Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Powolne nagrzewanie silnika 2.0 TDI CR
lagadula
post Wed, 24 Feb 2010 - 13:07
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





W BMW M47 i M57 jest zakres 75 - 105 w pionie czyli na oko 90* biggrin.gif


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 24 Feb 2010 - 13:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tetis
post Thu, 25 Feb 2010 - 09:33
Post #22


Frequent User
Dołączył: Thu, 28 January 2010





Silnik powoli osiaga temerature bo nie ma go co nagrzac przy delikatnej jezdzie, za malo koksu tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toka
post Thu, 02 Dec 2010 - 10:56
Post #23


User
Dołączył: Fri, 23 October 2009





Wracam do tematu, wcześniejszy został zamknięty, dlatego zakładam nowy. Dla niewtajemniczonych, chodzi o Seata Exeo 2.0 TDI CR, temat był już poruszany i niby było wszystko wyjaśnione, jednak okazuje się że nie..
Już nie wiem jak rozwiązac ten problem z niedogrzanym silnikiem... Było podpinane pod Vaga, na zewnątrz temperatura 2 C, podpięty Vag, jedziemy, na czujniku temperatury dopiero gdzieś po 10 KM temperatura 90 C, na vagu 72 C ( dodam że jakieś 20 min wcześniej zrobiłem 45 km po autostradzie i dosyć go butowałem), jedziemy dalej, but w podłoge, temperatura na Vagu rośnie do 84 C, po czym jadąc normalnie w płynnym ruchu około 80 km/h temperatura na vagu już leci w dół, spadając do około 73 C, jak staneliśmy na światłach to było jeszcze gorzej.... Nie wiem o co chodzi, tuner też nie, Iberia zbywa klienta hasłem że "ten model tak ma" i dupa zbita... Tak naprawdę to nie mogę korzystać nawet z pełnej mocy silnika bo ona dopiero jest dostępna po przkroczeniu 84 C, myle się? Termostat sprawny, nie wiadomo co robić, auta wychipowac nie mogę bo podobno program się ustawia aby działał w 100 % dopiero wtedy, gdy temperatura osiągnie 84 C, co jest nie możliwe dla tego auta... NIe wiem w czym tkwi problem, jeśli ktoś miał już styczność z tym silnikiem w tym modelu albo w Audi a4 b8 i był taki sam problem to niech da znać bo podobno w audi a4 b8 jest taka sama sytuacja.... Ma ktoś jakieś pomysły? Dzięki za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Thu, 02 Dec 2010 - 12:22
Post #24


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





Niczym ze starej nyski - karton kolego karton. Ja w coprawda innym klekocie, ale mam podobny problem - przy obecnych -10, w mieście, permanentne niedogrzanie. W serwisie powiedzieli, że tak ma być. żeby w lato sie na bucie uszczelki nie psuły ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Thu, 02 Dec 2010 - 12:23
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Zaloz webasto dogrzewajace silnik. Nic z tym nie zrobisz bo nowe diesle na dodatek tak malej pojemnosci wydzielaja malo ciepła.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Thu, 02 Dec 2010 - 13:04
Post #26









CYTAT(ryczko100 @ Thu, 02 Dec 2010 - 12:22) *
Niczym ze starej nyski - karton kolego karton. Ja w coprawda innym klekocie, ale mam podobny problem - przy obecnych -10, w mieście, permanentne niedogrzanie. W serwisie powiedzieli, że tak ma być. żeby w lato sie na bucie uszczelki nie psuły ;-)



A nie jest tak ze na poczatku dziala na malym obiegu i zaslanianie nic nie da?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Thu, 02 Dec 2010 - 13:13
Post #27


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





wyjście jest jedno

tektura tunning + grzane stolki


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toka
post Thu, 02 Dec 2010 - 14:31
Post #28


User
Dołączył: Fri, 23 October 2009





CYTAT
Nic z tym nie zrobisz bo nowe diesle na dodatek tak malej pojemnosci wydzielaja malo ciepła.

Nie zgodze się, szwagier ma 2.0 TDI CR w skodzie i nic takiego się nie dzieje
CYTAT
tektura tunning + grzane stolki

Tzn..?
CYTAT(Golfista @ Thu, 02 Dec 2010 - 13:04) *
A nie jest tak ze na poczatku dziala na malym obiegu i zaslanianie nic nie da?

Nie mam pojęcia ale możliwe..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomekp
post Thu, 02 Dec 2010 - 15:20
Post #29


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 November 2005
Skąd: Radom/Warszawa





CYTAT(toka @ Thu, 02 Dec 2010 - 14:31) *
Nie zgodze się, szwagier ma 2.0 TDI CR w skodzie i nic takiego się nie dzieje

Tzn..?

Nie mam pojęcia ale możliwe..


Powolne nagrzewanie diesla na zimno to jedna rzecz, ale u mnie po nagrzaniu temperatura się trzyma (Ford TDCI)! Może termostat jest uszkodzony i auto nie przechodzi z powrotem na mały obieg?

Generalnie, to odwiedziłbym zwykłego mechanika na początek - zostawił zimne auto, sprawdził, czy nagrzewa się na małym obiegu, czy poprawnie przełącza się na duży, i co potem się dzieje z obiegiem chłodziwa. Może czujniki są umieszczone w dziwnych miejscach a silnik jest poprawnie nagrzany?
Jeśli silnik podczas jazdy nie generuje dosyć ciepła pomimo sprawnego układu chłodzenia, to ciężko coś zrobić. Ale trudno mi w to uwierzyć..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Thu, 02 Dec 2010 - 23:07
Post #30


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





1. Jaka temperature otwarcia ma termostat?
2. Czy w srodku samochodu jest cieplo czy goraco?
3. Diesle tak maja.

Ostatnio w mercu ojca zapchala sie rura od webasta (wjazd w zaspe sniezna) i samochod mial dopiero 60*C po przejechaniu 14km przy temp. zewnetrznej kolo -14*C. Z webastem po 3-5km jest juz 80*C i mozna dogrzewacz wylaczyc a samochod beddzie trzymac ta temperature dopoki sie nie stanie w korku na nawiewem na full.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Thu, 02 Dec 2010 - 23:14
Post #31


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Z tego co zrozumialem wskaznik temperatury stoi na srodku tylko vag podaje inne informacje? Ja w bmw tez tak mam i podobno tak ma byc.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toka
post Fri, 03 Dec 2010 - 11:17
Post #32


User
Dołączył: Fri, 23 October 2009





CYTAT
Może termostat jest uszkodzony i auto nie przechodzi z powrotem na mały obieg?

Termostat jest sprawny, tak jak wcześniej napisałem, znajomy wymienił w exeo termostat i dalej jest to samo.
CYTAT
Jeśli silnik podczas jazdy nie generuje dosyć ciepła pomimo sprawnego układu chłodzenia, to ciężko coś zrobić. Ale trudno mi w to uwierzyć..
Niestety ale nie generuje ciepła tak jak powinien...
Generalnie jest tak że jak już było te 84 C na Vagu i zatrzymaliśmy się to temperatura momentalnie leciała w dół ( i to przy 2 C), i termostat oddawał cały czas ciepło mimo że staliśmy w miejscu i silnik nie był przeciążony, węże od chłodnicy były ciepłe..
CYTAT
Generalnie, to odwiedziłbym zwykłego mechanika na początek - zostawił zimne auto, sprawdził, czy nagrzewa się na małym obiegu, czy poprawnie przełącza się na duży, i co potem się dzieje z obiegiem chłodziwa.

No narazie Daniel z Dominikiem kombinują co zrobić, podobno już wpadli na to ale najpierw mają sprawdzić na exeo znajomego.
CYTAT
1. Jaka temperature otwarcia ma termostat?
2. Czy w srodku samochodu jest cieplo czy goraco?

1. nie mam pojęcia, nie pytałem
2. jest ciepło, gorąco jest dopiero jak go butuje cały czas, jak stanę na światłach to spada do nawet 60 C na blacie i zaczyna lecieć zimne powietrze..
CYTAT
Z tego co zrozumialem wskaznik temperatury stoi na srodku tylko vag podaje inne informacje? Ja w bmw tez tak mam i podobno tak ma byc.
Źle zrozumiałeś, to normalne że wskaśnki stoi na środku a vag pokazuje inną temperaturę w zakresie 75-105 C żeby nie martwić kierowców.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 03 Dec 2010 - 11:43
Post #33


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(toka @ Fri, 03 Dec 2010 - 11:17) *
1. nie mam pojęcia, nie pytałem
2. jest ciepło, gorąco jest dopiero jak go butuje cały czas, jak stanę na światłach to spada do nawet 60 C na blacie i zaczyna lecieć zimne powietrze..Źle zrozumiałeś, to normalne że wskaśnki stoi na środku a vag pokazuje inną temperaturę w zakresie 75-105 C żeby nie martwić kierowców.

No to faktycznie cos jest nie tak. Jezeli ten dziwny pojazd ma dogrzewacz elektryczny silnika to trzeba by go sprawdzic czy dziala. I nie przez VAG'a tylko fizycznie miernik w lape i sprawdzic jak ksztaltuja sie spadki napiec na nim.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Fri, 03 Dec 2010 - 14:11
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Zle zrozumialem i dalej piszesz to samo. Jak wskaznik stoi na srodku to tak ma byc kupiles takie auto i sie z tym pogodz nastepnym razem kupisz 4,2 tongue.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JackillerTDCI
post Fri, 03 Dec 2010 - 15:17
Post #35


Super User
Dołączył: Mon, 26 March 2007
Skąd: Pruszków





Na termostacie (przynajmniej w Focusie I było napisane przy jakiej temp. działa. Pamiętam że wymieniono mi na taki o innej charakterystyce, tak mi powiedział mechanik. Bodajże później otwierał duży obieg czy jakoś tak, bo wcześniej to chyba cały czas jeździłem na dużym i nie było lewara aby się nagrzał (poprawcie mnie jak pochrzaniłem coś).
J.
Podają że Twój ma 88st
Pytanie jeszcze jak działa pompa wody


--------------------
Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toka
post Fri, 03 Dec 2010 - 15:43
Post #36


User
Dołączył: Fri, 23 October 2009





CYTAT
Zle zrozumialem i dalej piszesz to samo. Jak wskaznik stoi na srodku to tak ma byc kupiles takie auto i sie z tym pogodz nastepnym razem kupisz 4,2

Dalej piszę to samo...? Wnioskuję że nie umiesz czytać ze zrozumieniem... Jeździłem już nie jednym dieslem i wiem jak powinno wyglądać prawidłowe dogrzewanie silnika w zimie..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 03 Dec 2010 - 15:46
Post #37


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(czesław @ Fri, 03 Dec 2010 - 14:11) *
Zle zrozumialem i dalej piszesz to samo. Jak wskaznik stoi na srodku to tak ma byc kupiles takie auto i sie z tym pogodz nastepnym razem kupisz 4,2 tongue.gif

Eee, bez przesady - mam "w rodzinie" exeo 2.0 TDI 170 i w nim jest ciepło, fakt że grzanie dupy włączam zawsze, ale ogólnie na postoju daje się nagrzać wnętrze.

Co do faktu że jest zimno w dieslach - faktycznie mój vivaro 1.9 DI nagrzewa się dopiero po przejechaniu 20km (na postoju wskazówka ani drgnie), ale już pugowe 2.0HDI 16V nagrzewa się dość przyjemnie nawet na postoju. 




--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toka
post Fri, 03 Dec 2010 - 15:53
Post #38


User
Dołączył: Fri, 23 October 2009





CYTAT
Eee, bez przesady - mam "w rodzinie" exeo 2.0 TDI 170 i w nim jest ciepło, fakt że grzanie dupy włączam zawsze, ale ogólnie na postoju daje się nagrzać wnętrze.

Pytanie tylko jak jedziesz autem zanim silnik się nagrzeję..? but w podłogę? jak tak to każdy diesel Ci się nagrzeję.. Jeśli jeździsz normalnie, czyt. spokojnie zanim silnik nie osiągnie optymalnej temperatury pracy i jeśli faktycznie grzeje Ci na posotju to twoje exeo jak narazie jest chyba pierwszym przypadkiem w którym temperatura rośnie normalnie.. A nie leci Ci temperatura np. na światłach już przy -2 C? Ile zajmuje wejście wskaźnika na 90 C przy temeraturze - 4C? Ile km? Bo w moim po 20 jeszcze nie ma i na autostradzie dopiero wchodzi jak mu depne, ale wystarczy że przestanę deptać i temperatura leci na łeb..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Fri, 03 Dec 2010 - 18:15
Post #39


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, ja bym proponował jak ktoś wyżej napisał wymienić termostat na inny, bo tak chyba nie może być. Moja ibiza 1,9tdi w mróz -10stopnji nagrzała się na wolnych obrotach do 90stopnji na wskaźniku i w środku również było miło, szyby odmarzły. Na Vag-u nie sprawdzałem.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JackillerTDCI
post Fri, 03 Dec 2010 - 20:14
Post #40


Super User
Dołączył: Mon, 26 March 2007
Skąd: Pruszków





Weź no podotykaj rury która ciepła która chłodniejsza. Może masz jakis fuckup i przytkany jakis kanał gdzies i nie cyrkuluje jak trzeba. bez rzeźby z fusów nic nie wywnioskujesz. akurat ew. wymiany w dyscyplinie naukowej jaką jest układ chłodzenia nie jest chyba drogie. termostat za 30 zł możesz spróbowac. Sprawdź jaka twój ma średnicę i próbuj z innym.
Podpowiedzcie koledzy czy w benzynach mają one taka samą charakterystykę, może znacie jakiś sklep gdzie nie kupuje sie 'pod markę" tylko parametrami.
Czy wogóle na postoju istnieje szansa żeby ci się duzy obieg otworzył ?, a może caly czas jest otwarty i stąd problem (bo chyba nie powinien być)


--------------------
Kiedyś TDCI teraz US - VTEC
SZYBCIEJ mocą, FAJNIEJ momentem
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 10:46