W poszukiwaniu serii w S4 4.2 V8 ;) |
W poszukiwaniu serii w S4 4.2 V8 ;) |
Sun, 17 Jul 2011 - 22:47
Post
#261
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź |
coś dużo to lpg zeżarło, jaka tam instalka siedzi? 25KM czyli poniżej 10% to dużo?? Przecież to nie wtrysk w fazie ciekłej...wg mnie dobry wynik -------------------- quattro
|
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 17 Jul 2011 - 22:47
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 17 Sep 2011 - 10:13
Post
#262
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Pabianice |
Podłącze się z pytaniem do tematu.
Kupiłem trochę zaniedbane s4 i doprowadzam do wymarzonej serii. Jest ciągły błąd 16395. Czy to jest fazator (a może coś innego?) i czy trzeba wyciągać silnik by to naprawić? Ma ktoś doświadczenie i może pomóc mi w tej sprawie? Czy ten błąd wpływa na osiągi? Dzięki |
|
|
Sun, 18 Sep 2011 - 17:18
Post
#263
|
|
User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska |
Czas w końcu zdać relację:
Na stół poszły wspomniane fazatory ale to jednak nie one powodowały ten klekot. Winne okazały się zaworki zwrotne oleju, które kosztują 2x90PLN w ASO. Pamiętajcie jeśli zdecydujecie się wyeliminować nieporządany klekot przy odpalaniu, wymieńcie najpierw te zaworki . Są pod kolektorem, pomiędzy głowicami, pod specyficzną blaszaną pokrywą uszczelniającą. Jeśli to nie przyniesie skutku, dopiero konieczność wyjęcia silnika (dla przedmówcy) i wymiana fazatorów. Ja niestety zrobiłem odwrotnie, a fazatory były w dobrym stanie. Po usunięciu niedomagań technicznych zabraliśmy się za STAGE I 1.W miejsce prekatów poszły katy met. Magnaflow, zamiast drugich strumienice. Końcowe tłumiki przelotowe na zamówienie od Sportig'a z kwasówki z ori końcówkami. Efekt dźwiękowy powalił mnie i każdego, kto go usłyszał. Do 2200rpm lekki głęboki piękny bas ale we wnętrzu przyzwoicie. Powyżej rasowe V8 nieco głośniejsze i basowe niż ori S4B7. 2. Wkładka K&N. Odczucia i pomiary na VAG-u: dużo lepiej w dole, góra niewiele lepiej wyniki na 120bloku VAG: 405Nm, 320KM (po przeliczeniu), bardzo mocno w górze cofało zapłony od czujników stukowych (nawet 8st.) szczególnie przy dużej temp. w dolocie (letnie upały bez przewietrzenia komory) 3. Strojenie u GTO na dwóch przepływkach (okazało się, że wymieniona rok temu na ori zastępczą zaniżała dawkę) Efekt końcowy: 1. W dole jeszcze lepiej, góra znacznie odżyła, brak cofania zapłonów. 2. Natychmiastowa reakcja na każde nawet lekkie dodanie gazu. 3. Konfrontacja w drodze powrotnej z Focusem RS 305KM/440Nm, 200kg lżejszym, tylko z kierowcą, eSka z kier. i pasażerem lekko odjeżdżała w zakersie 100-230km/h, co nas mocno ucieszyło. 4. 0-100km/h 5,5s (bez większych ćwiczeń), przed modami 5,8s (pomiar VAGiem) 5. Chętnie skonfrontuję efekty z innymi porównywalnymi autami bez napinki oczywiście, ku chwale nauki Pomiar momentu VAGiem niemiarodajny: 465Nm, 400KM chciałbym tyle Chyba korekta map seryjnych fałszuje wyniki. Dodam, że pomiary momentu VAGiem przed modami były porównywalne z hamownią stacjonarną. W najbliższym czasie wizyta na hamowni stacjonarnej, spodziewany wynik 350-360KM, 420-430Nm. Dodam, że kolosalne znaczenie ma temp. w dolocie. Przy różnicy 30st. na pomiarach VAG było 30Nm, 30KM różnicy. Najlepiej bazować na wynikach z bezpośrednich konfrontacji a nie hamowni stacjonarnej, bo niestety te autka jak wiadomo mocno się grzeją. Seria raczej pokonana. Największy nakład w remont dołu silnika i głowicy (części ASO cholernie drogie, brak zamienników), poza fazatorami (niepotrzebnie 3,5kPLN) i sprzęgłem ClutchMasters FX400 (niekonieczne i bardzo twarde ) następny krok: STAGE II: 4.2 V8 TT - wstępne przymiarki zrobione, projekt absolutnie wykonalny... Wnioski: Nie załamywać się brakiem serii tylko brać się do roboty Chętnie pomogę. Mnie błędy sporo kosztowały, u Was będzie sporo taniej . Kiler to nie jest ale i z niejednym chorym RS-em B7 może się równać a cena zakupu+remont+STAGE I dużo niższa niż zakupu RS-a B7. -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
Sun, 18 Sep 2011 - 19:46
Post
#264
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Pabianice |
Super opis oparty na faktach i własnych doświadczeniach.
Da się jakoś zdiagnozować te fazatory? U mnie nic nie hałasuje przy odpalaniu jest "tylko" błąd 16395: czujnik położenia wałka rozrządu - bank 2 - mieprawidłowy sygnał Co z tym robić? |
|
|
Sun, 18 Sep 2011 - 22:07
Post
#265
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 |
Ale zdrowe RS4 B7 zleje Cię o 4 długości tira Niemniej gratuluję zapału w dążeniu do serii
-------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
Sun, 18 Sep 2011 - 22:15
Post
#266
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 30 July 2004 Skąd: Łomża |
nie wspominajac o saabie
|
|
|
Sun, 18 Sep 2011 - 22:16
Post
#267
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 24 March 2010 |
Generalnie chore RS4 B7 idzie identycznie co takie nie ruszane S4 B6 wiem z doświadczenia ale gratuluje wyniku i czekam na te 4.2TT V8
Ciekawi mnie tylko jak to zestroić ale życzę powodzenia. |
|
|
Sun, 18 Sep 2011 - 22:26
Post
#268
|
|
Super User Dołączył: Sun, 07 October 2007 Skąd: cała polska |
|
|
|
Thu, 22 Sep 2011 - 23:12
Post
#269
|
|
User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska |
... Da się jakoś zdiagnozować te fazatory? U mnie nic nie hałasuje przy odpalaniu jest "tylko" błąd 16395: czujnik położenia wałka rozrządu - bank 2 - mieprawidłowy sygnał Co z tym robić? Jeśli nic nie klekocze, to masz szczęście, niczego tam nie ruszaj. Fazatory da się zdiagnozować dopiero po ich wyjęciu i rozkręceniu, mogą mieć wyrobione otwory na zapadki blokujące, tu masz sporo: http://www.euroaddiction.net/forum/b6-b7-p...ion-thread.html tak to wygląda: http://i770.photobucket.com/albums/xx344/a...on/P1020568.jpg ale objawem jest podobno klekot przy odpalaniu więc ja bym nie ruszał Jeśli chodzi o ten czujnik, to chyba ten pod fazatorem, na zdj. poniżej to te czujniki z wtyczkami http://www.nogaroblue.com/cars/s4v8.jpg wydaje mi się, że powinieneś go wyciągnąć bez ruszania silnika i zdejmowania osłon bocznych, może same wtyczki wystarczy wymienić? A po skasowaniu od razu się zapala ten błąd, czy po jakimś czasie? Jakie są objawy w pracy silnika? Ale zdrowe RS4 B7 zleje Cię o 4 długości tira Niemniej gratuluję zapału w dążeniu do serii ...zawsze znajdzie się ktoś szybszy Generalnie chore RS4 B7 idzie identycznie co takie nie ruszane S4 B6 wiem z doświadczenia ale gratuluje wyniku i czekam na te 4.2TT V8 Ciekawi mnie tylko jak to zestroić ale życzę powodzenia. Najwięcej motania będzie z upchaniem FMICa i przewodów, K04 z RS6 powinny się zmieścić w miejscu prekatów. Strojenie podobno nie będzie trudne , zobaczymy ale za jakiś czas, bo spłukałem się strasznie i do tego kryzys -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
Thu, 22 Sep 2011 - 23:33
Post
#270
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy |
To auto sie grzeje w serii , wiec roboty z tym bedzie wiecej niz to warte. Lepiej kupic rsa i wstawic manuala.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
Fri, 23 Sep 2011 - 10:02
Post
#271
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 |
Czesław rs4 od zawsze były tylko z manualem ;-) chyba ze masz na myśli rs6...
-------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
Fri, 23 Sep 2011 - 15:42
Post
#272
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy |
Wywnioskowalem ze Surveyor posiada s6, byc moze blednie. Oczywiscie odnosilem sie do rs6.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
Mon, 26 Sep 2011 - 09:15
Post
#273
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Pabianice |
Błąd wyskakuje po jakiejś chwili, tzn.: jak odpalę auto, to nic się nie dzieje, nawet przy jeździe na niskich obrotach nie ma błędu, a pojawia się dopiero "pod butem" - podejrzewam, że w sytuacji, gdy ten rozrząd powinien się przestawić. O ile pamiętam, to jest komunikat - za wczesny sygnał ale nie jestem teraz pewinen).
Jak ten temat rozwiązać/zdiagnozować? |
|
|
Wed, 28 Sep 2011 - 08:37
Post
#274
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
VAG i sprawdzenie kanału z katem zapłonu, czy pokrywa się z nadanym i czy jest taki sam jak druga głowica.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Sat, 15 Oct 2011 - 20:35
Post
#275
|
|
User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska |
Błąd wyskakuje po jakiejś chwili, tzn.: jak odpalę auto, to nic się nie dzieje, nawet przy jeździe na niskich obrotach nie ma błędu, a pojawia się dopiero "pod butem" - podejrzewam, że w sytuacji, gdy ten rozrząd powinien się przestawić. O ile pamiętam, to jest komunikat - za wczesny sygnał ale nie jestem teraz pewinen). Jak ten temat rozwiązać/zdiagnozować? Faktycznie warto sparawdzić wskazania rozrządu jak mówi Kuba od bloku 91 się zaczynają w szczególności 93 jak siedzą głowice no ijak wskazują poszczególne blank'i chyba 92 albo 94 BTW Kuba nie widzi mi się Twój Avatar Jak się nowa fura sprawuje? Szykują się jakieś mody? -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
Sat, 15 Oct 2011 - 22:52
Post
#276
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 30 December 2006 Skąd: Otrębusy |
BTW Kuba nie widzi mi się Twój Avatar Jak się nowa fura sprawuje? Szykują się jakieś mody? +1 -------------------- [b]RS4[/b]
|
|
|
Sun, 16 Oct 2011 - 20:46
Post
#277
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Pabianice |
Dzięki za odpowiedź i rady.
Jakie świece najlepiej użyć do tego silnika? |
|
|
Tue, 18 Oct 2011 - 07:33
Post
#278
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań |
Z modami ostrożnie bo to auto dla mojej kobitki, ale plany są
Ja zastosowałem świece NGK BKR6EQUA -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Thu, 20 Oct 2011 - 20:20
Post
#279
|
|
User Dołączył: Fri, 09 October 2009 Skąd: Polska |
Ja też miałem NGK i nie narzekałem, ostatnio założyłem irydowe Denso IK20, 1-elektrodowe, różnicy narazie nie zauważyłem. Czytałem, że te kilka elektrod, to tylko dla wydłużenia żywotności, za każdym razem iskra jest tylko na jedenej z nich. Jak się jedna zmęczy to iskra idzie na następną. Denso i tak podaje żywotność 100kkm.
... a co będzie dla Ciebie Kuba? -------------------- S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8 S6 C6 5.2 V10 S4 B7 4.2 V8 |
|
|
Sat, 22 Oct 2011 - 07:04
Post
#280
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 20 October 2011 Skąd: szczecin |
najlepiej jednak uzywac NGK-BKR6EQUP lub BOSCH-FGR7KQE0
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 06:57 |