Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jak się buduje garaż
bajcik
post Thu, 06 May 2010 - 10:45
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





Moja Żonka wymyśliła czy by się może na wieś nie wyprowadzić, wybudować mały domek z dużym garażem/warsztatem żebym mógł sobie tam dłubać wieczorami.

Gotowe projekty często mają garaże, ale u mnie służyłby nie tylko do przechowywania autka. W związku z tym mam kilka pytań:

#1 KANAŁ
- czy trzeba jakieś specjalne zezwolenia na to?
- jakie dać wymiary?
- myślę że wygodnie jak dłuższy od auta
- jaka minimalna głębokość?
- jaka szerokość? Czy istnieje tu jakiś standard związany np z podnośnikami do skrzyni albo innymi lewarkami?
- jak wykończyć krawędź żeby się nie zarywało, żeby montować w.w lewarek i móc przykrywac
- jak uszczelniać żeby woda nie podchodziła? Folią jak oczka wodne?
- jak izolować? Tak jak ściany fundamentowe?
- czy ogrzewanie ma sens? Czasem dłużej się siedzi pod spodem, to może warto zrobić pętlę z rurki stalowej z wodą z CO wink.gif
- czy można bezproblemowo zainstalować tam elektrykę? (oświetlenie od dołu, dodatkowe gniazdka)
- ktoś się orientuje jak kanał podraża inwestycję?

# podnośnik
Chodzi o hak w suficie do wyciągania silnika (czyli szacuję max 200-300kg)
- jak mocować na stropie? Trzeba wpleść jakieś "oczko" w zbrojenie?
- jak montować ja dachu bezstropowym? Wystarczy profil zamocowany do 3 krokwii i hak do tej belki?

# wentylacja
Jakieś sugestie? Nie mam doświadczenia w ogóle.

Jak mi jeszcze coś przyjdzie do głowy to napiszę smile.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 06 May 2010 - 10:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
cubus1
post Thu, 06 May 2010 - 11:17
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 14 October 2006
Skąd: że znowu





Po I primo, to jak macie budować domek, to lepiej zrobić garaż w domu a nie przy domu, i przynajmniej problem ogrzewania macie z głowy. Wówczas budowlańcy mogą pokombinować z kanałem etc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 06 May 2010 - 12:23
Post #3


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Tylko garaż w domu również pogarsza trochę bilans cieplny domu, a poza tym, jeśli to ma być garaż do dłubania, to powinien być wysoki -- trudniej taki wkomponować w domek.

Gotowe projekty zazwyczaj można sobie w buty wsadzić, bo to są schowki na samochód, a nie garaże. Chyba że wyjdziesz od dwustanowiskowego i potraktujesz go jako jedno -- wokół auta musisz mieć więcej niż kilkadziesiąt centymetrów miejsca, żeby móc wygodnie dłubać. Jakbym robił sobie warsztacik dla siebie, to na jedno auto przeznaczyłbym spokojnie ze 3.5-4 na 7-8m. Gdzieś trzeba przy aucie stanąć, gdzieś postawić stół warsztatowy, gdzieś szafkę/szafki na narzędzia, kosze na śmieci, jakieś części.

Głębokość kanału taka, żebyś mógł swobodnie się poruszać pod autem, bez schylania się. Lepiej chyba nawet ciut głębiej, najwyżej postawisz sobie jakąś platformę z palety czy mały stopień/drabinkę, niż jak masz siedzieć w nim pokurczony. Szerokość -- mój kolega ma kanał o szerokości sporo większej niż przeciętny samochód i nad nim przerzucone szyny jak w najazdach/podnośnikach, na które wjeżdża auto, dzięki czemu może pracować na stojąco kołach/tarczach/piastach. O ile dobrze pamiętam, podłogę ma w tym miejscu podwyższoną. Na końcu kanału ma zagłębienie na zbierającą się wodę, w tym zagłębieniu ma pompę do odsysania tejże. Co do dźwigu/wyciągarki, to ja bym nie robił na stałe (chyba że szynę wzdłuż kanału), raczej zrobiłbym ramę/suwnicę, którą będzie można przesuwać wzdłuż garażu i samą wyciągarkę przesuwać wzdłuż suwnicy -- wtedy będziesz mógł sobie dowolnie kombinować z wyciąganymi silnikami, zamiast się z nimi szarpać na jakiś wózkach.

Krawędzie kanału wykończ sobie jakimś kątownikiem. Podnośnik możesz mieć oparty na krawędziach/szynach albo wolnostojący.

Elektryka jest pożądana (najlepiej na 24V wink.gif)), jeśli będziesz miał kompresor, to wyprowadź też sobie powietrze. Oświetlenie we wgłębieniach, w ścianach kanału.

Musisz jeszcze sprawdzić, jak u Was wygląda podłoże, czy nie będzie Ci woda podchodzić do kanału (w końcu gdzieś sobie znajdzie jakąś drogę). Alternatywą dla kanału jest podnośnik kolumnowy z demobilu, ale wtedy musiałbyś postawić sobie halę przynajmniej 4m wysokości wink.gif

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Thu, 06 May 2010 - 12:40
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





CYTAT(cubus1 @ Thu, 06 May 2010 - 11:17) *
Po I primo, to jak macie budować domek, to lepiej zrobić garaż w domu a nie przy domu, i przynajmniej problem ogrzewania macie z głowy. Wówczas budowlańcy mogą pokombinować z kanałem etc.


Cubus, niekoniecznie. Owszem- garaż wolnostojący podraża inwestycje ale pozwala na wiecej- można dostosować jego wymiary i konstrukcje do własnych potrzeb a o to jak mniemam w tym wypadku chodzi.

Ad. zezwoleń- w tej chwili nie pamiętam- ale mój mechanik coś ostatnio mówił, że na kanał coś trzeba i musi on spełniać jakieś wymogi
Ad. wymiarów- długość niemalże dowolna, szerokość najlepiej dobierz do rozstawu kół (min. wygodna dla człowieka to bodajże 875mm), głębokość musisz dostosować do swojego wzrostu- tzn. żebyś nie musiał się cały czas schylać przy pracy- ale jednocześnie nie musiał mocno wyciągać rąk przy pracy (IMO głębokość powinna być taka żeby podłoga garażu była na poziomie czubka głowy- wtedy prześwit auta daje jakieś pole manewru.)
Krawędzie wykańczasz kątownikami stalowymi. dobrze by było gdybyś miał podłogę zbrojoną (nawet tylko cieńszą siatką).

Sporo informacji jest w sieci. Izolacja zależy od budżetu i tego jak skomplikowana ma być- najprostsza wg. mnie to folia taka sama jak przy zabezpieczaniu przeciwwilgociowym domu wywinięta na pierwszą wylewkę i poźniej zalana podłogą.
Ad. ogrzewania- wszystko zależy od ciebie- w dobrze zaizolowanym garażu nawet farelek przy pracy daje rade (wg. mnie na codzień ogrzewanie w garażu w naszym klimacie nie ma sensu- przyśpiesza korozję a dobrze zaizolowany garaż będzie trzymał temp. wyższą od tej jaką mogliśmy zaobserwować zeszłej zimy). Oczywiście możesz zrobi wyprowadzenie CO do garażu i nie odkręcać go za bardzo.

Mocowanie haka zależy od konstrukcji stropu- ale na poziomie budowy można wmurować odpowiedni profil stalowy i do niego później mocować wyciągarkę.

Wszystko zależy od preferencji i technologi jaką zastosujesz (bo jeśli dobrze rozumiem to garaż będziesz dopiero stawiał?)- wtedy można wszystko szybko i łatwo zaplanować.

Pzdr.
Melman


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Thu, 06 May 2010 - 13:14
Post #5


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





CYTAT(Melman @ Thu, 06 May 2010 - 12:40) *
(...)Mocowanie haka zależy od konstrukcji stropu- ale na poziomie budowy można wmurować odpowiedni profil stalowy i do niego później mocować wyciągarkę.
(...)

Nie koniecznie to wystarczy. Ja mam hak przyspawany do jednej z szyn kolejowych robiących za szkielet stropu. Tak się budowało w latach '80. Chyba nikt nie może zarzucić takiej szynie braku sztywności, czy zbyt małej wytrzymałości, a jednak strop zarysował przy tej szynie. Żeby chociaż jakieś V8 tam wisiało. Zwykłe R4 1,2-2.0 + skrzynia biegów.
Teraz za każdym razem jak dźwigam silnik to dodatkowo podpieram tą szynę możliwie blisko haka.

Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest odpowiednia wysokość garażu + mobilny podnośnik do silników. To taki mały żurawik na kółkach. Ma to jeszcze tę zaletę, że nie trzeba odsuwać samochodu żeby silnik podniść lub postawić na posadzce/stojaku. Takie wybebeszane auto często stoi bez kół itp.

Co do moich pozostałych doświadczeń.
Szerokość - jak największa. Nie ma nic gorszego niż turlanie auta w przód i w tył żeby przybliżyć koło do krawędzi kanału.
Długość - większa niż samochód. Przydatna szczególnie wtedy, gdy robisz wydech wink.gif
Schody - koniecznie. Żadnych drabinek.
Oświetlenie - MEGA ważna kwestia. Jak najbardziej rozproszone bo często cień przeszkadza bardziej niż brak światła. Szlag może człowieka trafić jak masz zajęte 2 ręce i nic nie widzisz lub lampa się obróci i napierdziela w oczy.
Wentylacja - zbędna, ale uwaga podczas pracy na uruchomionym silniku.
Zasilanie ~230V - koniecznie. Conajmniej 2-3 gniazdka.
Powietrze - tak.

Kwestie budowlane (ocieplenie, izolacje itp) - nie mam zielonego pojęcia. Najlepiej zapytaj jakiegoś budowlańca. Nie mam żadnych szczególnych zabezpieczeń a poza powodzią w '97 w moim kanale nigdy nie było wody. Może to jest kwestia poziomu wód gruntowych.

Jeżeli to ma być jedyny garaż, to dobrze jest zaplanować go na 2 samochody. Jeżeli jeden za drugim, to kanał powinien być w głębi. Jak masz lub będziesz miał 2 samochody, to można zostawić rozbebeszone auto na kanale i spokojnie wprowadzić 2 samochód. Rano żona będzie miała ciepło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Thu, 06 May 2010 - 13:15
Post #6









nie lepiej podnosnik zamiast kanalu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 06 May 2010 - 13:23
Post #7


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Mimo wszystko wykop jest tańszy od piętrowego garażu wink.gif


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Thu, 06 May 2010 - 13:50
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Podnośnik zawsze może się zepsuć,czego nie można powiedzieć o betonowej dziurze laugh.gif


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Thu, 06 May 2010 - 14:31
Post #9









CYTAT(hwojtek @ Thu, 06 May 2010 - 13:23) *
Mimo wszystko wykop jest tańszy od piętrowego garażu wink.gif

przy calym koszcie budowy i wyposazenia garazu oraz domu, te kilka tysiecy wielkiej roznicy nie powinno zrobic. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SPARK
post Thu, 06 May 2010 - 14:40
Post #10


User
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wieślandia Podwarszawska





Co do wysokości i szerokości kanału to radzę Ci się nie ograniczać - lepiej podstawić sobie paletę pod nogi niż spędzić pół dnia w pozycji banana. Ja mam kanał który nie był robiony przeze mnie , i jest tak koło 20 cm za niski (głową mogę dotknąć do podłogi auta które robię) , wytrzymać tam dłużej niż 4 godziny po prostu nydyrydy. Kolana i uda krzyczą o litość , a jak masz chory kręgosłup (jak ja angry.gif ) to z bólu można walnąć kleksa w majty.
Co do oświetlenia to ja mam 4 lampy warsztatowe rozmieszczone symetrycznie po dłuższych bokach , dwie na stronę i jest ok. Chcę dołożyć jeszcze po jednej na każdy bok krótki tam gdzie silnik i tył auta. Tak naprawdę to 6 takich lamp + normalna lampka "do łapy" i kwestia oświetlenia jest rozwiązana. Ważne żeby nie stosować za mocnych żarówek , bo to bardziej męczy i przeszkadza niż pomaga.

Co do izolowania to nie ma tam szczególnych czarów , po prostu pustak pociągnięty zaprawą z zewnątrz i wylewka pod nogami. Nigdy nie było wody w środku.
koniecznie min. 2 gniazdka 230V powinny znaleźć się w środku , jeżeli planujesz mieć w garażu siłę , to też możesz jedno gniazdo tam umieścić.

Jeżeli chodzi o hak w suficie , to przy budowaniu garażu od zera można pokusić o jakiś mocny kątownik w konstrukcji i przytwierdzony do tego hak , aczkolwiek ja tak mam i szczerze mówiąc to podnośnik na kółkach jest 10 razy bardziej wygodny- warunkiem jest równa i gładka podłoga.

Tak czy inaczej najważniejsze co powinieneś zrobić przy budowaniu garażu od zera to zapewnić sobie max miejsca ile tylko możesz - światła , podnośniki , inne bzdury nie pomogą jak będzie ciasno. Ja mam garaż wolnostojący na 2 samochody obok siebie , od każdego "stanowiska" min 2 metry miejsca w każdą stronę i 3 stoły warsztatowe postawione w jednej linii , a mimo to czasem nie mam miejsca. Nie oszukujmy się - garaż przy domu to nie warsztat , i zawsze trzeba będzie poupychać tam a to rower , a to jakiś mebelek , kartony , itp. Powinieneś wziąć to pod uwagę , szczególnie jak masz żonę z gatunku "chomik-zbieracz sentymentalista" wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzikidaniel
post Thu, 06 May 2010 - 14:42
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 August 2007





CYTAT(Kubik_CDTi @ Thu, 06 May 2010 - 13:50) *
Podnośnik zawsze może się zepsuć,czego nie można powiedzieć o betonowej dziurze laugh.gif

Samochód też może się zepsuć więc przesiądź się do komunikacji miejskiej. Najwyżej tramwaj się spóźni wink.gif
W obecnych czasach robienie garażu i nie planowanie podnośnika to błąd. Koszt podnośnika przy koszcie wybudowania domu wydaje się być mało ważny (choć te kilka tyś zawsze da się odczuć).
Kanały są dobre jak już są. Każdy mechanik który korzystał przez dłuższy czas z podnośnika i wrócił w kanał wie o czym mówię wink.gif Jednak jeśli na razie nie starczy $$$ (koszt używanego podnośnika to koło 4-8kzł) to kanał by mógł być. Jednak liczyć się trzeba ze też za friko nie zrobi się kanału.

Co do wymiarów to już kwestia właściciela. Pojemność 2 auta + 1m z każdej strony (czyli 8-9x3,5 bądź 5x6m) to minimum, do tego znając życie znajdzie się zawsze sporo gratów ekstra (to jakieś części, to jakieś maszyny/narzędzia, to jakiś stół). Ogólnie im więcej uda się wyszarpać tym lepiej wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek_7
post Thu, 06 May 2010 - 14:57
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 July 2003





Duży garaż/warsztat implikuje miejsce na podnośnik. Kilka tyś to raptem koszt kilku metrów kwadratowych takiego garażu. A i zawsze możesz kupić jakiś 4-kolumnowy i na nim jakieś auto trzymać wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Thu, 06 May 2010 - 15:30
Post #13


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





CYTAT(tomek_7 @ Thu, 06 May 2010 - 14:57) *
Duży garaż/warsztat implikuje miejsce na podnośnik. Kilka tyś to raptem koszt kilku metrów kwadratowych takiego garażu. A i zawsze możesz kupić jakiś 4-kolumnowy i na nim jakieś auto trzymać wink.gif


To wytłumacz potem żonie, że nie będzie podłogi z włoskiego orzecha lub wanny z 10 programami masażu, bo potrzebujesz podnośnik do garażu smile.gif

Co do samego kanału - szerokość taka by się sprawnie poruszać, natomiast wysokość to podstawa. Nie ma nic gorszego niż trzymanie skrzyni biegów w pół kuckach z głową wbitą w wał napędowy i zgiętą szyją do klatki piersiowej pod kątem 90 stopni wink.gif Ja to przerabiałem i to jest po prostu koszmar.


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Thu, 06 May 2010 - 15:51
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





Jesteście niezastąpieni smile.gif

Dopowiem kilka szczegółów:

* Tak, garaż (z domem) ma dopiero powstać

* teren na lekkiej górce, więc rzeki podziemnej bym się tam raczej nie spodziewał.

* Działka sporawa, garaż wolnostojący by się zmieścił, ale wolę całość ogrzewać jedną instalacją. Plus przejście suchą nogą do domu (np przez kotłownię). Dodatkowo całość realizowana za jednym pozwoleniem/budową/kredytem.

* Dupowóz może zimowac pod wiatą (podobno wielokrotne zamarzanie jest szkodliwe), a garaż ogrzewany dla maskotki wink.gif

* garaż oczywiście dwustanowiskowy, przerobiony na warsztat jednostanowiskowy. Musi być wkońcu miejsce na stół z jednej, szafki z drugiej, autko i troche wolnej podłogi na eksperymenty.

* Podnośnik auta raczej odpada - garaż nie może być zbyt wysoki (nad nim są jeszcze jakieś okienka), no i koszt podnośnika... na tym forum powiedziano że te tańsze są do kitu

* Fajny pomysł z kątownikiem na krawędzi, pewno chodzi o coś takiego? http://allegro.pl/item1015691526_podnosnik...eumatyczny.html

* Bardzo głębokie sugerujecie - u ojca mam kanał "do pasa", całkiem wygodnie się dłubie na stołeczku. Ale rozważę głębszy do pracy na stojąco.

* mobilny podnośnik silnika zamiast haka - do rozważenia.

Jeszcze kilka pytań:

* po co elektryka 24V?
* czy warto montować okna (światło dzienne)? Czy poprzestać na świetlówkach?
* czy drzwi garażowe "starego typu" dwuskrzydłowe to odpowiedni wybór? Automatyczne wysuwane/uchylane/rolety wydają się ok ale do autka często używanego. Drzwi oczywiście otulone izolacją jak się da.
* wentylacje jednak bym chciał, żeby na przykład zimą wrót nie otwierać kiedy coś spawam. Albo jak autko opalę. Jak to powinno wyglądać w praktyce? Jakieś "okap kuchenny"? a potem rura elastyczna i kratka z mechanicznym wyciągaczem?




--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Thu, 06 May 2010 - 16:38
Post #15


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





To ja dodam swoje 3gr. Poza jednym pozwoleniem budowlanym (ważny argument), w razie wklejenia garażu do domu, jego budowa będzie podlegała stawce VAT 7 zamiast 22% ... chyba, że VATu wcale nie będzie, ale to już inna historia wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 06 May 2010 - 17:02
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Co do kanału to zapomnij o stołeczkach smile.gif tylko i wyłącznie pozycja stojąca, rób pod siebie, a nawet jak koledzy wspomnieli ciut wyższy, lepsze to niż dostać garba.
A kątowniki to norma smile.gif montuj, warto, choćby pod same deski/płyty/kraty zakrywające kanał.

CYTAT(bajcik @ Thu, 06 May 2010 - 15:51) *
* czy warto montować okna (światło dzienne)? Czy poprzestać na świetlówkach?


Zależy kiedy będziesz tam dłubać smile.gif Tylko wiem jedno, nawet jak okna będą, to i tak za dnia światło sztuczne będzie Ci potrzebne. Szklarni przecież nie zrobisz.
Możesz jakieś jedno do uchylania czy coś, a tak to świetlówki.

CYTAT(bajcik @ Thu, 06 May 2010 - 15:51) *
* wentylacje jednak bym chciał, żeby na przykład zimą wrót nie otwierać kiedy coś spawam. Albo jak autko opalę. Jak to powinno wyglądać w praktyce? Jakieś "okap kuchenny"? a potem rura elastyczna i kratka z mechanicznym wyciągaczem?

Coś w ten deseń zda egzamin, tylko dobrze przemyśleć w trakcie planowania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Thu, 06 May 2010 - 17:21
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(bajcik @ Thu, 06 May 2010 - 15:51) *
* czy warto montować okna (światło dzienne)? Czy poprzestać na świetlówkach?


Moim zdaniem zdecydowanie warto miec okna w garazu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav.
post Thu, 06 May 2010 - 17:37
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 19 November 2007





CYTAT
czy trzeba jakieś specjalne zezwolenia na to?

nie trzeba.
CYTAT
jakie dać wymiary?

kwestia wzrostu użytkującego kanał, tak by było najwygodniej.
CYTAT
myślę że wygodnie jak dłuższy od auta

też tak myślę, nie trzeba przestawiać auta, ani nie utrudnia wejscia.
CYTAT
jak uszczelniać żeby woda nie podchodziła? Folią jak oczka wodne?

są specjalne preparaty które się dodaje do betonu, nie pamiętam nazwy, ale w każdym bądź razie spisują się - u mnie podpiwniczenie nie przecieka, a mieszkam w rejonie gdzie jest wysoki poziom wód podpowierzchniowych.
CYTAT
czy można bezproblemowo zainstalować tam elektrykę? (oświetlenie od dołu, dodatkowe gniazdka)

jak najbardziej, przed wylaniem betonu rozplanuj sobie wszystko co by później nie kuć, wstaw rurki na przewody etc.
CYTAT
Jakieś sugestie? Nie mam doświadczenia w ogóle

zbędna moim zdaniem.
CYTAT
jak izolować? Tak jak ściany fundamentowe?

tak, ale wszystko zależy od tego na jakim terenie działka się znajduje, mowa tu o wodach podpowierzchniowych.
CYTAT
* czy drzwi garażowe "starego typu" dwuskrzydłowe to odpowiedni wybór? Automatyczne wysuwane/uchylane/rolety wydają się ok ale do autka często używanego. Drzwi oczywiście otulone izolacją jak się da.

drzwi dwuskrzydłowe, na pewno będą lepiej się sprawowały jeśli chodzi o bilans cieplny, jeśli często wchodzisz i wychodzisz to uchylane mogą oziębić garaż. Ale jeśli to będzie garaż w/przy domu to i tak będziesz korzystał z drzwi wewnętrznych, więc uchylane będą ok.

CYTAT
Tylko garaż w domu również pogarsza trochę bilans cieplny domu, a poza tym, jeśli to ma być garaż do dłubania, to powinien być wysoki -- trudniej taki wkomponować w domek.

niekoniecznie, nawet może poprawić bilans cieplny, pod warunkiem że będzie umieszczony od strony wschodniej lub północnej, oczywiście musi być dobrze ocieplony od strony domu, będzie wówczas działał jako bufor cieplny. I oczywiście garaż "dobudowany" a nie w obrysie budynku.

CYTAT
Gotowe projekty zazwyczaj można sobie w buty wsadzić, bo to są schowki na samochód, a nie garaże.

haha, fakt, znajomy pobudował takie coś z gotowego projektu, teoretycznie miały się tam mieścić dwa auta, w praktyce mieści się tam jedno + rower.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ancymon
post Thu, 06 May 2010 - 18:41
Post #19


User
Dołączył: Sat, 11 February 2006
Skąd: z za drzwi





Darmowe porady biura projektowego:
a) uważaj na przesadną ilość informacji w projekcie o pozwolenie na budowę, zdarzyło mi się składając taki projekt jak twój otrzymać uzup o dostarczenie opinii pożarowej (300zł i 4tygodnie w plecy). A więc zasada A) "mniej znaczy więcej"- w projekcie budowlanym nie przekazujesz swoich intencji odnośnie zamiaru majsterkowania i urządzeń stałych do dłubania przy autach. Garaż jest i to wszystko. AMEN
cool.gif zrobić kanał zgodny ze warunkami technicznymi szczegółowymi to JEST spory koszt (spływ wody z separacją dla nieczystości olejowych kosztuje). Dlatego w projekcie budowlanym zaznaczasz linią przerywaną jako POTENCJALNY i jedynie możliwy. Tym samym nie przekreślasz intencji realizacyjnej (i jakby odbiór bądź PiNB się zjawił nie wlepią mandatu) a pani w urzędzie nie będzie sobie łamała głowy.
c) NIE skąp paru groszy na projekt konstrukcyjny. W trakcie projektowanie - a zapewne adaptacji projektu typowego (eh...) po zrobieniu geologii do fundamentowania poproś osobę adaptującą (czyli robiącą projekt adaptacji typówki) o dodatkową opinię konstruktora w ujęciu geologia-tunel pod samochód. Rozwiązaniem konstrukcyjnym czy wanna żelbetowa o określonej grubości ścianki i zazbrojeniu czy ściany zwykłe, oraz izolację p.wodną (czy ciężką, czy wystarczy klasyczna fundamentowa- dysperbit x2) dobierze po zapoznaniu z geologią. AMEN
d) nie słuchaj magików powyżej bo to jakiś zbiór porad pt: jak smażę rybę to tylko na oleju castrol...
e) Odnośnie elektryki problem jest żaden, pamiętaj dobierając oprawy i gniazdka dobrać techniczne i hermetyczne gotowe do pracy w warunkach zawilgocenia.
f) proponuję zwykły grzejnik elektryczny z podejściem podtynkowym(czyli raz a dobrze) (nie farelkę ale zwykły elektryczny) bo: szybko nagrzewa (jak masz ochotę majsterkować to go nagrzewasz 10min przed i ciepło trzyma dostatecznie długo (ważne żeby ściany czy to wanny czy zwykłe murowane obkleić z zew izolacji p.wodnej izolacja termiczną i to styrodurem a nie zwykłym styropianem), bo nie wymaga ciągnięcia instalacji i nie ma strat z tym związanych itp.


--------------------
e30 drift toy in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maras78
post Thu, 06 May 2010 - 18:56
Post #20


Rookie
Dołączył: Sat, 28 March 2009





CYTAT(SPARK @ Thu, 06 May 2010 - 14:40) *
koniecznie min. 2 gniazdka 230V powinny znaleźć się w środku , jeżeli planujesz mieć w garażu siłę , to też możesz jedno gniazdo tam umieścić.


jeśli chcesz aby był to Twój ostatni pobyt w kanale to wporządku
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 22:11