![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1061
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Moc na kołach nawet na dwóch różnych hamowniach będzie różna, choćby z powodu budowy hamowni - w jednych auto stoi na jednej rolce, a na drugich miedzy rolkami (MAHA). Ale to nie znaczy, że moc jest inna, a najwyżej tyle, że pomiar jest obarczony błędem. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1062
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
No znowu powrót do korzeni czyli metoda pomiaru. Hamownia w czasie wybiegu zmierzy straty z napędu i doda je do mocy na silniku. I na różnych kołach i biegach różne straty zostaną dodane do wyniku. Tym samym jest to pomiar miarodajny. Rototest też ma straty. I też je dodaje do mocy na silniku. Dodaje się straty do mocy na kołach. -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#1063
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Dodaje się straty do mocy na kołach. Oczywista oczywistość - przejęzyczenie. Ale to nie znaczy, że moc jest inna, a najwyżej tyle, że pomiar jest obarczony błędem. r. Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Rzekłbym, że są różne straty/opory, a nie błędy... |
|
|
![]()
Post
#1064
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 July 2011 Skąd: ZabrzE ![]() |
A tu chyba dyskusja zeszła na inne tory niż RS
![]() |
|
|
![]()
Post
#1065
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 June 2007 Skąd: NYSA/Wrocław ![]() |
No to wracamy do tematu
![]() -------------------- BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY youtube.pl/ngrARTUR |
|
|
![]()
Post
#1066
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
ART-TEC, jest MOC! Powiem Ci że szacun jak nic z ogromnym podziwem oglądam każde Twoje przejazdy i aż dziw jakiego potwora trzyma się w garażu i takim potencjałem jedynie "przekaźnik" ma za mało odwagi
![]() Powiedz mi tak szczerze dzieje się coś z RSem przy takiej jeździe czy tylko eksploatacja typu gumy, klocki, tarcze? |
|
|
![]()
Post
#1067
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Rzekłbym, że są różne straty/opory, a nie błędy... 1. Silnik wyprodukuje tyle momentu, na ile go obciążymy. Jeśli silnik nie jest różnie mapowany na różnych biegach, to obciążony w 100% wyprodukuje tyle samo momentu przy danej prędkości obrotowej (z dokładnością np. do warunków atmosferycznych, ale to się daje przeliczyć). 2. Różnice w stratach w napędzie na pewno pojawiają się między biegiem bezpośrednim, a pozostałymi w trzywałkowej skrzyni (ale to jest parę punktów procentowych, a sprawność układu napędowego w układzie klasycznym wynosi sporo ponad 90%). 3. Poślizg na niskich biegach może zmniejszać moment wytwarzany przez silnik (ale jeśli nie udało się obciążyć silnika odpowiednio, to pomiar jest do rzyci). 4. Rosną opory ruchu wraz z prędkością, ale to nie znaczy, że silnik produkuje mniej mocy. I tu zauważam źródło nieporozumienia między nami. Zawsze gdy ktoś mówi o zmiennej mocy, zależnej od biegu, mam ten lub podobny wykres przed oczami: ![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#1068
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 June 2007 Skąd: NYSA/Wrocław ![]() |
ART-TEC, jest MOC! Powiem Ci że szacun jak nic z ogromnym podziwem oglądam każde Twoje przejazdy i aż dziw jakiego potwora trzyma się w garażu i takim potencjałem jedynie "przekaźnik" ma za mało odwagi ![]() Powiedz mi tak szczerze dzieje się coś z RSem przy takiej jeździe czy tylko eksploatacja typu gumy, klocki, tarcze? Dzięki ![]() Jeżeli chodzi o wytrzymałość to auto naprawdę spisuje się fantastycznie - podczas swojej rallyspirnt'owej kariery wystartowałem o około 20 -stu imprezach. Tarcze mam wciąż seryjne, klocki wymieniłem na sportowe przy przebiegu 30tkm ( choć seryjne nadal były w dobrym stanie) . Na gwarancji wymienione zostały amortyzator lewy, zwrotnica prawa, jeden łącznik i jeden sworzeń ale nie szukałbym winy tylko w zawodach sportowych ale także poprostu w Naszych dziurawych drogach ![]() -------------------- BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY youtube.pl/ngrARTUR |
|
|
![]()
Post
#1069
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Czyli w sumie wymienione zostały elementy eksploatacyjne, ważnie że "cięższa" mechanika jest bezproblemowa.
Powiedz mi czy jak zamawiałeś Bluefin'a to pisałeś im że masz wydech 3" żeby uwzględnili to w programie? |
|
|
![]()
Post
#1070
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 June 2007 Skąd: NYSA/Wrocław ![]() |
Nie , nie informowałem ich o tym...
Będę chciał zrobić DP bo na zawodach śmieją się że mam najcichsze auto w stawce ![]() -------------------- BMW M235i M Performance Package D4 RACE
BMW M3 E36 Rally Edition 04 RALLY youtube.pl/ngrARTUR |
|
|
![]()
Post
#1071
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
4. Rosną opory ruchu wraz z prędkością, ale to nie znaczy, że silnik produkuje mniej mocy. I tu zauważam źródło nieporozumienia między nami. Zawsze gdy ktoś mówi o zmiennej mocy, zależnej od biegu, mam ten lub podobny wykres przed oczami: No i wychodzi na to że moc na silniku jest bardziej wiarygodna, niz na kolach. Gdyz moc na kolach może być zależna od wielu czynnikow, w tym od biegu, ktory zwieksza straty. I te straty miedzy 4 i 6 biegiem to nie jest mała różnica. -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#1072
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 December 2006 Skąd: pl ![]() |
-------------------- Golf VII R 400+
|
|
|
![]()
Post
#1073
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
Pmarcin, fajny moment wyszedł..
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#1074
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 22 August 2012 ![]() |
Panowie, jakieś nowe mody, plany, awarie ?
|
|
|
![]()
Post
#1075
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 13 March 2012 ![]() |
Panowie, jakie macie średnie spalanie przy normalnej (niezbyt wolnej ) jeździe ? Czy po modach wyraźnie wzrosło?
pzdr |
|
|
![]()
Post
#1076
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
8,6 litra najmniej (średnia prędkość 108 km/h, tempomat, prawie żadnego wyprzedzania)
Wartość zmierzona wlanym paliwem, bo komp pokładowy pokazywał 9,8. A tak to jakieś 10,5 średnio. Wyższą średnią mam tylko przez jazdę na torze- wtedy pali ponad 30, a razem z chłodzeniem spada na jakieś 25. I tak średnio prawie 2 litry mniej na 100 niż Focus RS. http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/46269 -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1077
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 December 2006 Skąd: pl ![]() |
Mi pali wg kompa 12,5 jazda 100% miasto korzystając często z pełnej mocy. Rekord to 6,1 prędkość 80 tempomat trasa Rawa- Piotrków. Tak jak Mabz napisał komp zawyza wartości. Do zapalenia sie rezerwy zazwyczaj przelatuje 400 km.
-------------------- Golf VII R 400+
|
|
|
![]()
Post
#1078
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 22 August 2012 ![]() |
a jakie są możliwości rezerwy? znaczy ile l. jest po zapaleniu, bo mi się zapala praktycznie na ostatniej kresce...
|
|
|
![]()
Post
#1079
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 December 2006 Skąd: pl ![]() |
Ok 10 l to rezerwa pelen bak to 59l
-------------------- Golf VII R 400+
|
|
|
![]()
Post
#1080
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Myślę że chyba raczej 8 l bo zapala się gdy pokazuje 80 km dystansu.
I wkurza mnie, że od chyba 60 km przestaje w ogóle pokazywać dostępny dystans. Ale to też raczej jedyna rzecz jaka mnie w tym aucie wkurza ![]() -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 01:26 |