![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Połączyłem oba tematy o powolnym nagrzewaniu.
P.S. Toka i Czesław - póki co wywliłem Wasze przepychanki. Proszę o spokój bo mnie ręka swędzi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Panowie silniki diesla zużywają mniej paliwa niż PB bo więcej energii jest przetworzona na prace a mniej na ciepło, a im silnik oszczędniejszy tym bardziej będzie się ta różnica powiększała. Wymiana termostatów nic nie da ponieważ nic nie jest popsute. Ostatnio zaskoczył mnie superb II 2.0 CR DSG bo w trasie Warszawa Poznań (jechaliśmy na finały PFD, nie pamiętam kiedy to było ale było jeszcze na +) przy oszczędnej jeździ z nawiewów leciało zimne powietrze mimo ustawienia na cliamtronicu 20*C. Wystarczało jedno przyspieszenie i już się robiło cieplej. Diesle po prostu tak mają i żadne PDC nie pomoże. Pomoże albo webasto, albo tekturka przed chłodnicą (drut wersja ale może ograniczy odmuchiwanie silnika zimnym powietrzem podczas jazdy), albo kupno sobie auta z silnikiem PB.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jest tak jak pisze przedmówca ....sprawność silników diesla która dochodzi do 50% nie pozwala na wytworzenie energii przeznaczonej na ogrzanie kabiny .
Diesle zawsze wolniej się nagrzewały tak było i bedzie...jak przeszkadza to trzeba kupić albo auto z fabrycznym podgrzewaczem ( mazda 6 , Voyager, niektóre Ople ,Ulysess) ..albo zamontowac taki podgrzewacz z rozszerzeniem na ogrzewanie postojowe ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
W A4 1.9TDI AVF mam podobnie, stane na swiatlach i lekko temp. opada. Na forum a4-klub pisali cos o termostacie+czujniku temp. ale mnie sie nie wydaje. Jak wyzej pisano silnik diesla ma wieksza sprawnosc, na cos musi sie to przekladac przy takich mrozach.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 05 June 2009 Skąd: W-wa ![]() |
To ja mam pytanie. Jak w takim razie jeżdżą dieslami w Skandynawii? Przeta tam są większe mrozy. Może są inne zestawy termostatów na skandynawię.....
-------------------- FWD 560Nm - było
400KM 1.8T + Das iSt Gówno |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Już kiedyś o tym pisałem - a nawet stoczyłem dosyć ostrą wymianę poglądów z Cowboy'em - w wątku Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi. Mam nadzieję, że nie będzie mi miał za złe, że przypominam swój pogląd na ten temat
![]() Sprawność jest pochodną wielu czynników a nie tylko mniejszego spalania i strat ciepła. Oczywiście w prostym rachunku tak wychodzi ale należy pamiętać, że np. większe niż w PB ciśnienie indykowane - mające duży wpływ na moment obrotowy - wynika między innymi z wiele większego ciśnienia sprężania a to już jest bardziej skomplikowane niż dzielenie "wyjście/wejście". Jeżeli chodzi o ciepło wydzielane przez silnik ZS to zasadniczą rolę pełnią tu 2 kwestie: - o kilkaset (500-600C') mniejsza temperatura spalania ON, - bardzo niski współczynnik stechiometryczny, czyli uboga mieszanka. Diesel nie ma przepustnicy i zasysa zawsze tyle powietrza ile chce. Tylko dawka paliwa się zmienia. Na niskich obrotach jest go mało. W pełni napełniona zimnym powietrzem komora spalania dostaje małą dawkę paliwa, które spala się w niższej temp. Wyobraźcie sobie 2 dzbanki wody - w jednym jest woda o temperaturze 100'C (benzyna) a w drugim 75'C (olej napędowy). Teraz bierzecie 2 szklanki. Szklankę nr 1 do połowy uzupełniacie wodą o temp 100'C (benzyna) a szklankę nr 2 uzupełniacie w 1/4 objętości wodą o temp. 75'C. Obie szklanki zalewacie do pełna wodą o temp 0'C (powietrze). Co dostaniecie? W szklance nr 1 woda będzie miała temp ~50'C a w szklance nr 2 nie więcej niż 25'C. Do tego pamiętajcie, że zimnego diesla kręcicie do max 2,5-3 tyś obr, natomiast benzynę siłą rzeczy wyżej. Oznacza to, że diesel w tym samym czasie wykona mniej cykli, czyli mniej razy nastąpi zapłon mieszanki. |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak dla mnie to coś jest jednak nie tak, albo te nowe jednostki VAGa CR są aż tak sprawne
![]() u mnie w AVF, czy w 2.0HDI 16V i 8V nawet przy spokojnej jeździe po mieście(korki etc.) zawsze leci ciepłe powietrze, także nie jest tak, że każdy diesel nie dogrzewa. Temperatura na wskaźniku potrafi co prawda spaść przy rozkręconym ogrzewaniu(chociaż nie niżej niż 75stC) ale nie ma to wpływu na ogrzewanie wnętrza. |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
U mnie w Sharanie (AUY ) w korku jest 65-70'C . Kuzyn ma A4 AFN i ma to samo.
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Nie doczytalem dokladnie, u mnie tez leci cieple powietrze podczas jazdy na mrozie, nie ma problemu z ogrzaniem kabiny ale ogolnie to temp. na wskazniku lubi sie wachac.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
User Dołączył: Fri, 23 October 2009 ![]() |
Tu nie chodzi tak do końca o to jakie powietrze leci w kabinie, bo leci troche ciepłe, tu chodzi o to że silnik jest nie dogrzewany a każdy chyba wie czym skutkuje jazda z niedogrzanym silnikiem.. Przypomnę tylko że to się nawet dzieje w temperaturze +2 C co jet bardzo dziwne.. W tej temperaturze w 2.0 TDI na PD 90 C na blacie było po 3 km...
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
U mnie po 10 km-ach w FoceI TDCI w korku 18km/h było w połowie.
-------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
U mnie w Fiacie po 3 km mam w takie mrozy ok 70 stopni....tyle w audi mam po przejechanie kilkuset metrów...ot cała różnica....w jednym i drugim leci ciepłe powietrze...chodzi jednak o czas nagrzewania się silników w JTD 8v jest jeszcze gorzej
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Jak dla mnie to coś jest jednak nie tak, albo te nowe jednostki VAGa CR są aż tak sprawne ![]() u mnie w AVF, czy w 2.0HDI 16V i 8V nawet przy spokojnej jeździe po mieście(korki etc.) zawsze leci ciepłe powietrze, także nie jest tak, że każdy diesel nie dogrzewa. Temperatura na wskaźniku potrafi co prawda spaść przy rozkręconym ogrzewaniu(chociaż nie niżej niż 75stC) ale nie ma to wpływu na ogrzewanie wnętrza. Nie wszystkie dizle mają podgrzewacze i sprawne termostaty. Swoją drogą chyba sobie zaadoptuje właśnie taki podgrzewacz: http://allegro.pl/podgrzewacz-plynu-octavi...1308891496.html Sporo zabawy będzie z podłączeniem tego i zabezpieczeniami. |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, w mojej ibizie 1,9tdi dziś wieczorem przy -15stopniach po odpaleniu samochodu i ujechaniu jakieś 3km już leciało letnie powietrze z nawiewów, ujechałem jeszcze jakieś 5-6 km i silnik miał już 90stopnji.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Witam, w mojej ibizie 1,9tdi dziś wieczorem przy -15stopniach po odpaleniu samochodu i ujechaniu jakieś 3km już leciało letnie powietrze z nawiewów, ujechałem jeszcze jakieś 5-6 km i silnik miał już 90stopnji. Pozdrawiam. Jeżeli jedziesz a nie stoisz w korku jest to możliwe. Ja jak jadę permanentnie >50 km/h to potrzebuję 15 min na 90 st, ciepło z nawiewów po ok 5 min, ale jak wyjeżdżam z roboty o 17.00 i przez 10 km stoję w korku to dojeżdżam do chaty na niedogrzanym silniku ![]() -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
tektura przed chłodnicę i po problemie
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 24 March 2010 Skąd: CT ![]() |
Passat AVF 1,9TDI nagrzewa się po przejechaniu około 4-6 km spokojniej jazdy 2 - 2,1 tys obrotów max przy -8C. Raz przy -19C i dmuchawie na maxa nie mógł się tylko nagrzać przez ponad 20km.
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Dobra panowie nie piszcie już jak wam się diesle nagrzewają...tak czy owak sprawny diesel nagrzewa się 3 razy gorzej od benzynowego silnika
![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 26 March 2007 Skąd: Pruszków ![]() |
zamień chłodnice z ICkiem
![]() -------------------- Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
-------------------- quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 10:48 |