Shoutbox 0 nowych PW 


141 Stron V  « < 52 53 54 55 56 > »   
Reply to this topicStart new topic
> [Foto+Film] Nowa Megane RS 250/265, premiera i track day
k11
post Fri, 31 Aug 2012 - 23:03
Post #1061


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(KIVI @ Fri, 31 Aug 2012 - 12:36) *
Moc na kołach nawet na dwóch różnych hamowniach będzie różna, choćby z powodu budowy hamowni - w jednych auto stoi na jednej rolce, a na drugich miedzy rolkami (MAHA).


Ale to nie znaczy, że moc jest inna, a najwyżej tyle, że pomiar jest obarczony błędem.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 31 Aug 2012 - 23:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
czesław
post Sat, 01 Sep 2012 - 00:05
Post #1062


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





CYTAT(burski @ Fri, 31 Aug 2012 - 17:52) *
No znowu powrót do korzeni czyli metoda pomiaru. Hamownia w czasie wybiegu zmierzy straty z napędu i doda je do mocy na silniku. I na różnych kołach i biegach różne straty zostaną dodane do wyniku. Tym samym jest to pomiar miarodajny.
Rototest też ma straty. I też je dodaje do mocy na silniku.

Dodaje się straty do mocy na kołach.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Sat, 01 Sep 2012 - 20:41
Post #1063


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(czesław @ Sat, 01 Sep 2012 - 00:05) *
Dodaje się straty do mocy na kołach.


Oczywista oczywistość - przejęzyczenie.

CYTAT(k11 @ Fri, 31 Aug 2012 - 23:03) *
Ale to nie znaczy, że moc jest inna, a najwyżej tyle, że pomiar jest obarczony błędem.

r.


Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Rzekłbym, że są różne straty/opory, a nie błędy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzyku_flashi
post Sat, 01 Sep 2012 - 22:53
Post #1064


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 July 2011
Skąd: ZabrzE





A tu chyba dyskusja zeszła na inne tory niż RS wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ART-TEC
post Sun, 02 Sep 2012 - 12:13
Post #1065


Super User
Dołączył: Sat, 16 June 2007
Skąd: NYSA/Wrocław





No to wracamy do tematu smile.gif


--------------------
BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY
youtube.pl/ngrARTUR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebalenk
post Sun, 02 Sep 2012 - 12:23
Post #1066


Frequent User
Dołączył: Fri, 29 January 2010
Skąd: Poznań





ART-TEC, jest MOC! Powiem Ci że szacun jak nic z ogromnym podziwem oglądam każde Twoje przejazdy i aż dziw jakiego potwora trzyma się w garażu i takim potencjałem jedynie "przekaźnik" ma za mało odwagi blush.gif
Powiedz mi tak szczerze dzieje się coś z RSem przy takiej jeździe czy tylko eksploatacja typu gumy, klocki, tarcze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sun, 02 Sep 2012 - 12:45
Post #1067


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(burski @ Sat, 01 Sep 2012 - 21:41) *
Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Rzekłbym, że są różne straty/opory, a nie błędy...



1. Silnik wyprodukuje tyle momentu, na ile go obciążymy. Jeśli silnik nie jest różnie mapowany na różnych biegach, to obciążony w 100% wyprodukuje tyle samo momentu przy danej prędkości obrotowej (z dokładnością np. do warunków atmosferycznych, ale to się daje przeliczyć).

2. Różnice w stratach w napędzie na pewno pojawiają się między biegiem bezpośrednim, a pozostałymi w trzywałkowej skrzyni (ale to jest parę punktów procentowych, a sprawność układu napędowego w układzie klasycznym wynosi sporo ponad 90%).

3. Poślizg na niskich biegach może zmniejszać moment wytwarzany przez silnik (ale jeśli nie udało się obciążyć silnika odpowiednio, to pomiar jest do rzyci).

4. Rosną opory ruchu wraz z prędkością, ale to nie znaczy, że silnik produkuje mniej mocy. I tu zauważam źródło nieporozumienia między nami. Zawsze gdy ktoś mówi o zmiennej mocy, zależnej od biegu, mam ten lub podobny wykres przed oczami:


r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ART-TEC
post Sun, 02 Sep 2012 - 13:15
Post #1068


Super User
Dołączył: Sat, 16 June 2007
Skąd: NYSA/Wrocław





CYTAT(sebalenk @ Sun, 02 Sep 2012 - 12:23) *
ART-TEC, jest MOC! Powiem Ci że szacun jak nic z ogromnym podziwem oglądam każde Twoje przejazdy i aż dziw jakiego potwora trzyma się w garażu i takim potencjałem jedynie "przekaźnik" ma za mało odwagi blush.gif
Powiedz mi tak szczerze dzieje się coś z RSem przy takiej jeździe czy tylko eksploatacja typu gumy, klocki, tarcze?


Dzięki smile.gif
Jeżeli chodzi o wytrzymałość to auto naprawdę spisuje się fantastycznie - podczas swojej rallyspirnt'owej kariery wystartowałem o około 20 -stu imprezach. Tarcze mam wciąż seryjne, klocki wymieniłem na sportowe przy przebiegu 30tkm ( choć seryjne nadal były w dobrym stanie) . Na gwarancji wymienione zostały amortyzator lewy, zwrotnica prawa, jeden łącznik i jeden sworzeń ale nie szukałbym winy tylko w zawodach sportowych ale także poprostu w Naszych dziurawych drogach smile.gif



--------------------
BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY
youtube.pl/ngrARTUR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sebalenk
post Sun, 02 Sep 2012 - 13:30
Post #1069


Frequent User
Dołączył: Fri, 29 January 2010
Skąd: Poznań





Czyli w sumie wymienione zostały elementy eksploatacyjne, ważnie że "cięższa" mechanika jest bezproblemowa.
Powiedz mi czy jak zamawiałeś Bluefin'a to pisałeś im że masz wydech 3" żeby uwzględnili to w programie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ART-TEC
post Sun, 02 Sep 2012 - 13:38
Post #1070


Super User
Dołączył: Sat, 16 June 2007
Skąd: NYSA/Wrocław





Nie , nie informowałem ich o tym...
Będę chciał zrobić DP bo na zawodach śmieją się że mam najcichsze auto w stawce smile.gif i wtedy będę chciał dostać aktualizację od Bluefin'a


--------------------
BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY
youtube.pl/ngrARTUR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Sun, 02 Sep 2012 - 13:58
Post #1071


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





CYTAT(k11 @ Sun, 02 Sep 2012 - 12:45) *
4. Rosną opory ruchu wraz z prędkością, ale to nie znaczy, że silnik produkuje mniej mocy. I tu zauważam źródło nieporozumienia między nami. Zawsze gdy ktoś mówi o zmiennej mocy, zależnej od biegu, mam ten lub podobny wykres przed oczami:

No i wychodzi na to że moc na silniku jest bardziej wiarygodna, niz na kolach. Gdyz moc na kolach może być zależna od wielu czynnikow, w tym od biegu, ktory zwieksza straty. I te straty miedzy 4 i 6 biegiem to nie jest mała różnica.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pmarcin
post Sun, 02 Sep 2012 - 14:12
Post #1072


Super User
Dołączył: Sat, 16 December 2006
Skąd: pl









--------------------
Golf VII R 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Mon, 03 Sep 2012 - 08:53
Post #1073


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





Pmarcin, fajny moment wyszedł..


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LukaszYFZ
post Thu, 06 Sep 2012 - 10:09
Post #1074


User
Dołączył: Wed, 22 August 2012





Panowie, jakieś nowe mody, plany, awarie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
migot
post Fri, 07 Sep 2012 - 12:31
Post #1075


Rookie
Dołączył: Tue, 13 March 2012





Panowie, jakie macie średnie spalanie przy normalnej (niezbyt wolnej ) jeździe ? Czy po modach wyraźnie wzrosło?

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 07 Sep 2012 - 13:17
Post #1076


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





8,6 litra najmniej (średnia prędkość 108 km/h, tempomat, prawie żadnego wyprzedzania)
Wartość zmierzona wlanym paliwem, bo komp pokładowy pokazywał 9,8.

A tak to jakieś 10,5 średnio.
Wyższą średnią mam tylko przez jazdę na torze- wtedy pali ponad 30, a razem z chłodzeniem spada na jakieś 25.
I tak średnio prawie 2 litry mniej na 100 niż Focus RS.

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/46269


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pmarcin
post Fri, 07 Sep 2012 - 14:00
Post #1077


Super User
Dołączył: Sat, 16 December 2006
Skąd: pl





Mi pali wg kompa 12,5 jazda 100% miasto korzystając często z pełnej mocy. Rekord to 6,1 prędkość 80 tempomat trasa Rawa- Piotrków. Tak jak Mabz napisał komp zawyza wartości. Do zapalenia sie rezerwy zazwyczaj przelatuje 400 km.


--------------------
Golf VII R 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LukaszYFZ
post Fri, 07 Sep 2012 - 15:11
Post #1078


User
Dołączył: Wed, 22 August 2012





a jakie są możliwości rezerwy? znaczy ile l. jest po zapaleniu, bo mi się zapala praktycznie na ostatniej kresce...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pmarcin
post Fri, 07 Sep 2012 - 15:22
Post #1079


Super User
Dołączył: Sat, 16 December 2006
Skąd: pl





Ok 10 l to rezerwa pelen bak to 59l


--------------------
Golf VII R 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 07 Sep 2012 - 15:34
Post #1080


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Myślę że chyba raczej 8 l bo zapala się gdy pokazuje 80 km dystansu.
I wkurza mnie, że od chyba 60 km przestaje w ogóle pokazywać dostępny dystans.

Ale to też raczej jedyna rzecz jaka mnie w tym aucie wkurza wink.gif


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post

141 Stron V  « < 52 53 54 55 56 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 01:26