Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Powolne nagrzewanie silnika 2.0 TDI CR
pieszy
post Sat, 04 Dec 2010 - 12:20
Post #41


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Połączyłem oba tematy o powolnym nagrzewaniu.

P.S.
Toka i Czesław - póki co wywliłem Wasze przepychanki. Proszę o spokój bo mnie ręka swędzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 04 Dec 2010 - 12:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mate96
post Sat, 04 Dec 2010 - 14:21
Post #42


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Panowie silniki diesla zużywają mniej paliwa niż PB bo więcej energii jest przetworzona na prace a mniej na ciepło, a im silnik oszczędniejszy tym bardziej będzie się ta różnica powiększała. Wymiana termostatów nic nie da ponieważ nic nie jest popsute. Ostatnio zaskoczył mnie superb II 2.0 CR DSG bo w trasie Warszawa Poznań (jechaliśmy na finały PFD, nie pamiętam kiedy to było ale było jeszcze na +) przy oszczędnej jeździ z nawiewów leciało zimne powietrze mimo ustawienia na cliamtronicu 20*C. Wystarczało jedno przyspieszenie i już się robiło cieplej. Diesle po prostu tak mają i żadne PDC nie pomoże. Pomoże albo webasto, albo tekturka przed chłodnicą (drut wersja ale może ograniczy odmuchiwanie silnika zimnym powietrzem podczas jazdy), albo kupno sobie auta z silnikiem PB.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 04 Dec 2010 - 15:02
Post #43


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Jest tak jak pisze przedmówca ....sprawność silników diesla która dochodzi do 50% nie pozwala na wytworzenie energii przeznaczonej na ogrzanie kabiny .
Diesle zawsze wolniej się nagrzewały tak było i bedzie...jak przeszkadza to trzeba kupić albo auto z fabrycznym podgrzewaczem ( mazda 6 , Voyager, niektóre Ople ,Ulysess) ..albo zamontowac taki podgrzewacz z rozszerzeniem na ogrzewanie postojowe wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Sat, 04 Dec 2010 - 16:43
Post #44


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





W A4 1.9TDI AVF mam podobnie, stane na swiatlach i lekko temp. opada. Na forum a4-klub pisali cos o termostacie+czujniku temp. ale mnie sie nie wydaje. Jak wyzej pisano silnik diesla ma wieksza sprawnosc, na cos musi sie to przekladac przy takich mrozach.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FF2004
post Sat, 04 Dec 2010 - 17:07
Post #45


Frequent User
Dołączył: Fri, 05 June 2009
Skąd: W-wa





To ja mam pytanie. Jak w takim razie jeżdżą dieslami w Skandynawii? Przeta tam są większe mrozy. Może są inne zestawy termostatów na skandynawię.....


--------------------
FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Sat, 04 Dec 2010 - 17:30
Post #46


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Już kiedyś o tym pisałem - a nawet stoczyłem dosyć ostrą wymianę poglądów z Cowboy'em - w wątku Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi. Mam nadzieję, że nie będzie mi miał za złe, że przypominam swój pogląd na ten temat wink.gif

Sprawność jest pochodną wielu czynników a nie tylko mniejszego spalania i strat ciepła. Oczywiście w prostym rachunku tak wychodzi ale należy pamiętać, że np. większe niż w PB ciśnienie indykowane - mające duży wpływ na moment obrotowy - wynika między innymi z wiele większego ciśnienia sprężania a to już jest bardziej skomplikowane niż dzielenie "wyjście/wejście".

Jeżeli chodzi o ciepło wydzielane przez silnik ZS to zasadniczą rolę pełnią tu 2 kwestie:
- o kilkaset (500-600C') mniejsza temperatura spalania ON,
- bardzo niski współczynnik stechiometryczny, czyli uboga mieszanka.
Diesel nie ma przepustnicy i zasysa zawsze tyle powietrza ile chce. Tylko dawka paliwa się zmienia. Na niskich obrotach jest go mało. W pełni napełniona zimnym powietrzem komora spalania dostaje małą dawkę paliwa, które spala się w niższej temp.

Wyobraźcie sobie 2 dzbanki wody - w jednym jest woda o temperaturze 100'C (benzyna) a w drugim 75'C (olej napędowy). Teraz bierzecie 2 szklanki. Szklankę nr 1 do połowy uzupełniacie wodą o temp 100'C (benzyna) a szklankę nr 2 uzupełniacie w 1/4 objętości wodą o temp. 75'C. Obie szklanki zalewacie do pełna wodą o temp 0'C (powietrze).
Co dostaniecie?
W szklance nr 1 woda będzie miała temp ~50'C a w szklance nr 2 nie więcej niż 25'C.
Do tego pamiętajcie, że zimnego diesla kręcicie do max 2,5-3 tyś obr, natomiast benzynę siłą rzeczy wyżej. Oznacza to, że diesel w tym samym czasie wykona mniej cykli, czyli mniej razy nastąpi zapłon mieszanki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Sat, 04 Dec 2010 - 17:48
Post #47


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





Jak dla mnie to coś jest jednak nie tak, albo te nowe jednostki VAGa CR są aż tak sprawne wink.gif


u mnie w AVF, czy w 2.0HDI 16V i 8V nawet przy spokojnej jeździe po mieście(korki etc.) zawsze leci ciepłe powietrze, także nie jest tak, że każdy diesel nie dogrzewa. Temperatura na wskaźniku potrafi co prawda spaść przy rozkręconym ogrzewaniu(chociaż nie niżej niż 75stC) ale nie ma to wpływu na ogrzewanie wnętrza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Sat, 04 Dec 2010 - 17:57
Post #48


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





U mnie w Sharanie (AUY ) w korku jest 65-70'C . Kuzyn ma A4 AFN i ma to samo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Sat, 04 Dec 2010 - 18:15
Post #49


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Nie doczytalem dokladnie, u mnie tez leci cieple powietrze podczas jazdy na mrozie, nie ma problemu z ogrzaniem kabiny ale ogolnie to temp. na wskazniku lubi sie wachac.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toka
post Sat, 04 Dec 2010 - 19:21
Post #50


User
Dołączył: Fri, 23 October 2009





Tu nie chodzi tak do końca o to jakie powietrze leci w kabinie, bo leci troche ciepłe, tu chodzi o to że silnik jest nie dogrzewany a każdy chyba wie czym skutkuje jazda z niedogrzanym silnikiem.. Przypomnę tylko że to się nawet dzieje w temperaturze +2 C co jet bardzo dziwne.. W tej temperaturze w 2.0 TDI na PD 90 C na blacie było po 3 km...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JackillerTDCI
post Sat, 04 Dec 2010 - 19:58
Post #51


Super User
Dołączył: Mon, 26 March 2007
Skąd: Pruszków





U mnie po 10 km-ach w FoceI TDCI w korku 18km/h było w połowie.


--------------------
Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sat, 04 Dec 2010 - 20:58
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





U mnie w Fiacie po 3 km mam w takie mrozy ok 70 stopni....tyle w audi mam po przejechanie kilkuset metrów...ot cała różnica....w jednym i drugim leci ciepłe powietrze...chodzi jednak o czas nagrzewania się silników w JTD 8v jest jeszcze gorzej wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sat, 04 Dec 2010 - 23:14
Post #53


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(Lelon @ Sat, 04 Dec 2010 - 17:48) *
Jak dla mnie to coś jest jednak nie tak, albo te nowe jednostki VAGa CR są aż tak sprawne wink.gif


u mnie w AVF, czy w 2.0HDI 16V i 8V nawet przy spokojnej jeździe po mieście(korki etc.) zawsze leci ciepłe powietrze, także nie jest tak, że każdy diesel nie dogrzewa. Temperatura na wskaźniku potrafi co prawda spaść przy rozkręconym ogrzewaniu(chociaż nie niżej niż 75stC) ale nie ma to wpływu na ogrzewanie wnętrza.


Nie wszystkie dizle mają podgrzewacze i sprawne termostaty.

Swoją drogą chyba sobie zaadoptuje właśnie taki podgrzewacz: http://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-octavi...1308891496.html Sporo zabawy będzie z podłączeniem tego i zabezpieczeniami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 04 Dec 2010 - 23:19
Post #54


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, w mojej ibizie 1,9tdi dziś wieczorem przy -15stopniach po odpaleniu samochodu i ujechaniu jakieś 3km już leciało letnie powietrze z nawiewów, ujechałem jeszcze jakieś 5-6 km i silnik miał już 90stopnji.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Sat, 04 Dec 2010 - 23:47
Post #55


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 04 Dec 2010 - 23:19) *
Witam, w mojej ibizie 1,9tdi dziś wieczorem przy -15stopniach po odpaleniu samochodu i ujechaniu jakieś 3km już leciało letnie powietrze z nawiewów, ujechałem jeszcze jakieś 5-6 km i silnik miał już 90stopnji.
Pozdrawiam.


Jeżeli jedziesz a nie stoisz w korku jest to możliwe. Ja jak jadę permanentnie >50 km/h to potrzebuję 15 min na 90 st, ciepło z nawiewów po ok 5 min, ale jak wyjeżdżam z roboty o 17.00 i przez 10 km stoję w korku to dojeżdżam do chaty na niedogrzanym silniku huh.gif Auto to Seat Altea 1.9TDi PD.


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Sun, 05 Dec 2010 - 10:47
Post #56


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





tektura przed chłodnicę i po problemie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
thomass44
post Sun, 05 Dec 2010 - 12:58
Post #57


Rookie
Dołączył: Wed, 24 March 2010
Skąd: CT





Passat AVF 1,9TDI nagrzewa się po przejechaniu około 4-6 km spokojniej jazdy 2 - 2,1 tys obrotów max przy -8C. Raz przy -19C i dmuchawie na maxa nie mógł się tylko nagrzać przez ponad 20km.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 05 Dec 2010 - 14:01
Post #58


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Dobra panowie nie piszcie już jak wam się diesle nagrzewają...tak czy owak sprawny diesel nagrzewa się 3 razy gorzej od benzynowego silnika wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JackillerTDCI
post Sun, 05 Dec 2010 - 18:06
Post #59


Super User
Dołączył: Mon, 26 March 2007
Skąd: Pruszków





zamień chłodnice z ICkiem ph34r.gif


--------------------
Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 05 Dec 2010 - 20:54
Post #60


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(JackillerTDCI @ Sun, 05 Dec 2010 - 18:06) *
zamień chłodnice z ICkiem


???????????? huh.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 10:48