![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Mam wyniki pomiaró ze stacji diagnostycznej:
Lewa strona: % vol CO 0.181 % vol CO2 13.31 % vol O2 2.63 ppm vol HC 93 Lambda 1.122 Prawa strona: % vol CO 0.030 % vol CO2 14.23 % vol O2 1.47 ppm vol HC 18 Lambda 1.069 Jakie wnioski można z tego wyciągnąć. Przypominam że z lewej rury wydechowej dymi znacznie mocniej niż z prawej. W czasie jazdy z prawej strony AFR bardzo wysoki. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
nie wiem ale jakis starsznie leniwy jeestes
ktos ci juz psial , zmierz w koncu i sprawdz wtyrskiwacze -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
wymontuj wtryskiwacze z listwami i chociaż zobacz czy w miarę dobrze rozpylają , godzina pracy a już coś bedziesz wiedział , jak namierzysz jakąś anomalie to zawieziesz do zmierzenia dasz do czyszczenia lub wymienisz i będzie dobrze , ewentualnie mozesz tez zalozyc te nowokupione wieksze wtryski, zaleje go ale jesli winne sa wtryski to obie strony powinny być zalane tak samo , w ostatecznosci obetniesz ecumasterem paliwko i bedziesz sobie jezdził z dobrym afrem .
Ps . jak będziesz sprawdzał czy wtryski dobrze rozpylają to lepiej nie pal wtedy i ogólnie uważaj z ogniem ![]() pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Mam wyniki pomiaró ze stacji diagnostycznej: Lewa strona: % vol CO 0.181 % vol CO2 13.31 % vol O2 2.63 ppm vol HC 93 Lambda 1.122 Prawa strona: % vol CO 0.030 % vol CO2 14.23 % vol O2 1.47 ppm vol HC 18 Lambda 1.069 Jakie wnioski można z tego wyciągnąć. Przypominam że z lewej rury wydechowej dymi znacznie mocniej niż z prawej. W czasie jazdy z prawej strony AFR bardzo wysoki. No przeciez widac ze za malo paliwa z lewej, z prawej troche lepiej. Ja pzypominam ze jak nie ma zaplonu na ktoryms cylindrze to afr rosnie... -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
zgadza sie
ale bardzo prosto i szybko mozna sprawdzi i wyeliminowac wtryskiwacze -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Colin dobrze sugeruje.wysokie HC=niespalone paliwo,czyli najpewniej uklad zaplonowy.Ale wtryski swoja droga nie zaszkodzi sprawdzic.Zakladasz kompresor wiec lepiej sie upewnic zeby nie plakac pozniej
![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Panowie,
Ja nie jestem leniwy i bardzo chętnie sprawdzę wryski. Napiszcie tylko jak??!!! Wtryski mam wmontowane w kolertor dolotowy. Powiedzmy że zdjąłem kolektor i mam w nim 8 wtryskiwaczy. Co dalej??? Podstawić pod każdy szklanki, kubki, fiolki???? Jak uruchomić i sprawdzać wtryskiwacze??! I jak sprawdzić układ zapłonowy? Wykręcać kolejno świece, zapalać silnik i sprawdzać czy jest iskra na świecy po przyłożeniu jej do masy?? Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi. Ps. Byłem dzisiaj na diagnozie w servisie Jaguara. Okazuje się że prawa lambda za katalizatorem pokazuje dziwne wyniki. Wartości na niej silnie fluktułują.Obie sondy przed katalizatorami pokazują wartości w "parze". Reagują podobnie na dodawanie gazu. Myślę żeby pomierzyć napięcie voltomierzem jeszcze raz, zamienić sondy miejscami i powtórzć pomiar. Miłego weekendu. |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
tak podstaw szklanki,kubki,cokolwiek byle tej samej wielkosci.Jezeli masz wysokoomowe wtryski podlacz rownolegle,jezeni niskoomowe po 2 szeregowo.wlacz pompe,wlacz wtryski na powiedzmy 10 sekund,i zwroc uwage jak rozpylaja,i po zakonczeniu czy tyle samo jest w pojemnikach.rozpylone paliwo powinno miec ksztalt stozka lub podwojnego stozka,zalezy od wtryskow.
Jezeli chodzi o uklad zaplonowy to wymien wszystko na nowe.Wczesniej czy pozniej i tak bedziesz musial ,a skoro ma byc kompresor no to wiadomo ze lepiej byc pewnym ze jet to ok ![]() Panowie,
Ja nie jestem leniwy i bardzo chętnie sprawdzę wryski. Napiszcie tylko jak??!!! Wtryski mam wmontowane w kolertor dolotowy. Powiedzmy że zdjąłem kolektor i mam w nim 8 wtryskiwaczy. Co dalej??? Podstawić pod każdy szklanki, kubki, fiolki???? Jak uruchomić i sprawdzać wtryskiwacze??! I jak sprawdzić układ zapłonowy? Wykręcać kolejno świece, zapalać silnik i sprawdzać czy jest iskra na świecy po przyłożeniu jej do masy?? Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi. Ps. Byłem dzisiaj na diagnozie w servisie Jaguara. Okazuje się że prawa lambda za katalizatorem pokazuje dziwne wyniki. Wartości na niej silnie fluktułują.Obie sondy przed katalizatorami pokazują wartości w "parze". Reagują podobnie na dodawanie gazu. Myślę żeby pomierzyć napięcie voltomierzem jeszcze raz, zamienić sondy miejscami i powtórzć pomiar. Miłego weekendu. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 02 September 2009 Skąd: WWY ![]() |
Odnośnie tych wyników to jeżeli układ wydechowy z elementem X/H pipe gdzie rury od kolektorów łączą się ze sobą to takie mierzenie po stronach lewa/prawa nie ma zbytnio sensu bo spaliny z poszczególnych rzędów cylindrów mieszają się ze sobą.
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
no nie do konca tak jest
Odnośnie tych wyników to jeżeli układ wydechowy z elementem X/H pipe gdzie rury od kolektorów łączą się ze sobą to takie mierzenie po stronach lewa/prawa nie ma zbytnio sensu bo spaliny z poszczególnych rzędów cylindrów mieszają się ze sobą.
-------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Odnośnie tych wyników to jeżeli układ wydechowy z elementem X/H pipe gdzie rury od kolektorów łączą się ze sobą to takie mierzenie po stronach lewa/prawa nie ma zbytnio sensu bo spaliny z poszczególnych rzędów cylindrów mieszają się ze sobą. CHyba Pucek ma racje i rzeczywiście nie do końca tak jest. Skoro zawsze z lewej strony jest więcej dymu, to albo w X pipe nie równo się miesza albo, sam nie wiem może są i tsam oddzielne kanały. zy to możliwe?? Wtryski pomierzę jutro. ALe przydała by mi się oddzielna, poza autem pompa paliwa.... ;-( Jeśli chodzi o zapłon to mam nowiutkie, oryginalne i wlaściwe świece a na każdą z nich założona jest oddzielna ceweczka. Te cewki są używane i mam nawet zapasowe też używane. Wolał bym wiedzieć jak je zdiagnozować, niż wymienniać na nowe. Pozdrawiam i dziękuje. |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Skoro masz cewki na swiecach,to pomiedzy cewka a swieca moze byc fajka,ktora prawdopodobnie mozna wymienic.
Sweiece wykrecales?Jak wygladaja? CHyba Pucek ma racje i rzeczywiście nie do końca tak jest. Skoro zawsze z lewej strony jest więcej dymu, to albo w X pipe nie równo się miesza albo, sam nie wiem może są i tsam oddzielne kanały. zy to możliwe??
Wtryski pomierzę jutro. ALe przydała by mi się oddzielna, poza autem pompa paliwa.... ;-( Jeśli chodzi o zapłon to mam nowiutkie, oryginalne i wlaściwe świece a na każdą z nich założona jest oddzielna ceweczka. Te cewki są używane i mam nawet zapasowe też używane. Wolał bym wiedzieć jak je zdiagnozować, niż wymienniać na nowe. Pozdrawiam i dziękuje. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
1) Wydaje mi się żę problem AFR Rozwiązany. Spójrzcie sami:
![]() Uploaded with ImageShack.us Rozkręciłem przepływke. Było sporo do czyszczenia. Mam wrażenie że olej z odmy, przed remontem silnika upaskudził czujnik. 2) Pomierzyłem dzisiaj kompresję i jestem bardzo zadowolony. Szczerze mówiąc strasznie się bałem ale jest OK. W prawej części silnika średnia kompresja wyniosłą 13.2 w najlepszym cylindrze 13.6 W lewej części nieco gorzej - średnio 12.7. Jednak tu w najgorszym przypadku jeden z cylindrów odstawał od reszty i miał jedynie 12.2 Ktoś mi powiedział, że to i tak i tak bardzo dobrze. Co WY o tym sądzicie?? 3) Świece wykrencałęm i wszystko wyglądało na ok. Myślę żę skoro AFR wrócił do normy to chyba nie ma co się doszukiwać problemów w mieszance. 4) Teraz coś ciekawego. Oszukano mnie i mechanik w servisie przez przypadek zeuwazył coś dziwnego. Kabelek od elektrozaworu faz rozrządu był rozcięty a pod izolacją byly wlutowane oporniki aby komputer sie nie zorientował. Wtyczka atrapa założona była jak fabrycznie powinno być. Po wylutowaniu oporników i powrocie do oryginału Komputer od razu wykazał błąd elektrozaworu, który głośno stuka przy dodawaniu gazu. Elektrozawór muszę koniecznie wymienić i zobaczymy ile kolejnych koni przybędzie. Pozdrawiam, Fishman. |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
bawiles sie paliwem detem?
bo jak nie to jest duzo lepiej jak bylo, ale wynika ze seryjny program zalewa ci auto -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Kompresja jak na 10,7:1 to albo wogoole nie dotarty motor, albo 200tys przebiegu.
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
bawiles sie paliwem detem? bo jak nie to jest duzo lepiej jak bylo, ale wynika ze seryjny program zalewa ci auto Det jeszcze się nie bawiłem. Chcę uzyskać max z oryginału i potem poprawiać. Trochę zalewa, ale możliwe że z racji odłączonego kabelka od faz rozrządu i braku owych oszukujących rezystorków komputer widzi bląd i pracuje w service mode. Może wtedy zalewać. Tak mi sie przy najmniej wydaje. Pozdrawiam i dobranoc. |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 February 2010 ![]() |
Wczoraj udało mi się zrobić jeszcze kilka pomiarów.
Przypominam: Szukane wartości to: 284HP @ 6100 i 375Nm @ 4250 2 dni temu udało się uzyskać: na 3 biegu: 170HP @ 6156 i 228Nm @ 5027 Wczoraj po oczyszczeniu przepływomierza i niestety odłączeniu faż rozrządu. Wiadomo jeszcze, że jedna sonda lambda za katalizatorem wariuje. na 3 biegu: 210HP @ 5736 i 263Nm @ 5217 na 4 biegu: 223HP @ 4725 i 331Nm @ 4725 (4 bieg ma przełożenie 1:1) na 4 drugi raz: 231HP @ 4988 i 332Nm @ 4880 Czyli patrząc na ten sam bieg 3 po czyśzczeniu przepływomiwrza uzyskałem 210HP vs 170HP i moment obrotowy 263Nm vs 228Nm. Jak widać wartości te uzyskałem przy niższych prędkościach obrotowych. Sądzę że jeśli naprawie elektrozawór faz rozrządu w lewym banku i je spowrotem uruchomię to będę miał kolejne przyrostyprzy wyższych obrotach. Co sądzicie, o ile mogą poprawić się wartości?? Na zakączenie dodam że uzyskałem czas od 0-100 7.8 zamiast 9.1sek. Dąże na poczontek do wartości 6.5 (wartości katalogowej). Dobrze by było uzyskać chociaż 7.0. Wykresy pomiarów mocy na 4 biegu: ![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() Uploaded with ImageShack.us |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Rozwiń proszę myśl, bo nie wiem czy cieszyc się czy płakać.... Moglo by byc wiecej. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 09:09 |