Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Swap bmw e30 m54b30
DAWI2005
post Fri, 25 May 2012 - 21:46
Post #21


Rookie
Dołączył: Sat, 01 April 2006
Skąd: kraków





odnowie troszke temat smile.gif zmiesci sie M54b30 z serwem od M40 w jednek komorze , czy trzeba wymienic na mniejsze podwojne od E30 IX albo E32 3L ?!??

Oczywiscie w E30 smile.gifsmile.gifsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 25 May 2012 - 21:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Misior
post Sat, 26 May 2012 - 11:26
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Zależy od ustawienia silnika ale u mnie w ISie się nie mieściło.
Jakbyś miał problemy z zakupem podwójnego serwa to kup od vectry B. Pasuje idealnie i jest sporo mniejsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sat, 26 May 2012 - 13:14
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





A nie chodziło Ci czasem o Omegę B? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DAWI2005
post Sat, 26 May 2012 - 16:01
Post #24


Rookie
Dołączył: Sat, 01 April 2006
Skąd: kraków





Podaje co dzisiaj nabyłem:) LUSAS 3433-1162574 jest to podwójne servo o prawie 7 centow mniejsce w obwodzie i powinno byc lalunia, ale czy dobre to dopiero napiszę w poniedizłek, dla ułatwienia na przysżłosc mozecie pomoc w rozkodowaniu numeru bo z tego co wyszukałem na niemcach jest to od 2,5TDS E34 jednak w ETK TDS ma pojedyncze ..... wink.gif huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sat, 26 May 2012 - 17:17
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Ludzie montują do e30 serwo od IX albo e34 (podwójne, nie pamiętam, w których wersjach występowało) oraz od Omegi B - takie samo ponoć, jak w e34. Oryginalne serwo z e30 ma 10 cali średnicy, podwójne (ix, e34, Omega B ) 8 i 9 (1 i 2 cylinder serwa) cali, z tym że trzeba rozwiercić otwory mocujące w grodzi (albo nawiercić jeden nowy). Opcją jest jeszcze serwo z Renault Clio 1 i Renault 19 (średnica 7 cali), do którego podejdzie pompa hamulcowa od e30, z tym że trzeba podobno dać dystans między pompę a serwo (niewiele, kilka mm), ewentualnie serwo + pompa od Audi A4 I generacji (podwójne, z wersji kontynentalnej, średnica to 7 i 8 cali, z anglika jest o cal większe), tyle że pompa od Audi ma gwinty M12, a przewody hamulcowe od e30 - M10. Trzeba zarobić nowe końcówki. Aha, przy serwie z Renówek i A4 nie trzeba wiercić nic w ścianie grodziowej - wszystko pasuje. Przy każdym z ww. serw trzeba też nieco przerobić trzpień mocujący do pedału hamulca.
Dawi, to co nabyłeś to serwo od e34 tds touring, jest ono podwójne (nie sugeruj się rysunkiem w ETK) i ma średnicę 8 i 9 cali.

Ja u siebie mam zestaw z A4 taki jak wyżej opisałem, silnik m52, łapy z e36, poduszki z e34 i wygląda to w ten sposób:

Spooro miejsca, silnik nie jest przechylony (tak jak to niektórzy robią - po jednej stronie poduchy z e34, po drugiej - e30+parę podkładek).

Jeszcze jedna rzecz - pompa hamulcowa od A4 ma większą średnicę, a cały ten zestaw (serwo + pompa) był montowany nawet w S4, więc o wydajność nie ma się co raczej obawiać smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DAWI2005
post Sat, 26 May 2012 - 20:19
Post #26


Rookie
Dołączył: Sat, 01 April 2006
Skąd: kraków





Slicznie siedzi twoje servo od razu przy grodzii i nie zabiera cennego miejsca dla dolotu tego własnie potrzebuje wink.gif

Moje servo na dzien dzisiejszy jest juz zawiezione do serwisu i nie mam jak zmierzyc, ale na pewno bedzie bardziej odstawac od grodzi bo jest tam jakas nakładka aluminiowa (dystans, fachowo jakos sie nazywa biggrin.gif ) ktory musze sprawdzic czy nie dało by sie zlikwidowac. W ostatecznosci allegro i twój sprawdzony project smile.gifsmile.gif

Ps. co do "podkładek" owszem i daja w M52 po lewej stronie centymetrowa i trosze RZEŻBY kolektorka biggrin.gif biggrin.gif Ale nie kazdy rozumie co to BMW i pozostaje tylko popatrzeć rozłozyć rece i powiedzieć fajnie tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 27 May 2012 - 00:02
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Dystans się od serwa odkręca wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DAWI2005
post Sun, 27 May 2012 - 06:46
Post #28


Rookie
Dołączył: Sat, 01 April 2006
Skąd: kraków





Tylko z tego co na pierwszy rzut oka widziałem roznica była albo w rozstawie srób, albo w jej ilosci cztery dziory w grodzi dwie sroby na serwie po sciagnieciu przystawki mellow.gif
Ale by pomagac a nie domniemywac, do biggrin.gif dorwe ja i sprawdze na spokojnie w poniedziałek, bo sobota to za krotki czas zwłaszcza dla zapalonego swapowicza biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DAWI2005
post Mon, 28 May 2012 - 12:54
Post #29


Rookie
Dołączył: Sat, 01 April 2006
Skąd: kraków





Tak jak post wszesniej pisałem tak tez jest :0 Serwo stare trzymało sie grodzi na czterech srobach, a nowe po zdjeciu podkładki dystansujacej na dwoch .
Moje pytanie: jesli sciagne dystans to czy serwo moze sie trzymac , utrzyma sie na dwoch sróbach ?!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 28 May 2012 - 18:53
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Musi się utrzymać na dwóch śrubach tongue.gif
Numery mojego serwa to 483612105. Nie pamiętam już, czy trzeba skracać trzpień, czy nie (chyba tak, ale nie jestem pewien), na pewno trzeba dać inną końcówkę do mocowania pedału - oryginalna z Audi opiera się na zupełnie innej zasadzie działania. Będziesz też najprawdopodobniej potrzebować jakiś inny zbiorniczek na płyn hamulcowy. Niestety, nie powiem Ci, od jakiego auta ja mam, bo po prostu nie wiem smile.gif W każdym razie, ma nieduży rozstaw i nie ma odejścia do wysprzęglika (wysprzęglik mam "zasilany" płynem z osobnego zbiorniczka, ori BMW - e34 540i).
W razie czego, poproś sprzedawcę, żeby zmierzył obwód. No i wystrzegaj się serw z "anglików" - kiedyś robiłem rozkminę totalną serw nadających się do swapu i wyszło mi, że w A4 RHD serwo, mimo, że też dwukomorowe, ma średnicę 8 i 9 cali, a w LHD - 7 i 8 cali.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 29 May 2012 - 08:23
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(maaaad @ Sat, 26 May 2012 - 13:14) *
A nie chodziło Ci czasem o Omegę B? wink.gif

Nie. Miałem w m54 serwo z vectry B i pasowało do grodzi idealnie z tym że jeden otwór na przewód ma M12x1 a nie obydwie M10x1 jak w e30 ale to najmniejszy problem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DAWI2005
post Wed, 30 May 2012 - 19:17
Post #32


Rookie
Dołączył: Sat, 01 April 2006
Skąd: kraków





Serwo przykreciłem na RAZIE na podkładce aby pewniej siedziło w grodzi na 4 srobach, jednak nie mam jak jeszcze sprawdzic czy zmiesci sie z Kolektorkiem, poki co wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe miedzine i elastyczne bo groziła im agonia a w piatem byc moze beda pierwsze przymiarki silniczka do SRW wink.gif .

W nastepnej kolejnosci po silniku bede starał sie dobrac skrzynie, i oczywisie rozkmina tongue.gif stoja mi dwie jedna od
e36 numer 2200,022598 bodajze od 2,0l (ale tez wyczytałem ze w 1,6 była montowana) i druga
od M54 numer 1,053401,148
ktora wybrac jakie są roznice w przełozeniach, bo na pewno musze z e46 przerabiac krzyzaka, ale czy ta z E36 wytrzyma 300mometu i przedkosci STRZAŁY ?! huh.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Wed, 30 May 2012 - 19:45
Post #33


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Od 2,0 e36 skrzynia będzie trochę za słaba.To będzie mały Getrag.Najlepiej wrzuć skrzynię ZF s5d320z montowana była w 2,5 i 2,8 e34,e36 i e39.Ewentualnie Getraga ale tego większego z e46 s5d 250g.Getrag ma mniejszy krzyżak do wału.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Wed, 30 May 2012 - 23:16
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





320z to tylko 328i i M3 3.0 ,a z kolei w 525i e34 było 310z ale trzeba patrzeć bo i chyba 250z było w E34 więc najlepiej patrzeć po numerkach w realoem smile.gif


Patrząc na temat K64 i jego ~500 konnego M50 oraz skrzyni Getraga z M40 montuj tą która jest w lepszym stanie tongue.gif

Pamiętaj że duże ZF'y to z reguły duży krzyżak czyli wał albo 324td albo 325e albo 328i E36. (i TDS chyba ale ręki uciąć nie dam)


E36 2.5 ma Getraga na mały krzyżak więc powinno pomóc skrócenie na klinie w połowie, a jak wał nadal za długi to szukać krótszego wału z E30 325i.


I tak w temacie skrzyń to:

Montując skrzynie z M40/M42 E30 (pasuje idealnie bez przerabiania łapy pod nią) dyfer dobierasz jak do E30 czyli te deczko krótsze z racji przełożenia 5 biegu 0.81 :1 (np. seria 325i 3.73-3.91)

Z kolei przy skrzyniach z E36 (dowolnych - M50,M52,M40,M42,M43) już trzeba szukać dłuższych przełożeń z racji 5 biegu 1.00 :1 (325i 3.15, 3.23 dla 525i)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DAWI2005
post Thu, 31 May 2012 - 22:26
Post #35


Rookie
Dołączył: Sat, 01 April 2006
Skąd: kraków





Dżinks za bardzo pomocne info :0 W takim razie montuje duzego ZFka chociaz bedzie troszke wiecej zabawy z duzym krzyzakiem, ale mysle ze pewniej i bezpieczniej na przyszłosc cool.gif Chodz kusi Gertrag bo to tylko kilka srobek i " jazda" biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Fri, 01 Jun 2012 - 07:01
Post #36


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





320z nie tylko był w 328 i M3.Mam w swoim 323 touring 320z fabrycznie.Pozatym w 323 i 325 e39 touring itd.Wszystko jest podane w ETK.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DAWI2005
post Mon, 09 Jul 2012 - 18:23
Post #37


Rookie
Dołączył: Sat, 01 April 2006
Skąd: kraków





Panowie/Panie smile.gifsmile.gif silnik siedzi skrzynia zaczepiona i pytanko, jak zmienic z prawej (angol) na lewa położenie lewarka, wybieraka ?! Można poprostu zmienic wybierak na europe i bedzie git czy, trzeba giac i spawac dopasowywac aby JAKOS było... Dodam że na chwile obecna wybrałem rzemiosło i mam zero na 5 biegu, co w cale mnie nie cieszy ;(sad.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 13 Jul 2012 - 08:23
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Zależy jak masz wsadzone. Jak tak że mieści Ci się oryginalny wybierak i jego aluminiowy wspornik to zmień na eu. Ja u siebie miałem cofnięty silnik i musiałem skracać ww elementy to sobie pospawałem tak jak mi potrzeba było.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 05:23