Shoutbox 0 nowych PW 


327 Stron V  « < 257 258 259 260 261 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Krisu_K13TL
post Sun, 18 Oct 2020 - 17:26
Post #5161


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(Aval @ Sun, 18 Oct 2020 - 12:04) *
Można to Waszym zdaniem odnieść do segmentu UHP i szybszej jazdy po zakrętach? Czy dalej wielosezonówki (np. Michelin Crossclimate czy Conti Allseason) to jednak opony tylko do spokojnej jazdy?

PS. O lecie nie dyskutujmy, tutaj wiadomo że opona nawet klasy PS4 zniszczy każdą wielosezonową wink.gif


Crossclimate moim zdaniem nie nadaje się do dynamicznej jazdy, ale od niedawna jest alternatywa...

https://www.tirereview.com/michelin-pilot-s...t-all-season-4/

Ciekawe jak wyjdzie w praniu, czy rzeczywiście będzie fajny wielosezon, czy jednak marketing..


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 18 Oct 2020 - 17:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mystek
post Mon, 19 Oct 2020 - 07:19
Post #5162


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Mnie raz śnieżyca na autostradzie dopadła będąc na letnich oponach. Wszyscy wtedy prawy pas 80-90kmh, a lewy pas cały biały w śniegu. Szczerze? Jak jechali 80kmh to ich wyprzedzałem lewym ośnieżonym jadąc 90kmh. Najważniejsze to delikatnie wykonać manewr zmiany pasa (i mówimy też o wyprzedzaniu na prostej drodze, takie są autostrady w większości tongue.gif), żeby nas nie rzuciło właśnie wjeżdżając z suchego w śnieg. Przód napęd ma łatwiej, bo wjeżdża się trzymając gaz. Ogólnie wszystko trwa znacznie dłużej (manewr wyprzedzania, zmiana pasów itp), ale wtedy nikt nie oczekuje, że będzie szybko, tylko bezpiecznie.

PS: Yokohama Parada Spec-2 bieżnikowo wygląda "marnie", ale mega dobrze wyjeżdżało się nią śniegu takiego do połowy łydki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuba9449
post Mon, 19 Oct 2020 - 07:44
Post #5163


User
Dołączył: Mon, 25 July 2011





To na taką pogodę jak teraz czyli zimno i mokro, ale bez śniegu wielosezon sprawdzi się lepiej niż zimówki nawet jeśli chodzi o ostrą jazdę?
Niestety vr1 niedostępne na razie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 19 Oct 2020 - 08:18
Post #5164


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tak. zimowki sa lepsze tylko w sniegu. na suchym i mokrym asfalcie (temperatury -5 +5 stopni) topowy wielosezon jest zdecydowanie lepszy od topowej zimowki. dlatego to tez kwestia wyboru. bo tak na prawde nikt nie jest w stanie przewidziec jaka bedzie zima. a moze byc taka ze zimowki beda mialy przewage a moze zima byc taka ze wielesezon bedzie zdecydowanie lepszy.


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
suwi
post Sat, 24 Oct 2020 - 13:55
Post #5165


User
Dołączył: Tue, 11 November 2008
Skąd: Poznań





Fakt faktem jak były zimy 10 lat do tyłu to na świeżym puchu się latało na Dunlopach 3D pod 200 i nie było problemów. Pytanie czy można założyć oponę performance na zimę tak żeby złapała 0 stopni albo poniżej. Jak to się odbije na oponie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Sun, 25 Oct 2020 - 10:00
Post #5166


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Krótka relacja z wczorajszego Super Oesu na Kielcach. Ogólnie warunki były bardzo ciekawe, bo 1 przejazd to było mokro na maksa, 2 nieco lepiej ale nadal mokro, 3 już przesychało (wyjeżdżona linia przejazdu), 4 sucho, 5 jeszcze bardziej sucho tongue.gif. W tym wszystkie 5 przejazdów to mokry las. 4 i 5 przejazd wyjeżdżona linia w lesie. Moje opony to 195/50/R15 VR2 R9a przód i 205/50R16 VR2 R5a tył (przesiadłem się z 17tek 205 przód i 225 tył też VR2 R7a) Przód 1,75 bara, tył 2,2 bara, RWD 1250/170KM. PS: przed każdym przejazdem grzałem opony na parkingu, z tym, że czasami miałem krótsze postoje przed wyjazdem, czasami dłuższe (nawet i 15 min, bo akurat ktoś wydzwonił)

1 przejazd (temperatury tor 10/powietrze 11) - Na mokro R9a to dramat smile.gif, tj szczególnie w części gokartowej, sanki straszne, już w przejeździe treningowym mnie wyspinowało (testowałem tylne opony, więc gaz w podłogę w zakręcie "na yolo", by zobaczyć co się wydarzy). Poza tym nie było aż tak super źle. R5a za to całkiem spoko jak na takie warunki, zachowywały się jak opona cywilna na mokrym - przewidywalnie.

2 przejazd - dalej R9a sobie nie radziły na części gokartowej, ale już wiedziałem czego się spodziewać, więc jeździłem wolniej, ale bez płużenia przodem, dzięki temu 12s lepsze kółko wykręciłem, mniej bałem się hamowań

3 przejazd - R9a obudzone na 80% możliwości smile.gif, gokartowa część przejechana już szybciej, sprawniej, nie bałem się już hamowań na przeschniętej linii przejazdu, bardziej czułem punkty hamowań, zaufałem oponom bardziej, wiedziałem gdzie robię jeszcze błędy w przejeździe, gdzie pójść szerzej, gdzie wężej, gdzie spóźniałem się z wciśnięciem gazu itp. Las już na takie 8/10. Poprawa czasu względem przejazdu 2 o 14,5s

4 przejazd - R9a działały tak jak R7a szczerze mówiąc, tj nie czułem zbytniej różnicy między rozgrzanym R9a a rozgrzanym R7a (w poprzednim setupie), R5a mimo, że grzałem opony nie płynął czy coś, dalej świetnie się zachowywały i byłem mocno zdziiwony, że opona 205 spokojnie radzi sobie z pełnym gazem na lekko mokrym będąc w zakręcie (podjazd pod Hirkowy). Poprawa względem 3 przejazdu o kolejne 6s

5 przejazd (temp 17/20) - Extreme, jak Extremy - działały już w takich warunkach normalnie. Było sucho (nawet na gokartowej, tylko przy drzewku delikatna wilgoć no i las dalej mokry, tj miejscami wyjeżdżona linia, miejscami mokro), ale... nie miałem już pomysłu co mogę poprawić względem poprzedniego przejazdu. 4 przejazd pojechałem już z poprawioną linią przejazdu, punktami hamowań itp, wydawało mi się, że zrobiłem wszystko tak, jak należy, więc ostatni przejazd pozostało mi jedynie zrobić to samo, tylko szybciej. Zacząłem się bawić w trail braking (widziałem 2-3 miejsca na to), las już na ostro (wilgotny hirkowy z prędkością 105kmh gdzie na poprzednim setupie bałem się tak pójść, a wczoraj widziałem, że na suchym na maksa to tam spokojnie ze 115-120 można mieć, kiedyś będzie okazja to spróbuję). Poprawa o 1s jeszcze

Podsumowanie - szczerze? Przejście z 17 na 15/16 nie było błędem. Przy takiej masie/moc 195/205 jest w zupełności wystarczające, a przynajmniej to auto jakoś przyśpeisza teraz. Jeździ mi się bardzo podobnie, a nawet wydaje mi się, że auto jest zwinniejsze, tj szczególnie przy odpuszczeniu gazu, auto chętniej chce skręcać. Miałem obawy przed pójściem w ten setup, ale jest ok smile.gif

Onboardów nie mam żadnych, kamera miała jakiś tryb "low light" i prześwietliła wszystkie nagrania. Jedynie film będzie na rallyvideo.prv.pl


PS2 : wracając jeszcze do tematu tego, że auto mi się niepewnie prowadzi po prostych, wczoraj wyczaiłem już co się dzieje w jakim momencie. Otóż jadąc np 120kmh prosta droga jak stół (S7 Kielce - Kraków) trzymam kierownicę prosto, wciskam gaz i... auto zaczyna skręcać w lewo, a kiedy odpuszczam gaz - skręca w prawo. Bump steer?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 25 Oct 2020 - 10:46
Post #5167


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





To ja tylko dodam na szybko
https://m.tirerack.com/tires/tests/testDisp...ab=ResultCharts
Falken Azenis RT660 vs Hankook Ventus R-S4 vs Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (240) vs Yokohama Advan A052

I) hamowanie na mokrym
1) Yokohama Advan A052 107.9feet
2) Falken Azenis RT660 119,5feet
3) Hankook Ventus R-S4 126,4feet
4) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 129,1feet

II) hamowanie na suchym
1) Yokohama Advan A052 73,2feet
2) Falken Azenis RT660 73,6feet
3) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 74,3feet
4) Hankook Ventus R-S4 75,2feet

III) lap time na suchym
1) Yokohama Advan A052 29,33s
2) Falken Azenis RT660 29,4s
3) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 29,6s
4) Hankook Ventus R-S4 29,62s

IV) lap time na mokrym
1) Yokohama Advan A052 33,2s
2) Falken Azenis RT660 33,87s
3) Hankook Ventus R-S4 35,32s
4) Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect 34,9s

a052 miazdzy cup2 connect w kazdych warunkach


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sun, 25 Oct 2020 - 12:30
Post #5168


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(mystek @ Sun, 25 Oct 2020 - 10:00) *
PS2 : wracając jeszcze do tematu tego, że auto mi się niepewnie prowadzi po prostych, wczoraj wyczaiłem już co się dzieje w jakim momencie. Otóż jadąc np 120kmh prosta droga jak stół (S7 Kielce - Kraków) trzymam kierownicę prosto, wciskam gaz i... auto zaczyna skręcać w lewo, a kiedy odpuszczam gaz - skręca w prawo. Bump steer?



pierwsze: przyjrzałbym sie wahaczom czy nie chodza nadmiernie na tulejach ew drugi trop: długa półoś, wywalony wieloklin pod przegub, sam przegub zewnetrzny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Sun, 25 Oct 2020 - 17:44
Post #5169


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





zmieniłem negatyw z tyłu z 2,2 na 2,3 i zaczeło myszkować - co się okazało - luz na tulei (dziwne że na okolicach 2 stopni negatywu nie było nic czuć)


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Mon, 26 Oct 2020 - 07:47
Post #5170


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





CYTAT(flapjck1 @ Sun, 25 Oct 2020 - 12:30) *
pierwsze: przyjrzałbym sie wahaczom czy nie chodza nadmiernie na tulejach ew drugi trop: długa półoś, wywalony wieloklin pod przegub, sam przegub zewnetrzny


Ok, przyjrzę się temu, bardziej skuszę się na opcję numer 1, bo dotychczas nie miałem tego problemu aż nie zamontowałem adapterów na sworznie wahacza poprawiających roll center. Może faktycznie jest jakiś luz na tych adapterach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaco91
post Wed, 28 Oct 2020 - 12:53
Post #5171


User
Dołączył: Thu, 30 April 2020
Skąd: Wrocław





Cześć!
Przeszukałem wątek i zdecydowałem, że kupię opony Federal 595RS-R 195/50R15 82W.
Autko to FWD Corolla E11 G6R. Opony głównie na zawody, jednak fajnie, gdyby dało się na te zawody dojechać i wrócić na tych samych oponach. Stąd taki wybór.
Znalazłem takie: https://allegro.pl/oferta/4x-federal-195-50...lick-9148501161
Natomiast zastanawia mnie, czym się różnią od takich: https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-f...-82w-9127384751
Normalnie pomyślałbym, że pierwszy sprzedawca po prostu dopisał sobie "SEMI-SLICK" żeby się lepiej sprzedawało, ale zauważyłem, że mają inną klasę przyczepności na mokrym (F i C).

Czy to po prostu błąd sprzedającego, czy jednak czymś się różnią te opony?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 28 Oct 2020 - 13:07
Post #5172


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Jaco91 @ Wed, 28 Oct 2020 - 12:53) *
Cześć!
Przeszukałem wątek i zdecydowałem, że kupię opony Federal 595RS-R 195/50R15 82W.
Autko to FWD Corolla E11 G6R. Opony głównie na zawody, jednak fajnie, gdyby dało się na te zawody dojechać i wrócić na tych samych oponach. Stąd taki wybór.
Znalazłem takie: https://allegro.pl/oferta/4x-federal-195-50...lick-9148501161
Natomiast zastanawia mnie, czym się różnią od takich: https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-f...-82w-9127384751
Normalnie pomyślałbym, że pierwszy sprzedawca po prostu dopisał sobie "SEMI-SLICK" żeby się lepiej sprzedawało, ale zauważyłem, że mają inną klasę przyczepności na mokrym (F i C).

Czy to po prostu błąd sprzedającego, czy jednak czymś się różnią te opony?

nie lepiej kupić sobie coś naprawdę fajnego na tor jako drugi komplet który używasz tylko na zawodach ? Wrzucić 4 koła do korolki to nie jest jakiś wielki hardkor


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaco91
post Wed, 28 Oct 2020 - 13:13
Post #5173


User
Dołączył: Thu, 30 April 2020
Skąd: Wrocław





CYTAT(kontrolm @ Wed, 28 Oct 2020 - 13:07) *
nie lepiej kupić sobie coś naprawdę fajnego na tor jako drugi komplet który używasz tylko na zawodach ? Wrzucić 4 koła do korolki to nie jest jakiś wielki hardkor

Jednak jest to pewne utrudnienie, kiedy trzeba koła zmieniać (trzeba też mieć drugi komplet felg..), zwłaszcza, jeśli się nie ma progów. wink.gif
A tak serio, to bawię się w to raczej amatorsko i nie chcę wydawać fortuny, dlatego idę na kompromisy. smile.gif
Raz założę i będę miał fajne opony na tor i będę mógł na nich wrócić bez strachu kilkaset km do domu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 28 Oct 2020 - 13:20
Post #5174


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Jaco91 @ Wed, 28 Oct 2020 - 13:13) *
Jednak jest to pewne utrudnienie, kiedy trzeba koła zmieniać (trzeba też mieć drugi komplet felg..), zwłaszcza, jeśli się nie ma progów. wink.gif
A tak serio, to bawię się w to raczej amatorsko i nie chcę wydawać fortuny, dlatego idę na kompromisy. smile.gif
Raz założę i będę miał fajne opony na tor i będę mógł na nich wrócić bez strachu kilkaset km do domu.

będą bardzo fajne do pierwszej wilgoci na torze ;-) I do pierwszego słońca kiedy innych slicki zrobią z Ciebie miazgę ;-)
ROzumiem że to wypady na tor bez napinki na wygrywanie ;-) i racja - ktoś musi przegrać żeby wygrać mógł ktoś.
Coś jak pójście do kina ale nie na film.
Ja też bawię się w to naprawdę amatorsko, auto za 900 zł wszystko robie sam, nowe części nie mają u mnie bytu ale opony....muszą być bo bez tego to mija się z celem


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaco91
post Wed, 28 Oct 2020 - 13:26
Post #5175


User
Dołączył: Thu, 30 April 2020
Skąd: Wrocław





CYTAT(kontrolm @ Wed, 28 Oct 2020 - 13:20) *
będą bardzo fajne do pierwszej wilgoci na torze ;-) I do pierwszego słońca kiedy innych slicki zrobią z Ciebie miazgę ;-)
ROzumiem że to wypady na tor bez napinki na wygrywanie ;-) i racja - ktoś musi przegrać żeby wygrać mógł ktoś.
Coś jak pójście do kina ale nie na film.
Ja też bawię się w to naprawdę amatorsko, auto za 900 zł wszystko robie sam, nowe części nie mają u mnie bytu ale opony....muszą być bo bez tego to mija się z celem

Innych slicki nie zrobią ze mnie miazgi, bo w mojej klasie dopuszczalne są opony z homologacją drogową, czyli jak rozumiem, semi-slicki to max, co mogę mieć, żeby zostać w klasie.
Zastanawiałem się też nad EXTREME VR2 albo Race-GC, ale jednak to już nieco większy wydatek, a i na drodze nie spisują się ponoć za dobrze.
Tutaj mam taki kompromis, który póki co mi wystarcza. Jeśli stwierdzę, że chcę się bawić w to bardziej na poważnie, to zawsze mogę opony zmienić. Chociaż jeśli już naprawdę na poważnie, to wypadałoby zmienić auto na coś mocniejszego. wink.gif

Aha, aktualnie jeżdżę na Dunlop SP Sport Bluresponse z 2015 roku i jakoś dają radę. Te Federale powinny być od nich dużo lepsze, prawda? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaco91
post Wed, 28 Oct 2020 - 13:34
Post #5176


User
Dołączył: Thu, 30 April 2020
Skąd: Wrocław





Więc dla mnie to już jest przejście poziom wyżej, bo ze zwykłych opon na semi-slicki. W dodatku przejrzałem cały ten temat (przeszukałem po słowie "Federal") oraz poczytałem opinie i te opony naprawdę są polecane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 28 Oct 2020 - 13:39
Post #5177


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(Jaco91 @ Wed, 28 Oct 2020 - 13:34) *
Więc dla mnie to już jest przejście poziom wyżej, bo ze zwykłych opon na semi-slicki. W dodatku przejrzałem cały ten temat (przeszukałem po słowie "Federal") oraz poczytałem opinie i te opony naprawdę są polecane.

no jak z homologacją to faktycznie wybór zawęża się. CO do tej aukcji patrzyłem że to musi być chyba jakaś pomyłka, ale niech się wypowiedzą bardziej kompetentni, może coś zmienili w młodszym roczniku produkcji


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 28 Oct 2020 - 14:01
Post #5178


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





jak treadwear jest taki sam to to sa te same opony. kiedys rs-r mial 140 teraz zdaje sie maja 220. wiec starsze mogly troche lepsze byc w deszczu i na zimnym. rs-r na pierwszy strzal to dobra opona. starczy na dlugo i jesli nie rozbijesz auta na rozgrzewaniu opony to i dadza sporo radosci. ogolnie dobra opona jak nagrzana ale z dosc spora strata do czolowych opon. ale jak sekunda / na minute nie ma znaczenia to czemu nie. jak descz na ulicy nie strzaszny to czemu nie. po prostu tani wybor.


--------------------
930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s
Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaco91
post Wed, 28 Oct 2020 - 14:09
Post #5179


User
Dołączył: Thu, 30 April 2020
Skąd: Wrocław





Chyba znalazłem. Specyfikacja z pierwszego linku zgadza się z oponami RS-PRO: https://allegro.pl/oferta/4x-opony-letnie-f...421a14291fbf951
Więc być może po prostu się pomylili przy opisie opon.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mystek
post Wed, 28 Oct 2020 - 15:34
Post #5180


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





#Jaco - na kielcach w sobotę była Celica "rajdowa" (pustak, klatka, AWD turbo, mocy sporo, tu filmik, to widać, że to zrywne, a kierowca nie z pierwszej łapanki https://www.youtube.com/watch?v=bII0jC3sadQ&t=0s ). Jeździł na Federalach właśnie 595 RS-R albo RS-RR (nie jestem pewien), ja Toyota MR2 170KM/1250kg delikatnie tylko coś tam pozmieniane, przód VR2 twarda mieszanka, tył VR2 miękka i na mokro tą Celicą robił o 1-2s lepszy czas (gdzei ja nie umiem jeździć po mokrym w moim odczuciu), na przesyachającym był 1s gorszy, a dopiero na sucho-sucho zrobił 5s lepszy czas ode mnie. Nie wiem czy to kwestia opon, ale widać, że zachowywały się "tak sobie".

Co do semislicków - też przesiadłem się z cywili (Zeetex/Falken) na Nankang NS2R z identycznymi myślami, jak Ty, czyli auto dojeżdżające, a jak deszcz spadnie, to przynajmniej się nie zabiję do tego raz w tygodniu po mieście coś tam jeżdżę by przepalić i... po roku kupiłem Extremey VR2. Taki "cywilny" semi slick typu Nankang, czy Federal jest znaaacznie gorszy od Extreme'a. Extreme w dodatku bym powiedział, że jest całkiem komfortową oponą, generuje spory hałas, ale jest taki mięciutki, wygodny smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

327 Stron V  « < 257 258 259 260 261 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 28 March 2024 - 14:05