![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
hyhy spoko wyczyszczę Królowi Zamościa RS4 skoro złotem płaci ![]() może po czyszczeniu zacznie odpalać i nie będzie wiochy jak klient przyjedzie z daleka na jazdę próbną ![]() 602 636 918 dzwoń jak będę miał wpaść z kosmetykami megłajersa ![]() ![]() Człowieku - jak chcesz pogadać o kosmetykach to zapisz się do Avonu. Co to ma wspólnego z RS5? A jak tak "lubisz" Pawła to do niego zadzwoń. Super temat, super auto - a robisz śmietnik. A wracając do tematu - czy wiadomo już jakie są zmiany w silniku/wydechu itd w porównaniu do RS4. Ciekaw jestem jakie to są mody na te +30 koni. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#142
|
![]() |
Człowieku - jak chcesz pogadać o kosmetykach to zapisz się do Avonu. Co to ma wspólnego z RS5? A jak tak "lubisz" Pawła to do niego zadzwoń. Super temat, super auto - a robisz śmietnik. A wracając do tematu - czy wiadomo już jakie są zmiany w silniku/wydechu itd w porównaniu do RS4. Ciekaw jestem jakie to są mody na te +30 koni. Co do samego silnika - to jest na pewno zmiana w dolocie, wydech ma nieznacznie większy przekrój niż w RS4, zmienona jest też przepustnica no i ECU. Tyle wiem. |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
A jak z obrotami RS4 vs RS5 - czy kręci się wyżej?
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 22 December 2008 Skąd: W-WA ![]() |
heh czekam aż ekipa z dragtimes.info będzie miała RS5 Evotech
![]() |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 12 April 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Pablo czas zamienić RS4 na RS5
![]() -------------------- White Abarth 500
Alfa Romeo Giulietta |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#147
|
![]() |
|
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#148
|
![]() |
A jak z obrotami RS4 vs RS5 - czy kręci się wyżej? RS4 max moment 5500, kręci się do ok. 8000, a RS5 ok. 8300 a max moment 5-6000 ![]() Ciekawostką jest to, że napęd znowu idzie w stronę 40:60, ale rozmiar opon 255-265 przód, a 275 tył, pamiętasz w RS4 wymieniało się tył na 270/30R19 ![]() |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Ciekawostką jest to, że napęd znowu idzie w stronę 40:60, ale rozmiar opon 255-265 przód, a 275 tył, pamiętasz w RS4 wymieniało się tył na 270/30R19 ![]() Nadal jest torsen? Bo coś mi sie obiło że w RS5 ma być jakiś nowy napęd. -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 12 April 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Pablo jednak lepiej GTR-a
![]() -------------------- White Abarth 500
Alfa Romeo Giulietta |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#151
|
![]() |
Pablo jednak lepiej GTR-a ![]() I tej wersji się trzymajmy... Co do napędu to chyba jest nadal torsen jak w poprzednich RS-ach, ale chyba że coś zmienili. Ostatnio jak rozmawiałem to tylko omawialiśmy silnik i poziom cenowy, ponieważ reszta chyba nie uległa aż takim zmianom. Jakieś tam info o napędzie poniżej: "Audi z literką "S" to lekko usportowione samochody, natomiast modele z serii RS to iście sportowe auta o osiągach z najwyższej półki. Tak też jest w wypadku nowego Audi RS5, którego dane techniczne właśnie zostały ujawnione. Pod piękną, zaprojektowaną przez Waltera de Silvę, maską RS5 będzie pracował motor V8 o pojemności 4,2 l i mocy 450 KM i 430 Nm momentu obrotowego, z których pierwsza wartość będzie osiągana przy 8250 obr./min, a druga między 4-6 tys. obr./min. Te parametry sprawią, że auto będzie katapultować się do 100 km/h w 4,6 s i bez problemu rozpędzi się do 250 km/h (280 km/h - po zdjęciu ogranicznika). Do współpracy z silnikiem zostanie zaprzęgnięta 7-stopniowa skrzynia S-Tronic. Za pośrednictwem centralnego dyferencjału moc samochodu będzie dzielona między przednią a tylną osią w stosunku 40:60; w ekstremalnych sytuacjach proporcja ta może ulegać zmianie w granicach od 75:25 do 20:80. Dobra trakcja to także sportowe zawieszenie, dlatego w Audi RS5 zostało ono obniżone o 20 mm i dodatkowo utwardzone. O przyczepność samochodu będą dbać opony w rozmiarze 265/35 z przodu i 275/30 z tyłu założone na 19- lub 20-calowe felgi." |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dla mnie jedno z ładniejszych aut na rynku. Osiągi bardzo dobre, świetny napęd i czekam tylko na pierwsze testy RS5 vs reszta...
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
![]() ![]() ![]() -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 January 2009 ![]() |
Cos pieknego.Ładny clean po maską
-------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
New quattro technology: the crown-gear differential
Like all RS models, the RS 5 also applies its power to the road with quattro permanent all-wheel drive. As for the center differential, which regulates power distribution between the front and rear axles, Audi - the leading all-wheel-drive brand - unveils the next generation: a crown-gear differential. The self-locking crown-gear center differential is compact and lightweight - and attains a high efficiency ratio. Thanks to its package of plates, the differential can widely vary the distribution of torque between the front and rear axles. If necessary, up to 70 percent can flow to the front or as much as 85 percent toward the tail end. The 40:60 ratio of the standard rear-biased configuration ensures sporty handling. This new differential operates in conjunction with electronic torque vectoring, which affects all four wheels. If one of the inside wheels becomes imbalanced while the vehicle is at its operational limits, then the system slightly decelerates the wheel to obviate wheel spin. This results in terrific traction on the one hand while generating a yaw moment which aids cornering. As a perfect complement to the new quattro drivetrain, Audi can optionally position the sport differential at the rear axle. It actively distributes torque between the rear wheels in order to further boost stability and grip at the vehicle's limits of handling. The electronic management of the RS 5 sport differential was designed to be uncompromisingly dynamic. With regard to the springs, shock absorbers, elastokinematics, and the anti-roll bars, the RS 5 chassis exhibits a sporty configuration and renders the body 20 millimeters (0.79 inches) lower than that of the Audi A5. The 19-inch alloy wheels fitted with 265/35 tires are standard. They are executed in an exclusive 5-arm structure design. The RS 5 optionally comes with 20-inch wheels and 275/30 tires. Winter wheels featuring the same dimensions are available; the 19-inch wheel is suitable for snow chains. The brake system employs powerful and internally ventilated discs, which measure 365 millimeters (14.37 inches) in diameter at the front axle. In order to maximize the dissipation of heat, the steel friction rings are perforated and connected by pins to the aluminum brake discs. The high-gloss black brake calipers bearing RS logos are likewise made of aluminum; the front calipers are fitted with eight pistons each. Audi can optionally fit the front axle with ceramic carbon-fiber brake discs measuring 380 millimeters (14.96 inches) in diameter. They are extremely lightweight, strong, and durable. The electronic stabilization program (ESP) integrates a sport mode and can be switched off entirely. Even more dynamics: Audi drive select The speed-dependent servotronic steering in the RS 5 is especially taut. The standard Audi drive select (a vehicle-dynamics control system) allows the driver to switch among three modes of operation - comfort, auto, and dynamic - to adjust steering, the seven-speed S tronic, the sport differential, the engine, and the exhaust system. And if the car is equipped with the MMI navigation system, a fourth mode allows the driver to customize their own profile. As regards the engine, Audi drive select controls the exhaust system's two throttle valves and the sound flaps; when they open, the rich sound becomes even more resonant. Along with the sport differential, dynamic steering is another optional component of Audi drive select. Dynamic steering adjusts the steering ratio to a vehicle's speed - directly for maneuvering at low speeds and indirectly for traveling at highway speeds. At the vehicle's cornering limits, it automatically ensures smooth handling via minor corrective actions. The RS 5 exudes an athletic and powerful identity; its classically beautiful coupé styling dazzles with new and clear-cut accents. Its single-frame grille bears a shiny charcoal-gray rhombus-pattern grid. Xenon plus headlights boasting a sweeping strip of LED daytime running lights are standard. The oversized air inlets for the engine, front brakes, and the radiators are bordered by striking contours. The newly designed bumper tapers downward into a splitter. The flared fenders with the crisp horizontal upper edges are reminiscent of a classic Audi: namely, the all-wheel-drive pioneer Audi quattro, which itself debuted at the Geneva Auto Show 30 years ago. The side sills bear angular caps; the trim strips on the single-frame grille and near the side windows as well as the outside mirrors' covers feature a matte aluminum look. Eight different paint finishes are available. The tail end is dominated by two oval exhaust pipes integrated within the bumper. A large diffuser protrudes prominently upward. The spoiler in the tailgate automatically extends at a speed of 120 km/h (74.56 mph) and retracts at 80 km/h (49.71 mph). The extensively clad underbody of the RS 5 integrates air vents for the seven-speed S tronic and the front brakes. At highway speeds, the aerodynamic characteristics of the RS 5 generate downforce to further enhance stability. -------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Mr Boost Dołączył: Tue, 26 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Dla niemiecko jezycznej czesci forum, na http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a5/rs_5_coupe.html jest juz pelen opis auta.
Z wazniejszych rzeczy to kreci sie do 8.500obr/min, 430Nm miedzy 4 a 6000obr, a 90% max momentu miedzy 3000 a 8000obr. 0-100km/h ma w 4,6, 0-200km/h w 15.5s (czyli 0,6s gorzej niz RS6). Nie wiem tylko dla jakiej skrzyni sa te dane. |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
A jest RS5 w manualu ?
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Mr Boost Dołączył: Tue, 26 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
a nie ma?
![]() myslalem ze skrzynia jest do wyboru, ale w sumie rzeczywiscie wszedzie pokazuja S-tronica. ![]() |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#159
|
![]() |
A jest RS5 w manualu ? S tronic only ![]() Wyposażenie seryjne z grubsza: - Kubełkowe fotele przód jak w RS4, RS6 - 7 stopniowy s tronic - regulowane zawieszenie - sportowy dyfer - Quattro, przód podaje do 70%, tył 85% - 18 calowe tarcze, zaciski 8 tłoczkowe przód, 6 tloczkowe tył (ceramika w opcji) Pozdr. |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Aktywny tylny dyfer jest w standardzie ?
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:23 |