Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Dobrze klejace opony na codzien i na tor |
Tue, 03 Sep 2019 - 17:56
Post
#4581
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
Dzięki. Tak zrobię.
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 03 Sep 2019 - 17:56
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 05 Sep 2019 - 18:04
Post
#4582
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
pierwsze spostrzezenia opony do jazdy na codzien , glownie miasto , krotkie odcinki
opona: NANKANG AR-1 (100) - kupiona w PL 2Brally rozmiar 285/35/20 i 305/30/20 cisnienie na zimno 2.4 przod / 2.6 tył auto:BMW F10 m550d (naped na wszystkie kola) , 490KM/900Nm , waga 2.0t poprzednie opony ktore nie dawaly rady: michelin pilot sport 4S PIERWSZE WRAZENIE: temp na zew +7'C , sucho , rozpedzam sie , hamowanie , jadeeeee , hmm nie hamuje smile.gif przejezdzam dynamicznie 1km , wracam tą sama drogą , hamuje ... jest lepiej . SUCHO: temp+20'C auto znacznie lepiej od pierwszego metra sie trzyma drogi , zupelnie inaczej slychac ja na drodze - klei sie . mam taki odcinek na obwodnicy z łukiem dosc ciasnym przez szczyt , na michelin pilot sport 4s przy 160km/h trace przyczepnosc i wyrzuca mnie za zakretu , na nankangach 180km/h i zupelna pewnosc w łuku ! mam wrazenie ze 200 spokojnie moze przeleciec. MOKRO:temp +7'C mokra nawierzchnia , mżawka , trakcja w aucie nie powinna byc wylaczana! , wszystko co powyzej ~80km/h bardzo niebezpieczne , auto bardzo latwo traci przyczepnosc a niedaj boze w koleinie stojąca woda! jednym slowem, nie nadaje sie ta opona do jazdy po mokrym , moze lepiej bedzie przy wiekszych temp +20 i wiecej bez deszczu. KOMFORT: przy niskich predkosciach odczuwalne wibracje na kierownicy (nie mylic z biciem od niewywazonych kol) , wibracje gina przy wiekszych predkosciach , opony wyją ale nie tak mocno jak r888 , mysle ze glosnosc jest spokojnie do zaakceptowania . auto fabrycznie jest wypuszczane na run on flat , tłukło na dolach az felgi fabryczne pekały , na tych semi slickach jest bardzo komfortowo mimo ze scianki twarde w porowaniu do zwyklej opony drogowej (nie run on flat) , na nankangach mimo duzej szerokosci auto poprawnie radzi sobie w koleinach , nie rzuca autem na boki . PODSUMOWANIE: opona doskonale radzi sobie na suchym pod warunkiem: letnia temperatura +20 i wiecej , chyba ze specjanie dogrzejemy opone . na mokrym bardzo slabo/w ogole nie odbiera wody , nieprzewidywalnie sie zachowuje , hamowanie jak na lodzie . ----------- edit: zbliza sie jesien ,więc wiecej deszczu a że semislick nie lubi deszczu, wiec juz wymienilem opony z powrotem na michelin pilot sport 4s po zmianie, w piekny sloneczny dzien +20'C na tych samych odcinkach drogi, ktore zazwyczaj uszczęszczam, kolosalna zmiana w stosunku do przyczepnosci na nankang AR-1 auto znacznie szybciej sie uslizguje na lukach , duzo slabiej hamuje , teraz dopiero widze jaka to roznica ! polecam AR-1 -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Thu, 05 Sep 2019 - 20:14
Post
#4583
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
Semi to semi. Dlatego ja zawsze polecam semi na ulicę jak ktoś lubi jeździć. Uhp są dobre do spokojnej jazdy i w deszczu ale nie na suche zakręty gdzie są niestabilne.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 15 Sep 2019 - 16:34
Post
#4584
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 15 Sep 2019 - 19:52
Post
#4585
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
To jest wykres cywilna opona powiedzmy UHP (road super) versus różne mieszanki od soft po hard slicków ?
Bo wynikałoby z tego że slick nawet nie rozgrzany i nie w swym okienku temperaturowym, to lepsze trzymanie niż UHP w optymalnej temperaturze. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Sun, 15 Sep 2019 - 19:56
Post
#4586
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
oczywiscie ze tak !
chociazby zobacz moj wpis 3 posty wyzej jak teraz na jesien przeszedlem z nankang ar1 na michelin pilot sport 4s kosmiczna roznica na korzysc semi slicka w niskiej temperarurze nawet nie do opisania slowami -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Sun, 15 Sep 2019 - 21:09
Post
#4587
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Mam wątpliwości, bo ze slickami (nie semi tylko pełnymi) a w zbyt niskich dla nich temperaturach, mam doświadczenia takie, że są gorsze niż cywilna .
Choć powyższy wykres dla slicków zaczyna się od 30-40 stopni i to miękkich a twardych od 70, no to już nie całkiem zimne jednak i wtedy by pasowało. Ale mniej to jest wg mnie gorzej niż na cywilnej. Semi slick co innego, jednak są dopuszczone do ruchu i tak tragiczne przy powiedzmy 10 stopniach nie mogą być. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Tue, 17 Sep 2019 - 22:59
Post
#4588
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa |
Mam wątpliwości, bo ze slickami (nie semi tylko pełnymi) a w zbyt niskich dla nich temperaturach, mam doświadczenia takie, że są gorsze niż cywilna . Choć powyższy wykres dla slicków zaczyna się od 30-40 stopni i to miękkich a twardych od 70, no to już nie całkiem zimne jednak i wtedy by pasowało. Ale mniej to jest wg mnie gorzej niż na cywilnej. Semi slick co innego, jednak są dopuszczone do ruchu i tak tragiczne przy powiedzmy 10 stopniach nie mogą być. Pytanie jest czy miałeś kiedyś doświadczenie z nówką, czy tylko z przemieloną guma??? -------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
Wed, 18 Sep 2019 - 08:37
Post
#4589
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Z nowymi tylko jednym kompletem (średnia mieszanka Avon) ale jednak, reszta używane (Dunlop) . Nie ma różnicy w kwestii tego jak się zachowują nierozgrzane. Tzn twarde to w ogóle tragicznie, miękkie jakotako, ale i tak to kompletnie co innego zimny a z tymi powiedzmy 50 stopniami.
Semislick Nankang ns2R miękki, nowy. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Tue, 01 Oct 2019 - 15:06
Post
#4590
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów |
Miał ktoś kiedyś extreme vr2 klasa b (drugi gatunek)? Cena mega atrakcyjna. Pytanie czy ubytki faktycznie nie wpływają na eksploatację opony, wyważanie, trakcja? Samochód używany tylko na Kjs-ach i superoesach, więc się zastanawiam.
-------------------- 306 GTI-6
|
|
|
Tue, 08 Oct 2019 - 18:52
Post
#4591
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: Radom |
hmm nie wiem czy tu wypada napisac ale moze ktos podpowie
ori rozmiar w bmw F10 przy 20" to: przod 245/35/20 tyl 275/30/20 mam do wyboru opony zimowe ale tylko w rozmiarze 245/30/20 BRIDGESTONE BLIZAK LM005 (ponoc kozaki na mokre patrze test w linku) albo ori rozmiarówka tyle ze VREDESTEIN WINTER PRO tu testy: https://alltyretests.com/bridgestone-blizza...05-test-review/ czy wybrac mniejsza szerokosc a lepsza przyczepnosc na mokrym ? czy ori szerokosc ale gorszą przyczpenosc hmm ? chyba ze znacie fajniejsze opony o ponadprzecietnych osiagach na mokrym bo zimy to ostatnio w PL nie ma -------------------- Audi TTRS +800KM/1000Nm
seincento 1.2 (95KM/120Nm) |
|
|
Tue, 08 Oct 2019 - 22:59
Post
#4592
|
|
Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 |
Zimówek 275 nie tknąłbym kijem. Z tych co wymieniłeś tylko 245 (na zimę nie jest 245 ori przód i tył?). A osobiście wrzuciłbym coś znacznie węższego niż 245. W śnieżycę im węższa opona, tym lepiej robi robotę.
Swoją drogą, fabrycznie 275 z tyłu siedzi nawet w 520d. Nie wiem, po grzyba w tak słabym samochodzie. chyba ze znacie fajniejsze opony o ponadprzecietnych osiagach na mokrym bo zimy to ostatnio w PL nie ma :) Letniaszki! Zjadają zimówki nawet w tęgi mróz. Dopóki nie wjedziesz na lód/śnieg.
|
|
|
Thu, 10 Oct 2019 - 09:19
Post
#4593
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN |
Ktoś jeździł na nowym Federalu 595 RS-RR? Czy jest podobny do swojego poprzednika (595 RS-R)? Nie mylić z 595RS-PRO, to inna opona!
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Sat, 12 Oct 2019 - 09:02
Post
#4594
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wed, 16 Oct 2019 - 10:27
Post
#4595
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 |
Czy jest Waszym zdaniem jakaś alternatywa w rozmiarze 255/35R18 dla Extreme R7A jako dość uniwersalnej mieszanki i super ceny na polskie warunki (Jastrząb/Łódź głównie) ?
|
|
|
Fri, 18 Oct 2019 - 13:53
Post
#4596
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Czy jest Waszym zdaniem jakaś alternatywa w rozmiarze 255/35R18 dla Extreme R7A jako dość uniwersalnej mieszanki i super ceny na polskie warunki (Jastrząb/Łódź głównie) ? Nie -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Sat, 19 Oct 2019 - 09:17
Post
#4597
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 May 2019 |
a jakas dobra opona do mocnego fwd?
Cupra 5f 480km. Teraz na michelinach super sportach 235/35/19. Taka naturalna zmiana to michaly 4s i w te strone wstepnie ide bo jestem zadowolony. Ale moze jest cos lepszego? Myslalem tez o NANKANG AR-1 bo oska z taka moca w deszczu i tak trzeba uwazac. Jeszcze sa DUNLOP SP SPORTMAXX RACE i michaly cup2. |
|
|
Sat, 19 Oct 2019 - 11:44
Post
#4598
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 10:38
Post
#4599
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 19 May 2019 |
widzialem wiekszosc tych filmikow, dzieki.
Pojde chyba w cup2 i zobaczymy jak bedzie. Glownie zalezy mi na trakcji przy rozpedzaniu < 100kmh i tutaj mysle ze super sport i 4s nie beda sie znaczaco roznily. Cup2 ma jednak sporo wiecej gumy w stylu semi i moze cos poprawic. Poczekam troche i moze ceny spadna w zimie. Na wiosne cos ogarne wtedy. |
|
|
Sun, 20 Oct 2019 - 14:14
Post
#4600
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki |
porownanie trofeo r do slikow
https://youtu.be/0AtTM8SzrmE?t=743 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2013r 180KM 13,806s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 00:04 |