![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 April 2006 Skąd: kraków ![]() |
odnowie troszke temat
![]() Oczywiscie w E30 ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Zależy od ustawienia silnika ale u mnie w ISie się nie mieściło.
Jakbyś miał problemy z zakupem podwójnego serwa to kup od vectry B. Pasuje idealnie i jest sporo mniejsze. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
A nie chodziło Ci czasem o Omegę B?
![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 April 2006 Skąd: kraków ![]() |
Podaje co dzisiaj nabyłem:) LUSAS 3433-1162574 jest to podwójne servo o prawie 7 centow mniejsce w obwodzie i powinno byc lalunia, ale czy dobre to dopiero napiszę w poniedizłek, dla ułatwienia na przysżłosc mozecie pomoc w rozkodowaniu numeru bo z tego co wyszukałem na niemcach jest to od 2,5TDS E34 jednak w ETK TDS ma pojedyncze .....
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Ludzie montują do e30 serwo od IX albo e34 (podwójne, nie pamiętam, w których wersjach występowało) oraz od Omegi B - takie samo ponoć, jak w e34. Oryginalne serwo z e30 ma 10 cali średnicy, podwójne (ix, e34, Omega B ) 8 i 9 (1 i 2 cylinder serwa) cali, z tym że trzeba rozwiercić otwory mocujące w grodzi (albo nawiercić jeden nowy). Opcją jest jeszcze serwo z Renault Clio 1 i Renault 19 (średnica 7 cali), do którego podejdzie pompa hamulcowa od e30, z tym że trzeba podobno dać dystans między pompę a serwo (niewiele, kilka mm), ewentualnie serwo + pompa od Audi A4 I generacji (podwójne, z wersji kontynentalnej, średnica to 7 i 8 cali, z anglika jest o cal większe), tyle że pompa od Audi ma gwinty M12, a przewody hamulcowe od e30 - M10. Trzeba zarobić nowe końcówki. Aha, przy serwie z Renówek i A4 nie trzeba wiercić nic w ścianie grodziowej - wszystko pasuje. Przy każdym z ww. serw trzeba też nieco przerobić trzpień mocujący do pedału hamulca.
Dawi, to co nabyłeś to serwo od e34 tds touring, jest ono podwójne (nie sugeruj się rysunkiem w ETK) i ma średnicę 8 i 9 cali. Ja u siebie mam zestaw z A4 taki jak wyżej opisałem, silnik m52, łapy z e36, poduszki z e34 i wygląda to w ten sposób: ![]() Spooro miejsca, silnik nie jest przechylony (tak jak to niektórzy robią - po jednej stronie poduchy z e34, po drugiej - e30+parę podkładek). Jeszcze jedna rzecz - pompa hamulcowa od A4 ma większą średnicę, a cały ten zestaw (serwo + pompa) był montowany nawet w S4, więc o wydajność nie ma się co raczej obawiać ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 April 2006 Skąd: kraków ![]() |
Slicznie siedzi twoje servo od razu przy grodzii i nie zabiera cennego miejsca dla dolotu tego własnie potrzebuje
![]() Moje servo na dzien dzisiejszy jest juz zawiezione do serwisu i nie mam jak zmierzyc, ale na pewno bedzie bardziej odstawac od grodzi bo jest tam jakas nakładka aluminiowa (dystans, fachowo jakos sie nazywa ![]() ![]() ![]() Ps. co do "podkładek" owszem i daja w M52 po lewej stronie centymetrowa i trosze RZEŻBY kolektorka ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Dystans się od serwa odkręca
![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 April 2006 Skąd: kraków ![]() |
Tylko z tego co na pierwszy rzut oka widziałem roznica była albo w rozstawie srób, albo w jej ilosci cztery dziory w grodzi dwie sroby na serwie po sciagnieciu przystawki
![]() Ale by pomagac a nie domniemywac, do ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 April 2006 Skąd: kraków ![]() |
Tak jak post wszesniej pisałem tak tez jest :0 Serwo stare trzymało sie grodzi na czterech srobach, a nowe po zdjeciu podkładki dystansujacej na dwoch .
Moje pytanie: jesli sciagne dystans to czy serwo moze sie trzymac , utrzyma sie na dwoch sróbach ?! |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Musi się utrzymać na dwóch śrubach
![]() Numery mojego serwa to 483612105. Nie pamiętam już, czy trzeba skracać trzpień, czy nie (chyba tak, ale nie jestem pewien), na pewno trzeba dać inną końcówkę do mocowania pedału - oryginalna z Audi opiera się na zupełnie innej zasadzie działania. Będziesz też najprawdopodobniej potrzebować jakiś inny zbiorniczek na płyn hamulcowy. Niestety, nie powiem Ci, od jakiego auta ja mam, bo po prostu nie wiem ![]() W razie czego, poproś sprzedawcę, żeby zmierzył obwód. No i wystrzegaj się serw z "anglików" - kiedyś robiłem rozkminę totalną serw nadających się do swapu i wyszło mi, że w A4 RHD serwo, mimo, że też dwukomorowe, ma średnicę 8 i 9 cali, a w LHD - 7 i 8 cali. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 April 2006 Skąd: kraków ![]() |
Serwo przykreciłem na RAZIE na podkładce aby pewniej siedziło w grodzi na 4 srobach, jednak nie mam jak jeszcze sprawdzic czy zmiesci sie z Kolektorkiem, poki co wymieniłem wszystkie przewody hamulcowe miedzine i elastyczne bo groziła im agonia a w piatem byc moze beda pierwsze przymiarki silniczka do SRW
![]() W nastepnej kolejnosci po silniku bede starał sie dobrac skrzynie, i oczywisie rozkmina ![]() e36 numer 2200,022598 bodajze od 2,0l (ale tez wyczytałem ze w 1,6 była montowana) i druga od M54 numer 1,053401,148 ktora wybrac jakie są roznice w przełozeniach, bo na pewno musze z e46 przerabiac krzyzaka, ale czy ta z E36 wytrzyma 300mometu i przedkosci STRZAŁY ?! ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Od 2,0 e36 skrzynia będzie trochę za słaba.To będzie mały Getrag.Najlepiej wrzuć skrzynię ZF s5d320z montowana była w 2,5 i 2,8 e34,e36 i e39.Ewentualnie Getraga ale tego większego z e46 s5d 250g.Getrag ma mniejszy krzyżak do wału.
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
320z to tylko 328i i M3 3.0 ,a z kolei w 525i e34 było 310z ale trzeba patrzeć bo i chyba 250z było w E34 więc najlepiej patrzeć po numerkach w realoem
![]() Patrząc na temat K64 i jego ~500 konnego M50 oraz skrzyni Getraga z M40 montuj tą która jest w lepszym stanie ![]() Pamiętaj że duże ZF'y to z reguły duży krzyżak czyli wał albo 324td albo 325e albo 328i E36. (i TDS chyba ale ręki uciąć nie dam) E36 2.5 ma Getraga na mały krzyżak więc powinno pomóc skrócenie na klinie w połowie, a jak wał nadal za długi to szukać krótszego wału z E30 325i. I tak w temacie skrzyń to: Montując skrzynie z M40/M42 E30 (pasuje idealnie bez przerabiania łapy pod nią) dyfer dobierasz jak do E30 czyli te deczko krótsze z racji przełożenia 5 biegu 0.81 :1 (np. seria 325i 3.73-3.91) Z kolei przy skrzyniach z E36 (dowolnych - M50,M52,M40,M42,M43) już trzeba szukać dłuższych przełożeń z racji 5 biegu 1.00 :1 (325i 3.15, 3.23 dla 525i) |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 April 2006 Skąd: kraków ![]() |
Dżinks za bardzo pomocne info :0 W takim razie montuje duzego ZFka chociaz bedzie troszke wiecej zabawy z duzym krzyzakiem, ale mysle ze pewniej i bezpieczniej na przyszłosc
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
320z nie tylko był w 328 i M3.Mam w swoim 323 touring 320z fabrycznie.Pozatym w 323 i 325 e39 touring itd.Wszystko jest podane w ETK.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 01 April 2006 Skąd: kraków ![]() |
Panowie/Panie
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Zależy jak masz wsadzone. Jak tak że mieści Ci się oryginalny wybierak i jego aluminiowy wspornik to zmień na eu. Ja u siebie miałem cofnięty silnik i musiałem skracać ww elementy to sobie pospawałem tak jak mi potrzeba było.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 05:23 |