Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> FWD vs AWD na lodzie, test Auto Motor & Sport
Leo
post Fri, 09 Apr 2010 - 10:42
Post #41


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Oj nie nie, mi ten temat wygląda na coś zupełnie przeciwnego, pomijając wyważone oceny, sprawia wrażenie jak to użytkownicy FWD mają w końcu punkt zaczepienia do krytyki AWD.
Daleki jestem od wychwalania VW, daleki jestem od krytyki FWD czy AWD, bo wszystko zależy jak się spojrzy na sprawę.
Ja widzę tutaj jedno - test zaczął się od porównania AWD vs FWD , na LODZIE, z oponami kolcowymi . A skończyło się na tym, że VW robi badziewia a nie auta. No kaman, jeśli nie zauważacie, że sprawy dotyczą kilku różnych spraw, których NIE DA się przełożyć na nic innego, jak konkretnie na jazdę w kolcach po lodzie, to sorry, nie ma co dyskutować.
Bo raz - jest AWD , jest i pseudo AWD, dwa, jest elektronika, trzy, masa aut, cztery - moc, pięć - niemożność jakiegokolwiek przełożenia na warunki drogowe.... i tak dalej i tak dalej.

Nadal podtrzymuję że test miał udowodnić z góry założoną tezę.
Czekam na test Golfa FWD i 4motion z silnikami o podobnej mocy na torze ulicznym w 3 rodzajach nawierzchni: asfalt (mokry i suchy), szuter i śnieg.
A potem czekam na test np. A4 z silnikem wzdłużnym FWD i quattro na tożsamych nawierzchniach.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Apr 2010 - 10:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 10:45
Post #42









CYTAT
To akurat zrobili celowo żeby wyrównać szanse- bo Golf z DSG jest dużo szybszy od manualnego.

to w tym teście chodziło o prędkość ?


CYTAT
Pewnie dlatego że A4 w normalnych warunkach to żaden konkurent dla RSa,
a natomiast Golf R na suchym torze bywa szybszy od RS-a:


chłopie....
czy to były normalne warunki i suchy tor ?


CYTAT
A co to za roznica?? W manualu tez nie mozna hamowac lewa...

a dlaczego nie ?
w mojej A4q s-line, manual bez problemu można... znaczy, że jakaś zepsuta ? huh.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 09 Apr 2010 - 10:46
Post #43


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Nie, ze VW to badziew ale sam przyznaj, ze robienie aut sportowych (bo przeciez te z R to maja takie byc) i brak mozliwosci odlaczenia ESP czy tradycyjnych szper (mimo, ze FWD vide Scirocco R) to troszke jest niehalo. A potem do tego testy w "zaprzyjaznionych" gazetach gdzie sa same achy, ochy...a jak wychodzi, ze to nie do konca tak to placz.

Co do testu to byl jaki byl, ciezko porownywac A4 z Focusem, sam przyznaj. A, ze akurat Golf/A3 maja Haldexa...no coz, tak wybrali inzynierowie z VW.

Wiadomo, ze najlepiej byloby zobaczyc test Golfa R na suchym/mokrym/szutrze/sniegu i tak samo dla A4, wtedy bylby to prawdziwy test AWD vs FWD...ale akurat w tym tescie nie o to chodzilo.

Bezduszny --> nie wiem jak jest w A4, ale np. w Golfie V GTI manual nie mozna hamowac lewa...znaczy moc to mozna ale wtedy rownie dobrze mozesz zdjac prawa z gazu, bo komp czy tak odcina moc. Czy nie tak samo jest u Ciebie??


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 10:51
Post #44









CYTAT
Co do testu to byl jaki byl, ciezko porownywac A4 z Focusem, sam przyznaj.

dlaczego ciężko ?
w czymś tak bardzo odbiega od Golfa, że nie nadaje się do porównania z Focusem ?

Rozumiem, że A6 to już naprawdę nie ta liga... ale A4 i Focus to nie są skrajne bieguny.
Skoro nie przeszkadzało porównywać auta o różnych skrzyniach, różnych napędach... to te kilka cm różnicy w wymiarach robi taką kolosalną różnicę ?

CYTAT
Bezduszny --> nie wiem jak jest w A4, ale np. w Golfie V GTI manual nie mozna hamowac lewa...znaczy moc to mozna ale wtedy rownie dobrze mozesz zdjac prawa z gazu, bo komp czy tak odcina moc. Czy nie tak samo jest u Ciebie??

szczerze powiedziawszy jakoś tego nie zauważyłem... może dlatego, że jest to TDI ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 10:56
Post #45









odlot się robi z tego forum - jaką niby tezę miał udowodnić ten test?
mam wrażenie, że niezależnie od tego jaką konfigurację VAGa postawili by w zestawieniu z RS to w sytuacji przegranej VAGa sralibyście, że i tak były źle dobrane auta smile.gif i to wy drodzy forumowicze bronicie swojej z góry ustawionej tez, że RS i tak jest chujowy
LOL

Ile osób z was miało szanse choćby siedzieć w RSie, mam wrażenie, że nikt z pieprzących jaki to on nie jest beznadziejny. Mamy za to dwóch ( może trzech ) właścicieli RS mk2 na forum, mamy hwojtka któremu można zaufać w 100% w osąd auta i wszyscy go mega chwalą ale wy mądre głowy i tak wiecie, że RS jest lipą - to jest właściwie już MEGA LOL!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 09 Apr 2010 - 10:57
Post #46


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Nie w wymiarach a w klasie. Z jednej strony masz normalnego (z definicji) hatchbacka, z drugiej sedana premium. Poza tym ile razy powtarzac - NATURALNYM konkurentem Focusa jest Golf, a Focusa RS Golf R. Dlatego zostaly porownane...


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 11:03
Post #47









CYTAT
to wy drodzy forumowicze bronicie swojej z góry ustawionej tez, że RS i tak jest chujowy

kto tak napisał... lub kto coś takiego zasugerował ?
możesz wskazać ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 11:10
Post #48









bezduszny, błagam Cie nie brnij razem z printem i spółką bo robicie się komiczni...

CYTAT
by print "wczoraj (Sroda) widziałem takiego Rs'a ale niestety jechał na lawecie (puławska na wysokości ursynowa godz. 16) biggrin.gif, czyżby zaczeły się jakieś problemy? auto nie było rozbite...sorry za OT, przypomniało mi się. "


CYTAT
by szydło "Chciałbym zobaczyć jakiś filmik gdzie focus dostaje baty wink.gif "



Co niby miałby udowodnić test z a4, tylko to, żebyś mógł powiedzieć, że RS jest chujowy bo może w tym zestawieniu VAG by sklepał RSa. a4 i RS to inne klasy, inne segmenty inne wszystko - to byłby bardziej obiektywny test wg Ciebie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 11:23
Post #49









Test z A4 miał by udowodnić, że napęd 4x4 nie jest tak zły jak tam pokazano.... i że znaczek AWD nie zawsze znaczy to samo.

Przez grzeczność i zdrowy rozsądek nie proponuję testu (ofkors z oponami kolcowanymi) tych samych samochodów ale w teście wjazdu na skocznię narciarską (jak zrobiło to kiedyś Audi)... bo był by równie beznadziejny i tendencyjny jak i ten na lodzie.

gucior, ile razy w życiu jechałeś na takich oponach jak te w teście ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Fri, 09 Apr 2010 - 11:39
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





czy widziałeś w moim opisie ze rs jest huj@@*@*? przeciez nigdy nic takiego nie napisałem i nie napisze bo to super autko jest.
Rzeczywiscie go widziałem i pytałem się czy ktos wie o co tam chodziło i tyle. Focus mi sie zajebiscie podoba, najlepszy fwd na rynku bez dwóch zdań...a tak P.S to ja widze w uzytkownikach Rsa taką chęc przekonania wszystkich ze te auta są najlepsze, ze konstruktorzy mieli 100% racji montując fwd i ze ogólnie to ta cała nagonka to g... prawda. Auto pokazało już w wielu testach ze świetnie jezdzi i wielu naprawde znawców tematu to potwierdziło. Każdy ma swoje zdanie, mi sie RS bardzo podoba, z wyglądu ma u mnie 10/10, tylze ze w naszych warunkach lepiej sprawdza się poprostu AWD i tyle.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 12:32
Post #51









CYTAT(bezduszny @ Fri, 09 Apr 2010 - 12:23) *
Test z A4 miał by udowodnić, że napęd 4x4 nie jest tak zły jak tam pokazano.... i że znaczek AWD nie zawsze znaczy to samo.

Przez grzeczność i zdrowy rozsądek nie proponuję testu (ofkors z oponami kolcowanymi) tych samych samochodów ale w teście wjazdu na skocznię narciarską (jak zrobiło to kiedyś Audi)... bo był by równie beznadziejny i tendencyjny jak i ten na lodzie.

gucior, ile razy w życiu jechałeś na takich oponach jak te w teście ?


Ja nie wiem o czym wy piszecie - jaki zły napęd 4x4 - ktoś zrobił test w zimowych warunkach zestawiając RS z jego BEZPOŚREDNIM konkurentem - w tych warunkach Golf dostał lanie a wy wypisujecie jakieś dziwne lamenty, że szkoda, że to nie a4 bo było by inaczej - kaman, o co tutaj się rozchodzi? Test pokazał, że nie zawsze 4x4 jest lepsze niż ośka - co ciekawe RS wypadł lepiej w warunkach które wszyscy w każdym temacie prześmiewaliście, że "rs to tylko na suchym bo na śniegu to chuja pojedzie" - i co się okazuje - na śniegu i lodzie nakładł 4x4 - a wy zamiast przyjąć to po męsku płaczecie jak dzieci, że złe 4x4 biggrin.gif kurde, opanujcie się.

Odpowiadając na Twoje pytanie - spędziłem cztery dni na szkoleniu na lodowo/śnieżnej jeździe w Finlandii na kolcowanych oponach półtora miesiąca temu - fakt, że to był jak dotąd jedyny taki raz więc pewnie to było jak z tym 4x4, to była zła jazda i żadne doświadczenie bo tylko raz hyhyhy wink.gif

Pozdrawiam - niech Wam się przez łikend nie śnią koszmary jak RS klepie s4.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
celinskip
post Fri, 09 Apr 2010 - 12:41
Post #52


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 November 2004
Skąd: Lublin





No w mega zimowych warunkach, ktore kompletnie nie sa warunkami z jakimi sie mozna spotakac u nas czy w krajach nas otaczjacych bo kolcow uzywac nie bedziemy( na codzien). Faktem jest ze Rs pokazal VW jak moze jezdzic oska nawet w tak hardkorowych warunkach. Jednak jak dla mnie nie istotne ze RS jest szybszy na lodzie na kolcach bo jak bede sie poruszal z Polski do Włoch na narty to w ta podroz wezme 4x4 nawet z takim jak golf.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Fri, 09 Apr 2010 - 12:42
Post #53


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





Gucior to szkolenie nie nauczyło Cie jaka jest różnica pomiędzy autem na zimówkach na lodzie/śniegu i autem z kolcami na lodzie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 12:44
Post #54









CYTAT
Odpowiadając na Twoje pytanie - spędziłem cztery dni na szkoleniu na lodowo/śnieżnej jeździe w Finlandii na kolcowanych oponach półtora miesiąca temu - fakt, że to był jak dotąd jedyny taki raz więc pewnie to było jak z tym 4x4, to była zła jazda i żadne doświadczenie bo tylko raz hyhyhy

no widzisz... to i tak o jeden raz więcej niż ja

.... czyli jak ma się taki test do dnia codziennego i eksploatacji tych samochodów ?

CYTAT
ktoś zrobił test w zimowych warunkach zestawiając RS z jego BEZPOŚREDNIM konkurentem

bezpośrednim konkurentem to jest auto ze skrzynią manualną, FWD i przynajmniej w porównywalnej mocy lub sprawiające wrażenie posiadania takowej wink.gif

Aby taki test/porównanie był wiarygodny to za kierownicą Forda powinien siedzieć ktoś wyznaczony przez Forda (jakiś ich kierowca fabryczny) a w samochodzie konkurencyjnym również kierowca fabryczny... by mogli pokazać pełne możliwości danego samochodu i by nie zarzucono, że kierowca jest jakoś związany z daną marką i celowo tak prowadził... by nie wygrać.

gucior, jak na razie po za nawtykaniem nam od najgorszych i tendencyjnych takich i owakich.... nie pokazałeś nic co w jakikolwiek sposób uwiarygodniało by to porównanie jako rzetelne i sensowne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Fri, 09 Apr 2010 - 12:53
Post #55


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Nie mam zamiaru uczestniczyć w waszej dyskusji, bo jak sie wynik nie podoba to zawsze zaczyna sie szukanie winnych.

Sprostuję tylko, że kierowca na codzień jeździ Fabią S2000, więc jeśli już podejrzewać go o stronniczość,
to raczej na korzyść VAG.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 09 Apr 2010 - 12:59
Post #56


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Brutalne mAbZ wink.gif

A co do "nieobiektywnosci" testu i ze niby trzeba zestawiac FWD z FWD i tak dalej - to NIE JEST WINA testujacych, ani Forda, ze VW w tej niszy (czyli najostrzejszych hatchy) wystawia Golfa w Haldexie. Wiec jak testuje sie takie auta to trzeba brac Golfa w Haldexie, innej rady nie ma. A czy to sie ortodoksom VAGa podoba czy nie to wynik mowi za siebie.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 13:06
Post #57









CYTAT
Sprostuję tylko, że kierowca na codzień jeździ Fabią S2000, więc jeśli już podejrzewać go o stronniczość,
to raczej na korzyść VAG.

szkoda, że jej nie dali do testów... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 13:46
Post #58









Szkolenie nauczyło mnie wielu rzeczy i tego, że kolec nie jest żadnym cudownym środkiem i nie powoduje, że ośka na tym samym kolcu co 4x4 nagle lata nad ziemią i robi lepsze czasy
Nikomu nic nie wtykam tylko zwracam uwagę na bezsensowny lament o sensowności testu - biorąc na tapetę brak zestawienia z A4 które nie wiem skąd komu i po co przyszło do głowy.
Ktoś zorganizował test w którym zestawiono bezpośrednich konkurentów - do testu użyli RS ( który zbierał baty za brak 4x4 i gremialne opinie fachowców o nieprzydatności auta w warunkach innych niż suchy asfalt ) z autem 4x4, test zorganizowano w warunkach zimowych. Wynik testu, ku zaskoczeniu wielu pokazał, że 4x4 nie zawsze jest lepsze od ośki. tyle. Nie ma co biadolić, że złe 4x4, że opona na kolcu itd - kolcowana opona założona do dwóch aut 2x4 vs 4x4 nie spowoduje nagle magicznego odwrócenia sytuacji i nie uniesie ośki nad ziemią - 4x4 powinno być lepsze a tutaj okazało się, że nie jest.

Nie organizowałem tego testu więc o jego rzetelności nie powiem nic, te które ja szykowałem jak się tym zajmowałem starałem się przygotowywać z głową i uczciwie bez niczyich nacisków ( z którymi swoją drogą się nigdy nie spotkałem stąd tym bardziej śmieszą mnie domysły o sponsorowaniu testu ) - nie mogę mu również nic zarzucić. Sam jestem zdziwiony jego wynikiem ale nie szukam tutaj teorii spiskowej - wszyscy wyznawcy VAGa zrobili smutne minki i zaczęło się szukanie dziury w całym. Zarzucacie nierzetelność redaktorom którzy nie użyli ośki z manualem do testu proponując jako niby bardziej rzetelne zestawinie z limuzyną 4x4 w torsenie... przecież to jest niepoważne..

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Apr 2010 - 13:52
Post #59









gucior...
zbierając dwa odpowiednio dobrane auta można udowodnić prawie każdą tezę... a do tego podpierając się sloganem o "bezpośredniej konkurencji w czymś tam"
Ten test miał coś udowodnić... i udowodnił tak jak to planowano.
Kto chce.. to kupi to, kto nie to nie.

Jesteś zdziwiony ? Ja nie...
... ale bardzo bym się zdziwił gdyby zrobili go na normalnych zimówkach.... na takich dostępnych w sklepach u nas w kraju... i kiedy wygrał by Ford.

smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sleepy
post Fri, 09 Apr 2010 - 14:32
Post #60


User
Dołączył: Wed, 04 December 2002
Skąd: Trojmiasto





bezduszny - mowiac szczerze czegos nie rozumiem. Przeszkadza Ci ze porównano FocusaRS z GolfemR bo maja rozne napedy i inne skrzynie biegow (choc pewnie akurat DSG daje Golfowi przewage) i akurat TE roznice powoduja ze to wg Ciebie samochody nie tej samej klasy i nie powinno sie ich porónywac. Jednoczesnie jednak chcesz porownac RS z A4q i akurat w tym przypadku roznice w napedzie w zaden sposob Ci nie przeszkadzaja - to za Audi nalezy do samochodow klasy wyzszej, pewnie kosztuje wiecej, ma wiecej centymerow (i pewnie wiecej kilogramow) no i ma ten bardziej prawdziwy naped na 4 kola nie jest juz dla Ciebie zadnym argumentem - te samochody mozna wg bezdusznego porownywac. A dlaczego ? Bo Audi ma wieksze szanse na wygranie. Idac tokiem Twojego rozumowania naturalnym konkurentem dla Scirocco moze byc np Lanos 1.6 - silnik z przodu poprzecznie, naped na przód, manualna skrzynia biegow. To ze pare centymetrow roznicy, kilka koni mniej (od Scirocco 1.4 TSI) - przeciez to jest bez znaczenia. Idac dalej Audi A6 nie moze byc konkurentem dla BMW5, czy Mercedesa E bo przeciez maja rozne napedy - przod i tyl.
Zdaje sobei sprawe ze argumenty nie trafia do Ciebie, ale co tam. Jednak jesli w nastepnym tescie FocusRS przegra z GolfemR licze na to ze bedziesz rownie sceptyczny do wynikow i rowniez bedziesz 'na sile' szukal argumentow broniacych Focusa ("a gdyby tu wziac innego Forda z innym silnikiem innym napedem inna skrzynia biegow na innej nawierzchni to na pewno bylby lepszy") wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 16:22