Shoutbox 0 nowych PW 


26 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> W poszukiwaniu serii w S4 4.2 V8 ;)
kiwi
post Sun, 17 Jul 2011 - 22:47
Post #261


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(werladyn @ Thu, 07 Jul 2011 - 16:40) *
coś dużo to lpg zeżarło, jaka tam instalka siedzi?


25KM czyli poniżej 10% to dużo?? Przecież to nie wtrysk w fazie ciekłej...wg mnie dobry wynik wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 17 Jul 2011 - 22:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Krismo
post Sat, 17 Sep 2011 - 10:13
Post #262


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Pabianice





Podłącze się z pytaniem do tematu.
Kupiłem trochę zaniedbane s4 i doprowadzam do wymarzonej serii.
Jest ciągły błąd 16395. Czy to jest fazator (a może coś innego?) i czy trzeba wyciągać silnik by to naprawić?
Ma ktoś doświadczenie i może pomóc mi w tej sprawie?
Czy ten błąd wpływa na osiągi?
Dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Sun, 18 Sep 2011 - 17:18
Post #263


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





Czas w końcu zdać relację:

Na stół poszły wspomniane fazatory ale to jednak nie one powodowały ten klekot. Winne okazały się zaworki zwrotne oleju, które kosztują 2x90PLN w ASO. Pamiętajcie jeśli zdecydujecie się wyeliminować nieporządany klekot przy odpalaniu, wymieńcie najpierw te zaworki . Są pod kolektorem, pomiędzy głowicami, pod specyficzną blaszaną pokrywą uszczelniającą. Jeśli to nie przyniesie skutku, dopiero konieczność wyjęcia silnika (dla przedmówcy) i wymiana fazatorów. Ja niestety zrobiłem odwrotnie, a fazatory były w dobrym stanie.
Po usunięciu niedomagań technicznych zabraliśmy się za STAGE I wink.gif
1.W miejsce prekatów poszły katy met. Magnaflow, zamiast drugich strumienice. Końcowe tłumiki przelotowe na zamówienie od Sportig'a z kwasówki z ori końcówkami. Efekt dźwiękowy powalił mnie i każdego, kto go usłyszał. Do 2200rpm lekki głęboki piękny bas ale we wnętrzu przyzwoicie. Powyżej rasowe V8 nieco głośniejsze i basowe niż ori S4B7.
2. Wkładka K&N.
Odczucia i pomiary na VAG-u: dużo lepiej w dole, góra niewiele lepiej wyniki na 120bloku VAG: 405Nm, 320KM (po przeliczeniu), bardzo mocno w górze cofało zapłony od czujników stukowych (nawet 8st.) szczególnie przy dużej temp. w dolocie (letnie upały bez przewietrzenia komory)
3. Strojenie u GTO na dwóch przepływkach (okazało się, że wymieniona rok temu na ori zastępczą zaniżała dawkę)

Efekt końcowy:
1. W dole jeszcze lepiej, góra znacznie odżyła, brak cofania zapłonów.
2. Natychmiastowa reakcja na każde nawet lekkie dodanie gazu.
3. Konfrontacja w drodze powrotnej z Focusem RS 305KM/440Nm, 200kg lżejszym, tylko z kierowcą, eSka z kier. i pasażerem lekko odjeżdżała w zakersie 100-230km/h, co nas mocno ucieszyło.
4. 0-100km/h 5,5s (bez większych ćwiczeń), przed modami 5,8s (pomiar VAGiem)
5. Chętnie skonfrontuję efekty z innymi porównywalnymi autami bez napinki oczywiście, ku chwale nauki smile.gif

Pomiar momentu VAGiem niemiarodajny: 465Nm, 400KM smile.gif chciałbym tyle smile.gif Chyba korekta map seryjnych fałszuje wyniki. Dodam, że pomiary momentu VAGiem przed modami były porównywalne z hamownią stacjonarną. W najbliższym czasie wizyta na hamowni stacjonarnej, spodziewany wynik 350-360KM, 420-430Nm. Dodam, że kolosalne znaczenie ma temp. w dolocie. Przy różnicy 30st. na pomiarach VAG było 30Nm, 30KM różnicy. Najlepiej bazować na wynikach z bezpośrednich konfrontacji a nie hamowni stacjonarnej, bo niestety te autka jak wiadomo mocno się grzeją.

Seria raczej pokonana. Największy nakład w remont dołu silnika i głowicy (części ASO cholernie drogie, brak zamienników), poza fazatorami (niepotrzebnie 3,5kPLN) i sprzęgłem ClutchMasters FX400 (niekonieczne i bardzo twarde wink.gif )

następny krok: STAGE II: 4.2 V8 TT smile.gif - wstępne przymiarki zrobione, projekt absolutnie wykonalny...

Wnioski: Nie załamywać się brakiem serii tylko brać się do roboty wink.gif Chętnie pomogę. Mnie błędy sporo kosztowały, u Was będzie sporo taniej smile.gif. Kiler to nie jest ale i z niejednym chorym RS-em B7 może się równać a cena zakupu+remont+STAGE I dużo niższa niż zakupu RS-a B7.


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krismo
post Sun, 18 Sep 2011 - 19:46
Post #264


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Pabianice





Super opis oparty na faktach i własnych doświadczeniach.
Da się jakoś zdiagnozować te fazatory?
U mnie nic nie hałasuje przy odpalaniu jest "tylko" błąd 16395: czujnik położenia wałka rozrządu - bank 2 - mieprawidłowy sygnał
Co z tym robić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Sun, 18 Sep 2011 - 22:07
Post #265


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





Ale zdrowe RS4 B7 zleje Cię o 4 długości tira wink.gif Niemniej gratuluję zapału w dążeniu do serii smile.gif


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Sun, 18 Sep 2011 - 22:15
Post #266


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





nie wspominajac o saabie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arek_RS4
post Sun, 18 Sep 2011 - 22:16
Post #267


Rookie
Dołączył: Wed, 24 March 2010





Generalnie chore RS4 B7 idzie identycznie co takie nie ruszane S4 B6 wiem z doświadczenia ale gratuluje wyniku i czekam na te 4.2TT V8 biggrin.gif
Ciekawi mnie tylko jak to zestroić ale życzę powodzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kolba_leon
post Sun, 18 Sep 2011 - 22:26
Post #268


Super User
Dołączył: Sun, 07 October 2007
Skąd: cała polska





CYTAT(dizajner @ Sun, 18 Sep 2011 - 22:07) *
Ale zdrowe RS4 B7 zleje Cię o 4 długości tira wink.gif Niemniej gratuluję zapału w dążeniu do serii smile.gif

no bo ma prawie 100KM więcej co w tym dziwnego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Thu, 22 Sep 2011 - 23:12
Post #269


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





CYTAT(Krismo @ Sun, 18 Sep 2011 - 19:46) *
...
Da się jakoś zdiagnozować te fazatory?
U mnie nic nie hałasuje przy odpalaniu jest "tylko" błąd 16395: czujnik położenia wałka rozrządu - bank 2 - mieprawidłowy sygnał
Co z tym robić?


Jeśli nic nie klekocze, to masz szczęście, niczego tam nie ruszaj. Fazatory da się zdiagnozować dopiero po ich wyjęciu i rozkręceniu, mogą mieć wyrobione otwory na zapadki blokujące, tu masz sporo: http://www.euroaddiction.net/forum/b6-b7-p...ion-thread.html
tak to wygląda:
http://i770.photobucket.com/albums/xx344/a...on/P1020568.jpg
ale objawem jest podobno klekot przy odpalaniu więc ja bym nie ruszał

Jeśli chodzi o ten czujnik, to chyba ten pod fazatorem, na zdj. poniżej to te czujniki z wtyczkami
http://www.nogaroblue.com/cars/s4v8.jpg
wydaje mi się, że powinieneś go wyciągnąć bez ruszania silnika i zdejmowania osłon bocznych, może same wtyczki wystarczy wymienić?
A po skasowaniu od razu się zapala ten błąd, czy po jakimś czasie? Jakie są objawy w pracy silnika?


CYTAT(dizajner @ Sun, 18 Sep 2011 - 22:07) *
Ale zdrowe RS4 B7 zleje Cię o 4 długości tira wink.gif Niemniej gratuluję zapału w dążeniu do serii smile.gif

...zawsze znajdzie się ktoś szybszy wink.gif


CYTAT(Arek_RS4 @ Sun, 18 Sep 2011 - 22:16) *
Generalnie chore RS4 B7 idzie identycznie co takie nie ruszane S4 B6 wiem z doświadczenia ale gratuluje wyniku i czekam na te 4.2TT V8 biggrin.gif
Ciekawi mnie tylko jak to zestroić ale życzę powodzenia.

Najwięcej motania będzie z upchaniem FMICa i przewodów, K04 z RS6 powinny się zmieścić w miejscu prekatów. Strojenie podobno nie będzie trudne tongue.gif , zobaczymy ale za jakiś czas, bo spłukałem się strasznie i do tego kryzys sad.gif


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Thu, 22 Sep 2011 - 23:33
Post #270


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





To auto sie grzeje w serii , wiec roboty z tym bedzie wiecej niz to warte. Lepiej kupic rsa i wstawic manuala.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Fri, 23 Sep 2011 - 10:02
Post #271


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





Czesław rs4 od zawsze były tylko z manualem ;-) chyba ze masz na myśli rs6...


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Fri, 23 Sep 2011 - 15:42
Post #272


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Wywnioskowalem ze Surveyor posiada s6, byc moze blednie. Oczywiscie odnosilem sie do rs6.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krismo
post Mon, 26 Sep 2011 - 09:15
Post #273


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Pabianice





Błąd wyskakuje po jakiejś chwili, tzn.: jak odpalę auto, to nic się nie dzieje, nawet przy jeździe na niskich obrotach nie ma błędu, a pojawia się dopiero "pod butem" - podejrzewam, że w sytuacji, gdy ten rozrząd powinien się przestawić. O ile pamiętam, to jest komunikat - za wczesny sygnał ale nie jestem teraz pewinen).
Jak ten temat rozwiązać/zdiagnozować?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Wed, 28 Sep 2011 - 08:37
Post #274


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





VAG i sprawdzenie kanału z katem zapłonu, czy pokrywa się z nadanym i czy jest taki sam jak druga głowica.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Sat, 15 Oct 2011 - 20:35
Post #275


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





CYTAT(Krismo @ Mon, 26 Sep 2011 - 09:15) *
Błąd wyskakuje po jakiejś chwili, tzn.: jak odpalę auto, to nic się nie dzieje, nawet przy jeździe na niskich obrotach nie ma błędu, a pojawia się dopiero "pod butem" - podejrzewam, że w sytuacji, gdy ten rozrząd powinien się przestawić. O ile pamiętam, to jest komunikat - za wczesny sygnał ale nie jestem teraz pewinen).
Jak ten temat rozwiązać/zdiagnozować?

Faktycznie warto sparawdzić wskazania rozrządu jak mówi Kuba od bloku 91 się zaczynają w szczególności 93 jak siedzą głowice no ijak wskazują poszczególne blank'i chyba 92 albo 94
BTW Kuba nie widzi mi się Twój Avatar wink.gif Jak się nowa fura sprawuje? Szykują się jakieś mody?


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Norbi1
post Sat, 15 Oct 2011 - 22:52
Post #276


Forum Killer
Dołączył: Sat, 30 December 2006
Skąd: Otrębusy





CYTAT(Surveyor @ Sat, 15 Oct 2011 - 20:35) *
BTW Kuba nie widzi mi się Twój Avatar wink.gif Jak się nowa fura sprawuje? Szykują się jakieś mody?
+1 wink.gif


--------------------
[b]RS4[/b]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krismo
post Sun, 16 Oct 2011 - 20:46
Post #277


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Pabianice





Dzięki za odpowiedź i rady.
Jakie świece najlepiej użyć do tego silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Tue, 18 Oct 2011 - 07:33
Post #278


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Z modami ostrożnie bo to auto dla mojej kobitki, ale plany są smile.gif

Ja zastosowałem świece NGK BKR6EQUA


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Surveyor
post Thu, 20 Oct 2011 - 20:20
Post #279


User
Dołączył: Fri, 09 October 2009
Skąd: Polska





Ja też miałem NGK i nie narzekałem, ostatnio założyłem irydowe Denso IK20, 1-elektrodowe, różnicy narazie nie zauważyłem. Czytałem, że te kilka elektrod, to tylko dla wydłużenia żywotności, za każdym razem iskra jest tylko na jedenej z nich. Jak się jedna zmęczy to iskra idzie na następną. Denso i tak podaje żywotność 100kkm.


... a co będzie dla Ciebie Kuba?


--------------------
S8 D3 5.2 V10
A8 D3 4.2 TDI V8
S6 C6 5.2 V10
S4 B7 4.2 V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adi31
post Sat, 22 Oct 2011 - 07:04
Post #280


Rookie
Dołączył: Thu, 20 October 2011
Skąd: szczecin





najlepiej jednak uzywac NGK-BKR6EQUP lub BOSCH-FGR7KQE0
Go to the top of the page
 
+Quote Post

26 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 24 April 2024 - 06:57