![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1041
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
W serii po dolocie miales 268 ps na kolach, piotrek vel sluger mial 245, po modach mial 279 czyli cale 11 koni wiecej, niz ty w serii z dolotem. Wychodzi na to ze jego modyfikacje to bubel, i generalnie dla 11 koni zrobil wydech, cooler i program. Chyba powinien czuc sie oszukany nie sadzisz?
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1042
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 July 2005 Skąd: Poznań ![]() |
krz_p głośno jest bo tak miało być. U MW i Aresa jest idealnie. Zresztą mi się Cupra też podoba. Nie Ma co porównywać z innymi wydechami skoro Mariusz ma na jednym tłumiku bo tak chciał. MG robi na dwóch. Dlatego też nie ma co pisać że Kalińskiego ma sobie odpuszczać skoro "nasz klient nasz Pan" tak chciał to ma. Wydech z Cupry był za 2000. Dolicz 800zł do MG dojazd paliwo bramki... ja słyszałem o 2,4k za wydech do Cupry + zostawiony kat, dodaj do tej ceny drugi tłumik + kat i cena jest jak w MG (jak nie wyżej) a brzmienie jest jak dla mnie słabe, podobnie jak u aresa |
|
|
![]()
Post
#1043
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Wczoraj miałem okazję przekonać się na torze, jak bardzo Meganka jest nadsterowna.
W sumie to była seria okoliczności: nadsterowność, mokro, twarde slicki i ja zaspany nie zareagowałem w porę. Na swoje usprawiedliwienie mam, że to pierwszy raz na mokrym na semislickach Dunlop i się nie spodziewałem. W pierwszej rundzie wykręciłem 2 bączki. Najpierw od razu na pierwszym okrążeniu zapoznawczym, z ESP w trybie sport - który przeszkodził, a nie pomógł. A potem kolejny 2-3 okrążenia później już z wyłączonym ESP . W obu przypadkach jechałem dość powoli bo około 70 km/h i zarzucenie tyłu nie było spowodowane odpuszczeniem gazu. Wystarczyło zacieśnianie zakrętu przy słabej przyczepności tylnych opon. Co prawda mam je zjechane i to nierówno- przełożone z przodu, lewa poniżej markerów, ale nie to było decydujące. Bo jeden bączek był w prawo, drugi w lewo. Cenna nauka ![]() EDIT: nie było stojącej wody, a tylko trochę mokro po deszczu. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1044
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Wlasciwie to tylko wartosci na kolach sa wiarygodne. Bo to sa wartosci zmierzone. Wszystko inne to mniej lub bardziej dokladne obliczenia, a w niektorych przypadkach wrecz manipulacje. A Autotech też nie robi 'korekty' (w cudzysłowie, bo to jest lekko naciągane) DIN, czy po prostu każde badanie przeprowadza w idealnych warunkach (temp. powietrza, ciśnienie, temp. paliwa itd). CF: DIN = Correction Factor DIN ? ![]() Bo jeśli to pierwsze to różnica miedzy pomiarem na kołach a tak zwanym pomiarem na silniku nie jest tak duża. Z jednej strony masz różnego rodzaju opony, dopięcie pasami itd, a z drugiej masz kolejny pomiar i jego niedokładność, straty na przeniesieniu napędu nie mierzone na układzie obciążonym. |
|
|
![]()
Post
#1045
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Nie masz żadnego POMIARU na silniku, póki silnika nie wyjmiesz i nie zmierzysz go oddzielnie.
Dlatego twierdzę, że wartości na koła są najbardziej wiarygodne- bo zmierzone, pomimo różnych zmiennych czynników. Wszystko inne to obliczenia, a nie pomiary. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1046
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
![]() ![]() P=n*M/9550 [kW]!!! Ten post został edytowany przez k11: Thu, 30 Aug 2012 - 11:29
Powód Edycji: Jeszcze raz wygłosisz przekreśloną herezję i zacznę poważnie rozważać moderowanie Twoich wypowiedzi.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#1047
|
|
Super User Dołączył: Sat, 16 December 2006 Skąd: pl ![]() |
Ile oleju wchodzi do megane?
I 2 pytanko pomalu zaczynam myslec o zimowkach napewno chce je na seryjne 18 i pytanko w jaki rozmiar isc czy zostawic serie czy moze 225/40/18 a moze 225/45/18? I przede wszystkim jaka gume wybrac? Pozdro -------------------- Golf VII R 400+
|
|
|
![]()
Post
#1048
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 20 February 2012 Skąd: poznań ![]() |
polecam Vredestein Wintrac Extreme 225/40/18.
na śniegu bez zarzutu, na deszczu ok, na suchym rewelka:) |
|
|
![]()
Post
#1049
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
mAbZ przeczytałeś co napisałem? "tak zwanym pomiarem na silniku", czy mam napisać pomiarem który sumuje wartość na kołach i wartość w układzie nieobciążonym i dzięki temu np. niweluje błąd związany z przypięciem/dociskiem auta pasami.
Nie zwróciłeś chyba uwagi, że twój tuner też dokłada trochę obliczeń zanim zaserwuje Ci wynik, dokładnie takie same jak te na hamownii, która podaje moc 'na silniku' (jeszcze raz pisze, CF = Correction Factor DIN). ps. nie wiem o co chodzi z tym tunerem na tzw. Zachodzie, ale w Polsce sprzedało się 31 Focus'ów RS, jaka jest opłacalność takiego biznesu, żeby kupić auto za 120 tys, zrobić z niego demo cara na rynku gdzie ma się 15 może 20 klientów ? Trochę inne realia niż na tym twoim 'Zachodzie', ale to nie znaczy, że modyfikacje polskich tuner'ów na 370 KM są gorsze. |
|
|
![]()
Post
#1050
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 October 2003 Skąd: Wawa ![]() |
Ile oleju wchodzi do megane? I 2 pytanko pomalu zaczynam myslec o zimowkach napewno chce je na seryjne 18 i pytanko w jaki rozmiar isc czy zostawic serie czy moze 225/40/18 a moze 225/45/18? I przede wszystkim jaka gume wybrac? Pozdro O ile dobrze pamiętam, to łącznie z filtrem wchodzi 5,4 litra. Jak zmieniasz w aso i dajesz im swój olej, to najlepiej im dać bańkę 5 litrów i później samemu dolać... Ja raz dałem banki 5 i 1 litrową i asy mi wlały całość....... Co do opon, poprzednią zimę żona przelatała na dunlopach 3D, auto całe więc chyba dały radę ;-) -------------------- M3RS Cup Bluefin in. Summer <mode on>
|
|
|
![]()
Post
#1051
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Gdyby ci tunerzy potrafiący "wszystko" byli tacy dobrzy, to święciliby sukcesy na wspólnym, unijnym rynku,
zamiast płakać że polski rynek jest za mały. Może to oni są za cieńcy dla zewnętrznej konkurencji? Wspomniany przeze mnie szwedzki Autotech ma kilka własnych aut, m.in. Focus, Megane, C30 T5. Mała firma w małym kraju, weszła na wielki brytyjski rynek (poprzez JWR Racing). I święci sukcesy, wygrywa testy porównawcze. Poza tym, auta nie trzeba kupować, można leasingować... Bez tego, pierwsze egzemplarze należące do klientów siłą rzeczy będą robione metodą prób i błędów. Dlatego nie mając potwierdzonego tunera, który dany model już robił i potwierdzono to w jakiś niezależnych testach, optowałbym np. za Bluefinem. To Plug & Play, ale wysyła się log + zgraną mapę i ją indywidualnie dostosowuje. Takie jest moje zdanie, ale nikomu przecież nie bronię robić jak uważa. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#1052
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 October 2006 Skąd: wawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1053
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 July 2011 Skąd: ZabrzE ![]() |
Będzie znów RedBull na handel jakby ktoś chciał
![]() |
|
|
![]()
Post
#1054
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
![]() ![]() P=n*M/9550 [kW]!!! Ten post został edytowany przez k11: Wczoraj, 11:29 Powód Edycji: Jeszcze raz wygłosisz przekreśloną herezję i zacznę poważnie rozważać moderowanie Twoich wypowiedzi. Naprawdę po tylu latach istnienia forum i hamowni są jeszcze wieloletni użytkownicy, którzy wierzą w MOC NA KOŁACH? Moc na kołach nawet na dwóch różnych hamowniach będzie różna, choćby z powodu budowy hamowni - w jednych auto stoi na jednej rolce, a na drugich miedzy rolkami (MAHA). Choćby ten fakt stoi w bezpośrednim związku ze stratami podczas hamowania. Ponadto na każdym biegu jest inna prędkość przy danych obrotach (chyba że to tez jest nie do końca jasne), a prędkość ma również bezpośredni związek ze stratami. Podobnie opony: na zimowych będą inne, na letnich inne, na Toyo 888 jeszcze inne opory. W tym samym samochodzie na tej samej hamowni będą trzy różne wyniki na kołach - który jest prawdziwszy? Modowi polecam wycofanie komentarza, póki nie wszyscy go przeczytali... |
|
|
![]()
Post
#1055
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Masz sporo racji, ale pienić się nie musisz. Czas by tunerzy zaopatrzyli się w Rototest jednym słowem
![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#1056
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Tylko wtedy będzie moc na piastach a nie na kołach - również słabo miarodajne, ponadto trudność w obsłudze mnie przeraża...
|
|
|
![]()
Post
#1057
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Chodzi mi o porównanie modów silnika i osprzętu bez wyjmowania go z budy. Ktoś robi mody A, inny robi mody B i różnice widać. A to, że uniknę w ten sposób błędu wynikającego z różnych opon jest dla mnie zaletą. Przecież trąbi się o tym od dawna: cyferkami się nie jeździ, więc nie ważne gdzie mierzymy. Ważne, żeby wyniki były porównywalne!
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#1058
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
No znowu powrót do korzeni czyli metoda pomiaru. Hamownia w czasie wybiegu zmierzy straty z napędu i doda je do mocy na silniku. I na różnych kołach i biegach różne straty zostaną dodane do wyniku. Tym samym jest to pomiar miarodajny.
Rototest też ma straty. I też je dodaje do mocy na silniku. |
|
|
![]()
Post
#1059
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Zgadzam się, ale sądzę, że Rototest będzie dokładniejszy, choćby ze względu na właście pracę opon i różne napięcie pasów przy rozpędzaniu i wybiegu.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#1060
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Zapraszam na zawody w Kąkolewie 9 września, będzie właśnie hamownia Rototest i będzie możliwy pomiar mocy
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 14:36 |