Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> ES9 IA mody/turbo., V6 211PS
PrezesBednarz
post Sun, 02 May 2010 - 10:58
Post #1


User
Dołączył: Tue, 18 December 2007
Skąd: Mazowieckie





Auto to czarne 406 V6 kombi. Motorownia jak w temacie najświeższe V6 ze zmiennymi fazami rozrządu. Skrzynia maunual.

I teraz pytanie, co tu zrobić, żeby się zbliżyć do 300PS'ów. Turbo, tylko jakie?, pod maską dużo miejsca nie ma.
Auto na codzienną jazdę, ma się nie wysrywać.

Macie jakieś linki z tego typu projektami? W necie bieda z tym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 02 May 2010 - 10:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rennen
post Sun, 02 May 2010 - 11:18
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/406_v6_turbo.php

może ta strona da ci jakąś inspiracje.. nie będe wspominał o sensowności uturbiania peugeota 406 bo nie ma o czym gadać wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 02 May 2010 - 11:32
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





W tym projekcie który pokazał Rennen wyszła jakaś bardzo mała moc jak na 3.0 turbo, zresztą z obrotów momentu wychodzi że przy tych 4400 obr jest 260 KM a moc maksymalna wyszła 265 KM przy 5200 obr, czyli moment musi po maksimum ostro lecieć w dół, za małe turbo?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Sun, 02 May 2010 - 11:45
Post #4


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(PrezesBednarz @ Sun, 02 May 2010 - 10:58) *
Auto na codzienną jazdę, ma się nie wysrywać.

to zostaw je w spokoju rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrezesBednarz
post Sun, 02 May 2010 - 11:58
Post #5


User
Dołączył: Tue, 18 December 2007
Skąd: Mazowieckie





Motorownia z tego projektu od Rennena to motor bez zmiennych faz, ale fakt turbo i przyrost rzędu 60 koni z wyjściowych 200 szału nie robi.


Trochę irytują mnie teksty typu zostaw Peżota, to się rozleci nie pojedzie itp. Wszyscy jeżdżą vagami, bmw, japonią.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Sun, 02 May 2010 - 12:01
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





ale taka jest prawda zweryfikowana przez nature. Oprócz kilku nielicznych modeli to nie są "podtuningowywalne" jednostki.
Praktycznie nikt z nich nie korzysta ponad fabryke (a rajdowe i torowe egzemple nie sa wyznacznikiem niczego - to inne samochody za inna kase)

CYTAT
W necie bieda z tym...


bo nie bez powodu. Poprostu


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrezesBednarz
post Sun, 02 May 2010 - 14:20
Post #7


User
Dołączył: Tue, 18 December 2007
Skąd: Mazowieckie





Dobra może motor nie jest mocno przyszlościowy, ale to ten motor leżał w Clio V6 gdzie miał ~250koni.

Czyli bez turbo można go ogarnąć do przyzwoitych mocy.
Wiecie jakie są różnice/co zrobili w clio?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Sun, 02 May 2010 - 14:26
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Zaraz - a od kiedy Renault Clio ma silnik od PSA?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrezesBednarz
post Sun, 02 May 2010 - 15:11
Post #9


User
Dołączył: Tue, 18 December 2007
Skąd: Mazowieckie





The Clio V6 Phase 1 was based on the Clio Mk II, though it shares very little by way of parts with that car. The 3.0 V6 engine, sourced from the Renault Laguna was upgraded to around 230 PS (...) he Clio V6 was facelifted in 2003 to resemble the Clio Mk II Phase 2, and was extensively reworked following criticisms of the original Clio V6's handling (especially in the wet). The new vehicle had an upgraded 255 PS (188 kW; 252 bhp) V6.


The ES/L V6 has been used in a variety of cars from Citroën, Peugeot and Renault in the executive and luxury segments, namely the Citroën Xantia, Citroën C5, Citroen C8 and Citroën C6; the Peugeot 406, 407, 605 and 607; and the Renault Laguna (Mk.I and II), Espace (Mk.III), Renault Safrane and Clio V6. It was also modified by Venturi into a 300+ hp twin turbo in the last of their Atlantique 300 cars.

Dziękuje, dobranoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sun, 02 May 2010 - 15:27
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Bo dac sie da. Tylko pamietaj, ze fabryka ma troszke wiekszy budzet zeby sobie dowolnie zmodyfikowac takie V6 i wsadzic do chocby wspomnianego Clio V6.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 02 May 2010 - 18:15
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Carlsson C5 wycisnął z tego? silnika 235 KM i 320 Nm, PODEJRZEWAM że zakres przeróbek nie był zbyt rozległy (dolot + wydech + ecu) więc nie są to modyfikacje jakieś bardzo poza zasięgiem normalnego dłubnięcia. Inna sprawa ile w tym jest prawdy. Seryjne 70 KM/L to nie jest jeszcze jakiś wybitny szał, a te 230-250 KM w Clio V6 też nie jakimiś kosmicznymi technologiami osiągnięte. Mogę się oczywiście mylić ale myślę że ostrzejsze wałki lub inne fazy żeby moment na górze nie leciał i już moc ładnie wychodzi.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sun, 02 May 2010 - 18:42
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Chcialbym jedynie zauwazyc, ze autor chce 300KM...a to jednak jest troszeczke wiecej niz proponujesz. Druga sprawa to pewnie, ze 250KM z 3l N/A to zaden kosmos, wrecz bym powiedzial, ze to slabo. Ale znajdz tu teraz np. walki, albo jeszcze lepiej kompletne glowice od Clio V6 na przeszczep albo jakies elementy ukladu korbowo-tlokowego. Nawet jesli znajdziesz to zapewniam, ze cena bedzie zupelnie nieadekwatna do efektu.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 02 May 2010 - 18:59
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Mody na +25-50% mocy w silnikach n/a nigdy nie były tanie ani ich cena adekwatna do efektu.
Może mocniejsze sprzęgło i jakiś strzał z nitro zadowoli autora?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Mon, 03 May 2010 - 02:12
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





bez przesady, nie można uogólniać. Niektóre np hondowe silniki pięknie reagują na samą wymiane osprzętu. Mod groszowy a przyrosty konkretne.
Ale np 3.0 V6 200KM z accorda coupe to znany muł z jeszcze bardziej mułowatą skrzynią i bata z tego nie ukręcisz.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrezesBednarz
post Mon, 03 May 2010 - 11:02
Post #15


User
Dołączył: Tue, 18 December 2007
Skąd: Mazowieckie





Chciałem 300 przy założeniu, że będzie turbo. Wiadomo, ze bez turbo mało realne są nawet okolice 250koni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 07 May 2010 - 14:31
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



jezeli po powyższych postach nie zdecydowałeś się jeszcze kupić jedynie słusznego samochodu jedynie słusznej marki to może znteresuje Cie fakt że silnik który posiadasz ma stalowy wał korbowy i stalowekute korbowody, bardzo wytrzymałe, lekkie tłoki o małym współczynniku tarcia co oznacza mówiac krótko że wytrzyma duzo mocy która może sie wziąć w nim z 3 powodów:
1. turbo czy to 2 sprezareczki np takie jak w starszym Volvo T6 czy to jedna spreżareczka taka ja w nowym Volvo T6
2. szlifierka czyli mocne NA szczególnie że masz tu zmienne fazy wiec dół nie bedzie tragiczny ale góa bedzie dawać ognia
3. Zmiana pojemnosci skokowej. W ten silnk swobodnie wejda tłoki 88,5 a nawet 89mm, do tego zmieniajac wykorbienie wału można przedłuzyc skok trzeba sie tylko dowiedziec jaka srednica czopa jest w tymsilniku bo go akurat nie mam ale jak peugeotowe 50 mm to mozna dodac do skoku 5mm co da ci całkowit apojemnosc przy tłokach 89 3273 cm co z obróbka głowicy, wydechu, przeprogramowane ECU i innymi wałkami powinno dac ci spokojne 300 KM


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 07 May 2010 - 15:06
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



patrzyłem jeszcze ze ta głowica wzgledem starszego modelu ma naprawde spore zawory ssące i wydechowe które mają ogromną przepustowość bo na ssącym siedzi 35,5 mm wiec jest tam potencjał i to spory, mozna sie tym zabawić i moze to byc bardzo miły silnik...jakby już nie był ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hudy66
post Fri, 07 May 2010 - 15:31
Post #18


User
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Łąg





Jeśli chcesz modzić pługa to zostaw tego ES9J w spokoju,kup 406 2.0T i tutaj masz szersze pole do popisu,a w serii jedzie on lepiej od V6...

Pozdrawiam


--------------------
406 3.0 V6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrezesBednarz
post Fri, 07 May 2010 - 22:07
Post #19


User
Dołączył: Tue, 18 December 2007
Skąd: Mazowieckie





Mówisz o XU10 J2TE?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hudy66
post Fri, 07 May 2010 - 22:49
Post #20


User
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Łąg





tak,na seryjnych bebechach można wycisnąć około 200 konia.Poszukaj użytkownika Rtog on modził taki motor.
edit:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=42451


--------------------
406 3.0 V6
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:40