Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 3 4 5  
Reply to this topicStart new topic
> Doładowanie kompressorem silnika v8 Jaguara, Doładowanie XK8 kompressorem od nowego Audi S4
henry
post Tue, 25 May 2010 - 12:20
Post #81


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





fishman, w okienku w ktorym masz poprzednio odpowiedz masz taka magiczna ramke EDYTUJ, a tak sam sobie robisz syf w temacie piszac posty jeden po drugim


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 May 2010 - 12:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
siewcu
post Tue, 25 May 2010 - 13:17
Post #82


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Fishman, podjedź gdzieś na obciążeniówkę albo dynometa z obsługą która wie o co chodzi w temacie... Takie hamowanie to trochę wróżenie z fusów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Thu, 27 May 2010 - 08:31
Post #83


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Witajcie.
No cóż, był plan na zastosowanie superchargera od Audi. Pięknego, nowoczesnego.
Niestety po przebudowie chlodzenia i tak i tak napęd od tego superchargera kompletnie nie pasuje. Ten supercharger wraz ze zintegrowanymi wodnymi intercoolerami jest zbyt szeroki. Nie mieści się w V przez to również znajduje się zbyt wysoko.

Projekt mój zostanie zmodyfikowany. Bedzie supercharger ale od wersji R. Oryginalne rozwiązanie zostanie założone w przyszłym tygodniu. Zaleta to to że bedzie wieksze ciśnienie doładowania - nie 0,35 a ok 0,8. Wada to to że jest to ewidentnie gorszy supercharger. Zużywa więcej mocy na napęd i grzeje mocniej powietrze. ALe mocy wygeneruje na pewno znacznie więcej.

Jedyną rzecz którą muszę niestety zrobić, to odprężyc silnik. W oryginalej R niższy stopień sprężenia uzyskiwano popszez inne tłoki. Są one nie płaskie, a wyfrezowane w kształcie tależa do zupy. J apozostanę na moich tłokach, za to chcę odprężyć silnik popszez zmodyfikowanie uszczelki pod głowicą.

Zastanawiam się jak go odprężyć, ale do tego założe inny wątek. Jeśli szybko ustale jak to zrobić i gdzie. Jeśli szybko je wykonają, to w przyszłym tygodniu pokaże wyniki z chamowni. Jutro powinienem mieć wszystkie części poza nowymi uszczelkami pod głowicę.

Pozdrawiam, Fishman.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Thu, 27 May 2010 - 12:43
Post #84


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





powodzenia
i czekamy na efekty
zapodaj fotki kompresor a i jego przymiarek tego od audi


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Thu, 27 May 2010 - 19:14
Post #85


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





CYTAT(henry @ Thu, 27 May 2010 - 12:43) *
powodzenia
i czekamy na efekty
zapodaj fotki kompresor a i jego przymiarek tego od audi


Fotki są w tym albumie:

http://img231.imageshack.us/g/71025443.jpg/

Jak widzicie niestety ale kompressor nie pasuje ni w ząb i bedzie na sprzedarz. Szkoda troszkę bo jest jak nówka.

Obecnie mam prawie wszystkie części od oryginalnej R i nie d ługo zacznę modyfikację. Nie podjąłem jeszcze decyzji co do sposobu odpręzenia silnika.

Pozdrawiam, Fishman.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Wed, 09 Jun 2010 - 09:30
Post #86


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Witam,
Pare dni ciszy, bo projekt ruszył pełną parą. Za kilka dni rozruch auta. Oczywiście jast kilka problemów.

Jak wiecie nie odpręzam silnika narazie i planowałem obniżyć ciśnienie doładowania oryginalnego kompresora od wersji R z 0,8 BAR na 0,4 Bar. W tym celu należało by zwiększyć kółko na superchargerze dwukrotnie, lub obniżyć kółko na wale o połowe. Jest możliwa również kombinacja.
Niestety wystąpiły komplikacje. Oto one:



Uploaded with ImageShack.us

[IMG=http://img689.imageshack.us/img689/1523/62243302.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

Tak więc nie ma szansy zmieścić u kółko 2 razy większe.
Oto obrazek pokazujący prube osadzenia kółka o połowę wiekszego:



Uploaded with ImageShack.us

Przez chwilę myślałem o zmniejszeniu o połowę kółka na wale, ale postanowiłem wszystko pomieżyc i dokładnie się zastanowić.

Po pomierzeniu okazało się, że dolne kółko jest dokładnie 2 raxy wieksze od górnego. Tak więc mam przełożenie 1:2 co w moim wypadku daje 0,8 BAR. W celu zmniejszenia ciśnienia doładowania o połowę do wartości 0,4 BRA należy po prostu zamontować kółka które będą miały równą średnice. Da mi to przełożenie 1:1. Okazuje się że mam 2 kółka od osprzętu, luzem u mnie leżące, ze starego silnika. ;-) Są one o 25% większe od górnego kółka o o 25% mniejsze od dolnego.
W tej chwili mój przyjaciel pracuje nad tym. Kółka mają być wysunięte o ok 1,5 cm do przodu, co da przestrzeń na montarz mniejszego z kółek.

Pozdrawiam i wracam do prac ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 09 Jun 2010 - 10:08
Post #87


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





A jak ci dobrzy ludzie radzili od razu żebyś kupił wersję R to chciałeś być oryginalny na siłę tongue.gif rzeźba straszna mówiąc generalnie, przemyśl jeszcze czy nie sprzedać tego wszystkiego w cholerę, kupić R i cieszyć się jazdą.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Wed, 09 Jun 2010 - 12:38
Post #88


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





fishman obliczales wogole jakie zapotrzebowanie na powietrze potrzebuje twoj silnik?
i skad taka teoria liniowa ze jak dasz o polowe mniejsze obroty to bedzie polowe cisnienia doladowania?


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Wed, 09 Jun 2010 - 15:07
Post #89









CYTAT(Fishman @ Wed, 09 Jun 2010 - 09:30) *
W celu zmniejszenia ciśnienia doładowania o połowę do wartości 0,4 BRA należy po prostu zamontować kółka które będą miały równą średnice. Da mi to przełożenie 1:1. Okazuje się że mam 2 kółka od osprzętu, luzem u mnie leżące, ze starego silnika. ;-) Są one o 25% większe od górnego kółka o o 25% mniejsze od dolnego.

wg tego co napisales, te kolka nie sa rowne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Thu, 10 Jun 2010 - 01:33
Post #90


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





CYTAT(henry @ Wed, 09 Jun 2010 - 12:38) *
fishman obliczales wogole jakie zapotrzebowanie na powietrze potrzebuje twoj silnik?
i skad taka teoria liniowa ze jak dasz o polowe mniejsze obroty to bedzie polowe cisnienia doladowania?

Policzyłem......
Sprawdziłem i okazuje się że się pomyliłem.
Dzięki Henry że mnie wybudziłeś ze snu. Tak czy siak charger już zamontowany. Na razie bez kółek.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 3 4 5
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 10:06