek, wątki o awaryjności, i ogólnie smęty bo choćby nie wiem jak manual był dobry ja muszę mieć automat ;] -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#2185
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 July 2010 Skąd: Wisła ![]() |
a ja dodam od siebie, jeździlem focusem, meganem i golfem
tam gdzie focus i megana idzie pełnym ogniem ![]() tam w golfie r kończą sie hamulce i dsg głupnie nie porownuje sciganem typu 1/4, ale zakrety w terenach górskich i żeby golf mógł dorównać ww. furą, musi byc duzo mocniejszy |
|
|
![]()
Post
#2186
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Na miłość boską....bo jest CIĘŻSZY, DUŻO CIĘŻSZY....tak trudno zrozumieć, że lepiej mieć 150kg mniej niż 50KM więcej ? Scirocco R waży wg. katalogu bardzo podobnie do Foki i Meganki. Jak robić jakieś porównania to takie których wynik nie jest z góry przesądzony.
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#2187
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Natomiast automat dla mnie jest koniecznością a nie wyborem...dlatego Panie mAbZ niepotrzebne były te analizy porównawcze Ok, sorry, nie wyczytałem tego z poprzednich Twoich wpisów. Dodam tylko, ze SMG zapewne ma 80 ms w obie strony (lub porównywalnie) podczas gdy DSG zależnie od obrotów downshift może mieć kilkadziesiąt (!) razy wolniejszy od upshiftu. Dlatego uważam, ze DSG zepsułoby Megankę, gdyby było do niej dostępne. Ale ja się nie spieram. DSG to i tak świetna skrzynia. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#2188
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Czas zmiany biegu w dsg (jeżeli jest w ciągu tzn. 1-2-3 etc.) to 8ms Chyba troszke Cie tu ponioslo. 8ms nie ma nawet 458 Italia Speciale ![]() Wiadomo oczywiscie, ze VW jest naj ale chyba nie az tak ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#2189
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 20 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
cóż za dyskusja się rozwinęła przed świętami
![]() a Mikołaj jeździ z DSG czy SMG ? |
|
|
![]()
Post
#2190
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Ok, sorry, nie wyczytałem tego z poprzednich Twoich wpisów. Dodam tylko, ze SMG zapewne ma 80 ms w obie strony (lub porównywalnie) podczas gdy DSG zależnie od obrotów downshift może mieć kilkadziesiąt (!) razy wolniejszy od upshiftu. Dlatego uważam, ze DSG zepsułoby Megankę, gdyby było do niej dostępne. Ale ja się nie spieram. DSG to i tak świetna skrzynia. Jest dokładnie tak jak piszesz. DSG szybko zmienia biegi kiedy dzieje się to w jedną stronę czyli 1-2-3 etc. kiedy zaczyna się maglować 1-2-3-2-3-4-3 to robi się mocno przeciętnie. Przewaga elektroniki (czyt. dsg, smg, pdk, etc)nad manualem na torze jest taka, że międzygaz przy redukcji będzie zawsze i będzie zrobiony dobrze. Przewagą jest też niesamowita powtarzalność czasu zmiany biegów którą ciężko jest uzyskać w manualu. W manualu można zrobić mis-shifta i popsuć trochę kosztownych rzeczy w DSG czy SMG nie da się tego zrobić. Przyznam jednak, że jadąc na tor wolałbym mieć SMG niż DSG bo DSG to nie jest skrzynia do torowych zabaw mimo wielu zalet. Ma niestety jedną ogromną wadę. Przerzuca bieg w górę bez względu na tryb kiedy dochodzimy do odcięcia i to minus który dyskwalifikuje ją z torowego użycia. Niestety. Moja E klasa mimo, że to było AMG zmieniało biegi DRAMATYCZNIE wolno...potem przesiadłem się do M3 z smg i różnica była PORAŻAJĄCA...DSG zmienia biegi jeszcze szybciej niż SMG ale daje przy tym ZERO funu, niestety. Nie ma rzeczy idealnej ;-) Prawdziwą kupą to jest dopiero tc-sst z lancera evo ![]() Chyba troszke Cie tu ponioslo. 8ms nie ma nawet 458 Italia Speciale ![]() Wiadomo oczywiscie, ze VW jest naj ale chyba nie az tak ![]() Tutaj masz LINK, po przeczytaniu którego (mam nadzieję) zweryfikujesz trochę zajebistość skrzyń Ferrari i innych marek. VW nie jest naj ale ma ogromną przewagę nad konkurencją z ekonomicznego punktu widzenia...projektując skrzynię stać go na to aby zrobić coś lepszego bo sprzeda to w Audi,VW,Skodzie i Seatcie...Wypada również sprawdzić co dokładnie VW ma na myśli podając czas zmiany biegu na poziomie 8ms i analogicznie czego dokładnie czas podaje Ferrari w Italii Speciale. Znając historię praktyki Ferrari(ustawianie samochodów pod konkretny tor na testy dla dziennikarzy) śmiem twierdzić, że Ferrari podobnie jak VW podaje najkorzystniejszy parametr czyli zapewne czas przepięcia pomiędzy jednym a drugim zestawem biegów. Widziałem kiedyś (ztcp) wykresy przyspieszenia z Race Logica samochodu z DSG, nie wiem nawet czy to nie było Lucasowe Scirocco. Może Lucas wklei ten wykres. Uwierzysz, że linia jest niemal idealnie równa ? Ja nie fapuję nad DSG bo znam jej minusy w praktyce ale moja motoryzacyjna historia przekonała mnie, że albo coś jest piekielnie trwałe ale potwornie wolne jak 5cio biegowy automat z amg albo piekielnie szybkie ale podobno nie tak trwałe czyli DSG. Idealnym kompromisem było SMG i odkąd mam DSG zawsze powtarzałem, że SMG II dla mnie jest skrzynią perfekcyjną. Chociaż jak się kiedyś zakopałem w zimie na płaskiej drodze i pół godziny w kilka osób walczyliśmy żeby ruszyć auto z drogi to zapaliła mi się choinka na zegarach bo elektronika zgłupiała od przełączania R/D i permanentnym braku trakcji. cóż za dyskusja się rozwinęła przed świętami ![]() a Mikołaj jeździ z DSG czy SMG ? Podobno manualem ale słyszałem ostatnio, że Mikołajowi zdarza się skręcić przebieg na reniferach więc kto go tam wie czym jeździ... -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#2191
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Widziałem kiedyś (ztcp) wykresy przyspieszenia z Race Logica samochodu z DSG, nie wiem nawet czy to nie było Lucasowe Scirocco. Może Lucas wklei ten wykres. Uwierzysz, że linia jest niemal idealnie równa ? Na oko to trudno ocenić bo RL ma próbki co 100 ms więc by trzeba było trochę linii tam narysować, żeby dało się lepiej oszacować czas zmiany. No, ale można założyć, że będą to okolice 100 ms +- 50 ms ![]() |
|
|
![]()
Post
#2192
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Tutaj masz LINK, po przeczytaniu którego (mam nadzieję) zweryfikujesz trochę zajebistość skrzyń Ferrari i innych marek. To stary artykuł z 2008 i stare czasy zmian biegów. Współczesna F430 Scuderia ma już 80 ms, jak bolid F1 kilka lat wcześniej. Pokazywałem już kiedyś ten filmik w tym temacie. Szybkie zmiany w F430 od 1:56. Sam oceń m!xeR czy Twoja skrzynia jest 10 x szybsza? -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#2193
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Scirocco R DSG :
Italia 458 : 10x na pewno nie. Czy w ogóle również nie jestem pewien. Myślę jednak, że nawet gdyby różnica wynosiła 20, 30 nawet 40 lub 50% to przy takich przedziałach czasowych nasze oko nie byłoby w stanie tego dostrzec. -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#2194
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
mAbZ, z całym szacunkiem ale powoływanie się na awaryjność DSG vs bezawaryjność i precyzja manuala megane to jest trafne jak wystawienie posłanki Grodzkiej do pokazów Victoria's Secret.
A jeden remap oprogramowania skrzyni DSG załatwia większość minusów. |
|
|
![]()
Post
#2195
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Wróc i czytaj wszystko jeszcze raz, póki nie zrozumiesz, że nigdzie nie pisałem o bezawaryjności manuala Megane.
-------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#2196
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
Czytałem czytałem.
Wytykasz rzekomą awaryjność DSG co jest brednią, a takie stwierdzenia na tle skrzyni megane to już czysty kabaret. |
|
|
![]()
Post
#2197
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Sam jesteś brednią. Wygoogluj sobie "DSG failure".
-------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#2198
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
A co jest nie tak ze skrzyniami w RSie? Wracając bardziej może do tematu RSa. Pytam z ciekawości bo może warto na coś zwracać uwagę lub dmuchać na zimne i ewentualnie zmienić. Mi się ostatnio urwał wspornik lewy skrzyni biegów pod akumulatorem przebieg 20k (CUP), u kumpla było ostatnio to samo (bez CUP) przebieg 40k. Natomiast o awaryjności samej skrzyni osobiście nie słyszałem.
|
|
|
![]()
Post
#2199
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 December 2006 Skąd: z kosmosu ![]() |
W tym temacie wiele razy się przewijały problemy ze skrzynią/zmianą biegów.
Bez znaczenia dla mnie czy to wspornik, poduszka,synchro, olej, sprzęgło , czy pogoda... jako całość o skrzyni w RS można chyba powiedzieć ze są problemy. |
|
|
![]()
Post
#2200
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 17:32 |