Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Doładowanie kompressorem silnika v8 Jaguara, Doładowanie XK8 kompressorem od nowego Audi S4
Fishman
post Sat, 22 May 2010 - 09:41
Post #61


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Mam wyniki pomiaró ze stacji diagnostycznej:
Lewa strona:
% vol CO 0.181
% vol CO2 13.31
% vol O2 2.63
ppm vol HC 93
Lambda 1.122

Prawa strona:
% vol CO 0.030
% vol CO2 14.23
% vol O2 1.47
ppm vol HC 18
Lambda 1.069

Jakie wnioski można z tego wyciągnąć.

Przypominam że z lewej rury wydechowej dymi znacznie mocniej niż z prawej. W czasie jazdy z prawej strony AFR bardzo wysoki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 22 May 2010 - 09:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
henry
post Sat, 22 May 2010 - 12:28
Post #62


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





nie wiem ale jakis starsznie leniwy jeestes
ktos ci juz psial , zmierz w koncu i sprawdz wtyrskiwacze


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sat, 22 May 2010 - 13:44
Post #63


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





wymontuj wtryskiwacze z listwami i chociaż zobacz czy w miarę dobrze rozpylają , godzina pracy a już coś bedziesz wiedział , jak namierzysz jakąś anomalie to zawieziesz do zmierzenia dasz do czyszczenia lub wymienisz i będzie dobrze , ewentualnie mozesz tez zalozyc te nowokupione wieksze wtryski, zaleje go ale jesli winne sa wtryski to obie strony powinny być zalane tak samo , w ostatecznosci obetniesz ecumasterem paliwko i bedziesz sobie jezdził z dobrym afrem .

Ps . jak będziesz sprawdzał czy wtryski dobrze rozpylają to lepiej nie pal wtedy i ogólnie uważaj z ogniem smile.gif

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 22 May 2010 - 18:52
Post #64


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Fishman @ Sat, 22 May 2010 - 09:41) *
Mam wyniki pomiaró ze stacji diagnostycznej:
Lewa strona:
% vol CO 0.181
% vol CO2 13.31
% vol O2 2.63
ppm vol HC 93
Lambda 1.122

Prawa strona:
% vol CO 0.030
% vol CO2 14.23
% vol O2 1.47
ppm vol HC 18
Lambda 1.069

Jakie wnioski można z tego wyciągnąć.

Przypominam że z lewej rury wydechowej dymi znacznie mocniej niż z prawej. W czasie jazdy z prawej strony AFR bardzo wysoki.


No przeciez widac ze za malo paliwa z lewej, z prawej troche lepiej.
Ja pzypominam ze jak nie ma zaplonu na ktoryms cylindrze to afr rosnie...


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 22 May 2010 - 21:31
Post #65


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





zgadza sie
ale bardzo prosto i szybko mozna sprawdzi i wyeliminowac wtryskiwacze


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sat, 22 May 2010 - 22:30
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Colin dobrze sugeruje.wysokie HC=niespalone paliwo,czyli najpewniej uklad zaplonowy.Ale wtryski swoja droga nie zaszkodzi sprawdzic.Zakladasz kompresor wiec lepiej sie upewnic zeby nie plakac pozniej wink.gif


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Sat, 22 May 2010 - 23:12
Post #67


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Panowie,
Ja nie jestem leniwy i bardzo chętnie sprawdzę wryski. Napiszcie tylko jak??!!!
Wtryski mam wmontowane w kolertor dolotowy. Powiedzmy że zdjąłem kolektor i mam w nim 8 wtryskiwaczy. Co dalej???
Podstawić pod każdy szklanki, kubki, fiolki???? Jak uruchomić i sprawdzać wtryskiwacze??!
I jak sprawdzić układ zapłonowy? Wykręcać kolejno świece, zapalać silnik i sprawdzać czy jest iskra na świecy po przyłożeniu jej do masy??

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

Ps. Byłem dzisiaj na diagnozie w servisie Jaguara. Okazuje się że prawa lambda za katalizatorem pokazuje dziwne wyniki. Wartości na niej silnie fluktułują.Obie sondy przed katalizatorami pokazują wartości w "parze". Reagują podobnie na dodawanie gazu.
Myślę żeby pomierzyć napięcie voltomierzem jeszcze raz, zamienić sondy miejscami i powtórzć pomiar.

Miłego weekendu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sat, 22 May 2010 - 23:26
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





tak podstaw szklanki,kubki,cokolwiek byle tej samej wielkosci.Jezeli masz wysokoomowe wtryski podlacz rownolegle,jezeni niskoomowe po 2 szeregowo.wlacz pompe,wlacz wtryski na powiedzmy 10 sekund,i zwroc uwage jak rozpylaja,i po zakonczeniu czy tyle samo jest w pojemnikach.rozpylone paliwo powinno miec ksztalt stozka lub podwojnego stozka,zalezy od wtryskow.
Jezeli chodzi o uklad zaplonowy to wymien wszystko na nowe.Wczesniej czy pozniej i tak bedziesz musial ,a skoro ma byc kompresor no to wiadomo ze lepiej byc pewnym ze jet to ok wink.gif chodzi i o swiece ,kable ,o ile posiada,jak nie to fajki na cewkach,etc. napisz dokladniej co on tam ma bo nie znam auta.

CYTAT(Fishman @ Sat, 22 May 2010 - 23:12) *
Panowie,
Ja nie jestem leniwy i bardzo chętnie sprawdzę wryski. Napiszcie tylko jak??!!!
Wtryski mam wmontowane w kolertor dolotowy. Powiedzmy że zdjąłem kolektor i mam w nim 8 wtryskiwaczy. Co dalej???
Podstawić pod każdy szklanki, kubki, fiolki???? Jak uruchomić i sprawdzać wtryskiwacze??!
I jak sprawdzić układ zapłonowy? Wykręcać kolejno świece, zapalać silnik i sprawdzać czy jest iskra na świecy po przyłożeniu jej do masy??

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.

Ps. Byłem dzisiaj na diagnozie w servisie Jaguara. Okazuje się że prawa lambda za katalizatorem pokazuje dziwne wyniki. Wartości na niej silnie fluktułują.Obie sondy przed katalizatorami pokazują wartości w "parze". Reagują podobnie na dodawanie gazu.
Myślę żeby pomierzyć napięcie voltomierzem jeszcze raz, zamienić sondy miejscami i powtórzć pomiar.

Miłego weekendu.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Sat, 22 May 2010 - 23:36
Post #69


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





Odnośnie tych wyników to jeżeli układ wydechowy z elementem X/H pipe gdzie rury od kolektorów łączą się ze sobą to takie mierzenie po stronach lewa/prawa nie ma zbytnio sensu bo spaliny z poszczególnych rzędów cylindrów mieszają się ze sobą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sun, 23 May 2010 - 00:25
Post #70


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





no nie do konca tak jest
CYTAT(Szydło @ Sat, 22 May 2010 - 23:36) *
Odnośnie tych wyników to jeżeli układ wydechowy z elementem X/H pipe gdzie rury od kolektorów łączą się ze sobą to takie mierzenie po stronach lewa/prawa nie ma zbytnio sensu bo spaliny z poszczególnych rzędów cylindrów mieszają się ze sobą.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Sun, 23 May 2010 - 08:42
Post #71


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





CYTAT(Szydło @ Sat, 22 May 2010 - 23:36) *
Odnośnie tych wyników to jeżeli układ wydechowy z elementem X/H pipe gdzie rury od kolektorów łączą się ze sobą to takie mierzenie po stronach lewa/prawa nie ma zbytnio sensu bo spaliny z poszczególnych rzędów cylindrów mieszają się ze sobą.


CHyba Pucek ma racje i rzeczywiście nie do końca tak jest. Skoro zawsze z lewej strony jest więcej dymu, to albo w X pipe nie równo się miesza albo, sam nie wiem może są i tsam oddzielne kanały. zy to możliwe??

Wtryski pomierzę jutro. ALe przydała by mi się oddzielna, poza autem pompa paliwa.... ;-(

Jeśli chodzi o zapłon to mam nowiutkie, oryginalne i wlaściwe świece a na każdą z nich założona jest oddzielna ceweczka. Te cewki są używane i mam nawet zapasowe też używane. Wolał bym wiedzieć jak je zdiagnozować, niż wymienniać na nowe.


Pozdrawiam i dziękuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Sun, 23 May 2010 - 11:59
Post #72


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Skoro masz cewki na swiecach,to pomiedzy cewka a swieca moze byc fajka,ktora prawdopodobnie mozna wymienic.
Sweiece wykrecales?Jak wygladaja?

CYTAT(Fishman @ Sun, 23 May 2010 - 08:42) *
CHyba Pucek ma racje i rzeczywiście nie do końca tak jest. Skoro zawsze z lewej strony jest więcej dymu, to albo w X pipe nie równo się miesza albo, sam nie wiem może są i tsam oddzielne kanały. zy to możliwe??

Wtryski pomierzę jutro. ALe przydała by mi się oddzielna, poza autem pompa paliwa.... ;-(

Jeśli chodzi o zapłon to mam nowiutkie, oryginalne i wlaściwe świece a na każdą z nich założona jest oddzielna ceweczka. Te cewki są używane i mam nawet zapasowe też używane. Wolał bym wiedzieć jak je zdiagnozować, niż wymienniać na nowe.


Pozdrawiam i dziękuje.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Sun, 23 May 2010 - 18:28
Post #73


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





CYTAT(pucek @ Sun, 23 May 2010 - 11:59) *
Skoro masz cewki na swiecach,to pomiedzy cewka a swieca moze byc fajka,ktora prawdopodobnie mozna wymienic.
Sweiece wykrecales?Jak wygladaja?

Świece jutro obejrzę. Fajek nie ma. Cewki są nakręcane bezpośrednio na świece.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Mon, 24 May 2010 - 22:19
Post #74


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





1) Wydaje mi się żę problem AFR Rozwiązany. Spójrzcie sami:



Uploaded with ImageShack.us

Rozkręciłem przepływke. Było sporo do czyszczenia. Mam wrażenie że olej z odmy, przed remontem silnika upaskudził czujnik.

2) Pomierzyłem dzisiaj kompresję i jestem bardzo zadowolony. Szczerze mówiąc strasznie się bałem ale jest OK.

W prawej części silnika średnia kompresja wyniosłą 13.2 w najlepszym cylindrze 13.6
W lewej części nieco gorzej - średnio 12.7. Jednak tu w najgorszym przypadku jeden z cylindrów odstawał od reszty i miał jedynie 12.2 Ktoś mi powiedział, że to i tak i tak bardzo dobrze. Co WY o tym sądzicie??

3) Świece wykrencałęm i wszystko wyglądało na ok. Myślę żę skoro AFR wrócił do normy to chyba nie ma co się doszukiwać problemów w mieszance.

4) Teraz coś ciekawego. Oszukano mnie i mechanik w servisie przez przypadek zeuwazył coś dziwnego. Kabelek od elektrozaworu faz rozrządu był rozcięty a pod izolacją byly wlutowane oporniki aby komputer sie nie zorientował. Wtyczka atrapa założona była jak fabrycznie powinno być.
Po wylutowaniu oporników i powrocie do oryginału Komputer od razu wykazał błąd elektrozaworu, który głośno stuka przy dodawaniu gazu. Elektrozawór muszę koniecznie wymienić i zobaczymy ile kolejnych koni przybędzie.


Pozdrawiam, Fishman.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Mon, 24 May 2010 - 22:27
Post #75


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





bawiles sie paliwem detem?
bo jak nie to jest duzo lepiej jak bylo, ale wynika ze seryjny program zalewa ci auto


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Mon, 24 May 2010 - 23:24
Post #76


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Kompresja jak na 10,7:1 to albo wogoole nie dotarty motor, albo 200tys przebiegu.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Mon, 24 May 2010 - 23:42
Post #77


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





CYTAT(Colin @ Mon, 24 May 2010 - 23:24) *
Kompresja jak na 10,7:1 to albo wogoole nie dotarty motor, albo 200tys przebiegu.


Rozwiń proszę myśl, bo nie wiem czy cieszyc się czy płakać....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Mon, 24 May 2010 - 23:45
Post #78


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





CYTAT(henry @ Mon, 24 May 2010 - 22:27) *
bawiles sie paliwem detem?
bo jak nie to jest duzo lepiej jak bylo, ale wynika ze seryjny program zalewa ci auto


Det jeszcze się nie bawiłem. Chcę uzyskać max z oryginału i potem poprawiać. Trochę zalewa, ale możliwe że z racji odłączonego kabelka od faz rozrządu i braku owych oszukujących rezystorków komputer widzi bląd i pracuje w service mode. Może wtedy zalewać. Tak mi sie przy najmniej wydaje.

Pozdrawiam i dobranoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fishman
post Tue, 25 May 2010 - 09:59
Post #79


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 February 2010





Wczoraj udało mi się zrobić jeszcze kilka pomiarów.

Przypominam:
Szukane wartości to: 284HP @ 6100 i 375Nm @ 4250

2 dni temu udało się uzyskać:
na 3 biegu: 170HP @ 6156 i 228Nm @ 5027

Wczoraj po oczyszczeniu przepływomierza i niestety odłączeniu faż rozrządu. Wiadomo jeszcze, że jedna sonda lambda za katalizatorem wariuje.
na 3 biegu: 210HP @ 5736 i 263Nm @ 5217
na 4 biegu: 223HP @ 4725 i 331Nm @ 4725 (4 bieg ma przełożenie 1:1)
na 4 drugi raz: 231HP @ 4988 i 332Nm @ 4880
Czyli patrząc na ten sam bieg 3 po czyśzczeniu przepływomiwrza uzyskałem 210HP vs 170HP i moment obrotowy 263Nm vs 228Nm. Jak widać wartości te uzyskałem przy niższych prędkościach obrotowych. Sądzę że jeśli naprawie elektrozawór faz rozrządu w lewym banku i je spowrotem uruchomię to będę miał kolejne przyrostyprzy wyższych obrotach. Co sądzicie, o ile mogą poprawić się wartości??
Na zakączenie dodam że uzyskałem czas od 0-100 7.8 zamiast 9.1sek. Dąże na poczontek do wartości 6.5 (wartości katalogowej). Dobrze by było uzyskać chociaż 7.0.

Wykresy pomiarów mocy na 4 biegu:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 25 May 2010 - 11:00
Post #80


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Fishman @ Mon, 24 May 2010 - 23:42) *
Rozwiń proszę myśl, bo nie wiem czy cieszyc się czy płakać....

Moglo by byc wiecej.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 09:09