![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Witam,
mam takie pytanie, czy istnieje możliwość ,że zawór sterowany popychaczem hydraulicznym zatnie się?? Problem jest taki ,że auto dostało nową głowicę na starych wałkach (głowica od ABF a wałki PL). Zmiana była podyktowana dobrą ceną i tym ,że była ona po remoncie. Złożona pierwszy raz na używanych ,ale sprawnych popychaczach. Jednak po odpaleniu auto klekotało jak diesel i po demontażu okazało się ,że prawie połowa popychaczy było miękkie czyli można było zakwalifikować je jako nie sprawne. Na wszelki wypadek zawiozłem głowice do sprawdzenia i wyszło ,że jest ok. I tu zaczyna się problem. Założony został komplet nowych popychaczy ,auto odpaliło i pracowało ok. Wciąż słychać było klepanie ,zrobiłem "odpowietrzanie" wg. rad ,które można znaleźć w internecie. Nie pomogło więc zostawiłem auto aby popracowało przez dłuższy czas. Oprócz klepania ,silnik pracował b dobrze wkręcał się jak trzeba ,palił z pół obrotu. Po ok 1h pracy dodałem gazu tak do ok 5krpm po czym sam z siebie zgasł. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie wykazywał żadnego oporu tak jakby nie miał sprężania. Po zdjęciu głowicy okazało się ,że 2 zawory są wygięte i zostały w pozycji częściowo otwartej i na 1 i 2 tłoku ,są dziury wykruszone od zaworów. Smarowanie ok ,rozrząd ok wałki względem siebie ok, nic nie przeskoczyło. Czy może to być wina wałka, że np ukosował popychacz aż ten się zaciął w pozycji otwartej?? Jestem ciekaw co mogło spowodować taką awarie. Pozdrawiam -------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Ja bym się upewnił, czy aby na pewno wałki od PL są kompatybilne z głowicą ABF. Czy przypadkiem nie założyłeś wałków o zbyt dużym wzniosie krzywek, które mogły uszkodzić hydrauliczne popychacze.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
remont mogl byc zrobiony na kiepskich prowadnicach ( albo zle dobrane luzy ) jak podkreciles go to zlapal temp i sie zatarl
albo: wlozone za miekkie sprezyny zaworowe i zawor nie zdarzyl sie zamknac |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Wałki są na pewno kompatybilne, dodatkowo od PL są niższe od tych z ABF.
No właśnie tak jak pisze flapjck1 nie wiadomo na jakich komponentach był robiony remont. Ale czy np sam wałek jest w stanie tak mocno zukosować popychacz?? -------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
sprawdź reszte zaworów , jak są po przycierane to masz odpowiedz
pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
a w jakiej pozycji zostaly ? w otwartej czy zamknietej ?
-------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 30 April 2006 Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer ![]() |
Wznios wałków można wykluczyć z chociażby tak błachego powodu że wałki od ABF'a daje się do PL'ki a tu mamy sytuację odmienną.
-------------------- VW 16V++ :)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jak głowica była za mocno splanowana to zawory waliły po tłokach non stop dlatego szklanki sie nie napełniły mogło sie tak stać również przez źle ustawiony rozrząd. tu bym doszukiwał sie przyczyn
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jak tak jest to ślad kolizji bedzie na pozostałych tłokach
-------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
o tym w sumie nie pomyślałem. Zmierzę później wysokość głowicy i porównam z wartością dopuszczalną. Rozrząd wykluczam bo sprawdzany był 5 razy przed i po zdarzeniu, nic nie przeskoczyło.
-------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak ktos skladal glowice to pozamienial zawory miedzy prowadnicami i sie przycieraly. Daj jakies zdjecia, obejzyj jak wygladaja pozostale zawory i tloki.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
czyli definitynie wina wygiecia bylo udezenie w loki i tak zostalo
zakreciles silnikiem a a zawory nie zdazyly sie domknac i tloki je pokrzywily wystarczy bardzo niewiele by zakleszczyly sie w prowadnicach i nie powrocily na mjejsce ja mialem sytuacje ze gosc zlozyl silnik S50 ,wszystko bylo na miejscu , zaczelismy ustawiac luzy zaworowe i przekrecilismy silnik raz do okola i 2 zawory juz nie chcialy wrocic z powrotem mowil ze jak skladal wygladaly na proste po udezeniu w tloki ![]() -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
w/g mnie to zbyt wysokie obroty+ za słabe sprężyny zaworowe
-------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Obroty max są niższe niż seryjne bo jest założony wtrysk elektroniczny i odcinka jest przy ok 6300rpm.
Porozpinam całą głowicę i obejrzę wszystko dokładnie. -------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
jesli chodzi o zacinanie sie zaworow i zawieszanie, to ja rowniez sluszalem, ze jest to bardzo popularne przy remontach glowic, kiedy robi sie slify gniazd itd... i remonty prowadnic, ale zawory pozostaja stare, to bardzo lubia sie przycierac i po prostu stawac w jednej pozycji...
-------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 April 2009 Skąd: BMN ![]() |
ja mialem kiedys podobny przypadek,ale w dohc fiata 8v
silnik po spieciu rozrzadu ciezko przewalal walem,a po odpaleniu stukalo jakby panewki(po remoncie;/) po rozebraniu sie okazalo,ze dwa tloki uderzaly w zawory,poprostu glowica byla juz ktorys raz liznieta o te 0......mm za duzo porobilem frezy na tlokach i silnik hulal jak ta lala pozdro -------------------- C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy... AR 156 jtd . 302 tys km aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 12:04 |