Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Kontroler temperatur doładowanego silnika.
mcgiver
post Tue, 16 Mar 2010 - 20:59
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Urządzenie stworzone (właściwie ; tworzone) z myślą do wykorzystania w moim projekcie oparte na technologi smd , zostało jeszcze zaprogramowanie procesora.
Egt 1

Egt2

Clt

Iat / Olt do wyboru .

Wszystkie 4 pomiary zaopatrzone w warningi ustawiane na dowolnym poziomie z alarmem dźwiękowym i wyjściami tranzystorowymi na dowolne przekaźniki do uruchamiania urządzeń „gaśniczych”.

Do pomiaru egt przeznaczone są termopary typu K zabudowane w króćcach z gwintem M18x1,5 i z próbkowaniem kilka razy na sekundę oraz z wbudowanymi wzmacniaczami przeciwzakłóceniowymi w urządzeniu.

Do pomiaru olt, clt, iat wykorzystane są cyfrowe czujniki do 125st.

Czytelny wyświetlacz rgb 4 wierszowy po 12 znaków w każdym,
Urządzenie jest w fazie kończenia prototypu , i będzie testowane pierw w mojej niedoładowanej beemce , a po skończeniu projektu (m50b29turbo) również w doładowanej jednostce .

Kształt na razie z myślą o zabudowaniu wyświetlacza miedzy zegarami bostu i ciśnienia oleju w centralnym miejscu kokpitu zamiast nawiewów powietrza w bmw e34 , ale nie wykluczona zabudowa płytki i wyświetlacza w osobnej obudowie.

Co prawda do oleju z reguły stosuje się czujniki do 150st ale biorąc pod uwagę ,że warning będzie podłączony do zewnętrznej elektrycznej pompy oleju w moim przypadku , to te 125st powinno spokojnie wystarczyć .

O ile najlepszym ale również najdroższym rozwiązaniem było by umieszczenie sondy egt na wszystkich runnerach , o tyle przy umieszczeniu sond na wyjściu z każdej trójki (lub dwójki) cylindrów daje możliwość porównania poziomów temperatur , co już może dać do myślenia że cos jest nie tak , pozatym warning podłączony np. do wtrysku wody lub benzyny zrobi swoje.



http://www.artronic.pl/o_produkcie.php?id=643


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Mar 2010 - 20:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rysa
post Wed, 17 Mar 2010 - 08:51
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





Jaki koszt mniej wiecej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 17 Mar 2010 - 10:43
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Trudno tu mówić na takim etapie o cenie .


Pozatym nie jest jeszcze przetestowany i nie ma gwarancji że wszystko będzie się dobrze sprawować , a tym samym ze nie będzie trzeba czegoś poprawiać , ale sądze że raczej powinno się sprawować bezproblemowo , biorąc pod uwagę wykonanie przez bardzo dobrego fachowca.
do miesiaca czasu będzie przetestowane intensywnie w moim samochodzie.
pozdrawiam


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 06 Apr 2010 - 18:40
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





własnie otrzymałem od producenta filmiki instruktazowe mojego wynalazku

Ogólny opis urzadzenia
http://w622.wrzuta.pl/film/9lPTHwskD4j/mov00874_001

zabezpieczenia i alarmy
http://w611.wrzuta.pl/film/1FMc4JQceLS/mov00876

myslałem że to krócej potrwa , no ale fachman wolał porobić wszechstronne zabezpieczenia , tak wiec moze wreszcie w przyszłym tygodniu to u mnie bedzie


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 06 Apr 2010 - 20:33
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





w kontrolerze jest funkcja kontrolujaca róznice temp z 2 zbiorczych czujników , kazdy po 3 cylindry
oczywiście róznice mozna dowolnie skonfigurować w menu.
jaka różnica w temperaturach egt powinna uruchomić alarm ?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 20 Nov 2010 - 00:02
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





wreszcie mi sie troche przeluznia w pracy, sezon robót przy domu zamkniety wiec zaczołem dziś instalować kontroler temp w aucie.
jest juz w docelowym miejscu i mam juz zainstalowany i podłaczony jeden czujnik egt , jutro drugi i 2 pozostałe do niskich temperatur.
jako gniazdo w oryginalnym kolektorze wykorzystałem zgodnie z podpowiedzią fortiego nakretke piasty z malucha :śmiech: .
dospawałem je do zaslepek na 3 i 4 cylindrze.
kontroler prezentuje sie swietnie w miejscu nadmuchu , choć na fotkach nie widać tego , bo coś mi sie z aparatem porypało.





--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sat, 20 Nov 2010 - 11:14
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





pochwale nie po znajmosci wink.gif wyglada bardzo ladnie, jak by zastosoac jeszcze wiekszy wyswietlac i dodatkowe bajery to naprawde dobry bajer np. pomiary czasu heheh duzo w sumie mozna bylo by powstawiac biggrin.gif

o cene nie pytam narazie bo to dopiero wyjdzie w praniu pewnie, dobierzesz termopary dobre i bedzie git dry.gif


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 20 Nov 2010 - 12:50
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





termopary sa zmienione , te co widać ma fotkach na turbobmw to było pierwsze podejscie , a własciwie nieporozumienie z producentem.
teraz są termopary płaszczowe średnica niespełna 3mm (edit 1,7mm) , droższe ale reakcja jest błyskawiczna , wymienił mi je za tamte bez dopłaty bo to był jego błąd.
własnie przed chwilą podłaczyłem drugie egt i teraz się bawię z pozostałymi dwoma do niskich temp.
ja nie potrzebuję zbednych bajerów , a tylko to co najwazniejsze


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Sat, 20 Nov 2010 - 14:37
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





Zapowiada się fajnie projekt na Atmedze ? Jak z odświeżaniem wskazań?


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karolas123
post Sat, 20 Nov 2010 - 15:14
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 01 May 2010
Skąd: Łomża





Wejdzie do sprzedazy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Udesky
post Sat, 20 Nov 2010 - 16:51
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 May 2008
Skąd: SCI





A czy takie coś może wyświetlać też wartości typu:
- ciśnienie oleju
- temp. oleju
- doładowanie turb.?
Była by to dobra alternatywa dla zegarów w słupku itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sat, 20 Nov 2010 - 18:07
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





tak bedzie w sprzedaży , niestety w kubku sie nie mieści .
do wyboru bedą 3 opcje ;
-do zabudowy tak jak ja to zrobiłem ,
-pudełko prostokatne w którym zmieści sie wszystko i bedą wychodzić z tego kable na wszystkie czujniki i warningi oraz zasilanie
-małe pudełko tylko na sam wyswietlacz z przyciskami obsługi , połaczone jednym kilkunastozyłowym przewodem lub taśmą z płytką którą będzie mozna ukryć gdzieś gdzie nie bedzie widoczna i dopiero do niej bedą podłaczane czujniki i warningi, co do wyświetlacza jest to RGB czyli mozna ustawić dowolne podświetlenie gdzies wyżej jest link z wymiarami.
ciśnienia oleju nie ma ,
temperaturę oleju mozna mieć ale tylko do 127st (w menu na wskazaniu na samym dole wyświetlacza jest do wyboru IAT-dolot lub OLT-olej ) CLT-temp płynu jest na 3 pozycji .
2 pierwsze to niezalezne egt
oczywiscie wszystko ma warningi regulowane na dowolnym poziomie z regulowaną histerezą.
ponadto jest warning również regulowany jak wyzej do porównywania temperatur egt.
zainteresowanym proponuje przejrzeć temat od poczatku i obejrzeć filmiki instruktazowe , na jednym sa pokazane diody od warningów i jest tam błąd tzn diody symulujące wyjścia na przekazniki warningów zaświecaja się dopiero po przekroczeniu alarmu a nie tak jak to widac na filmiku.
błąd jest usuniety programowo .
co do szczegółow czysto fachowych to jak bedę znał szczegóły to napiszę.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 21 Nov 2010 - 21:51
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





w filmiku wystepuje mój kontroler od 2;30min
http://www.youtube.com/watch?v=XnVbD53gxLA
tutaj też
http://www.youtube.com/watch?v=J6EcU-NC5kc
niestety jakośc nie zabardzo bo krecone telefonem , postaram się wkrótce wrzucić coś lepszej jakości .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 28 Nov 2010 - 11:21
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





Kontroler zainstalowany w docelowym miejscu, wszystkie czujniki również.
Temp płynu jest mierzona na wyjściu płynu z głowicy, wykorzystałem do tego trójnik plastikowy stosowany w rozdzielaniu obiegu płynu do parownika przy instalacjach gazowych.
Pomiar temp oleju jest realizowany w zmodyfikowanej w zeszłym roku pokrywie przy filtrze oleju.
Oba czujniki skonstruowałem w taki sposób, że są w cienkościennych rurkach i zatopione w paście przewodzącej, a olej i płyn je na bieżąco opłukuje, bo nie są w żadnych zatokach, lecz w prądzie przepływu.
Termopary egt zainstalowałem na 3 i 4 cylindrze i spaliny je porządnie omywają.
Zauważyłem, że chyba musze się przyjrzeć wtryskom benzynowym na 3 i 4 cylindrze, bo o ile przy gazie idą łeb w łeb na średnich obrotach, o tyle na benzynie jest 40st różnicy.
Warningi dobrze się spisują, aczkolwiek nie podłączyłem żadnych przekaźników na wyjścia wykonawcze, bo i tak nie mam na razie żadnych urządzeń chłodzących i przy tym silniku nie będzie.
Nie wiem jaki mam termostat , ale gdy dolny wąż zaczynał się robić ciepły to kontroler pokazywał 83st.
W garażu rozbujałem clt do98st (włączył sie już wentylator chłodnicy klimy) a olt 99st .
puzniej lub jutro zamieszcze filmiki z działania kontrolera
















filmik niestety słabej jakosci .
na jaki format najlepiej przekonwertować z mpeg4 zeby wrzucić na you tubę ?
http://www.youtube.com/watch?v=ZrgZIk0HxDw


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 28 Nov 2010 - 12:26
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





warningi w akcji
http://www.youtube.com/watch?v=EfXDV5amgTg


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
karolas123
post Sun, 28 Nov 2010 - 12:59
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sat, 01 May 2010
Skąd: Łomża





Wszystko ładnie pieknie, ale nic praktycznie nie widac...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 28 Nov 2010 - 13:02
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





postaram się dziś nakręcić le pszy filmik tongue.gif .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 28 Nov 2010 - 13:20
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





aaa tu jeszcze coś od wykonawcy kontrolera;
Kontroler temperatury spalin EGT
Najważniejsze parametry:
- dwupunktowy pomiar temperatury spalin EGT1, EGT2:
- dwie termopary typu K
- zakres pomiaru: 0..1300'C
- rozdzielczość pomiaru: 1'C
- kompensacja zimnego końca oraz pełna linearyzacja wskazań termopar
- dwa kanały do pomiaru temperatury wody oraz oleju:
- cyfrowe czujniki DS18B20
- zakres pomiaru: -55..125'C
- rozdzielczość 1'C, dokładność 0,5'C
- obsługa za pomocą trzech przycisków
- możliwość ustawienia progów wyzwalania wyjść wykonawczych oraz histerez
- sygnalizacja dźwiękowa po przekroczeniu zadanego progu temperatury
- wyświetlacz LCD z podświetlaniem RGB – możliwość ustawienia dowolnego koloru podświetlenia


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 28 Nov 2010 - 21:31
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





filmy lepszej jakości , widać dokładnie wszystkie parametry, trzeba dać tylko fulscrin
warningi oleju i płynu .
przy 2;30 widac błyskawiczna reakcje czujnika płynu.
http://www.youtube.com/watch?v=8h4pRJPCWv4

zmiana koloru podświetlenia

http://www.youtube.com/watch?v=4Z1M0z09XVQ
a tu jeszcze jeden krótki
http://www.youtube.com/watch?v=YApfwFC09Ag


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 13:23