Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> MB 190 2.3-16 + kompresor eaton M62
kaju007
post Tue, 27 Apr 2010 - 13:39
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Witam

Planuję montaż kompresora w MB 190 2.3-16v. Moc tego silnika jest niby 185KM więc jest trochę wyżyłowany, dla tego pomyślałem że bez odprężania głowicy myślę że doładowanie max 0,4b wytrzyma.

Kompresor posiadam eaton M62 ze sprzęgłem magnetycznym.

Pytanie jakie mnie męczy jakie zastosować wielkość koła pasowego żeby uzyskać tyle doładowania i w jakim przedziale obrotowym silnika powinien mieć tą wartość doładowania?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 27 Apr 2010 - 13:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_Golfista_*
post Tue, 27 Apr 2010 - 13:54
Post #2









A wiesz, że silnik jest zdrowy?
Byłeś na hamowni?
Mierzyłeś kompresję?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Tue, 27 Apr 2010 - 13:55
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Silnik zdrowy kompresja równa i dobra, a co do hamowni to najbliższa 200km sad.gif więc się na razie nie wybieram
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekGTI
post Tue, 27 Apr 2010 - 14:03
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 June 2005
Skąd: Jaworzno





a zastanawiałes sie nad zmianą ukł. zasilania ? Tak jest ke-jetronic, aż się prosi o jakieś standalone żeby to miało ręce i nogi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Tue, 27 Apr 2010 - 14:23
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Na pewno trzeba by było to wymienić żeby uzyskać lepszy efekt, na pierwszy etap to bym chciał to uruchomić i zobaczyć czy działa potem kolejne etapy. Na razie muszę się dowiedzieć o te koło pasowe bo na tokarni mi zrobią.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Tue, 27 Apr 2010 - 15:00
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Zobacz sobie wykres tego kompresora i policz jakie musisz miec kolko zeby przy odcince twoj kompresor nie przekraczal zalozonej wartosci cisnienia
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Tue, 27 Apr 2010 - 15:11
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





A to np przy 7tys obrotów ma uzyskać 0,4bara? A macie jakieś wykresy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 27 Apr 2010 - 15:39
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(Quaki @ Tue, 27 Apr 2010 - 15:00) *
Zobacz sobie wykres tego kompresora i policz jakie musisz miec kolko zeby przy odcince twoj kompresor nie przekraczal zalozonej wartosci cisnienia
Pozdrawiam


Nie koniecznie tak bo np jesli zalozy zawor upustowy to i tak nie uzyska wiekszego cisnienia niz na jakie pozwoli dobrana sprezyna, a jesli kompresor bedzie mial 0,4b przy max obrotach to tak ok, a jesli zrobi mniejsze kolo i zastosuje zawor upustowy to uzyska doladowanie 0,4 bara juz od nizszych obrotow co przelozy sie na lepszy przebieg mocy i momentu.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekGTI
post Tue, 27 Apr 2010 - 15:49
Post #9


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 June 2005
Skąd: Jaworzno





CYTAT(freebsd @ Tue, 27 Apr 2010 - 15:39) *
a jesli zrobi wieksze kolo



raczej mniejsze wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Tue, 27 Apr 2010 - 15:55
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





przemekGTI Fajna masz fotkę MB 190 masz takiego?

I dla tego założyłem ten wątek bo sam nie wiem z tym doładowaniem na pewno zastosuję zawór upustowy. Tylko szukałem kiedyś po necie zęby ustawić 0,4b coś nie mogłem wyszukać sad.gif

Sprężanie wynosi 10:1 więc 0.4b to trochę za dużo będzie.

To co z tym doładowaniem na ilu obrotach powinien miec max wartość?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Sat, 01 May 2010 - 12:16
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





To jak podpowie ktoś jaki ma miec rozmiar koło pasowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 01 May 2010 - 12:31
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





taki leniwy jestes ze nie widzisz jak ktos wyzej bodajze quaki napisal jak masz zrobic
zobaczyc na mape kompresora ,pozniej pomiar kola walu i kola kompresora obliczasz przellozenie i masz jasnosc


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Sat, 01 May 2010 - 12:43
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Nie po prostu nie chcę czegoś rozwalić
mapę mam Eaton M62 , a co z tym doładowaniem na ilu obrotach powinien osiągnąć wartość np 0,3bara na dolnych obrotach na maksymalnych?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 01 May 2010 - 13:32
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Kompresory takie jak Eaton utrzymują stałe doładowanie, nie rośnie ono wraz ze wzrostem obrotów. Doładowanie może jedynie spadać, jeżeli wydajność kompresora na danym przełożeniu kół pasowych będzie zbyt mała, aby utrzymać zadane ciś. doładowania przy wzrastającej sprawności wolumetrycznej silnika. Regulowanie doładowania zaworem upustowym? Totalnie nie tędy droga. Zadaniem zaworu upustowego jest zupełnie co innego.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Sat, 01 May 2010 - 15:03
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Dzięki maleckis za wyjaśnienie jednej kwestii widzę że już przerabiałeś taki temat z kompresorem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Sat, 01 May 2010 - 20:41
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





maleckis wybacz ale napisales glupote oczywiscie ze kompresor eaton (i nie tylko ten ale kazdy jeden) zmienia doladowanie wraz z obrotami (im wieksze obroty bedzie mial silnik a co za tym idzie kompresor tym wieksze bedzie doladowanie podstawowa fizyka)
Dobra ja to opisze zeby nie bylo ze nikt na forum niechce pomagac ludziom jak dobiera sie kompresor
1. sprawdzasz ile twoj silnik potzebuje powietrza (przy zadanych obrotach od dolu do odcinki)
2. sprawdzasz przy jakich obrotach twoj kompresor osiagnie ilosc pwoietrza odpwoiednia dla doladowania ktore chcesz osiagnac na najwyzszych obrotach
3. dobierasz kolko kompresora tak zeby twoj silnik przy odcince nie dostal wiekszego doladowania niz to ktore wytrzyma
4. jesli masz juz kolko kompresora i to jakie jest przelozenie miedzy kolkiem kompresora a kolkiem kotre go napedza dosc latwo z wykresu zobaczyc przy jakich obrotach jakie bedzie doladowanie (wiec widac od razu gdzie kompresor wstanie i jak bedzie przebiegala krzywa doladowania)
Co do reguloawania doladowania zaworem upustowym to sie zgadzam calkowicie nie do tego on sluzy.
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 01 May 2010 - 20:46
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Quaki @ Sat, 01 May 2010 - 20:41) *
maleckis wybacz ale napisales glupote oczywiscie ze kompresor eaton (i nie tylko ten ale kazdy jeden) zmienia doladowanie wraz z obrotami (im wieksze obroty bedzie mial silnik a co za tym idzie kompresor tym wieksze bedzie doladowanie podstawowa fizyka)

To zapraszam na przejażdżkę w moim E36 2.8 z kompresorem Eaton i kolejnym E36 mojego kolegi z takim samym kompresorem. Wytłumaczysz mi wówczas, dlaczego u mnie boost od momentu załączenia się sprzęgła do odcięcia ma doładowanie w takich samych granicach.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Sat, 01 May 2010 - 21:52
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





dlatego masz stale ciśnienie z wzrostem prm bo silnik potrzebuje coraz wiecej powietrza a kompresor już nie jest w stanie nabić więcej
w mojej cali m62 pompuje proporcjonalnie do prm max ok o,5 bar po prostu silnik potrzebuje wiecej powietrza niz kompresor nabija
polukaj sobie w moim projekcie jest opisany uklad turbina plus kompresor są foty są filmiki zawsze coś może cie naprowadzi


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Sat, 01 May 2010 - 22:22
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





malekcis ale ja wcale nie musze do ciebie jechac zeby ci to wytlumaczyc wystarczy ze podasz stosunek twojego kolka napedzajacego kompresor do kolka przytwierdzonego do silnika stad mozna bez problemu wyliczyc ile twoj kompresor pompuje na jakich obrotach a ile potzrebuje twoj silnik (najprawdopodobiej przy takim przelozeniu wyjdzie ze zapotzrebowanie silnika pokrywa sie z przyrostem ilosci powietrza pompowanego przez ten akurat kompresor )
ale to co napisales jest bzdura ze
CYTAT
Kompresory takie jak Eaton utrzymują stałe doładowanie, nie rośnie ono wraz ze wzrostem obrotów

i sam nastepnie piszesz ze
CYTAT
u mnie boost od momentu załączenia się sprzęgła do odcięcia ma doładowanie w takich samych granicach

jakby cisnienie (czyli wydatek kompresora byl na jednym poziomie) to w wypadku wzrostu obrotow silnika cisnienie w kolektorze ssacym by malalo (tak jak ma to miejsce w silnikach wolnossacych tam masz stale cisneinie o wartosci okolo 1 bara oczywiscie pomijam takie rzeczy jak wysokosc nad poziomem morza i zalezne od tego wachania ciesnienia itp.)
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kaju007
post Sun, 02 May 2010 - 10:28
Post #20


Frequent User
Dołączył: Tue, 01 April 2008





Gdzieś kiedys trafiłem w necie o info ze maksymalna moc ma przy 6500 obrotów

-pojemność 140cid (2.3l)
- 185km przy 7000 obrotów



korzystając ze wzoru
KOD
   Teraz liczymy ile powietrza silnik potrzebuje:
base engine airflow rate= (pojemnoćś (cid) x rpm x 0.5 x VE (sprawnośc wolumetryczna silnika))/1.728= (302 x 5500 x 0.5 x 0.80)/1.728= 384 cfm


Dla mojego obliczenia
(140 x 7000 x 0.5 x 0.90)/1.728 = 255 cfm

KOD
liczymy ile potrzeba powietrza żebyśmy osiągnęli zakładaną moc:
desired airflow rate= basi engine airflow rate x ciśnienie
Czyli nasz układ z intercoolerem:
384 x 1.45= 557 cfm


255 x 1.3 = 331 cfm

KOD
Teraz dobieramy kompresor
nasz przykładowy kompresor podaje 90 cid na jeden obrót- zamieniamy na cfm

90/1.728=0.052 cfm/ obrót kompresora

obroty kompresora jakich potrzebujemy to:
557 cfm (tyle ile potrzebuje silnik)/0.052 cfm= 10712 obrotów
jeżeli nasz maksymalne obroty naszego kompresora są większe niż ta wartość, należy poszukać innego.


dla mojego 331/0.052cfm = 6365 obrotów

KOD
Teraz liczymy pulley ratio
pulley ratio: obroty kompresora/obroty silnika (maksymalne)= 10712/5500= 1.95
tak więc koło pasowe na wale korbowym musi być 1.95 raza większe od kółka na kompresorze. jeśli kompresor ma kółko o średnicy 2.5 cala to na wale korbowym potrzebujemy:
2.5 X 1.95= 4.88 cala




6365/7000= 0,90

tylko u mnie koło od kompresora z elektromagnetycznym sprzęgłem ma 9cm czyli 3,5 cala

koło kompresora np 3,5x1.49=3,15 Jest to możliwe że musi byc mniejsze????

Nie wiem z kat ta wartość 1.728
Korzystałem z tego postu link
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 12 October 2025 - 10:35