Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Dołożone turbo , jak ustawić AFR ??
Zun
post Wed, 10 Mar 2010 - 10:35
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





B230FT - super wielkie dzięki wink.gif Już się wczesniej zastanawiałem , tylko nie wiem jak skutecznie na coś rozpylić , żeby nie powstal tylko pojedynczy zamrozony punkt na rurze. I jeszcze jedno. Ma ktos moze jakies narzedzie , kalkulator lub cos w tym stylu obliczający wpływ pojemności układu dolotowego na parcy w silniku doładowanym ? Musze dla przykładu przenieść BOVa do kabiny . Błoto i woda mogą mu nie służyc wink.gif


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 10 Mar 2010 - 10:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_B230FT_*
post Wed, 10 Mar 2010 - 11:54
Post #22









wez miedziana rurke i nawierc w niej male otworki (nie przesadz z iloscia i srednica) a potem ja dognij jak grzalke od pralki miedzy zebrami takiej kaloryferowej rury. polacz dwa konce trojnikiem zebys mial 2 wloty z butli w twoja chlodnicza grzalke biggrin.gif



A tu wsadzilem troche do poczytania o doladowaniu silnika: Download
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Wed, 10 Mar 2010 - 12:15
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





Bomba . Można gdzieś kupić takie aluminiowe (jak się domyślam) rurki ? Jak nie lub są drogie to jakoś sam takie kaloryfery stalowe zrobie.


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Wed, 10 Mar 2010 - 12:20
Post #24









http://www.tewmet.pl/rury-zebrowane.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Wed, 10 Mar 2010 - 13:42
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Water...es#ht_627wt_733
ja zakupiłem takie cuś.wymaga dodatkowej małej chłodnicy z wiatrakiem np . od CC i pompki obiegu.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Wed, 10 Mar 2010 - 14:16
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





CYTAT(andrzejrs @ Wed, 10 Mar 2010 - 13:42) *
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Turbo-Water...es#ht_627wt_733
ja zakupiłem takie cuś.wymaga dodatkowej małej chłodnicy z wiatrakiem np . od CC i pompki obiegu.


ja mam zakupione coś takiego samego ,masz to zamontowane ? jak ci to chłodzi ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Wed, 10 Mar 2010 - 14:23
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





dopiero idzie smile.gif ale temat sprawdzony np. u kolegi scooter moda z tk.pl


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iibitdi
post Fri, 12 Mar 2010 - 14:54
Post #28


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





top mounted cooler z natryskiem wody powinien sie sprawdzic, cooler wodny w offroadzie nei jest najlepszym rozwiazaniem.
co do monitorowania afr to zawsze mozna pozyczyc sonde tylko do strojenia.
do tego wskaznik egt i bedzie ok .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Quaki
post Fri, 12 Mar 2010 - 17:55
Post #29


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2004





Natrysk Co2 ma jedna wade otoz jak ci sie dostanie do dolotu to moze ci zadlawic silnik sad.gif
U mnie w aucie natrysk wyglada tak

Sterowanie automatyczne (sterowanik z czujnikiem temperatury) lub reczne (przycisk w kabinie ) z tym ze ja mam calosc podlaczona do N2O (gaz duzo drozszy ale za to nie ma mozlwiosci zadlawienia auta )
Pozdrawiam


--------------------
Wskaźniki4w1 EGT, Boost, Temperatura i ciśnienie Oleju + Boost Kontroler
http://www.racingforum.pl/Wskazniki-do-projektow-budzetowych-4w1-EBC-t118442.html
Wielokanałowy wskaźnik EGT
http://www.racingforum.pl/Wielokanaowy-wskanik-EGT-t118766.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Sun, 14 Mar 2010 - 11:52
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





A czym się różnią BOVy sekwencyjne od dwutłoczkowych , które lepsze ? Będę musiał jednak zmienić swojego Baileya na model który nie będzie normalnie otwarty.
I drugie pytanie. W tej chwili maszyna jeździ na 0.5 bara , na początku przyszłego tygodnia będzie EGT . Zakładając , iż EGT będzie na dobrym poziomie to ile można dmuchnąć zakładając , iż pełną moc silnika w sporcie używa się o wiele rzadziej niż w każdym innym sporcie motorowym. Silnik G13A są wytrzymałymi silnikami , compression ratio to bodajże 8.8:1 , jeżdżę na LPG , tak więc stukowe spalanie nie powinno mi grozić. Pytam czysto teoretycznie. chciałbym wiedzieć na wypadek , gdy na zawodach się okaże , że przydałoby się dać maks ile się da wycisnąć z maszyny na jakimś tam odcinku.


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Fri, 19 Mar 2010 - 20:40
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





Ok , dzisiaj pierwsze testy z EGT . Na ciśnieniu 0.5 bara , mocno przelanym silniku i przestawionym zapłonie na wolnych mam jakieś 350 stopni , a na pełne pycie 550 stopni. Czy jezeli podniose do 1 bara a temperatura mi nie wzrosnie ponad 800 stopni to znaczy ze jesli chodzi o temperature w silniku jest ok ? Czy moze to swiadczyc o potencjale silnika ? Czy tez o tym ze termopara jest uszkodzona wink.gif


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Mon, 08 Oct 2012 - 12:27
Post #32


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Odkopie temat po co zakładać nowy,

Do silnika 2,5 v6 dolożone turbo czy afr 12,1 przy 0,47 bara będzie dobrą-bezpieczną wartością czy jednak powinno by bardziej podlane, napewno jak tylko pozwolą finanse wleci EGT aczkolwiek na ten czas go jeszcze niema
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Mon, 08 Oct 2012 - 14:47
Post #33


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(mlody1921 @ Mon, 08 Oct 2012 - 12:27) *
Odkopie temat po co zakładać nowy,

Do silnika 2,5 v6 dolożone turbo czy afr 12,1 przy 0,47 bara będzie dobrą-bezpieczną wartością czy jednak powinno by bardziej podlane, napewno jak tylko pozwolą finanse wleci EGT aczkolwiek na ten czas go jeszcze niema


Na tyle ogólnie, na ile zadałeś pytanie, to można powiedzieć, że jest ok. Na AFR 12 jeżdżą auta na wyższym doładowaniu. Pamiętaj tylko, że EGT to nie tylko AFR, ale też zapłon i inne czynniki, jak to co się dzieje w komorze spalania. Kolektor nie świeci na czerwono? smile.gif Prawdę powie Ci tylko EGT.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Mon, 08 Oct 2012 - 17:47
Post #34


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Dzieki więc EGT musi szybko wlecieć na pokład i dokładne strojenie z podglądem na stukowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Tue, 09 Oct 2012 - 00:11
Post #35


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Tak, przy czym pomiar EGT ma sens, gdy mierzysz na każdym cylindrze (jeśli nie masz wielokanałowego loggera to wskaźnik lotniczy Twoim przyjacielem), inaczej jeden z tłoków może płynąć, EGT nie będzie jakieś dramatycznie wysokie.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 09 Oct 2012 - 13:20
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Oj raczej do v6 6 x EGT (termopara) to raczej aż tak inwestował nie będe zostanie zbadanie czy stuku niema i kilka prób na danym AFR

dzieki za rozjaśnienie sytuacji amatorowi smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dolar666
post Tue, 09 Oct 2012 - 18:39
Post #37


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 October 2010
Skąd: Sandomierz / Lublin





Przy sprawnym układzie zapłonowym i równo lejących wtryskach skąd miałaby wynikać różnica kilkuset stopni między cylindrami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Tue, 09 Oct 2012 - 19:35
Post #38


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





dolar666 np. przez nierówne rozprowadzenie powietrza przez kolektor dolotowy (zakładam że chodzi o seryjny kolektor dolotowy który był projektowany pod N/A).


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 09 Oct 2012 - 21:49
Post #39


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Tak kolektor jest N/A ale sądze że taki kolektor jest lepiej zaprojektowany niż robienie wałnoróby bez testów gdzie 1 i 2 cylinder jest najdalej przpustnicy w porównaniu do 5 i 6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zun
post Wed, 10 Oct 2012 - 08:33
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 November 2002





Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest termopara na każdym cylindrze , jednak myślę , że już pojedyncze egt gwarantuje nam dużą dozę bezpieczeństwa. Szczególnie , że mówimy o stosunkowo niewielkim doładowaniu.


--------------------
I LIVE TO RIDE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 19:04