Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Thu, 20 Feb 2020 - 11:31
Post
#4701
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków |
A'propo ciśnienia powietrza w oponach, jak pompować Extreme VR2 R7a (mieszanka średnia) przód 205/45R17 tył 225/45R17 w samochodzie 1250kg/170KM/190Nm kąty -2,25 przód i tył. Jak pompować na temperaturę powiedzmy +10 stopni? Póki co (na miasto, dojazd na tor) daję 1.8 przód i 2.0 tył
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 20 Feb 2020 - 11:31
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 23 Feb 2020 - 16:34
Post
#4702
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Kolejna ciekawa opinia o a052. Wydaje się że to najfajniejszy semi na ulice i na tor. Bardzo szeroki zakres działania tzn na zimno i w deszczu klei a na torze kręci bardzo dobre czasy.
napisany 11 lutego W dniu 01.02.2020 o 19:02 erdi24 napisał : A więc A052 z suchej przyczepności nad Cup 2 i Trofeo / Direzza? A na mokrej nawierzchni bardziej przypomina Cup 2 lub gorzej? Powiedziałbym, że przyczepność na sucho wyraźnie powyżej Cup2, Cup2 wygląda bardziej jak opona UHP w bezpośrednim porównaniu. To, jak daleko można teraz sklasyfikować na sucho pod Trofeo, jest trudne do oszacowania i zależy całkowicie od konfiguracji i pojazdu. Jeśli miałeś teraz ten sam pojazd 2x, raz z Trofeo, raz z A052, oba z konfiguracją, która była idealna dla opony, Trofeo może być nieco szybszy, przynajmniej dopóki jest świeży. Słyszałem też mniej pozytywnych rzeczy na temat stałości w ciągu życia. Niektórzy nazywają też Trofeo „półfinałami kwalifikacyjnymi”. Ale kiedy mój następny zestaw A052 nie działa, prawdopodobnie również przetestuję Trofeos, po prostu, aby móc bezpośrednio porównać moje M2. Kosztują mniej więcej tyle samo w 18 "tutaj w Szwajcarii. Na mokrej nawierzchni uważam, że A052 jest nawet lepszy od Cup2, niewiarygodne jest, jak dobrze sobie radzi na mokrej nawierzchni. Również znacznie lepsza niż AD08R, co nie jest złe na mokrej nawierzchni ( moim zdaniem lepszy niż Cup2, ale nie pół) Trzeba tylko uważać na stojącą wodę, jeśli nie masz już dużej głębokości bieżnika. Nawet jeśli jest zimniej (np. Podczas przejazdu, rano przy 10 stopniach, a = 52 nie gryzie). Jeśli jest naprawdę ciepło, trzyma się o wiele więcej, oczywiście, nie muszę ci tutaj mówić. Ale to naprawdę zabawne, że nawet w niskich temperaturach trzyma się lepiej niż niektóre opony sportowe UHP na szczycie. O tak, kolejność przyczepności na mokro wszystkich opon, którymi jeździłem na M2: Cup2 <AD08R <A052 <PS4S https://www.trackdayforum.com/index.php?/to...ad/&page=16 Więc ogólnie wygląda że opona na codzien dużo lepsza niż cup2. Lepsza na deszczu, cichsza, a na torze kręci lepsze czasy niż cup2 czyli wygląda to dosc imponująco. Opona dla kogoś kto lubi szybką jazdę na codzien. No i najśmieszniejsze że rozmiarowka jest mega szeroka od niskich średnic felg po duże szerokości. Jedyna wada tak naprawdę to cena zakupu i szybkie zużycie. Ale jak się patrzy na jakość opony i to co oferuje a oferuje więcej wszędzie niż cup2 to wygląda to mega fajnie. -------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 08:01
Post
#4703
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
a jak A052 ma się do A050 - wygląda że 52 mają być bardziej cywilne?
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 08:31
Post
#4704
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
skoro sa niewiele wolniejsze od trofeo r co widzialem w dwoch niezaleznych testach, roznica w jednym 0,1 s w drugim 0,3s. to to jest opona duzo powyzej cup2 czy ar-1. czy mozna taka opone nazwac bardziej cywilna? cywilne jest to ze sprawuje sie wysmienicie na wodzie i jest cicha i dosc miekko komfortowa. teoretycznie pisza ze ze wgledu na 3 mieszanki w a050 ta jest bardziej wyczynowa opona (a052 ma jedna dosc miekka) ale czasy pokazuja ze a052 nie jest chyba daleko od a050. po prostu wyszla im fajna opona ktora ma duzo przyczepnosci na zimno i w swoim okienku temperaturowym klei bardzo dobrze. oczywiscie to nie dunlp 03g ktore ciezko przegrzac jadac 30 minut pelnym ogniem na poznaniu ale dla kogos komu wystarcza pojechac swoj best lap i odpuscic a potem ktos chce wrocic na kolach autem wydaje sie to teraz najbardziej optymalna opona i pod tym wzgledem zastepuje dla mnie cup2 ktore nie jest tak szybkie i na ulicy i na torze a byla do tej pory najwszechstronniejsza opona typu semi.
tak poza tym. da sie na torze wyrownac opony po flat spocie bez absu? mam splaszczone dwie przednie opony ktore sa praktycznie nowe i tam gdzie nie splaszczone maja pelen bieznik. da sie to wyrownac jezdzac po torze z absem? czy opony juz smietnik? -------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 09:56
Post
#4705
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 03 February 2020 |
Możecie coś więcej napisać o Cup2, zastanawiałem się nad jej zakupem ale czytałem że ma miękkie ścianki przez co jest mało precyzyjna. Kupiłem znowu ContiSportContact 6, da się pojechać na centymetry, ale Cup2 dalej mnie kusi. Jakie są plusy i minusy tej opony?
|
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 10:50
Post
#4706
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
zalety: tania w 17 calach, bardzo lekka (kewlar w budowie), dwie mieszanki w budowie, latwo dostepna, ciezko przegrzac w lekkich autach, dosc szybka (szybsza niz kazde uhp, szybsza niz ad08r,r1r itp.), da sie jezdzic w deszczu (duzo duzo lepsza w takich warunkach niz r888), cicha, komfortowa, pracuje juz od 30stopni na oponie
wady: nie tak szybka na suchym jak np 03g, v70a,zzr, trofeo r, miekki bok przez co wydaje sie ze auto plywa i ciezko wyczuc granice poslizgu (pewnie tez duzo zalezy od wysokosci profilu opon; tez slyszalem ze sa rozne wersje n1 n2 i kazda zachowuje sie roznie pod tym wzgledem). -------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 11:03
Post
#4707
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
o ile 225/45r17 cup2 ma super cenę 215/45 też ok to już 255/40r17 niestety nie... tak więc w zależności od rozmiaru może to być przyjemna propozycja lub niekoniecznie
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 11:51
Post
#4708
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 03 February 2020 |
Dzięki za odpowiedź. Tylko że ja mam rozmiar 245/30/20. Przy takim profilu może nie będzie pływać, bo tego bym nie chciał ale 100% pewności nie ma. Znajomy miał ja na 19 - kach to też mówił że auto troche straciło na precyzji. Sam już nie wiem czy Cup2 są dobre.
A jaki przebieg wytrzymują te Cup2? |
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 12:33
Post
#4709
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
na ulicy? na start masz 5,5 mm bieznika a nie 8-9 jak w cywilnych oponach wiec juz ci dystans sie skraca dosc znaczaco. w zaleznosci kto jak jezdzi. ogolnie pewnie 10tys km to raczej bedzie duzo.
z semi slikow to chyba rekordy bije sie na ad08r. kolega na nich przejezdzil 50tys km. ogolnie cup 2 sa dobre pod wzgledem przyczepnosci. jak porownasz czasy na torze to widac ze cup2 sa szybkie i zadna opona uhp nie ma do niej podejscia. a czy to ze jest neistabilnie to wada? dla jednych zaleta bo auto troche bardziej komfortowe dla innych wada. zycie. nie ma idealow. Na pewno ma twardszy bok niż 90% opon dostępnych w sprzedaży. -------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 21:23
Post
#4710
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 03 February 2020 |
Do usunięcia, dubel
|
|
|
Mon, 24 Feb 2020 - 21:31
Post
#4711
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 03 February 2020 |
W Conti też mam na start tylko 5,5 - 6mm. Też więcej na nich nie zrobie niż 10 tyś. Zastanawia mnie też test na torze gdzie Type-R był szybszy na tych Conti, na Cup2 był wolniejszy.
Widziałem że Porsche GT3 jeżdżą na tych Cup2 więc muszą kleić dobrze i chyba następnym razem je wypróbuje i sam sprawdzę co są warte. Ulica + tor, auto głównie do zabawy |
|
|
Tue, 25 Feb 2020 - 05:57
Post
#4712
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
mozesz wkleic ten test?
mega to dziwne bo sport conact 6 to poziom pilot sport 4s. a te sa wolniejsze od cup2 -------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Tue, 03 Mar 2020 - 20:36
Post
#4713
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
Hankooki s1 evo2 k117. Jakies opinie? Jak scianka i przekazywanie na kierownice?
|
|
|
Wed, 04 Mar 2020 - 06:21
Post
#4714
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk |
|
|
|
Wed, 04 Mar 2020 - 07:41
Post
#4715
|
|
Super User Dołączył: Sun, 10 February 2008 |
Dużo pozytywnych opinii wśród znajomych. Zamówiłem nowe i czekają na założenie do daily jak się zrobi cieplej. Dam znać jak wrażenia. tez chce zamowic bo mają w miare dobrą cene jak za 245/40/18 i 285/35/18. Mozna Pzero tez znalezc w okolicach tych cen ale te juz jednak troche starawa konstrukcja i sie waham. |
|
|
Wed, 11 Mar 2020 - 09:38
Post
#4716
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. |
Cześć,
mam dylemat w wyborze opon na przód do lekkiego auta rwd w rozmiarze 205/40R17 na feldze 7J. Kandydaci to: 1) Michelin 205 40 R17 84 Y PILOT SPORT 4 2) Continental 205 40 R17 84 V CONTIPREMIUMCONTACT 6 3) Yokohama 205 40 R17 84 W ADVAN FLEVA V701 4) inne - jakie? Zastosowanie - tylko ulica, szybkie zakręty, zasadniczo po suchym. Koniec. Pułap cenowy podobny, Yoko zachęca 'cichością', Conti 6 ma dużo pozytywnych opinii, Michały jeszcze więcej, ale są najdroższe. Wstępnie wydedukowałem, że jeżeli o Yoko usłyszę coś niezbyt dobrego, to wpadną Michały. Podpowiecie coś? Dzieki. |
|
|
Wed, 11 Mar 2020 - 20:45
Post
#4717
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Cześć, mam dylemat w wyborze opon na przód do lekkiego auta rwd w rozmiarze 205/40R17 na feldze 7J. Kandydaci to: 1) Michelin 205 40 R17 84 Y PILOT SPORT 4 2) Continental 205 40 R17 84 V CONTIPREMIUMCONTACT 6 3) Yokohama 205 40 R17 84 W ADVAN FLEVA V701 4) inne - jakie? Zastosowanie - tylko ulica, szybkie zakręty, zasadniczo po suchym. Koniec. Pułap cenowy podobny, Yoko zachęca 'cichością', Conti 6 ma dużo pozytywnych opinii, Michały jeszcze więcej, ale są najdroższe. Wstępnie wydedukowałem, że jeżeli o Yoko usłyszę coś niezbyt dobrego, to wpadną Michały. Podpowiecie coś? Dzieki. sprawdź te Conti na mokrym, PS4 na mokrym są petarda. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Thu, 12 Mar 2020 - 06:13
Post
#4718
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 February 2004 Skąd: Podkova L. |
Mentalnie jestem nastawiony na PS4. A przed dokonaniem wyboru nie mam jak sprawdzić.
|
|
|
Thu, 12 Mar 2020 - 16:41
Post
#4719
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Kolejny tescik w którym a052 wypada dobrze
https://grassrootsmotorsports.com/articles/...take-favorites/ Jest też w tym teście porównanie czasow na różnych ciśnieniach tyle że trzeba sobie przeliczyć psi na bary czyli 36 psi=2,5 bara 30psi=2,1 bara 25psi=1,7 bara -------------------- 930kg+320KM+RWD+LSD+RaceTCS+lotus111r abs+semislick
1/4 2013r, 180KM: 13,806s Tor Poznań 1m48,467s, Łódź 57,517s a052 przod, vr2 r7a(hl) tyl 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s |
|
|
Tue, 17 Mar 2020 - 09:34
Post
#4720
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 |
Cześć, mam dylemat w wyborze opon na przód do lekkiego auta rwd w rozmiarze 205/40R17 na feldze 7J. Kandydaci to: 1) Michelin 205 40 R17 84 Y PILOT SPORT 4 2) Continental 205 40 R17 84 V CONTIPREMIUMCONTACT 6 3) Yokohama 205 40 R17 84 W ADVAN FLEVA V701 4) inne - jakie? Zastosowanie - tylko ulica, szybkie zakręty, zasadniczo po suchym. Koniec. Pułap cenowy podobny, Yoko zachęca 'cichością', Conti 6 ma dużo pozytywnych opinii, Michały jeszcze więcej, ale są najdroższe. Wstępnie wydedukowałem, że jeżeli o Yoko usłyszę coś niezbyt dobrego, to wpadną Michały. Podpowiecie coś? Dzieki. Stoję przed podobnym wyborem, tylko w moim rozmiarze mam Pilota Sporta 4 i Conti SportContact 5, skłaniam się ku Michelinowi, ale może ktoś jeszcze podpowie? Jackpl chyba Ty miałeś doświadczenia z obiema oponami? Dodatkowo jest jeszcze opcja Nokiana Powerproof'a, czy miał ktoś do czynienia z tą oponą? Budowa bieżnika wygląda dość obiecująco, zresztą wszystkie Nokiany, na których jeździłem, bardzo dobrze sobie radziły na wodzie. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 29 March 2024 - 08:49 |