![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
fishman, w okienku w ktorym masz poprzednio odpowiedz masz taka magiczna ramke EDYTUJ, a tak sam sobie robisz syf w temacie piszac posty jeden po drugim
-------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Fishman, podjedź gdzieś na obciążeniówkę albo dynometa z obsługą która wie o co chodzi w temacie... Takie hamowanie to trochę wróżenie z fusów
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Witajcie.
No cóż, był plan na zastosowanie superchargera od Audi. Pięknego, nowoczesnego. Niestety po przebudowie chlodzenia i tak i tak napęd od tego superchargera kompletnie nie pasuje. Ten supercharger wraz ze zintegrowanymi wodnymi intercoolerami jest zbyt szeroki. Nie mieści się w V przez to również znajduje się zbyt wysoko. Projekt mój zostanie zmodyfikowany. Bedzie supercharger ale od wersji R. Oryginalne rozwiązanie zostanie założone w przyszłym tygodniu. Zaleta to to że bedzie wieksze ciśnienie doładowania - nie 0,35 a ok 0,8. Wada to to że jest to ewidentnie gorszy supercharger. Zużywa więcej mocy na napęd i grzeje mocniej powietrze. ALe mocy wygeneruje na pewno znacznie więcej. Jedyną rzecz którą muszę niestety zrobić, to odprężyc silnik. W oryginalej R niższy stopień sprężenia uzyskiwano popszez inne tłoki. Są one nie płaskie, a wyfrezowane w kształcie tależa do zupy. J apozostanę na moich tłokach, za to chcę odprężyć silnik popszez zmodyfikowanie uszczelki pod głowicą. Zastanawiam się jak go odprężyć, ale do tego założe inny wątek. Jeśli szybko ustale jak to zrobić i gdzie. Jeśli szybko je wykonają, to w przyszłym tygodniu pokaże wyniki z chamowni. Jutro powinienem mieć wszystkie części poza nowymi uszczelkami pod głowicę. Pozdrawiam, Fishman. |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
powodzenia
i czekamy na efekty zapodaj fotki kompresor a i jego przymiarek tego od audi -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
powodzenia i czekamy na efekty zapodaj fotki kompresor a i jego przymiarek tego od audi Fotki są w tym albumie: http://img231.imageshack.us/g/71025443.jpg/ Jak widzicie niestety ale kompressor nie pasuje ni w ząb i bedzie na sprzedarz. Szkoda troszkę bo jest jak nówka. Obecnie mam prawie wszystkie części od oryginalnej R i nie d ługo zacznę modyfikację. Nie podjąłem jeszcze decyzji co do sposobu odpręzenia silnika. Pozdrawiam, Fishman. |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Witam,
Pare dni ciszy, bo projekt ruszył pełną parą. Za kilka dni rozruch auta. Oczywiście jast kilka problemów. Jak wiecie nie odpręzam silnika narazie i planowałem obniżyć ciśnienie doładowania oryginalnego kompresora od wersji R z 0,8 BAR na 0,4 Bar. W tym celu należało by zwiększyć kółko na superchargerze dwukrotnie, lub obniżyć kółko na wale o połowe. Jest możliwa również kombinacja. Niestety wystąpiły komplikacje. Oto one: ![]() Uploaded with ImageShack.us [IMG=http://img689.imageshack.us/img689/1523/62243302.jpg][/IMG] Uploaded with ImageShack.us Tak więc nie ma szansy zmieścić u kółko 2 razy większe. Oto obrazek pokazujący prube osadzenia kółka o połowę wiekszego: ![]() Uploaded with ImageShack.us Przez chwilę myślałem o zmniejszeniu o połowę kółka na wale, ale postanowiłem wszystko pomieżyc i dokładnie się zastanowić. Po pomierzeniu okazało się, że dolne kółko jest dokładnie 2 raxy wieksze od górnego. Tak więc mam przełożenie 1:2 co w moim wypadku daje 0,8 BAR. W celu zmniejszenia ciśnienia doładowania o połowę do wartości 0,4 BRA należy po prostu zamontować kółka które będą miały równą średnice. Da mi to przełożenie 1:1. Okazuje się że mam 2 kółka od osprzętu, luzem u mnie leżące, ze starego silnika. ;-) Są one o 25% większe od górnego kółka o o 25% mniejsze od dolnego. W tej chwili mój przyjaciel pracuje nad tym. Kółka mają być wysunięte o ok 1,5 cm do przodu, co da przestrzeń na montarz mniejszego z kółek. Pozdrawiam i wracam do prac ;-) |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
A jak ci dobrzy ludzie radzili od razu żebyś kupił wersję R to chciałeś być oryginalny na siłę
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
fishman obliczales wogole jakie zapotrzebowanie na powietrze potrzebuje twoj silnik?
i skad taka teoria liniowa ze jak dasz o polowe mniejsze obroty to bedzie polowe cisnienia doladowania? -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
gość_k-meal_* |
![]()
Post
#89
|
![]() |
W celu zmniejszenia ciśnienia doładowania o połowę do wartości 0,4 BRA należy po prostu zamontować kółka które będą miały równą średnice. Da mi to przełożenie 1:1. Okazuje się że mam 2 kółka od osprzętu, luzem u mnie leżące, ze starego silnika. ;-) Są one o 25% większe od górnego kółka o o 25% mniejsze od dolnego. wg tego co napisales, te kolka nie sa rowne. |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
fishman obliczales wogole jakie zapotrzebowanie na powietrze potrzebuje twoj silnik? i skad taka teoria liniowa ze jak dasz o polowe mniejsze obroty to bedzie polowe cisnienia doladowania? Policzyłem...... Sprawdziłem i okazuje się że się pomyliłem. Dzięki Henry że mnie wybudziłeś ze snu. Tak czy siak charger już zamontowany. Na razie bez kółek. Pozdrawiam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 10:06 |