![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Otrębusy ![]() |
ponoć o 6tej miało być strojenie
![]() -------------------- ..:: Tipo HF turbo ::..
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
To od poczatku:
w czwartek o 12 s nocy okazalo sie ze wal korbowy, mimo iz byl obrabiany i sprawdzany na parowcowej jest krzywy jak sku*wysyn (czyli wszystkim trzeba patrzec na rece, niezaleznie co by nie mieli robic) W piatek kolo pasowe pojechalo do tokarza, wał zostal sfrezowany na aucie itp. Pech jednak w tym ze dolne kolo pasowe przy zdjemowaniu nadpeklo. Kilka telefonow - jest koło pasowe w Legionowie. W sobote jazda po koło. Wracając dupowoz odmówił współpracy (na moscie grota pekl pasek alternatora i pompy wody) Z pomocą przyszedl Specu, scholowalismy fure do niego, potem po Hortexa na lotnisko i ogien do warsztatu. Frezowanie czola walu nie wiele co dalo (nie bylo skad wziasc freza fabrycznego, wiec tokarz dorabial nam uchwyt na jakis swoj frez, widac byl za luzny. Wiec znowu kilka telefonow, jedziemy po wał korbowy do Łodzi. Była 21. O 00.00 bylismy w warsztacie i zaczelismy wyjmowac silnik. O godzinie 15 dnia nastepnego silnik był zlozony, włożony i odpalony. Wieczorem, po ogarnieciu elektroniki do konca wyjechalismy z Tomkiem docierac bolida. 2 razy trasa Warszawa-Radom-Warszawa, zjazd na baze, zmiana oleju i ogien ze strojeniem. Costam porobilismy, ale problemow jest kilka: - Wastegate ktory seryjnie siedzi w HX35 nie jest w stanie upuscic tyle spalin, zeby boost utrzymac na rozssadnym poziomie (czyli okolice 2,5 bara). Na 5 biegu chce ladowac ponad 3 bary. Tokarz musi to obejrzec - Wtryski 630cc puszczone na 4 barach sa zamkniete juz przy 2,6 bara. - Zle zaprojektowana miska olejowa, przy doladowaniu powyzej 2 bary olej przelewa sie na tyl silnik (mimo mega twardego zawiasu) i wylatuje odma w ilosciach sporo powyzej zdrowego rozssadku. Miska do zdjecia i zrobienia na nowo. - na drodze auta nie da sie wystroic - na 5 biegu, gdy turbo wejdzie na boost pali lacza 285 - hybryda ukladu wysprzeglania jest do poprawy, bo o ile z seryjnym dociskiem sobie radzilo, to juz ze wzmocnionym sa problemy. Ogolnie rzecz biorąc samochod wprawil mnie w ciezki szok - po drodze nie bedzie sie tym dalo cywilizowanie i szybko jezdzic, bo caly czas beda burnouty. Hortex jak siadzie przed komputerem, pewnie napisze cos od siebie. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: Otrębusy ![]() |
Ostro..
Widać niezłe perypetie przechodziliście. Ale tak zawsze jest, coś trzeba szybko ogarnąć to po drodze wszystko się posypie. ![]() Powodzenia. -------------------- ..:: Tipo HF turbo ::..
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Batr , a co ja mówiłem o misce oleju : tłumaczyłem i Tobie i Hortexowi , żeby tą co jest zamontowana , zdjąć , wyrzucić i o niej zapomnieć. Czop wału może być pogięty od jazdy z kiepskim tłumikiem drgań skrętnych. Podobno w 19.TDi zdarzają się takie historie. Po prostu nie popęka , ale się wygnie.
Wtryski 630cm trzeba puścić na 3,0 bara, a nawet 2,5 bara przy podłączonym podciśnieniu na wolnych obrotach. Tak po za tym doładowanie książkowe ![]() ![]() -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 04 September 2009 ![]() |
- Wastegate ktory seryjnie siedzi w HX35 nie jest w stanie upuscic tyle spalin, zeby boost utrzymac na rozssadnym poziomie (czyli okolice 2,5 bara). Na 5 biegu chce ladowac ponad 3 bary. Tokarz musi to obejrzec Dlatego mnie dziwi, ze wzieliscie turbo z wewnetrzym WG... nie lepiej bylo na zewnetrznym puscic i dac jakiegos 50mm? czy obawa byla z koniecznoscia innej konstrukcji kolektora i ew braku miejscu na wydech? |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
kiedy wstaje to turbo ? w sensie jakiego boostu można się spodziewać przy 3000 obr ?
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Dlatego mnie dziwi, ze wzieliscie turbo z wewnetrzym WG... Takie przyszlo po numerze z hybdyry HX35/K26- nie wiedzialem ze przyjdzie takie fajene. CYTAT Wtryski 630cm trzeba puścić na 3,0 bara, a nawet 2,5 bara przy podłączonym podciśnieniu na wolnych obrotach. Po co? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#108
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 11 September 2010 Skąd: słupno ![]() |
Po to , że takie jest ciśnienie pracy tych wtryskiwaczy. Gdyby było inaczej producent pewnie by o tym napisał w charakterystyce produktu.
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
User Dołączył: Fri, 06 August 2010 ![]() |
Jak będziecie jechać na trasie Żyrardów-Grodzisk Mazowiecki proszę o info na forum to wyjdę na drogę z popcornem popatrzeć jak jedzie xd
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 December 2007 Skąd: Dominican Republic ![]() |
widziałem dziś po raz pierwszy złożone do końca i powiem szczerze
![]() ![]() -------------------- BRmotoRS
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT Po to , że takie jest ciśnienie pracy tych wtryskiwaczy. Gdyby było inaczej producent pewnie by o tym napisał w charakterystyce produktu. ![]() Jeszcze bylo pytanie jak turbo wstaje - przy 3000 sie budzi, 3300-3500 pelny boost (a waste podlaczone bez EBC, wiec wstawanie jest troche wolniejsze). Przy 4000 ponad 3 bary. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 December 2007 Skąd: Dominican Republic ![]() |
czyli hx35 z ciepłą częścią od k26 wstaje tak samo jak orydżinal bez modzenia, wniosek - nie ma co modzić
![]() -------------------- BRmotoRS
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
3 bary doladowania ? liczone od 0 czy od atmosferycznego ?
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Super User Dołączył: Sat, 08 November 2008 Skąd: płock ![]() |
Stasiu : co z tego , że mają 3 bary doładowania skoro z tego wpadnie do cylindra tylko 2/3 , bo wastegate mają neiodpowiednie i powstaje duże przeciwciśnienie spalin. Ogólnie ktoś kiedyś napisał , że doładowanie to nadmiar niepotrzebnego powietrza, którego silnik nie jest w stanie zjeść i przetrawić - ile w tym prawdy.
Guzior , z tymi wtryskami to jest tak , że rzeczywiście są za małe, ale pytanie do czego. Bo jak to ma być tor- to są za duże. No chyba , że Nurburgring. Nie wiem , ja już się pogubiłem do czego to auto ma w końcu służyć. Raz były pomysły , że TA , a raz , że ćwiartka. Co z tego , że zamknąłeś 630cm3 przy 4 barach , jak nie ma trakcji i można sobie tylko krzywdę zrobić. Te wtryski są stworzone do pracy przy 3 barowych regulatorach. Mogę Ci nawet zacytować Bobra4 , a to chyba jednak autorytet w dziedzinie wtrysków : " odpowiedz praktyczna - zawsze lepiej dac wieksze wtryskiwacze niz podnosic cisnienie do 5 barow. rozpylenie jest gorsze przy duzym cisnieniu i wtryskiwacze maja ciezsza prace do wykonania. no i caly uklad jest bardziej obciazony przez wieksze cisnienie. " Wiem , bo też tworzyłem komedie z ciśnieniem na listwie rzędu 6 bar, aż w końcu kupiłem od kolegi Bobra wtryski i mam spokój. Fajny samochód , piękny silnik , dobre elementy użyte do budowy wszystko złożone w zastraszającym tempie i w miarę dokładnie - nie spierdolcie tego silnika , niech włąściciel cieszy się doładowaniem 1,8- 2,2 bara przez długi długi czas , a wtryski 630cm w zupełności wystarczą. -------------------- audi s4 2.2T k24 7200 RS2
vw polo g40 BM-Vag 2.2T E30 |
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Nikt nie podnosi cisnienia do 5 barow. 4 bary przy wylaczonym silniku to normalne cisnienie na jakim te wtryski normalnie pracuja i nic im sie nie dzieje.
Staszek - 3 bary rzeczywistego. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
a to spoko , bo juz myslalem ze 3 bary dmuchacie
![]() -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
bylo 3 bary rzeczywistego cisnienia doladowania, czyli 4 bary z atmosferycznym.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
ja znam łatwy sposób na trakcje
![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 04 April 2009 Skąd: 3Miasto ![]() |
Jak sie podepnie konkretnego wastegate'a i N75, to mysle ze uda sie ustawic gladka krzywa przyrostu doladowania i na 315 r888 trakcja sie znajdzie.
Jak narazie najawzniejsze to temat odmy i miski. Reszte mozna szybko kupic. Guzior, jak napisales ten raport o przebiegu budowy, to stwierdzam ze godziny mi sie wszystkie poprzestawialy a niektorych epizodow nie pamietam ![]() A turbo dmuchalo 1,5 bar przed 3000obr. a pozniej masakrycznie wstawalo jeszcze przed 4000, przy wcisnieciu gazu 45% - z tego co pamietam. Ogolnie, znowu chlopaki pojechali po calosci i dali z siebie wszystko, padajac na koncu to na rozgrzana koze to na nissana ![]() ![]() Pajak, bedzie docelowo 2,2-2,5 bar w zaleznosci od trakcji. I nie ma sie czego bac, tylko nauczyc sie ogarniac mocne RWD ![]() Pozdrawiam! -------------------- Always braking the limits! I hate limits!
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
miskę też można szybko kupić, tylko droga. Sucha miska.
Odma to przecież też pikuś. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 11:03 |