Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  « < 2 3 4  
Reply to this topicStart new topic
> FWD vs AWD na lodzie, test Auto Motor & Sport
RaNaar
post Fri, 09 Apr 2010 - 14:37
Post #61


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 December 2005
Skąd: Kraków





Czy biorąc pod uwagę kraj opublikowania artykułu dalej sądzicie, że porównanie tych samochodów z jeździe na kolcach to nieporozumienie?

Dla nieczytających tematu od początku -> test pochodzi ze Szwecji. Ale to przecież nie ma znaczenia bo nawet tam nikt codziennie nie jeździ po lodowym torze ;-)

Pozdrawiam serdecznie!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Apr 2010 - 14:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
WojtekMR
post Fri, 09 Apr 2010 - 15:45
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





ale się uczepiliście wink.gif
jeżeli test miał pokazać że opony kolcoane są super na lód to pokazał
jeżeli miał pokazać że z takimi oponami NA LODZIE fokus rs łoi golfa rs to pokazał

ale jeżeli miał pokazać żę fokus rs jest lepszy na zimę od golfa rs -to niestety był tendencyjny wink.gif
a biorąc pod uwagę w ilu konkurencjach fokus mógłby pokonać golfa całkiem fer trochę wydaje się ten test na siłę


ps. pewnie ktoś wymyśliłby jakiś test w którym VW jest lepszy ale co z tego


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kons6
post Fri, 09 Apr 2010 - 16:20
Post #63


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 January 2010





a czy jest jakiś film z tego testu albo chociaż zdjęcia?
tam będzie widać czy była jazda na przyczepność czy na możliwie mały, szybki, ale jednak poślizg?

przyczepność (ostatnio często nazywana nie wiadomo czemu trakcją) ma, wg mnie, decydujące znaczenie, szczególnie w autach ze stosunkowo ciężkim przodem
im większa przyczepność tym większa możliwość przełożenia jak największej części mocy na ruch do przodu (i dlatego tak istotne tutaj są kolce) plus umożlwienie skręcania
przy pomocy kierownicy, a nie głównie przeniesiem masy auta i odpowiednim poślizgiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 16:26
Post #64









CYTAT
Idac dalej Audi A6 nie moze byc konkurentem dla BMW5, czy Mercedesa E bo przeciez maja rozne napedy - przod i tyl.

jeżeli konkurencją wybraną do porównania tych aut będzie drift... to chyba rodzaj napędu i możliwość wyłączenia ESP będzie miało znaczenie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kons6
post Fri, 09 Apr 2010 - 16:34
Post #65


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 January 2010





A może zamiast teoretyzowania byśmy tak zrobili Ligę Mocnych Compactów vel Hot Hatches.

Tak z 10 imprez w roku, będą różne warunki, jedna ze względu na lokalizację RSa w Szwecji wink.gif
Pozostałe na obiektach w Polsce (miejsc wystarczy, nawet takich, żeby blachy nie uszkodzić).

Ja jestem nawet skłonny sprzedać swoje obecne auto, żeby wystartować Renault RS 2010.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Fri, 09 Apr 2010 - 16:57
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





1 123 Brzykcy Citroen Saxo N 4:28.3 +0.0 +0.0 56.6
2 135 Janecki Fiat 126p A 4:29.4 +1.1 +1.1 56.4
3 108 Śliwowski VW Golf A 4:29.8 +1.5 +0.4 56.3
4 102 Strzelecki Daewoo Nubira A 4:30.2 +1.9 +0.4 56.2
5 109 Orski VW Golf A 4:30.9 +2.6 +0.7 56.1
6 121 Kramarczyk Opel Astra N 4:34.0 +5.7 +3.1 55.4
7 101 Chmielewski Opel Astra A 4:37.5 +9.2 +3.5 54.7
8 141 Pachuta Fiat Seicento N 4:39.9 +11.6 +2.4 54.3
9 131 Zygmunt Suzuki Swift N 4:42.7 +14.4 +2.8 53.7
10 106 Trembicki Opel Astra A 4:43.7 +15.4 +1.0 53.5
11 117 Wydra Honda Civic A 4:43.8 +15.5 +0.1 53.5
12 103 Pogan Renault Clio A 4:45.6 +17.3 +1.8 53.2
13 132 Mikołajczyk Fiat Seicento A 4:47.7 +19.4 +2.1 52.8
14 120 Figel Opel Astra N 4:47.8 +19.5 +0.1 52.8
15 133 Bałuk Fiat SC A 4:55.0 +26.7 +7.2 51.5

Rajd magurski 2006, tylko pierwsza 15 z os 1. Maluch, a za nim ople, renaulty, hondy, vw, z Kramarem, czy Chmielewskim za kierownica. Ciekawe ile maluch sklepalby tego RSa albo GTI ? laugh.gif
Ps. Tak bylo zimno, tak byl snieg i to duzo.

Wystarczy zrobic drugi test w tym samym miejscu ale zrobic ze dwa ciasne nawroty i bedzie golf lepszy. Generalnie to zupelnie obojetne mi jest co bedzie "rzadzilo" ale juz jeden taki as sie przewinal w ostatnim czasie przez swiatek motoryzacyjny teraz chyba rosnie drugi. GT-R king of nurburging, RS king of snowring, a rzeczywistosc konczy sie i tak zawsze haslem z X-files "the truth is out there".


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 09 Apr 2010 - 18:45
Post #67


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Za dużą wagę przywiązujecie do tych kolców, bo CYWILNE opony z kolcami wcale
tak nie odstają od nowoczesnych opon bez kolców z najwyższej półki,
a już 2-letnia opona z kolcami jest bez porównania gorsza NA LODZIE od nowej bez kolców!
To ostatnie akurat nijak się ma do testu Focus vs Golf, ale piszę to, żeby Wam uświadomić, że przesadnie wierzycie w kolce.

Oto podsumowanie testu zrobionego przez szwedzkie czasopismo, Teknikens Värld.
Do testu użyto Audi A3 i opon Nokian Hakkapelitta 5: 2 z kolcami, jedne bez i jedne z kolcami ale 2-letnie:

Średnie czasy okrążeń na torze lodowym:
bez kolców 1:12,9
opona ze 130 kolcami 1:13,2
opona z 96 kolcami 1:14,8
stara opona z kolcami 1:23,2

Wierzyć się nie chce, co? biggrin.gif
Napisali, że opona bez kolców była najszybsza dzięki temu, że ma najlepszą przyczepność podczas przyspieszenia.

Natomiast przy hamowaniu odwrotnie- opony z kolcami są znacznie lepsze:
(ze 100 km/h)
130 kolców 236 m
96 kolców 242 m
bez kolców 261 m
stara z kolcami 265 m

i to głównie hamowanie jest powodem, że w Skandynawii większość aut zimą jeździ na kolcach.

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09021...egler/index.xml


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Reaper
post Fri, 09 Apr 2010 - 18:55
Post #68


Super User
Dołączył: Fri, 10 December 2004
Skąd: Malbork/Gdańsk





A czy nie jest tak przypadkiem ze jest to porownanie VW Golf R z Ford Focus RS, a nie jakies tam wymyslane przez Was bitwy VW vs Ford czy tez AWD vs FWD?


--------------------
VW Arteon R-Line 2.0 TSi 2023 - his
VW Golf VIII Life 1.0 TSi 2020 - her
Oba Mondstein Grau :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Sat, 10 Apr 2010 - 01:52
Post #69


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





Znowu wojna Haldex vs. Torsen... niestety dziś Haldex ma lepszą technologię i wygrywa - pod warunkiem, że nie zostanie "ucywilizowany" jak w Golfie.
Torsen był fajny ale w latach 90 i może trochę później. Potem Szwedzi poszli po rozum do głowy i w nowych Haldexach wszystko nareszcie działa jak należy (IV generacja w pełnej specyfikacji z tylnym LSD wg Haldex a nie IV generacja w wersji Eco wg. VW). Problemem w Golfie jest właśnie ESP na siłę prostujące auto i nawet redukujące moment obrotowy.
Sam mam 2 auta z Haledex-em. Volvo S60R z III-gen Haldex-a i Saab TurboX - będący swoistym demo dla IV-gen Haldex-a. Różnica jest OGROMNA. To tak, jakby III-gen była właśnie czymś "prawie" AWD a IV wogóle nie była Haldex-em. Jest jeden zaj...ście ważny warunek: ESP OFF. U mnie da się go wyłączyć i auto jeździ bokami aż miło - praktycznie wystarczy na śliskim ostrzej wcisnąć gaz. Nawet hamuje 4 kołami przy redukcji. W ogóle nie ma wad starego Haldexa i bardzo lubię to auto w zimie... z resztą nie tylko. Niestety z włączonym ESP czar pryska i można zapomnieć o "bokach". Wtedy to auto nadaje się to "nadania kierunku jazdy za pomocą kierownicy" i "wciśnięcia gazu celem przekazania ECU informacji, że proponujemy przyspieszenie". Reszta "zostanie optymalnie dopasowana" do warunków i polityki bezpieczeństwa. Myślę, że Golf poległ na tym, że VW nie pozwolił wyłączyć całkowicie ESP a dodatkowo na 100% ich Haldex jest pozbawiony LSD (czyli jednej z głównych zalet IV-gen).
Focus RS nie jest łatwym przeciwnikiem - to naprawdę świetne FWD, które nota bene bardzo lubię. AWD nie założono w nim ze względów "księgowych". Miał być - jak wszystkie Fordy ST/RS - wyścigówką dla ludu. Jest koncept Volvo C30 (mechanicznie pierwowzór RS) z AWD ale prawdopodobnie nie wejdzie do produkcji. Oczywiście byłby sporo droższy.


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  « < 2 3 4
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 16:22