![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
zamotany niezle jestes
co ty kombinujesz jak kon pod gore jezeli ci wyszlo przelozenie 1/49 kolo glowne walu i kolo kompresora wiec w czym problem jezeli dobrze liczyles srednica kola glownego podzielic na srednie kola kompresor ai masz przelozenie wiec obroty silnika razy przelozenie ktore wyszlo i wychodzi predkosc kompresora nie wiem ale to jest podstawowa matematyka a nie zadne skalary i wektory i nie cuduj z jakimis obcymi danymi tylko rusz tylek i podstaw swoje dane, bo raz widze piszesz obroty silnika max 5500obr a pozniej 6500obrt sam sie zakrecasz -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
Nie wiem czy zauważyłeś ale w ostatnim poście są podstawione moje dane a liczone na podstawie wzorów z innego posta.
Zakręcony to ja jestem i się zgodzę z tobą. |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
A tak z czystej ciekawosci skad ci u licha wyszlo ze ty masz 230 cid (pojemnosci) bo tak na moje to masz 140.35 cid
Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
sorki ze sie wpieprzam..
![]() u mnie jest inny problem. silnik m50b25 vanos doladowany kompresorem eaton m62. przy 2,4 tys. obrotow otrzymuje ~0,5bar i trzyma tak do powiedzmy 4 tys.obrotow, powyzej cisnienie doładowania spada drastycznie do praktycznie 0,1bar. przelozenie jest z walu glownego, przktycznie 2:1, czyli eaton kreci sie max ~13000 obrotow. gdzie lezy problem w samym czyt. zuzytym eatonie czy szukac przyczyny w innym miejscu? p.s.nadmienie, ze na powierzchniach "styku" rotorow wystepuja delikatne rysy... -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
No faktycznie się rypnąłem to teraz mi wyszło że musi być mniejsze od koła na kompresorze dziwne to trochę
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
sorki ze sie wpieprzam.. ![]() u mnie jest inny problem. silnik m50b25 vanos doladowany kompresorem eaton m62. przy 2,4 tys. obrotow otrzymuje ~0,5bar i trzyma tak do powiedzmy 4 tys.obrotow, powyzej cisnienie doładowania spada drastycznie do praktycznie 0,1bar. przelozenie jest z walu glownego, przktycznie 2:1, czyli eaton kreci sie max ~13000 obrotow. gdzie lezy problem w samym czyt. zuzytym eatonie czy szukac przyczyny w innym miejscu? p.s.nadmienie, ze na powierzchniach "styku" rotorow wystepuja delikatne rysy... robilem obliczenia na zapotrzebowanie twojego silnika na powietrze? moze poprostu jest za slaby do twojego motoru (chociaz watpie, bo powinieni obslugiwac to cisnienie ktore masz) -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
robilem obliczenia na zapotrzebowanie twojego silnika na powietrze? moze poprostu jest za slaby do twojego motoru (chociaz watpie, bo powinieni obslugiwac to cisnienie ktore masz) wlasnie dlatego sam sie zastanawiam dlaczego nie trzyma, u Michala trzyma ladnie do konca rowno przy WOT. moze faktycznie jest zuzyty??? sam nie wiem za co sie zlapac... -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
zastanawiam sie czy np moga broic dorobione krocce wlotu i wylotu, moze ich "przepustowosc"???
chetnie pożyczylbym eatona sprawnego zalozyl 2,3 przebiezki i mozna byloby juz temat samego eatona wykluczyc... -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
malekcis ale ja wcale nie musze do ciebie jechac zeby ci to wytlumaczyc wystarczy ze podasz stosunek twojego kolka napedzajacego kompresor do kolka przytwierdzonego do silnika stad mozna bez problemu wyliczyc ile twoj kompresor pompuje na jakich obrotach a ile potzrebuje twoj silnik (najprawdopodobiej przy takim przelozeniu wyjdzie ze zapotzrebowanie silnika pokrywa sie z przyrostem ilosci powietrza pompowanego przez ten akurat kompresor ) ale to co napisales jest bzdura ze i sam nastepnie piszesz ze jakby cisnienie (czyli wydatek kompresora byl na jednym poziomie) to w wypadku wzrostu obrotow silnika cisnienie w kolektorze ssacym by malalo (tak jak ma to miejsce w silnikach wolnossacych tam masz stale cisneinie o wartosci okolo 1 bara oczywiscie pomijam takie rzeczy jak wysokosc nad poziomem morza i zalezne od tego wachania ciesnienia itp.) Pozdrawiam To było uproszczenie. Cały czas pisałem o doładowaniu, jakie widzimy na czujniku ciś. doładowania czy MAP sensorze. Jasne, że wraz ze wzrostem obrotów silnika jego zapotrzebowanie na powietrze się zwiększa i że kompresor przetłacza go więcej. Jednak w projektach doładowania silników kompresorami Eaton M62 lub M90, z którymi miałem styczność, doładowanie NA WSKAŹNIKU utrzymywało się zawsze w stałych granicach. Oczywiście, że zdarzały się deliktane zawahania w jedną czy w drugą stronę, ale przeważnie utrzymywało się np. na poziomie 0.6bar - jak jest w moim przypadku. W momencie, w którym załączam elektromagnetyczne sprzęgło, doładowanie od razu wchodzi na wartość w okolicach 0.6bar i te ~0.6bar utrzymuje się do odcięcia. Na podstawie projektów, z którymi miałem styczność śmiało mogę powiedzieć, że przy Eatonach nie ma czegoś takiego, jak np. przy Vortechach, gdzie przy niskich obrotach na WOT możesz mieć 0.2bar boostu, a przy odcięciu już 1.0bar. Rozumiem, o czym piszesz, lecz zgodnie z moim doświadczeniem – zapewne mniejszym od Twojego – doładowując silnik Eatonem jesteś w stanie osiągnąć doładowanie na w miarę równym i stałym poziomie. No faktycznie się rypnąłem to teraz mi wyszło że musi być mniejsze od koła na kompresorze dziwne to trochę Do tych obliczeń musisz podchodzić z dystansem. Kiedyś w obliczeniach odpowiedniego koła pasowego pomagałem koledze, który instalował kompresor Eaton M90 z Forda Mustanga także w E36. Obliczenia nie miały wiele wspólnego z rzeczywistością. Na oryginalnym kole pasowym kompresora w M50B25 wyszło 0.6bar. Pulley ratio wynosiło 1.8:1. Według obliczeń dla 0.6bar pulley ratio powinno wynosić około 1.45:1, a rzeczywiste pulley ratio (1.8:1), które gwarantowało 0.6bar w praktyce, teoretycznie powinno pozwolić uzyskać boost w granicach 1.0bar. Także moim zdaniem najlepiej zorientować się na forach (gdzie ktoś już wykonał taką modyfikację) w średnicach, jakie stosowali, i doładowaniu, jakie otrzymali. robilem obliczenia na zapotrzebowanie twojego silnika na powietrze? moze poprostu jest za slaby do twojego motoru (chociaz watpie, bo powinieni obslugiwac to cisnienie ktore masz) Taki sam kompresor, jaki ma Sierka, mam w swoim E36 i jest on w stanie wytworzyć i utrzymać doładowanie w okolicach 0.6bar. Ten sam kompresor jest w stanie wytworzyć i w miarę utrzymać doładowanie w okolicach 0.4bar nawet w silniku M52 2.8l. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
Na pewno jakaś różnica będzie względem obliczeń a rzeczywistością to najlepiej dorobić większe koło pasowe żeby było można je zmniejszyć.
henry to jak ci tak dobrze idzie obliczanie to może podasz jak to obliczyc prawidłowo? |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
wlasnie dlatego sam sie zastanawiam dlaczego nie trzyma, u Michala trzyma ladnie do konca rowno przy WOT. moze faktycznie jest zuzyty??? sam nie wiem za co sie zlapac... te (pewnie nie tylko te) kompresory bardzo źle znoszą wszelkie przewężenia na układzie zasilania powietrzem , może tu tkwi problem |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
te (pewnie nie tylko te) kompresory bardzo źle znoszą wszelkie przewężenia na układzie zasilania powietrzem , może tu tkwi problem z tym bym sie zgodzil, kompresor wtedy wydaje inny dzwiek , moze tu trzeba by sie przyjrzec -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
moge zrobic tak, ze odkrece caly uklad dolotowy kompressora i sprawdze. zostanie tylko technologiczny otwor wejsciowy, co Wy na to?
jak znajde wkleje pozniej wiejscie do kompressora, moze ocenicie sami. -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
w chwili obecnej znalazlem taka fotke:
![]() wlasnie ta niebieska "dupke" okrece i lookne jak wyglada doladowanie... układ dolotowy kompressora, wyglada tak: 2 kolanka 90 stopni i dwie rurki fi 70mm, a tak wyglada: ![]() ![]() -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
wydajność kompresora typu rootsa (a takim jest eaton ) rośnie (upraszczając , pomijając sprawność ) liniowo ze wzrostem obrotów , zapotrzebowanie silnika na powietrze (również upraszczając , pomijając sprawność wolumetryczna silnika ) tez rośnie liniowo ze wzrostem oborotow , dlatego ten kompresor utrzymuje stale (również w przybliżeniu ) doładowanie wraz ze wzrostem obrotów (wahania jego zależne od sprawności kompresora i silnika w danym zakresie obrotów ) . Wydaje mi sie ze każdy cokolwiek zorientowany w temacie zrozumiał o co chodzi maleckisowi ze "stałą wydajnoscia" kompresora
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 10 September 2007 ![]() |
wydajność kompresora typu rootsa (a takim jest eaton ) rośnie (upraszczając , pomijając sprawność ) liniowo ze wzrostem obrotów , zapotrzebowanie silnika na powietrze (również upraszczając , pomijając sprawność wolumetryczna silnika ) tez rośnie liniowo ze wzrostem oborotow , dlatego ten kompresor utrzymuje stale (również w przybliżeniu ) doładowanie wraz ze wzrostem obrotów (wahania jego zależne od sprawności kompresora i silnika w danym zakresie obrotów ) . Wydaje mi sie ze każdy cokolwiek zorientowany w temacie zrozumiał o co chodzi maleckisowi ze "stałą wydajnoscia" kompresora tak być teoretycznie powinno. ja natomiast usilnie szukam przyczyny dlaczego chociaz w jakiejs delikatnej tolerancji tak niestety nie jest. -------------------- m50b25 vanos i EATON juz pompuje jak trzeba :)
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
Znajdzie się ktoś dobry i napisze ze swojego doświadczenia z jakich wzorów korzystać żeby prawidłowo wyliczyć średnicę koła pasowego. Wchodziłem już na rożne fora i na każdym inne wzory itp. masakra jednym słowem.
|
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#38
|
![]() |
Srednica kola na kompresorze (mm)= maksymalne obroty silnika (rpm/min) pomnozone przez srednice kola pasowego (mm) na wale korbowym pomnozone przez przelozenie kompresora (w tym przypadku 1, poniewaz ten kompresor nie posiada zadnych przelozen planetarnych) i to wszystko dzielimy przez maksymalne dopuszczalne obroty rotoru kompresora.
czyli przykladowo: 8000 x 150 x 1 --------------------- = 85.71, bierzemy kolo 85-86 mm 14000 |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 01 April 2008 ![]() |
I co dzięki temu uzyskam 0.3bara?
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
uzyskasz 14000 obrotów kompresora , ile to będzie doładowania w przypadku twojego silnika zobacz na mapie kompresora , jak chcesz mniejsze doładowanie to zobacz przy jakich obrotach się ono pojawi (mapa kompresora) i podstaw do wzoru zamiast 14000 obroty odczytane z mapy (14000 to chyba maks obroty dopuszczalne dla eatona )
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 12 October 2025 - 13:29 |