Shoutbox 0 nowych PW 


141 Stron V  « < 51 52 53 54 55 > »   
Reply to this topicStart new topic
> [Foto+Film] Nowa Megane RS 250/265, premiera i track day
czesław
post Sat, 25 Aug 2012 - 17:08
Post #1041


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





W serii po dolocie miales 268 ps na kolach, piotrek vel sluger mial 245, po modach mial 279 czyli cale 11 koni wiecej, niz ty w serii z dolotem. Wychodzi na to ze jego modyfikacje to bubel, i generalnie dla 11 koni zrobil wydech, cooler i program. Chyba powinien czuc sie oszukany nie sadzisz?


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 25 Aug 2012 - 17:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
krz_p
post Sat, 25 Aug 2012 - 19:15
Post #1042


User
Dołączył: Tue, 05 July 2005
Skąd: Poznań





CYTAT(sebalenk @ Thu, 23 Aug 2012 - 17:51) *
krz_p głośno jest bo tak miało być. U MW i Aresa jest idealnie. Zresztą mi się Cupra też podoba. Nie Ma co porównywać z innymi wydechami skoro Mariusz ma na jednym tłumiku bo tak chciał. MG robi na dwóch.
Dlatego też nie ma co pisać że Kalińskiego ma sobie odpuszczać skoro "nasz klient nasz Pan" tak chciał to ma.
Wydech z Cupry był za 2000. Dolicz 800zł do MG dojazd paliwo bramki...


ja słyszałem o 2,4k za wydech do Cupry + zostawiony kat, dodaj do tej ceny drugi tłumik + kat
i cena jest jak w MG (jak nie wyżej)

a brzmienie jest jak dla mnie słabe, podobnie jak u aresa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Mon, 27 Aug 2012 - 09:38
Post #1043


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Wczoraj miałem okazję przekonać się na torze, jak bardzo Meganka jest nadsterowna.
W sumie to była seria okoliczności: nadsterowność, mokro, twarde slicki i ja zaspany nie zareagowałem w porę.
Na swoje usprawiedliwienie mam, że to pierwszy raz na mokrym na semislickach Dunlop i się nie spodziewałem.

W pierwszej rundzie wykręciłem 2 bączki. Najpierw od razu na pierwszym okrążeniu zapoznawczym,
z ESP w trybie sport - który przeszkodził, a nie pomógł. A potem kolejny 2-3 okrążenia później już z wyłączonym ESP .

W obu przypadkach jechałem dość powoli bo około 70 km/h i zarzucenie tyłu nie było spowodowane odpuszczeniem gazu.
Wystarczyło zacieśnianie zakrętu przy słabej przyczepności tylnych opon.
Co prawda mam je zjechane i to nierówno- przełożone z przodu, lewa poniżej markerów, ale nie to było decydujące.
Bo jeden bączek był w prawo, drugi w lewo. Cenna nauka blush.gif

EDIT: nie było stojącej wody, a tylko trochę mokro po deszczu.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Tue, 28 Aug 2012 - 11:45
Post #1044


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(mAbZ @ Wed, 22 Aug 2012 - 16:57) *
Wlasciwie to tylko wartosci na kolach sa wiarygodne.
Bo to sa wartosci zmierzone. Wszystko inne to mniej lub bardziej dokladne obliczenia, a w niektorych przypadkach wrecz manipulacje.

A Autotech też nie robi 'korekty' (w cudzysłowie, bo to jest lekko naciągane) DIN, czy po prostu każde badanie przeprowadza w idealnych warunkach (temp. powietrza, ciśnienie, temp. paliwa itd). CF: DIN = Correction Factor DIN ?
?
Bo jeśli to pierwsze to różnica miedzy pomiarem na kołach a tak zwanym pomiarem na silniku nie jest tak duża. Z jednej strony masz różnego rodzaju opony, dopięcie pasami itd, a z drugiej masz kolejny pomiar i jego niedokładność, straty na przeniesieniu napędu nie mierzone na układzie obciążonym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 28 Aug 2012 - 13:04
Post #1045


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Nie masz żadnego POMIARU na silniku, póki silnika nie wyjmiesz i nie zmierzysz go oddzielnie.
Dlatego twierdzę, że wartości na koła są najbardziej wiarygodne- bo zmierzone, pomimo różnych zmiennych czynników.

Wszystko inne to obliczenia, a nie pomiary.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Tue, 28 Aug 2012 - 13:34
Post #1046


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Tylko ze moc na kolach na kazdym bieg bedzie inna, ale spoko sluger wydal kase na darmo wink.gif A Ty miales super moda od super tunera wink.gif EOT

P=n*M/9550 [kW]!!!

Ten post został edytowany przez k11: Thu, 30 Aug 2012 - 11:29
Powód Edycji: Jeszcze raz wygłosisz przekreśloną herezję i zacznę poważnie rozważać moderowanie Twoich wypowiedzi.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pmarcin
post Tue, 28 Aug 2012 - 20:33
Post #1047


Super User
Dołączył: Sat, 16 December 2006
Skąd: pl





Ile oleju wchodzi do megane?
I 2 pytanko pomalu zaczynam myslec o zimowkach napewno chce je na seryjne 18 i pytanko w jaki rozmiar isc czy zostawic serie czy moze 225/40/18 a moze 225/45/18? I przede wszystkim jaka gume wybrac?
Pozdro


--------------------
Golf VII R 400+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Drabek
post Wed, 29 Aug 2012 - 08:21
Post #1048


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 February 2012
Skąd: poznań





polecam Vredestein Wintrac Extreme 225/40/18.
na śniegu bez zarzutu, na deszczu ok, na suchym rewelka:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Wed, 29 Aug 2012 - 09:21
Post #1049


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





mAbZ przeczytałeś co napisałem? "tak zwanym pomiarem na silniku", czy mam napisać pomiarem który sumuje wartość na kołach i wartość w układzie nieobciążonym i dzięki temu np. niweluje błąd związany z przypięciem/dociskiem auta pasami.
Nie zwróciłeś chyba uwagi, że twój tuner też dokłada trochę obliczeń zanim zaserwuje Ci wynik, dokładnie takie same jak te na hamownii, która podaje moc 'na silniku' (jeszcze raz pisze, CF = Correction Factor DIN).
ps. nie wiem o co chodzi z tym tunerem na tzw. Zachodzie, ale w Polsce sprzedało się 31 Focus'ów RS, jaka jest opłacalność takiego biznesu, żeby kupić auto za 120 tys, zrobić z niego demo cara na rynku gdzie ma się 15 może 20 klientów ? Trochę inne realia niż na tym twoim 'Zachodzie', ale to nie znaczy, że modyfikacje polskich tuner'ów na 370 KM są gorsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GlennBp
post Wed, 29 Aug 2012 - 09:50
Post #1050


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 October 2003
Skąd: Wawa





CYTAT(Pmarcin @ Tue, 28 Aug 2012 - 20:33) *
Ile oleju wchodzi do megane?
I 2 pytanko pomalu zaczynam myslec o zimowkach napewno chce je na seryjne 18 i pytanko w jaki rozmiar isc czy zostawic serie czy moze 225/40/18 a moze 225/45/18? I przede wszystkim jaka gume wybrac?
Pozdro


O ile dobrze pamiętam, to łącznie z filtrem wchodzi 5,4 litra.
Jak zmieniasz w aso i dajesz im swój olej, to najlepiej im dać bańkę 5 litrów i później samemu dolać...
Ja raz dałem banki 5 i 1 litrową i asy mi wlały całość.......
Co do opon, poprzednią zimę żona przelatała na dunlopach 3D, auto całe więc chyba dały radę ;-)


--------------------
M3RS Cup Bluefin in. Summer <mode on>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Wed, 29 Aug 2012 - 09:54
Post #1051


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Gdyby ci tunerzy potrafiący "wszystko" byli tacy dobrzy, to święciliby sukcesy na wspólnym, unijnym rynku,
zamiast płakać że polski rynek jest za mały. Może to oni są za cieńcy dla zewnętrznej konkurencji?

Wspomniany przeze mnie szwedzki Autotech ma kilka własnych aut, m.in. Focus, Megane, C30 T5.
Mała firma w małym kraju, weszła na wielki brytyjski rynek (poprzez JWR Racing).
I święci sukcesy, wygrywa testy porównawcze. Poza tym, auta nie trzeba kupować, można leasingować...

Bez tego, pierwsze egzemplarze należące do klientów siłą rzeczy będą robione metodą prób i błędów.
Dlatego nie mając potwierdzonego tunera, który dany model już robił i potwierdzono to w jakiś niezależnych testach,
optowałbym np. za Bluefinem. To Plug & Play, ale wysyła się log + zgraną mapę i ją indywidualnie dostosowuje.

Takie jest moje zdanie, ale nikomu przecież nie bronię robić jak uważa.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
microlot
post Wed, 29 Aug 2012 - 11:54
Post #1052


Super User
Dołączył: Tue, 17 October 2006
Skąd: wawa





CYTAT(Drabek @ Wed, 29 Aug 2012 - 08:21) *
polecam Vredestein Wintrac Extreme 225/40/18.
na śniegu bez zarzutu, na deszczu ok, na suchym rewelka:)


Potwierdzam, co prawda miałem w 20" i RWD ale naprawdę dobrze się spisuje guma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bzyku_flashi
post Thu, 30 Aug 2012 - 09:53
Post #1053


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 July 2011
Skąd: ZabrzE





Będzie znów RedBull na handel jakby ktoś chciał smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Fri, 31 Aug 2012 - 11:36
Post #1054


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT(czesław @ Tue, 28 Aug 2012 - 13:34) *
Tylko ze moc na kolach na kazdym bieg bedzie inna, ale spoko sluger wydal kase na darmo wink.gif A Ty miales super moda od super tunera wink.gif EOT

P=n*M/9550 [kW]!!!

Ten post został edytowany przez k11: Wczoraj, 11:29
Powód Edycji: Jeszcze raz wygłosisz przekreśloną herezję i zacznę poważnie rozważać moderowanie Twoich wypowiedzi.


Naprawdę po tylu latach istnienia forum i hamowni są jeszcze wieloletni użytkownicy, którzy wierzą w MOC NA KOŁACH?
Moc na kołach nawet na dwóch różnych hamowniach będzie różna, choćby z powodu budowy hamowni - w jednych auto stoi na jednej rolce, a na drugich miedzy rolkami (MAHA). Choćby ten fakt stoi w bezpośrednim związku ze stratami podczas hamowania. Ponadto na każdym biegu jest inna prędkość przy danych obrotach (chyba że to tez jest nie do końca jasne), a prędkość ma również bezpośredni związek ze stratami. Podobnie opony: na zimowych będą inne, na letnich inne, na Toyo 888 jeszcze inne opory. W tym samym samochodzie na tej samej hamowni będą trzy różne wyniki na kołach - który jest prawdziwszy?

Modowi polecam wycofanie komentarza, póki nie wszyscy go przeczytali...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 31 Aug 2012 - 17:13
Post #1055


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Masz sporo racji, ale pienić się nie musisz. Czas by tunerzy zaopatrzyli się w Rototest jednym słowem smile.gif


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Fri, 31 Aug 2012 - 17:17
Post #1056


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





Tylko wtedy będzie moc na piastach a nie na kołach - również słabo miarodajne, ponadto trudność w obsłudze mnie przeraża...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 31 Aug 2012 - 17:44
Post #1057


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Chodzi mi o porównanie modów silnika i osprzętu bez wyjmowania go z budy. Ktoś robi mody A, inny robi mody B i różnice widać. A to, że uniknę w ten sposób błędu wynikającego z różnych opon jest dla mnie zaletą. Przecież trąbi się o tym od dawna: cyferkami się nie jeździ, więc nie ważne gdzie mierzymy. Ważne, żeby wyniki były porównywalne!


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Fri, 31 Aug 2012 - 17:52
Post #1058


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





No znowu powrót do korzeni czyli metoda pomiaru. Hamownia w czasie wybiegu zmierzy straty z napędu i doda je do mocy na silniku. I na różnych kołach i biegach różne straty zostaną dodane do wyniku. Tym samym jest to pomiar miarodajny.
Rototest też ma straty. I też je dodaje do mocy na silniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 31 Aug 2012 - 18:48
Post #1059


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Zgadzam się, ale sądzę, że Rototest będzie dokładniejszy, choćby ze względu na właście pracę opon i różne napięcie pasów przy rozpędzaniu i wybiegu.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jerzu
post Fri, 31 Aug 2012 - 19:41
Post #1060


User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Łódź





Zapraszam na zawody w Kąkolewie 9 września, będzie właśnie hamownia Rototest i będzie możliwy pomiar mocy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

141 Stron V  « < 51 52 53 54 55 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 14:36