![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
B230FT - super wielkie dzięki
![]() ![]() -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#22
|
![]() |
wez miedziana rurke i nawierc w niej male otworki (nie przesadz z iloscia i srednica) a potem ja dognij jak grzalke od pralki miedzy zebrami takiej kaloryferowej rury. polacz dwa konce trojnikiem zebys mial 2 wloty z butli w twoja chlodnicza grzalke
![]() ![]() A tu wsadzilem troche do poczytania o doladowaniu silnika: Download |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Bomba . Można gdzieś kupić takie aluminiowe (jak się domyślam) rurki ? Jak nie lub są drogie to jakoś sam takie kaloryfery stalowe zrobie.
-------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#24
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Water...es#ht_627wt_733
ja zakupiłem takie cuś.wymaga dodatkowej małej chłodnicy z wiatrakiem np . od CC i pompki obiegu. -------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Water...es#ht_627wt_733 ja zakupiłem takie cuś.wymaga dodatkowej małej chłodnicy z wiatrakiem np . od CC i pompki obiegu. ja mam zakupione coś takiego samego ,masz to zamontowane ? jak ci to chłodzi ? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 22 September 2005 Skąd: (Wielkopolska) ![]() |
dopiero idzie
![]() -------------------- Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
top mounted cooler z natryskiem wody powinien sie sprawdzic, cooler wodny w offroadzie nei jest najlepszym rozwiazaniem.
co do monitorowania afr to zawsze mozna pozyczyc sonde tylko do strojenia. do tego wskaznik egt i bedzie ok . |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2004 ![]() |
Natrysk Co2 ma jedna wade otoz jak ci sie dostanie do dolotu to moze ci zadlawic silnik
![]() U mnie w aucie natrysk wyglada tak ![]() Sterowanie automatyczne (sterowanik z czujnikiem temperatury) lub reczne (przycisk w kabinie ) z tym ze ja mam calosc podlaczona do N2O (gaz duzo drozszy ale za to nie ma mozlwiosci zadlawienia auta ) Pozdrawiam -------------------- Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html Wielokanałowy wskaźnik EGT http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
A czym się różnią BOVy sekwencyjne od dwutłoczkowych , które lepsze ? Będę musiał jednak zmienić swojego Baileya na model który nie będzie normalnie otwarty.
I drugie pytanie. W tej chwili maszyna jeździ na 0.5 bara , na początku przyszłego tygodnia będzie EGT . Zakładając , iż EGT będzie na dobrym poziomie to ile można dmuchnąć zakładając , iż pełną moc silnika w sporcie używa się o wiele rzadziej niż w każdym innym sporcie motorowym. Silnik G13A są wytrzymałymi silnikami , compression ratio to bodajże 8.8:1 , jeżdżę na LPG , tak więc stukowe spalanie nie powinno mi grozić. Pytam czysto teoretycznie. chciałbym wiedzieć na wypadek , gdy na zawodach się okaże , że przydałoby się dać maks ile się da wycisnąć z maszyny na jakimś tam odcinku. -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Ok , dzisiaj pierwsze testy z EGT . Na ciśnieniu 0.5 bara , mocno przelanym silniku i przestawionym zapłonie na wolnych mam jakieś 350 stopni , a na pełne pycie 550 stopni. Czy jezeli podniose do 1 bara a temperatura mi nie wzrosnie ponad 800 stopni to znaczy ze jesli chodzi o temperature w silniku jest ok ? Czy moze to swiadczyc o potencjale silnika ? Czy tez o tym ze termopara jest uszkodzona
![]() -------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Odkopie temat po co zakładać nowy,
Do silnika 2,5 v6 dolożone turbo czy afr 12,1 przy 0,47 bara będzie dobrą-bezpieczną wartością czy jednak powinno by bardziej podlane, napewno jak tylko pozwolą finanse wleci EGT aczkolwiek na ten czas go jeszcze niema |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Odkopie temat po co zakładać nowy, Do silnika 2,5 v6 dolożone turbo czy afr 12,1 przy 0,47 bara będzie dobrą-bezpieczną wartością czy jednak powinno by bardziej podlane, napewno jak tylko pozwolą finanse wleci EGT aczkolwiek na ten czas go jeszcze niema Na tyle ogólnie, na ile zadałeś pytanie, to można powiedzieć, że jest ok. Na AFR 12 jeżdżą auta na wyższym doładowaniu. Pamiętaj tylko, że EGT to nie tylko AFR, ale też zapłon i inne czynniki, jak to co się dzieje w komorze spalania. Kolektor nie świeci na czerwono? ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Dzieki więc EGT musi szybko wlecieć na pokład i dokładne strojenie z podglądem na stukowe
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Tak, przy czym pomiar EGT ma sens, gdy mierzysz na każdym cylindrze (jeśli nie masz wielokanałowego loggera to wskaźnik lotniczy Twoim przyjacielem), inaczej jeden z tłoków może płynąć, EGT nie będzie jakieś dramatycznie wysokie.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Oj raczej do v6 6 x EGT (termopara) to raczej aż tak inwestował nie będe zostanie zbadanie czy stuku niema i kilka prób na danym AFR
dzieki za rozjaśnienie sytuacji amatorowi ![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: Sandomierz / Lublin ![]() |
Przy sprawnym układzie zapłonowym i równo lejących wtryskach skąd miałaby wynikać różnica kilkuset stopni między cylindrami?
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
dolar666 np. przez nierówne rozprowadzenie powietrza przez kolektor dolotowy (zakładam że chodzi o seryjny kolektor dolotowy który był projektowany pod N/A).
-------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Tak kolektor jest N/A ale sądze że taki kolektor jest lepiej zaprojektowany niż robienie wałnoróby bez testów gdzie 1 i 2 cylinder jest najdalej przpustnicy w porównaniu do 5 i 6
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 November 2002 ![]() |
Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest termopara na każdym cylindrze , jednak myślę , że już pojedyncze egt gwarantuje nam dużą dozę bezpieczeństwa. Szczególnie , że mówimy o stosunkowo niewielkim doładowaniu.
-------------------- I LIVE TO RIDE
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 19:04 |