Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Thu, 24 Sep 2020 - 09:11
Post
#5101
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków |
Jestem pozytywnie zaskoczony Extreme VR2 mieszanką miękką R5a. Wcześniej miałem z tyłu 225 R7a, aktualnie 205 R5a i mam takie punkty w mieście, gdzie lubię sobie popróbować pójść bokiem, jakieś nawroty 180 stopni itp, generalnie 1 bieg raczej. Na 225 średniej mieszance zrywał trakcję w tych wyznaczonych punktach (powiedzmy w 8/10 przypadków, poziom nagrzania opony przeróżny od zimnych po nagrzane), które przejeżdżałem już wielokrotnie, natomiast 205 z tyłu i R5a ma problem. Jak na razie 0/10 przypadków.
R7a kupowałem jako nowe, więc cały swój żywot od bieżnika po łyse miałem okazję przejeździć. R5a kupiłem niedawno jako używki po kimś, kto używał ich do dragów. |
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 24 Sep 2020 - 09:11
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Fri, 25 Sep 2020 - 06:55
Post
#5102
|
|
User Dołączył: Sat, 14 June 2014 |
Jak dociąć VR2 żeby na mokrym lepiej odprowadzała wodę? Weekend zapowiada się deszczowy a mam tylko te opony.
|
|
|
Fri, 25 Sep 2020 - 07:30
Post
#5103
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
mozesz wziac wzor z pg2
lub z wetow extreme vr3 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Fri, 25 Sep 2020 - 07:32
Post
#5104
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 |
|
|
|
Fri, 25 Sep 2020 - 11:22
Post
#5105
|
|
User Dołączył: Sat, 14 June 2014 |
Piwo "trochę" poprawić odprowadzanie wody nie schlastać na deszczówkę.
na logike to bardziej otwierasz te "poprzeczne" kanaly i chyba mozna byc dodac drugi rowek wzdluzny Właśnie coś takiego chcę zrobić, nie wiem czy w tym temacie nie było jakichś poglądowych rysunków ale wyszukiwarka nie współpracuje. Zaczekam do niedzieli i jak będzie mokro to będę docinał |
|
|
Fri, 25 Sep 2020 - 11:30
Post
#5106
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
pytales odpowiedzialem. co bys nie ponacinal to na wodzie poprawisz. mozesz dac drugi rowek obwodowy przez srodek opony,
cos ala to (drugie od lewej) mozesz ponacinac mocno czesc wewnetrzna. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Fri, 25 Sep 2020 - 14:56
Post
#5107
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków |
Swoją drogą czym nacina się takie opony? I kiedy się to robi? Tj mam na myśli to czy robi się to kiedy opona ma jeszcze coś bieżnika, czy można podocinać kiedy są zupełnie łyse?
|
|
|
Fri, 25 Sep 2020 - 16:11
Post
#5108
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Z podcinaniem łysej różnie. Są semi które trzymają do samego końca i mają jeszcze miejsce do karkasu. Wtedy można i warto. Są opony co im bliżej końca tym mieszanka gorsza i pogłębiać takiej opony nie ma sensu. Najlepiej pytać osoby nacinajacej z doświadczeniem o konkretny model.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 26 Sep 2020 - 06:56
Post
#5109
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
@piwo
zamowilem te AD052 w 19" w PL brak w ofercie , we włoszech dostepne byly . -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Sat, 26 Sep 2020 - 08:25
Post
#5110
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Daj znać jak się jezdzi
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sat, 26 Sep 2020 - 11:41
Post
#5111
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 26 November 2011 Skąd: Radom |
Odpowiadam piwo na zapytanie
Tak, ale nie na torze, tylko na ulicy. Na żadnej oponie jeszcze nie miałem trakcji na 2 biegu, a na tej mam , moc auta to 360/450nm. A052 wydaje się bardziej komfortowa i działa bez rozgrzewania w porównaniu do avon zrr A64. Zużycie na ulicy wcale nie jest tragiczne. Tydzień temu sprzęgło nie wytrzymało i narazie koniec testów |
|
|
Sat, 26 Sep 2020 - 13:58
Post
#5112
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Pytałem w PW jak porównanie Avon zzr a64 do yokohama a052.
Hehe. Czyli się sprawdza że a052 wydaje się genialna oponę na ulice. Nie dość że nie jest betonowa nie hałasuje to i klei od strzała. Dzięki za opinie. Czyli mamy jedno sprzęgło załatwione i jedna polos urwana na a052. Chyba nie ma co polecać a052 bo to chyba nie ma sensu -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 30 Sep 2020 - 08:20
Post
#5113
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków |
Zastanawiam się nad zakupem jakiś deszczówek przyszłościowo (raczej przyszły sezon, na spokojnie) z chęci nauki jazdy RWD w deszczu. Generalnie budżetowo na maksa, tj planuję zakup oryginalnych felg 15' przód 6J i tył 7J do Toyoty MR2 i na to jakieś deszczówki. Na przód raczej VR1 lub cokolwiek innego taniego (rozmiarówka 195 lub 205 jest ogólnodostępna z tego co się rozglądałem). Gorzej z tyłem, myślałem o czymś 215 lub 225 oczywiście z semi slicków jest mega słabo na deszcz. Zastanawiałem się nad jakimiś cywilnymi oponami dobrymi na deszcz. Jest sens np pomieszać VR1 przód i Uniroyal Rainexpert na tył?
Tak jak mówię - będzie to NAUKA jazdy w deszczu (jak na razie mam złe skojarzenia z deszczem i tym samochodem, bo młody i głupi byłem, to tył mnie wyprzedził nagle i wpadłem komuś na działkę), więc prędkości na pewno nie będą duże. Na początku bardziej wyczucie auta na co może sobie pozwolić na danych oponach, stąd pomysł na cywilne. |
|
|
Wed, 30 Sep 2020 - 11:33
Post
#5114
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
jak dasz VR1 na przód i jakieś zwykłe na tył, to będziesz miał naukę driftu w deszczu
Co to za auto tak w ogóle? -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
Wed, 30 Sep 2020 - 13:48
Post
#5115
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków |
Toyota MR2 SW20 (1991 rok), fabrycznie rewizja 1 miałą 195/14 przód i 205/14 tył opony (nie pamiętam profili), ale tył mocno wyprzedzał przód samochodu (snap oversteer, typowy dla MR2). Od rewizji 2 było już 195/15 przód i 225/15 tył (Wlaśnie na tych felgach, które mam zamiar kupić - 15 cali). PAtrzyłem jeszcze, to nie wiem czy nie poszedłbym w Rainsporty 5, oglądałem jakieś onboardy w deszczu na nich i całkiem spoko to sobie radzi, podobno znacznie lepsze od Rainsportów 3.
|
|
|
Wed, 30 Sep 2020 - 14:20
Post
#5116
|
|
Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno |
Piwo
Przypomnij mi, jak się ma nowa opona ZZR do A052 jeśli chodzi o szerokość? Jeśli mam ZZR 255, to czy A052 będzie szersza czy węższa? -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
Wed, 30 Sep 2020 - 17:22
Post
#5117
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Avon zzr podaje dla 255/40r17 10,24' całkowitej szerokości i bieznika 9,49'
http://www.avonmotorsport.com/road-legal/performance/zzr A052 odpowiednio 10,2' i 9,61' https://www.yokohamatire.com/tires/advan-a052 Czyli ogólnie bardzo porownywalnie. Avon zzr też jest bardzo szeroki. 1cm szerszy od cup2. Pilot super sport vs a052 A052 4s szybsze na okrążeniu PSS 1m40,01 a052 1m36,01 https://www.youtube.com/watch?v=rr0sUvwYIkY -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 30 Sep 2020 - 21:15
Post
#5118
|
|
Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno |
Dzięki za info Piwo
-------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
Sun, 04 Oct 2020 - 08:46
Post
#5119
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Porównanie a052 vs V70a k61 vs 03g h1
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid...100000371622613 Extra runda Miata Challenge - testowanie opon c.d. Tym razem porównywałem pary 205/15 Direzza 03G (330+135km torowych na koncie), Advan 052 (160km+90km) w tym samym rozmiarze oraz świeże Kumho V70A 205/16 (+45km). Było ciepło 20-25st i słonecznie. Auto z tendencją do nadsterowności, czyli najlepsze czasy do zrobienia z dobrym gripem z tyłu. --> Na rozgrzewkę poszły 03G przód i A052 tył. 1. W drugiej sesji jeszcze przy ok 20st. z pełnym bakiem i otwartym dachem czasy porównywalne do ostatniej rundy, dla przypomnienia wtedy było ponad 30st C. Było jeszcze dość ślisko i tłoczno więc best nie padł. 2. Nie było, tak jak wcześniej, wyraźnego spadku osiągów w ciągu 15 minutowych sesji. Wniosek: nie było za gorąco dla A052. 3. Ze świeżo zainstalowaną tylną rozpórką kielichów zauważalna poprawa balansu z tyłu w lewych/prawych zakrętach. Jeśli ktoś ma budę z bardziej nadsterowną charakterystyką w lewych zakrętach to polecam. --> Na kolejne dwie sesje wleciały V70A, najpierw na tył. 1. Nastawiłem się na bicie PB a tu lipa - nie ma gripu. Czasy w dół o prawie 1s. 2. Po trzech kółkach tył pływał. 2.3 bar na ciepło to za dużo dla tej opony. 3. Potem zamiana z 03G i Kumho na przód plus obniżone ciśnienie o 0.2 bar. Tu mogłem zaobserwować jak bardzo miękka jest ta opona, auto płużyło przodem i musiałem mocno kręcić kierownicą żeby uzyskać wymagany skręt - nawet bardziej niż przy advanach z przodu. 4. Rezultat odrobinę lepszy ale cały czas słabo, brak przyczepności z przodu. 5. Mieszanka średnia k61 lepiła się do palców po sesji jak dzika, więc powinna mieć przewagę nad pozostałą dwójką a było odwrotnie. Postawiłbym tezę, że ścianka jest na tyle miękka w tej oponie i lub jej 'kwadratowy' przekrój powodowały, że powierzchnia styku nie była optymalna przy dość małych camberach 2-2.5 st. Sądzę że A052 ma podobnie i chyba tylko direzza dobrze sobie radzi przy takim pochyleniu kół. 6. Ciekawostka - różnica pomiędzy otwartym a zamkniętym dachem na samej tylnej długiej prostej to ok 0.15s --> Ostatnie dwie sesje to A052 i 03G zamiennie przód/tył. 1. Tym razem skorygowałem ciśnienia do 2.0 bar na ciepło i mogę powiedzieć że 03G w ogóle nie pracuje przy ciśnieniu 1.6 na zimno. 2. W tych warunkach A052 pokazała wyraźnie swoją przewagę. Właściwie to zaczęła wreszcie spełniać oczekiwania biorąc pod uwagę bardziej miękką mieszankę i szerszą o ok 10 mm (bliżej 215) powierzchnię styku. Byłby best na poziomie 1:58.7 uwzględniając stratę w tłoku na ostatnim szybkim kółku. 3. Direzza nie dawała rady utrzymać narowistego tyłu w ryzach, co było ewidentne przy równym balansie lewo/prawo. Ok 1s w plecy w porównaniu do A052 z tyłu. Podsumowując: 1. Yokohama A052 to najszybsza opona w tej stawce do temp. ok 25st C i słońcu na torze. Byłoby pewnie jeszcze lepiej przy mniejszych temp. Pytanie tylko jak długo jeszcze można na niej szybko jeździć? 2. V70A była najwolniejsza ale myślę że nie pracowała w optymalnych warunkach. Możliwe, że było nawet za ciepło dla niej. 3. Direzza to prawdopodobnie najdłużej szybka opona biorąc pod uwagę zużycie bieżnika - do potwierdzenia po kolejnych km torowych. Aż się boję co potrafi 03G w miękkiej mieszance. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Mon, 05 Oct 2020 - 07:48
Post
#5120
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków |
Spoko, że są tacy goście, co opisują swoje wrażenia w taki sposób. Wiadomo, że gość jeździ dla czasów, a nie jest testerem opon, ale fajnie jakby miał zamiast V70 wziął Extreme VR2 albo Race GC, nawet jakby miały być 2s gorsze na 2 minutach, to z miłą chęcią poczytałbym o odczuciach względem droższych, lepszych braci.
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 April 2024 - 13:43 |