Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3  
Reply to this topicStart new topic
> MB 190 2.3-16 + kompresor eaton M62
henry
post Tue, 04 May 2010 - 17:06
Post #41


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





najpierw to proponuje wyliczyc jakie zapotrzebowanie na powietrze ma twoj silnik a pozniej dalej sobie obliczac czy kompresor da rade czy nie, robiac inaczej to tak jakbys z dupy strony zaczynal


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 04 May 2010 - 17:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kaju007
post Tue, 04 May 2010 - 18:55
Post #42


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Dobra po kolei obliczanie ile silnik potrzebuje powietrza ze wzoru znalezionego na forum.

KOD
Teraz liczymy ile powietrza silnik potrzebuje:
base engine airflow rate= (pojemnoćś (cid) x rpm x 0.5 x VE (sprawnośc wolumetryczna silnika))/1.728= (302 x 5500 x 0.5 x 0.80)/1.728= 384 cfm


Mój silnik odcięcie ma 8tys. wiec moc obliczymy zapotrzebowanie na 6tys rpm

- pojemność 140cid
- 6000rpm
- sprawnośc wolumetryczna silnika 90% (4 zawory na cylinder)
(140 x 6000 x 0,5 x 0,90)/1.728 = 218 cfm

Co teraz i czy ten wzór jest dobry?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Wed, 05 May 2010 - 09:10
Post #43









kaju007 TU wklejam pdefik, ktory troche powinien Ci pomoc w twoich dociekaniach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Wed, 05 May 2010 - 09:53
Post #44









Dorzuce jeszcze TO i TO na szybko znalezione. Teraz to tylko powinienes wklejic wykres z hamowni biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Wed, 11 Aug 2010 - 22:18
Post #45


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Odświeżę trochę temat po 1 teście

Podłączyłem wszystko i efekt był taki że za dużo pompuje ok 1500obr - 0,4bara, między 1500-2000tyś 0,6bara.
Oczywiście już go nie męczyłem bo ja chcę uzyskać ciągłość 0,3bara i proszę was o pomoc co z tym zrobić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Thu, 12 Aug 2010 - 13:09
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Witam
Niechce mi sie patrzec jak sie meczysz wink.gif masz tutaj wyliczenia dla 0,4 bara tak jak chciales jesli chcesz cos zminiac to zminiae podlega wielkosc kolka pasowego

tutaj masz wszystkie wyliczenia
Pozdrawiam
ps. przepraszam to sa wyliczenia dla 0,5 bara (jakis taki zakrecony bylem jak to pisalem wink.gif )


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Thu, 12 Aug 2010 - 14:41
Post #47


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Dzięki ale wydaje mi się że te koło będzie za duże bo w tym teście co zrobiłem to już jest mniejsze koło i daje takie wartości wieczorem napiszę jakie mam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luki244
post Thu, 12 Aug 2010 - 15:05
Post #48


User
Dołączył: Wed, 23 December 2009
Skąd: Irlandia





ja mam eatoma m62 bez kola elektromagnetycznego : taki ponizej



i z moich doswiadczen i wiedzy,choc nie jest za duza smile.gif to wiem ze zeby zmniejszyc doladowanie na kompresorze to musisz zwiekszyc a nie zmniejszyc rolke smile.gif

ja na standardowej 3,35'' mialem stale 0,6bara i moc szla liniowo do gory

po zmianie na 2,9'' jest powyzej 1bara

jaki rozmiar rolki masz teraz ? nadal standardowa? czy mniejsza?
poszukam wartosci na danych rolkach na moim forum tego kompresora


--------------------
Vectra B - Z22SC :) supercharged

GM Performance Division...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Thu, 12 Aug 2010 - 16:10
Post #49


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





CYTAT(sierRKA @ Sun, 02 May 2010 - 17:31) *
sorki ze sie wpieprzam.. wink.gif
u mnie jest inny problem. silnik m50b25 vanos doladowany kompresorem eaton m62. przy 2,4 tys. obrotow otrzymuje ~0,5bar i trzyma tak do powiedzmy 4 tys.obrotow, powyzej cisnienie doładowania spada drastycznie do praktycznie 0,1bar.
przelozenie jest z walu glownego, przktycznie 2:1, czyli eaton kreci sie max ~13000 obrotow. gdzie lezy problem w samym czyt. zuzytym eatonie czy szukac przyczyny w innym miejscu?
p.s.nadmienie, ze na powierzchniach "styku" rotorow wystepuja delikatne rysy...


Zawsze tak miałeś czy coś się stało?
Nie żaczyna Ci się ślizgać pasek powyżej pewnych obrotów?
Może faktycznie jest gdzieś wąskie gardło, które nie jest w stanie przepuścić więcej powietrza?
Gdzie masz zamontowany czujnik ciśnienia? Czy jest tuż za kompresorem, za intercoolerem, czy za przepustnicą??
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Thu, 12 Aug 2010 - 16:16
Post #50


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Obliczyć kółka da sie dośc dokładnie.
Ja planowałem doładować silnik 0,4 i udało się trafić w 0,39.
Całe szczęście bo jestem na granicy stuku.
Stopień sprężenia to 10,7.
Nie mam jeszcze elektroniki zestrojonej perfect, ale jestem BARDO zadowolony ;-)
Pozdrawiam, Fishman.

Ps. Aby zmniejszyć doładowanie to zwiekszamy kółko na SC lub zmniejszamy kółko na wale. Co komu łatwiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sierRKA
post Thu, 12 Aug 2010 - 19:35
Post #51


Frequent User
Dołączył: Mon, 10 September 2007





CYTAT(Fishman @ Thu, 12 Aug 2010 - 16:10) *
Zawsze tak miałeś czy coś się stało?
Nie żaczyna Ci się ślizgać pasek powyżej pewnych obrotów?
Może faktycznie jest gdzieś wąskie gardło, które nie jest w stanie przepuścić więcej powietrza?
Gdzie masz zamontowany czujnik ciśnienia? Czy jest tuż za kompresorem, za intercoolerem, czy za przepustnicą??
Pozdrawiam.

boost zamontowany za przepustnicą, robiłem kreski pisakiem białym na kole napędzającym i pasku, po jakimś czasie znaki poprzestawiały się, ale nie wiem czy to dobry sposób na ślizganie się paska...


--------------------
m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Tue, 17 Aug 2010 - 07:56
Post #52


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





CYTAT(kaju007 @ Wed, 11 Aug 2010 - 22:18) *
Odświeżę trochę temat po 1 teście

Podłączyłem wszystko i efekt był taki że za dużo pompuje ok 1500obr - 0,4bara, między 1500-2000tyś 0,6bara.
Oczywiście już go nie męczyłem bo ja chcę uzyskać ciągłość 0,3bara i proszę was o pomoc co z tym zrobić.


Koło na kompresorze mam z elektromagnetycznym sprzęgle a na wale było zamontowane koło o średnicy 14,8cm - więc chyba trzeba mniejsze żeby doszło do max 0,3bara

obliczam w ten sposób
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 12 October 2025 - 13:29