![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
najpierw to proponuje wyliczyc jakie zapotrzebowanie na powietrze ma twoj silnik a pozniej dalej sobie obliczac czy kompresor da rade czy nie, robiac inaczej to tak jakbys z dupy strony zaczynal
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
Dobra po kolei obliczanie ile silnik potrzebuje powietrza ze wzoru znalezionego na forum.
KOD Teraz liczymy ile powietrza silnik potrzebuje: base engine airflow rate= (pojemnoćś (cid) x rpm x 0.5 x VE (sprawnośc wolumetryczna silnika))/1.728= (302 x 5500 x 0.5 x 0.80)/1.728= 384 cfm Mój silnik odcięcie ma 8tys. wiec moc obliczymy zapotrzebowanie na 6tys rpm - pojemność 140cid - 6000rpm - sprawnośc wolumetryczna silnika 90% (4 zawory na cylinder) (140 x 6000 x 0,5 x 0,90)/1.728 = 218 cfm Co teraz i czy ten wzór jest dobry? |
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#43
|
![]() |
kaju007 TU wklejam pdefik, ktory troche powinien Ci pomoc w twoich dociekaniach.
|
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#44
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
Odświeżę trochę temat po 1 teście
Podłączyłem wszystko i efekt był taki że za dużo pompuje ok 1500obr - 0,4bara, między 1500-2000tyś 0,6bara. Oczywiście już go nie męczyłem bo ja chcę uzyskać ciągłość 0,3bara i proszę was o pomoc co z tym zrobić. |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Witam
Niechce mi sie patrzec jak sie meczysz ![]() ![]() tutaj masz wszystkie wyliczenia Pozdrawiam ps. przepraszam to sa wyliczenia dla 0,5 bara (jakis taki zakrecony bylem jak to pisalem ![]() -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
Dzięki ale wydaje mi się że te koło będzie za duże bo w tym teście co zrobiłem to już jest mniejsze koło i daje takie wartości wieczorem napiszę jakie mam
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
User Dołączył: Wed, 23 December 2009 Skąd: Irlandia ![]() |
ja mam eatoma m62 bez kola elektromagnetycznego : taki ponizej
![]() i z moich doswiadczen i wiedzy,choc nie jest za duza ![]() ![]() ja na standardowej 3,35'' mialem stale 0,6bara i moc szla liniowo do gory po zmianie na 2,9'' jest powyzej 1bara jaki rozmiar rolki masz teraz ? nadal standardowa? czy mniejsza? poszukam wartosci na danych rolkach na moim forum tego kompresora -------------------- Vectra B - Z22SC :) supercharged
GM Performance Division... |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
sorki ze sie wpieprzam.. ![]() u mnie jest inny problem. silnik m50b25 vanos doladowany kompresorem eaton m62. przy 2,4 tys. obrotow otrzymuje ~0,5bar i trzyma tak do powiedzmy 4 tys.obrotow, powyzej cisnienie doładowania spada drastycznie do praktycznie 0,1bar. przelozenie jest z walu glownego, przktycznie 2:1, czyli eaton kreci sie max ~13000 obrotow. gdzie lezy problem w samym czyt. zuzytym eatonie czy szukac przyczyny w innym miejscu? p.s.nadmienie, ze na powierzchniach "styku" rotorow wystepuja delikatne rysy... Zawsze tak miałeś czy coś się stało? Nie żaczyna Ci się ślizgać pasek powyżej pewnych obrotów? Może faktycznie jest gdzieś wąskie gardło, które nie jest w stanie przepuścić więcej powietrza? Gdzie masz zamontowany czujnik ciśnienia? Czy jest tuż za kompresorem, za intercoolerem, czy za przepustnicą?? Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Obliczyć kółka da sie dośc dokładnie.
Ja planowałem doładować silnik 0,4 i udało się trafić w 0,39. Całe szczęście bo jestem na granicy stuku. Stopień sprężenia to 10,7. Nie mam jeszcze elektroniki zestrojonej perfect, ale jestem BARDO zadowolony ;-) Pozdrawiam, Fishman. Ps. Aby zmniejszyć doładowanie to zwiekszamy kółko na SC lub zmniejszamy kółko na wale. Co komu łatwiej. |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
Zawsze tak miałeś czy coś się stało? Nie żaczyna Ci się ślizgać pasek powyżej pewnych obrotów? Może faktycznie jest gdzieś wąskie gardło, które nie jest w stanie przepuścić więcej powietrza? Gdzie masz zamontowany czujnik ciśnienia? Czy jest tuż za kompresorem, za intercoolerem, czy za przepustnicą?? Pozdrawiam. boost zamontowany za przepustnicą, robiłem kreski pisakiem białym na kole napędzającym i pasku, po jakimś czasie znaki poprzestawiały się, ale nie wiem czy to dobry sposób na ślizganie się paska... -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
Odświeżę trochę temat po 1 teście Podłączyłem wszystko i efekt był taki że za dużo pompuje ok 1500obr - 0,4bara, między 1500-2000tyś 0,6bara. Oczywiście już go nie męczyłem bo ja chcę uzyskać ciągłość 0,3bara i proszę was o pomoc co z tym zrobić. Koło na kompresorze mam z elektromagnetycznym sprzęgle a na wale było zamontowane koło o średnicy 14,8cm - więc chyba trzeba mniejsze żeby doszło do max 0,3bara obliczam w ten sposób ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 12 October 2025 - 13:29 |