![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 28 March 2009 ![]() |
Jeszcze kilka pytań: * po co elektryka 24V? * czy warto montować okna (światło dzienne)? Czy poprzestać na świetlówkach? * czy drzwi garażowe "starego typu" dwuskrzydłowe to odpowiedni wybór? Automatyczne wysuwane/uchylane/rolety wydają się ok ale do autka często używanego. Drzwi oczywiście otulone izolacją jak się da. * wentylacje jednak bym chciał, żeby na przykład zimą wrót nie otwierać kiedy coś spawam. Albo jak autko opalę. Jak to powinno wyglądać w praktyce? Jakieś "okap kuchenny"? a potem rura elastyczna i kratka z mechanicznym wyciągaczem? * 24V jest bezpieczniejsze niżeli 230V i Cie nie zabije * jeśli spędzasz dużo czasu to warto okno wstawić, choć drzwi mozna otworzyć i przez nie światło wpada również - o świetlówkach też da się żyć * jak chcesz spawać to okap Ci nie styknie, do rury wydechowej możesz zamontować turbinę i wąż elastyczny |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Ja wiem, że to przydomowy garaż, ale niektóre przepisy wymagane wobec warsztatów mają uzasadnienie. Np minimalna długość kanału to chyba 6,75m i wyjścia z obi stron (z jednej wystarczy drabinka), wymuszona wentylacja kanału i najważniejsze - absolutny zakaz montowania w kanale gniazdek z napięciem wyższym niż 24V. Ogólnie polecam używac jak najwięcej urządzen pneumatycznych w miejsce elektrycznych, właśnie ze względu na BHP.
Do podnoszenie silników żyrafa jest bez porównania wygodniejsza niż wyciąg pod sufitem. Moim zdaniem najfajniej robi się na dwukolumnowym podnośniku, bo masz dojście do całego auta. Kanał tego nie zapewnia, za to umożliwia dostęp jednocześnie z dołu i z góry. Ale dwukolumnówka wymaga porzędnego fundamentu albo ramy "H". -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Mon, 05 April 2004 Skąd: Kielce ![]() |
koniecznie min. 2 gniazdka 230V powinny znaleźć się w środku , jeżeli planujesz mieć w garażu siłę , to też możesz jedno gniazdo tam umieścić. w tym wypadku nikt ci nie podpisze odbioru tego domu, wszystko co w piwnicach/garażach powinno miec zwiększona odporność na wilgoć to co poniżej podłogi czyli w kanale 12/24V a to po to abyś dłubał przy samochodzie nie tylko 1 raz... |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
jeśli chcesz aby był to Twój ostatni pobyt w kanale to wporządku przeciez jak bedzie wypuszczac borygo z chlodnicy to chyba nie bedzie kapac po 380V ![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
* po co elektryka 24V? Cała się nie uda, bo nie ma pewnie narzędzi. Ale dawniej robiło się oświetlenie 24V ze względów bezpieczeństwa -- jak zbijesz lampę, żeby Cię nie popieściło. Dziś są LED-y, więc zbicie lampy nie jest tak niebezpieczne. CYTAT * wentylacje jednak bym chciał, żeby na przykład zimą wrót nie otwierać kiedy coś spawam. Albo jak autko opalę. Jak to powinno wyglądać w praktyce? Jakieś "okap kuchenny"? a potem rura elastyczna i kratka z mechanicznym wyciągaczem? Jakiś konkretny wyciąg plus elastyczna rura na wydech, jakbyś chciał odpalić auto w zamkniętym garażu. Duży garaż/warsztat implikuje miejsce na podnośnik. Kilka tyś to raptem koszt kilku metrów kwadratowych takiego garażu. A i zawsze możesz kupić jakiś 4-kolumnowy i na nim jakieś auto trzymać ![]() Ale podnośnik to nie tylko +metr w każdą stronę, również przynajmniej plus dwa metry w górę. A to oznacza dużo wiecej materiału, problem z włączeniem garażu w bryłe domu i większe wydatki na grzanie. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 11 February 2006 Skąd: z za drzwi ![]() |
A nie zbiór odpowiedzi na pytania autora tematu? ![]() Wiesz...nie wypowiadam się autorytarnie w tematach mechanicznych bo... nie mam doświadczenia i wykształcenia które predysponowały by mnie do takich wypowiedzi, stad z rozrzewnieniem i przymrużeniem oka traktuje wypowiedzi w tym wątku przytoczone (moja branża, terminologia itp)... Jeżeli jednak ktoś stara się na tej podstawie wyrobić sobie zdanie i podjąć decyzje za ..ok 10-20k pln to tak... radzę by frytki smażył na kujawskim, a do silnika lał castrol.. odnośnie porad to wyjaśnijmy sobie jasno: budownictwo to nie mechanika, tu doświadczenia własne, są NIE miarodajne. Czynniki zewnętrzne mają tak szerokie spektrum że rozwiązania które ktoś gdzieś przećwiczył na własnej skórze mogą okazać się co najmniej bublem dla kogo innego (gorzej jak zagrożeniem). Moja rada: wydać pare stów na projektanta i zrobić inwestycje za parę tysięcy z nogami i rączkami.. Nie reklamuję tym samym własnych usług. By była jasność robię dużo większe projekty, acz pamięta bardzo dobrze błędy i doświadczenia właśnie takich wynalazków. By nie było OT: Garaż dwustanowiskowy powinien mieć powierzchnie około 52-55 metrów. Przy czym dla majsterkowiczów nie bał bym się zaproponować rozwiązania 60-65m. M2 garażu to około 2k pln wykonawczo, stąd za 10-15k mamy luksus powierzchni. Nie zaproponował bym również instalacji odwodnienia z separacją a jedynie rynnę zbiorczą dla nieczystości i ogrzewanie elektryczne podłączone "na stałe"...ale co ja wiem, przecież jestem jakiś jełopowatym architektem a nie złotą rączką od wszystkiego. -------------------- e30 drift toy in progress
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
No, jeśli metr kwadratowy garażu kosztuje 2000, to za 10000 będzie ich aż pięć, ale ja tam architektem nie jestem :>
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
LOL...
Ancymon- to też "moja" branża i zgadzam sie z tym co powiedziałeś w poprzednim poście ale odnośnie zbioru porad się nie zgodzę- tego typu rzeczy maksymalnie ułatwiają sprawę zarówno właścicielowi jak i konstruktorowi/architektowi. Na etapie wykonywania planów inwestor wie czego chce konkretnie a architekt na podstawie tego może sobie dowolnie ukształtować przestrzeń i wymiary aby wszystko było ok. Co do farelki - miałem na myśli obojętnie jaki grzejnik elektryczny. Odnośnie uwzględnienia w planach kanału jako możliwość- jak najbardziej za- niektóre gminy mają jakieś pieprzone przepisy ekologiczne, gdzie np nie da się czegoś zrobić bez jakiś tam rozwiązań (przykładowo odpływ z kanału z separatorem...) IMO- lepiej zebrać tutaj jak to się wyraziłeś "przepisy na smażenie" a właściciel to pozbiera i da architektowi do zaplanowania pod konkretną działkę itd. niż projektować zdalnie mając za przeproszeniem g...niane pojęcie o tym jak wygląda działka, dom i bez konkretnej rozmowy z inwestorem... -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Ja jeszcze tylko chciałem zauważyć, że jeśli wziąć do ręki pierwszy-lepszy katalog domów, to większość projektów, nawet w przypadku w wypaśnych rezydencji z mega hajędowym dizajnem (np. dworek polski z nowoczesnymi akcentami z aluminium i szkła), przewiduje około 32m kwadratowych na dwa auta (a nie, jak podaje Ancymon, 52-55).
Więc chyba lepiej mieć na dzień dobry jakiś pomysł na swój, niż dać sobie wcisnąć cudaka od architekta, będąc przekonanym że wszystko jest OK. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
wlasnie te 32m sa w projekcie na ktory sie napalamy (żaden hajędowy dworek). Prawie kwadrat.
Dla mnie powinno starczyć. Na zdjęciu poniżej garaż ojca: od ściany do krawędzi kanału (stół+wolna przestrzeń) 3 metry + 1m kanału, zostałoby prawie 2 metry z drugiej strony na szafki i troche wolnego. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wieślandia Podwarszawska ![]() |
Nie jestem architektem ani fachmanem od BHP , wiem tyle że jeżeli w kanale nie ma wilgoci lub stojącej wody to zrobione z głową gniazdko 230v chyba nie jest takim olbrzymim zagrożeniem. Piszę chyba - bo może jest tylko o tym nie wiem. Mam tak u siebie i odpukać od ładnych paru lat nic się nie stało. Mam założone solidne lampy z kratką , gniazda 230v też warsztatowe , solidne i w miarę wodoodporne.
Aczkolwiek nie podważam rad ludzi z większą wiedzą ode mnie , więc zrób tak żeby było bezpiecznie i bezproblemowo. |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
przewiduje około 32m kwadratowych na dwa auta Na garaż ok, na warsztat z dwoma autami ciut przy ciasno ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Nie jestem architektem ani fachmanem od BHP , wiem tyle że jeżeli w kanale nie ma wilgoci lub stojącej wody to zrobione z głową gniazdko 230v chyba nie jest takim olbrzymim zagrożeniem. Szansa na wilgoć w kanale jest niejako zawsze -- wystarczy że wjedziesz autem, którym przed chwilą jeździłeś po mokrych nawierzchniach. 24V i pneumatyka są co najmniej mile widziane, ale faktem jest, że ludzie używają normalnych lamp czy narzędzi w kanałach i żyją. Ot, typowy rozdźwięk między normami i dobrymi chęciami, a rzeczywistością, która czasem skrzeczy. No i jeszcze jedna rzecz, przy ewentualnym podtlenku butanu potrzebne będzie jakieś przewietrzanie kanału. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#35
|
![]() |
Garaż dwustanowiskowy powinien mieć powierzchnie około 52-55 metrów. Przy czym dla majsterkowiczów nie bał bym się zaproponować rozwiązania 60-65m. M2 garażu to około 2k pln wykonawczo, stąd za 10-15k mamy luksus powierzchni. No, jeśli metr kwadratowy garażu kosztuje 2000, to za 10000 będzie ich aż pięć, ale ja tam architektem nie jestem :> r. Chodzilo o roznice miedzy 52-55, a 60-65. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 April 2008 Skąd: Władek ![]() |
Dodam od siebie, że jeśli byłaby taka opcja to warto w kanale zaaplikować wnęke/półke. Przydaje się, jest gdzie położyć narzędzia czy śrubki
![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 06 February 2010 Skąd: DST ![]() |
1) Propozycja zamontowania SUWNICY jest naprawdę warta przemyślenia,ponieważ strop(dach) nie będą musiały znosić mega obciążeń.Poza tym możesz wyjąć silnik i przewieźć go w drugi kraniec garażu.
2)Co do tych 230V w kanale to chyba nie jest taki problem jeżeli zastosujesz wyłączniki różnicowo-prądowe(skleroza,ale jakoś tak to się zwie)ale zasada taka,że jak włożysz gwóźdź do gniazdka to cię nie usmaży tylko obwód przerwie-jeśli zadziała ![]() 3)Jeśli garaż na być niedaleko domu to przecież nie ma problemu podpiąć się do C.O. i pod ziemią rury poprowadzić do garażu-musi być tylko wymuszona cyrkulacja.Z tego co widzę w erze miedzi i plastiku prawie każdy układ jest budowany w oparciu o pompę cyrkulacyjną. Działa to bo kolega ma kotłownię 10-15 metrów od domu i rury 80cm pod ziemią w specjalnej otulinie(kilka warstw,rura:plastik-alu-plastik) i ten układ się sprawdza. 4)Tak jak już było powiedziane-rama z kątownika dookoła kanału -wnęki wewnątrz kanału na pewno się przydadzą aby narzędzia odstawić.Z półki łatwiej strącić... 5) Zrób zagłębienie na dole (małe wiaderko po farbie,takie na średnicę pompy zanurzeniowej można wmurować)aby pompa do sucha mogła wodę usunąć. Jeżeli jednak na górce będzie garaż i zrobisz odpowiedni drenaż dookoła budynku to wody raczej w kanale nie zobaczysz. 6) Okna jak najbardziej.Światło to jedno ale tu raczej chodzi o możliwość zrobienia"przeciągu" przy wietrzeniu. 7) Brama najlepiej dwuskrzydłowa(w jedno mogą być drzwi wbudowane-zależy jak wysoka ta brama będzie). 8) 380V to konieczność(przynajmniej dwa gniazda). 9) Ściany na zewnątrz styropian,pomiędzy belki wełna mineralna i koniecznie drzwi docieplić(styropian,wełna) i uszczelnić. Ja bez ogrzewania miałem około 0'C gdy na zewnątrz -25 było więc na dociepleniu nie warto oszczędzać. 10) Metraż to już tylko od Ciebie zależy... Tyle ode mnie. |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
2)Co do tych 230V w kanale to chyba nie jest taki problem jeżeli zastosujesz wyłączniki różnicowo-prądowe(skleroza,ale jakoś tak to się zwie)ale zasada taka,że jak włożysz gwóźdź do gniazdka to cię nie usmaży tylko obwód przerwie-jeśli zadziała ![]() Obecnie chyba nawet nie dostaniesz odbioru, jak nie będziesz miał różnicówki w instalacji. Natomiast różnicówka nie zawsze ochroni Cię przed skopaniem. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 06 February 2010 Skąd: DST ![]() |
Obecnie chyba nawet nie dostaniesz odbioru, jak nie będziesz miał różnicówki w instalacji. Natomiast różnicówka nie zawsze ochroni Cię przed skopaniem. r. Jak SEPowskie papiery wyrabiałem to koleś któremu 3 paluchy usmażyło stwierdził,że szansę przeżycia zwiększaja ![]() Ale masz rację,nie zawsze zapobiegną porażeniu... |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
to może ja coś o wymiarach minimalnych. 25m na samochód to dobra powierzchnia żeby parkować a nie żeby dłubać (chyba że matiza)
samochód ma 4,7m na 1,8m (około), garaż ma niecałe 25m powierzchni (mniej więcej 6x4m) ![]() - mając na uwadze że drzwi garażowe są troche "do wewnątrz"powjechaniu do środka zostaje około 1m przed samochodem i tyle miejsca z tyłu że można sie przecisnąć - nie da sie otworzyć drzwi na całą szerokość, z boku jest tyle miejsca że nie można jakoś superkomfortowo kucnać - kanał to może wejdzie ale wyjście z niego tylko po stromej drabince - o jakimś stoliku, bałaganiku..itd to nawet nie ma mowy- zwłaszcza jak nie chcemy ryzykować że cośco spadnie ze stołu będziemy wydłubywać z maski lub szyby lexusem to nawet tam nie wjeżdżam bo ma bite 5m i jest ciut szerszy. Ew w wypadku 2x25m na samochód i zakładając że drugim bedziemy wyjeżdżać to robi sie miejsce. Kumpel ma taki 55-60m i prowadzi w nim warsztat ale na czas pracy jednym wyjeżdża. W tym moim dało sie robić jakieś drobne sprawy przy lanosie czy twingo ale już jak stoi accord to jużnie jest tak słodko i trzeba uważać. Zawsze to lepiej jak pod chmurką ale rewelacji "warsztatowej" nie ma. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 14:24 |